Novi BMW serije 1 (F40) zvanično predstavljen - prve fotografije i info
BMW je zvanično predstavio novu, treću po redu generaciju serije 1. Sa novom platformom, dolazi prednji pogon, prostraniji enterijer i najsnažnija verzija M135i sa 2.0 Turbo motorom...
Potpuno nova platforma FAAR ima pogon na prednje točkove, a već je koriste modeli kao što su BMW X1 ili Mini Countryman. Promena koncepcije uticala je i na eksterijer, tako da dizajnerski više podseća na klasične hatchback rivale od Mercedes-Benza ili Audija.
Prostor za noge putnika na zadnjim sedištima povećan je za 33 mm, a iznad glave sada ima dodatnih 19 mm. Prtljažni prostor je povećan za 20 litara, na konačnih 380 litara (sa preklopljenim naslonima zadnjih sedišta 1.200 litara).
Novi BMW serije 1 ima dužinu od 4.319 mm, što znači da je za 5 mm kraći od prethodnika. Širina je porasla za 34 mm, na 1.799 mm, a visina je povećana za 13 mm, na 1.434 mm. Za 20 mm je veće međuosovinsko rastojanje na ukupnih 2.670 mm. Korišćenjem aluminijuma u kombinaciji sa čelikom visoke tvrdoće, masa je smanjena za 30 kilograma, a karoserija je dobila veću torzionu krutost.
Enterijer je dobio novu arhitekturu, koja je u skladu sa dizajnerskim potpisom novih modela iz Minhena. BMW serije 1 može biti opremljen i digitalnim displejom ispre vozača, dijagonale 10,25 inča, dok niži nivoi opreme imaju analogne instrumebte i manji displej dijagonale 5,5 inča. Infotaiment displej dijagonale 8,8 inča je standardan, a kupac može izabrati i head-up displej u boji. Uz doplatu se može dobiti i ambijetalno osvetljenje enterijera.
Sa prelaskom na prednji pogon, nova serija je dobila i novi sistem stabilizacije ARB, poznat iz modela BMW i3, koja ima za cilj poboljšanje trakcije pri ubrzanju, skretanju i vožnji po mokrom kolovozu. Sistem ARB uparen je sa elektronskim programom stabilizacije ESP (DSC) sa ciljem sprečavanja podupravljanja.
Pod haubom se nalaze 3-cilindarski i 4-cilindarski motori. Osnovna benzinska motorizacija ima oznaku 118i. Pokreće ga trubo 3-cilindarski motor zapremine 1.5 litara maksimalne snage 103 kW (140 KS). Agregat je standardno uparen sa šestostepenom manuelnom transmisijom, a sedmostepeni automat može se dobiti uz doplatu.
Najsnažnija verzija je M135i xDrive, koju pokreće 2.0 Turbo motor maksimalne snage 225 kW (306 KS). Ovde je standard osmostepena automatizovana transmisija i pogon na sve točkove. Za ubrzanje iz mesta do 100 km/h potrebno mu je 4,8 sekundi (4,7 s sa Performance paketom) i postiže maksimalnih 250 km/h.
Za ljubitelje dizela, tu je osnovni 116d, kojeg pokreće 3-cilindarski motor zapremine 1,5 litara (85 kW, 116 KS). Snažniji 118d pokreće 2.0-litarski 4-cilindarski motor maksimalne snage 110 kW (150 KS), i na kraju 120d xDrive, takođe sa 2.0-litarskim motorom maksimalne snage 140 kW (190 KS) standardno uparen sa sistemom pogona na sve točkove.