AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

Grand Motors: Ford proširuje prodajno – servisnu mrežu

Grand Motors: Ford proširuje prodajno – servisnu mrežu

Zbog povećanog obima posla i interesovanja za kupovinu Fordovih vozila, a s namerom da prodajne i servisne aktivnosti locira što bliže mestu stanovanjanja budućih i sadašnjih vlasnika, Grand Motors poziva preduzeća i preduzetnike u Srbiji da se priključe u dilerskoj mreži poznate marke...
Mercedes-Benz Kamioni EconoDrive Trening

Mercedes-Benz Kamioni EconoDrive Trening

Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora, je od 28. do 30. novembra 2008, u Centru komercijalnih vozila Mercedes-Benz Beograd u Krnješevcima organizovao obuku za vozače teretnih vozila sa naglaskom na smanjenje potrošnje goriva...
Chevrolet prodajna akcija – specijalna cena, ograničena količina

Chevrolet prodajna akcija – specijalna cena, ograničena količina

Samo do kraja decembra Chevrolet je obezbedio specijalne uslove kupovine na sve modele automobila i uštede pri kupovini do čak 7980eura! U svim Chevroletovim prodajnim centrima čeka vas Chevrolet Spark sada jeftiniji za 1000eura, zatim Chevrolet Captiva prilikom čije kupovine možete uštedeti od 2300 do 7980eura...
Honda Insight - Prve informacije i foto serijskog modela

Honda Insight - Prve informacije i foto serijskog modela

Honda je juče po prvi put dala uvid u serijsku verziju potpuno novog Insight Hibrida, modela 2010, koji će svoj svetski debi imati u januaru 2009. na Detroitskom salonu automobila. Prva verzija Hondinog najnovijeg hibrida, prvi put prikazanog u Parizu u oktobru 2008, biće transformisana u aerodinamički inspirisan drumski automobil atletskog izgleda...
Subaru - Novogodišnja prodajna akcija

Subaru - Novogodišnja prodajna akcija

Kompanija „Nicos C. Kattamis (S&M) Ltd“ ovlašćeni uvoznik vozila Subaru za Srbiju i Crnu Goru, najavljuje novogodišnji popust do 2.000 EUR za sve Subaruove modele čija je zapremina motora 2,0L i više. Kompanija „Nicos C. Kattamis (S&M) Ltd“ ovlašćeni uvoznik i distributer vozila Subaru za Srbiju i Crnu Goru, najavljuje specijalnu promotivnu NOVOGODIŠNJU AKCIJU koja će trajati od početka decembra 2008. godine do kraja januara 2009. godine...
Renault Roadshow u Sao Paulu

Renault Roadshow u Sao Paulu

Posle Johanesburga, Kijeva, Lisabona i New Delhi-a, tim Renault proteklog vikenda održao je Roadshow na ulicama Brazila. Više od 10.000 fanova uživalo je u atrakcijama Renault F1 bolida, kojim je upravljao Nelson Piquet...
Volvo ipak za prodaju

Volvo ipak za prodaju

Američka kompanija Ford Motor objavila je u jučerašnjem saopštenju plan o restrukturiranju kompanije Volvo Car Corporation, koji ne isključuje mogućnost prodaje švedske kompanije. Razlog za prodaju je činjenica da je Fordu potreban veći priliv sredstava, a Volvo je već neko vreme neprofitabilan...
Novi Volkswagen Golf Plus - prva fotografija

Novi Volkswagen Golf Plus - prva fotografija

Novi Volkswagen Golf VI tek je počeo da niže tržišne uspehe, a njegova karoserijska izvedba imena Golf Plus već se polako otkriva. Volkswagen Golf Plus na tržište stiže sledeće godine, a predstavljanje se očekuje na predstojećem sajmu u Bolonji...
Mitsubishi Lancer Evo X FQ400 - 400 konja za odvažne

Mitsubishi Lancer Evo X FQ400 - 400 konja za odvažne

Japanska kompanija Mitsubishi otkriva detalje "nabildovanog" super-snažnog modela Lancer, sa oznakom Evolution X FQ400. Automobil će biti ponuđen samo britanskom i domaćem tržištu, a 405 konjskih snaga pod haubom obećavaju dobru zabavu...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje