AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

Mercedes-Benz SplitView - Dve slike na jednom displeju

Mercedes-Benz SplitView - Dve slike na jednom displeju

Model S klasa poznata je po tome što je Mercedes-Benz često koristi kao platformu za predstavljanje novih inovativnih tehnologija. Ovoga puta, Mercedes-Benz i kompanija Bosch predstavljaju sistem SplitView, koji omogućava vozaču i suvozaču da istovremeno prate dve slike na displeju...
Mitsubishi Lancer EVO X za britansku policiju

Mitsubishi Lancer EVO X za britansku policiju

Vozni park policije u britanskom Yorkshiru obogaćen je za nekoliko novih službenih "uličnih trkača" Mitsubishi Lancer Evolution X. Specijalno pripremljen Lancer u policiji će imati ulogu "presretača", ali će sigurno pomoći i u hvatanju dilera droge...
Deset najboljih motora za 2010. godinu

Deset najboljih motora za 2010. godinu

Prestižni američki magazin "Ward's Auto" objavio je rezultate tradicionalne ankete za najbolji motor na američkom tržištu. Ovo je već petnaesta godina zaredom, u kojoj najpoznatiji američki magazin sprovodi anketu sa istim pitanjem...
Ford Focus RS - prve fotografije serijskog modela

Ford Focus RS - prve fotografije serijskog modela

Kompanija Ford "u promet" je pustila oficijalne fotografije produkcijskog modela Focus RS. Fotografije Ford Focusa RS, koje smo ranije imali prilike da vidimo, takođe su bile zvanične, ali nisu prikazivale serijski primerak...
Honda Accord 2.4 i-VTEC - galerija fotografija

Honda Accord 2.4 i-VTEC - galerija fotografija

Predstavljamo Vam najinteresantnije fotografije snimljene prilikom testiranja nove generacije Accord-a 2.4 i-VTEC, Hondinog predstavnika u srednjoj klasi. Kompletan foto album sa Hondom Accord u glavnoj ulozi možete pogledati u galeriji portal ili klikom na LINK...
Opel Antara dolazi i sa prednjim pogonom

Opel Antara dolazi i sa prednjim pogonom

Nemačka kompanija Opel obogaćuje svoj model Antara verzijom sa pogonom na prednje točkove (4X2). Opelov atraktivan SUV model od sada će biti jeftiniji, manje će trošiti, a odnos cena-ponuđeno biće u samom vrhu segmenta...
Ključ BMW-a uskoro i kao platna kartica

Ključ BMW-a uskoro i kao platna kartica

Kompanija BMW trenutno radi na razvoju revolucionarnog inteligentnog ključa, koji je sposoban da skladišti i reprodukuje seriju informacija dragocenih za naše dnevne aktivnosti. Prema BMW-u, nije daleko vreme kada ćemo ključ koristiti u kupovini, kao platnu karticu ili u funkciji plaćanja parking mesta...
Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje