AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

Volkswagen Scirocco Studie R prikazan u Bolonji

Volkswagen Scirocco Studie R prikazan u Bolonji

Na sajmu automobila u Bolonji Volkswagen je predstavio studiju "nabildovanog" modela Scirocco. Volkswagen Scirocco Studie R predstavlja prethodnika produkcijskog Scirocca R20T. Studiju pogoni 2.0 TFSI agregat snage 272 konjske snage...
FIAT - Dvocilindrični 0,9 SGE menja četvorocilindrične Fire motore

FIAT - Dvocilindrični 0,9 SGE menja četvorocilindrične Fire motore

Šef firme Fiat Powertrain Technologies, Alfredo Altavilla, u italijanskom listu "Corriere della Sera" obelodanio je blisku budućnost palete malenih motora grupacije Fiat Auto. Kao što smo Vas informisali (možete pročitati OVDE) u pitanju je dvocilindrični 0,9 SGE (Small Gasoline Engine) agregat snage od 48 do 77 kW, koji će 2010. godine zameniti poznate Fire motore u portfoliu Fiata...
BMW sDrive - novo ime za zadnji pogon

BMW sDrive - novo ime za zadnji pogon

Svi ljubitelji BMW-a već dobro znaju novi protokol za označavanje BMW automobila koji se odnosi samo na dosadašnje modele BMW automobila, koji u svom imenu nisu imali oznaku zapremine motora: X3, X5, X6, Z4 i Z4 Coupe. Oznaka za modele sa pogonom na sve točkove je xDrive, a sada svoju oznaku dobija i model sa pogon na zadnje točkove...
Niko kao Hyundai - Velika novogodišnja akcija Hyundai Auto Beograda

Niko kao Hyundai - Velika novogodišnja akcija Hyundai Auto Beograda

Hyundai Auto Beograd je od 04.12.2008. god. počeo veliku Novogodišnju akciju pod nazivom ’’Niko kao Hyundai’’ u okviru koje su kupcima Hyundai automobila ponuđeni maksimalni popusti. Niske cene Hyundai je ponudio u svim segmentima pa se tako cene za automobil i10 kreću već od 6.990 EUR dok je cena popularnog Getz-a već od 6.790 EUR...
Toyota Prius 3 - Nove (ne)zvanične fotografije i informacije

Toyota Prius 3 - Nove (ne)zvanične fotografije i informacije

Na internet forumu ljubitelja i vlasnika Toyote Prius, "Prius Chat", pojavile su se nove fotografije treće generacije hibridnog modela Toyota Prius. Iako je zvanična premijera zakazana za sajam automobila u Detroitu, pred nama su nove fotografije eko Toyote, potvrđene i od predstavnika Toyote...
Volkswagen Golf BiFuel - Prvi Volkswagen na LP gas

Volkswagen Golf BiFuel - Prvi Volkswagen na LP gas

Svojim nastupom na "Bologna Motor Show", Volkswagen nas je iznenadio predstavljanjem, za ovu marku, netradicionalnog pogona. Na sajmu automobila u Bolonji Volkswagen je predstavio Golf BiFuel, prvi Volkswagen koji će sa proizvodnih traka silaziti u verziji pogona na LP gas (propan-butan). Volkswagen Golf BiFuel sposoban je da za pogon koristi benzin ili LPG (Liquefied Petroleum Gas)...
Toyota Yaris Facelift - novi motor 1,33 Dual VVT-i i manja potrošnja

Toyota Yaris Facelift - novi motor 1,33 Dual VVT-i i manja potrošnja

Toyota je u Bolonji predstavila nekoliko manjih svetskih premijera. Tu je najzanimljiviji inovativni Yaris, koji nam dolazi sa nekoliko tehničkih novina. Podsetimo, Toyota je u okviru programa "Toyota Optimal Drive" krenula u smanjenje potrošnje svojih modela. Prve ovacije doživeo je novi Avensis, a tu su i sledeći koraci...
SloRacing - Online takmičenja

SloRacing - Online takmičenja

Slovenačka internet stranica SloRacing poziva sve virtualne trkače Automagazina, da se pridruže online takmičenju. Trke se održavaju u sledećim disciplinama: F1, STCC, ClioCUP, WTCC i GTR2 i svi zainteresovani su dobrodošli...
Renault Symbioz
Slika nedelje