Toyota započela borbu za sopstvene zalihe litijuma
Električna revolucija u automobilskoj industriji je izvesna, ali postoji nekoliko izazova u ovoj oblasti. Tehnički limiti elektromobila i njihova još uvek visoka cena, mogu se rešiti, ali mnogo ozbiljniji rizik postoji od nestašice baterija. Toyota je svesna toga i zato ulaže u rudarsku industriju...
Čini se da je Toyota najozbiljnije shvatila ove rizike. Zato je u junu mesecu, pokrenula izgradnju prvog japanskog pogona za pripremu litijuma za proizvodnju baterija. U pitanju je zajednička investicija Toyote i australijske rudarske kompanije Orocobre. Cilj je se postigne veća nezavisnost u proizvodnji električnih automobila i veća kontrola nad kompletnim lancem snabdevanja baterijama. Fabrika, prva ove vrste u Japanu, biće puštena u rad 2021. godine i koristiće sirovine iz rudnika Toyote i Orocobre u severnoj Argentini. Litijum-hidroksid će se proizvoditi iz litijum-karbonata. Prošle godine, Toyota Tsusho je kupila 15-procentni udeo Orocobre i investirala 182 miliona dolara. Cilj je da se poveća ekstrakcija litijuma sa 25 000 na 42 500 tona godišnje.
Automgazin.rs