AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

YU Rally - istorijski detalji

YU Rally - istorijski detalji

Ostao je još samo jedan dan do starta 40.OMV YU relija. Zaljubljenici u najlepšu i najtežu disciplinu auto sporta, uglavnom znaju kakvo je trenutno stanje domaćeg relija. A kako je YU reli izgledao pre trideset godina? Koliko smo napredovali?

YU Rally - istorijski detalji

12. maj 1977. godine. 11. YU Rally startuje u Beogradu. Tačno 100 posada sa nadom da će preći itinerer od 1406km, sa 14 brdsko brzinskih ispita dugih 196km. Među 19 inostranih posada, nalaze se veoma jake fabričke ekipe Škode, Wartburga i Trabanta. U januaru te iste godine, Čehoslovaci su slavili pobedu u grupi 2 na reliju Monte Carlo. Sa dva takva, identična automobila, evo ih i kod nas na našem najvećem takmičenju. Škoda 130 RS je tada nazivana "mini Stratos", po legendarnom modelu Lancie. Stručnjaci u Mladoj Boleslavi su za potrebe milicije, 1976. proizveli 1000 identičnih automobila, kako bi ovaj model dobio neophodnu homologaciju. 1300ccm, 125 KS, pogon na zadnje tockove, motor pozadi. Od 0-100km/h ubrzava za 7 sekundi. Ovo je naravno i bio pobednički auto. Za volanom Miroslav Zapadlo, a kraj njega inženjer Jirzi Motal. Malo sporiji od njih Svatopluk Kvajzar/Jirzi Kotek, takođe Čehoslovaci u Škodi 130 RS. Na itinereru preko Mionice, Titovog Užica, Bajine Bašte, Čačka, Vrnjačke Banje, Kraljeva, do cilja u Beogradu, najbrži domaći takmičar bio je Slovenac Aleš Pušnik. Rally ekipa Toper iz AMD Skofja Loka, sa Renaultom 5 Alpine je završila na trećem mestu generalnog plasmana. Iza njih novo ime i iznenađenje relija Branislav Kizmič u BMW od 1600ccm. Na petom mestu Gerber (SR Nemačka) u jačem BMW 2002. Fabrički Wartburg 353, sa vozačem Niebergalom je šesti, ispred poznatog Čehoslovaka Jozefa Srnskog u Ladi. Osmo mesto je bio veliki uspeh za našeg Mališu Vučkovica u Škodi 110, koga je na tom YU reliju, Škoda uvrstila u svoj fabrički tim. Deveto mesto je osvojio Austrijanac Karl Klementz (Opel Comodore), ispred Vićentija Savića (Fiat 128 SC). Na 11. YU reliju je nastupio i do cilja stigao i Italijan Filipi. Onaj isti Pjero, koji se kao i mnogi talentovani vozaci, KASNIJE "utopio" u beznađe naših kružnih trka. Wartburzi, dvotaktne, visoko-turažne "zujalice" su bile brže od naših momaka u "kečevima". Ista situacija u odnosu Trabant-Fića. Istočni Nemci su uz smešni, tandrkavi zvuk motora prosto leteli brzincima na Divčibarama, Tari, Lunovom Selu, Belim Zemljama, Goču, Razani, Krčmaru i Avali. Najbliži im je bio Slovenac Stojan Kastelić, kao i naš Tomić u Zastavama 750 Specijal. Borut je imao bolja vremena od Kastelića, ali ga je zamena točka i kvar "lagera", omeo da pobedi u konkurenciji šampionata Jugoslavije. U 1150 grupi 1, najbrži Miki Živanovic, ispred Pece Dobrohotova i Miluna Vesnića, svi u Zastavama 101. Na cilj je stiglo 37 jugoslovenskih i 14 stranih posada. Čuveni Mađar, Attila Ferjancz je bio vodeći do 4.SI "Bele Zemlje", ali je njegov Renault ostao u jednom jarku u blizini Titovog Užica. Jos jedan od favorita, Jozef Srnski (CSSR) je takodje odustao sa svojim Renaultom 17 Gordini. Zanimljivo je, da je tada vladao opšti utisak, da je ovo bio jedan od lakših YU relija! Nenad Nikolić - World Rallying Serbia

Air Max Drift iskustvo - Spoj mode i adrenalina

Air Max Drift iskustvo - Spoj mode i adrenalina

Pod okriljem Tike šopa, specijalizovane prodavnice za prodaju limitiranih serija patika i garderobe, a povodom promocije najnovijih modela Nike Air Max Plus Drift patika, u Beogradu je organizovano jedinstveno adrenalinsko iskustvo...

123456. . .1596
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje