Najnovije vesti iz auto industrije
Mercedes Bluetec u Evropi već ove godine
Objavljeno: 17.07.2007.
Iako je prvo bilo objavljeno da će kompanija Mercedes Bluetec tehnologiju lansirati na evropsko tržište tek sledeće godine, nedavno je došlo do promene odluke i Bluetec tehnlogoja stiže u Evropu več krajem tekuće godine. Šta je to Bluetec?
Podsetimo, Bluetec tehnologija je prvi konkretan odgovor automobilske industrije na sve veću cenu benzina, koja je i u SAD-u davno prešla granicu od 3 dolara za galon (1 galon = 3,8 litara). Zato će "Ameri" hteli ili ne, morati malo da "stegnu kaiš" i ubrzo počnu da razmišljaju o kupovini dizel agregata (neverovatno, zar ne?) Jedan od najinteresantnijih Bluetec modela za evropsko tržište svakako će biti E 320 Bluetec. Radi se o turbo-dizelašu V6 zapremine 2.987 sm3, koji se za evropsko tržište radi u verzijama 280 CDI sa 190 KS i 320 CDI sa 224 KS. Oba agregata imaju istu zapreminu. U prvom agregatu bilo je potrbno postići što kvalitetnije sagorevanje, što su inženjeri Mercedesa uspeli sa piezo-električnim brizgaljkama, koje gorivo ubrizgavaju u pet ciklusa u samo jednom taktu, uz najveći pritisak od 1.650 bara.
Drugi stepen je oksidacioni katalizator, u kome se ugljovodonici (HC) i ugljen monoksid (CO) oksidiraju u manje štetne elemente: ugljen dioksid i vodena para. U trećem stepenu filter čađi (DPR) uklanja kancerogene čestice čađi, a u četvrtom stepenu u katalizatoru selektivne redukcije (SRC) uklanjaju se otrovni oksidi (NOx). Za Bluetec tehnologiju potrebno je koristiti gorivo sa 15 mg/kg sumpora, koje je jako teško pronaći na našim benzinskim pumpama. Kako bi se rad motora što bolje optimizovao, najveća snaga smanjena je sa 224 na 211 KS, ali je najveći obrtni moment povećan sa 510 na 540 Nm.
Bluetec tehnologija ugrađivaće se u sve velike modele Mercedesa, ali i u Jeep Grand Cherokee. Prve isporuke za tržište Evrope očekuju se krajem godine, ali male su šanse da se Bluetec modeli pojave na tržištu Srbije, zbog kvaliteta nafte.
Goran Sarić - Automagazin
Hyundai Motor Co. u Detroitu je predstavio Hyundai Genesis, luxuzni sedan, kojim ova kompanija započinje novu eru u svojoj istoriji. Luxuzna limuzina savremenog izgleda pod haubom krije sasvim novi V8 agregat, koji će joj sigurno pomoći da "ukrsti koplja" sa već etabliranim limuzinama srednje više klase, kao što su BMW serije 5, Audi A6 i Mercedes E klasa...
Posle zabeleženog pada prodaje u 2006. godini, kompanija Renault je prošle godine povećala prodaju svojih automobila za 2,2%. Uspevši da na tržište plasira i proda 2,49 miliona automobila ova francuska kompanija vraća se na staze uspeha...
Aktuelna generacija modela Toyota Avensis krstari evropskim drumovima već pet godina, i japanska kompanija trenutno priprema naslednika. Pred nama su špijunske fotografije treće generacije modela Avensis, koja bi se na tržištu trebala pojaviti početkom sledeće godine...
Na sajmu automobila u Detroitu svoju svetsku premijeru doživeo je Audijev model TTS. Model Audi TT-S dobio je osvežen "look", koji već na prvi pogled objašnjava o kakvom je automobilu reč. Po haubom se krije najsnažnija serijska verzija agregata 2.0 TFSI, koji razvija 272 KS pri 6 000 o/min...
Uz atraktivne automobile, najveći broj posetilaca sajmova automobila želi da vidi, po mogućnosti i da se slika, uz prelepe, zgodne i ukusno odevene hostese. Lepih i šarmantnih devojaka na štandovima u Detroitu ove godine ima više nego ikada ranije. Više fotografija možete pogledati u
GALERIJI Automagazin portala ili klikom na
LINK...
Danas je tužan dan za sve BMW fanove ali i za 370 potencijalnih vlasnika. Posle incidenta koji se dogodio na velikom teretnom brodu, u luci Jersey City, oštećeno je 370 novih BMW-a serije 1 i 3, među kojima je veliki broj modela M3! 70 automobila je potpuno uništeno, dok su ostala vozila pretrpela velika oštećenja...
Najveća zvezda ovogodišnjeg Mitsubishi štanda na sajmu automobila u Detroitu sigurno je koncept model Mitsubishi Concept-RA. Posle Audija i Mitsubishi je predstavio kupe model u koji je ugrađen savremeni turbo dizel agregat...
Koncern Volkswagen, koji ima ambicije da postane najveći svetski proizvođač automobila, prošle godine prodao je 6,189 miliona automobila, što predstavlja rast prodaje u odnosu na 2006. godinu od 7,9%. Ovo je najbolji prodajni rezultat u istoriji nemačke kompanije...
Posle odlaska Opela iz DTM takmičenja na kraju sezone 2005, u popularnom nemačkom "Deutsche Tourenwagen Masters" šampionatu ostale su dve marke: Audi i Mercedes. Situacija bi se uskoro mogla promeniti, jer kompanija Lexus već testira racing model IS-F koji bi se mogao pojaviti u ovom prestižnom takmičenju...