Najnovije vesti iz auto industrije
Lexus IS-F - izazov za najsnažnije
Objavljeno: 13.01.2007.
Kompanija Lexus je na sajmu automobila u Detroitu predstavila "nabrijanu" izvedbu modela IS, sa oznakom IS-F. Lexus IS-F bez imalo straha u očima, i sa puno samopouzdanja, gledaće konkurente BMW M3, Mercedes C AMG, Audi RS4, koji se sigurno neće prijatno osecati u društvu ovog markantnog bildera...
Pod haubom Lexusa IS-F disaće V8 agregat zapremine 5 litara, koji razvija snagu od 400 konjskih snaga i obrtni moment od 475 Nm. Podsetimo, vrh ponude po snazi, u srednjoj klasi, trenutno nudi Audi RS4, a očekuje se i BMW M3 i Mercedes C AMG. Međutim, ono što ovaj automobil izdvaja od konkurencije, svakako će biti osmostepeni automatski menjač, sposoban da stepen prenosa promeni sa samo jednu desetinku sekunde! Promena stepeni prenosa može se realizovati i preko palica iza volana (sekvencijalni menjač).
Za kočenje se brine snažni kočioni sistem marke Brembo. Na prednjoj osovini montirani su kočioni diskovi prečnika 36 centimetara, a pozadi su diskovi prečnika 35 centimetara. Automobil će biti dostupan sa serijski motiranim točkovima prečnika 19 inča, za čiji dizajn se pobrinuo čuveni BBS. Na prednim felnama su pneumatici širine 225, pozadi 255.
Elektronski stabilizacioni program, "Vehicle Dynamics Integrated Management", u ovom modelu podignut je na viši stepen pripravnosti u odnosu na standardan IS. Vizuelne razlike u odnosu na standardan IS mogu se pronaći na prednjim usisnicima za vazduh, odbojnicima, tu su i bočne škrge, kao i dva dupla završetka izduvnog sistema. U enterijeru je sve što tamo očekujete od ovog automobila: kožna sedišta za četiri osobe odlično se uklapaju sa niklovanim detaljima na instrument tabli, a od važnih info za ulične trkače ne nedostaje ni merač temperature ulja u agregatu. Prodaja Lexusa IS-F staruje 2008. godine. Postere ovog luksuznog Japanca možete pronaći u galeriji.
Goran Sarić Automagazin
Za modelsku godinu 2008 kompanija Nissan priprema nekoliko izmena na modelima Pathfinder i Navara. Iako se radi o "kozmetičkim zahvatima", male izmene sogurno će produžiti tržišni život ovim važnim modelima za kompaniju Nissan...
Na testiranju poznate nemačke novinske redakcije "Auto motor und sport" dogodilo se ono što su Britanci najmanje očekivali. Naime, model Land Rover Defender, pri brzini od 60 km/h na testu "Severnog jelena" završio je na boku.
Od početka evropske prodaje Nissan Qashqaia, krajem februara, naručeno je preko 60.000 jedinica ovog japanskog crossovera. Od toga, već je isporučeno 25.000 komada, a dobra prodaja se očekuje i narednih meseci. Ipak, Japanci nisu zadovoljni.
Nedavno je u Kyungju u Južnoj Koreji predstavljen novi Hyundai van, koji pripada novoj "Business class" vanova. Automobil će biti dostupan kao "klasičan" van, i kao Cargo verzija. Proizvodnja počinje u avgustu tekuće godine.
Novi crossover kompanije BMW, sa oznakom X6 na tržište stiže početkom sledeće godine. Ipak, BMW će svoj novi model javnosti predstaviti na septembarsko sajmu automobila tekuće godine, u Frankfurtu. Cilj razvoja modela X6 jeste atak na novi tržišni segment, SAC (Sport Activity Vehicle), koji su otvorili Audi i Mercedes...
Opel je u Astri predstavio dva nova Common-rail dizel agregata 1.7 CDTI sa 110, odnosno 125 konjskih snaga, sa najvećim obrtnim momentom od 260 i 280 Nm pri 2.300 o/min. Radi se o proverenoj osnovi Isuzu motora zapremine 1.686 cm3, koji se proizvodi u Poljskoj...
Na stazi Nordschleife špijuni su snimili na testiranju model koji će predstavljati reinkarnaciju Hondine legende sa oznakom NSX. Iako čelni ljudi Honde odlučili da novi model testiraju u odelu modela S2000, pred nama su i prve simulacije mogućeg izgleda novog NSX-a...
Još jednom je potvrđeno da su savremeni dizel agregati ekološki čistiji od benzinskih. Prema rezultatima Eco Testa 2007 nemačkog autokluba ADAC, u konkurenciji 93 automobila, načistiji automobil ostala je Toyota Prius, dok je odličan rezultat ostvarila Škoda Octavia RS TDI karavan, osvojivši samo 8 poena manje od japanskog konkurenta.
Najveća automobilska kompanija na svetu, Toyota, razvila je novi sistem varijabilnog rada ventila, pod nazivom Valvematic. Ovaj sistem kombinuje tehnologiju prethodnog VVT-i (Variable Valve Timing - inteligent) sa novim mehanizmom koji eliminiše potrebu za klasičnim usisnim leptirom...