AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

Toyota počela proizvodnju novog Avensisa u Velikoj Britaniji

Toyota počela proizvodnju novog Avensisa u Velikoj Britaniji

Dva Avensis modela su predstavljena u petak 21. novembra u 11:40, što je zvanično obeležilo početak proizvodnje Toyotinog novog top modela za Evropu, u fabrici Toyota Motor Manufacturing UK. Fabrika Burnaston u oblasti Derbyshire proizvodiće dva tipa karoserije – Sedan i Karavan – da bi podržala godišnji cilj prodaje u Evropi od 115.000 vozila.
Mercedes-Benz GLK na beogradskoj modnoj sceni

Mercedes-Benz GLK na beogradskoj modnoj sceni

Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora je u sredu, 19.11.2008 bila jedan od sponzora modne revije, kolekcija jesen-zima 2008/2009, koja je održana u sklopu proslave trećeg rođendana TQ Plaza, ekskluzivnog centra mode i restorana u Njegoševoj 55...
Opel Insignia - Maksimalnih 5 zvezdica na Euro NCAP testu

Opel Insignia - Maksimalnih 5 zvezdica na Euro NCAP testu

Sa primernim rezultatom od osvojenih 35 od maksimalnih 37 poena i sa ocenom 5 za odrasle putnike, Evropski institut za bezbednost saobraćaja potvrđuje bezbednost koncepta Opel Insignia. Insignia je takođe ocenjena i sa 4 zvezdice za zaštitu dece i dve za zaštitu pešaka, što je najbolje vrednovanje do sada u segmentu velikih porodičnih modela.
Mazda 3 - prve fotografije hatchback verzije

Mazda 3 - prve fotografije hatchback verzije

Na sajmu automobila u Los Angelesu predstavljena je nova Mazda 3 u sedan izvedbi, a na Bologna MOtor Show-u predstaviće se petovratna (hatchback) izvedba. Predstavljamo Vam prve fotografije i informacije o hatchback verziji popularnog Mazdinog modela...
Grand Motors - Uz Volvo i skije

Grand Motors - Uz Volvo i skije

S namerom da kupovinu Volvo automobila učini pravim zadovoljstvom, Grand Motors, eksluzivni uvoznik te marke, nudi mogućnost da se kupi dodatna i zimska oprema za većinu modela, čak i skije – pa se iz poslovnog centra u ulici Milutina Milankovića 21 novi vlasnik odmah može odvesti u neki od zimskih skijaških centara...
Nova Honda Jazz stigla u Srbiju !

Nova Honda Jazz stigla u Srbiju !

Delta Automoto, generalni uvoznik i distributer Honda vozila sinoć je u beogradskom klubu Magacin predstavio novu Hondu Jazz uz performans inspirisan samim nazivom modela. Druga generacija ovog malog gradskog automobila predstavljena je kupcima u Srbiji u isto vreme kad i u ostalim evropskim državama. Najzanimljivije fotografije snimljene sinoć u klubu Magacin, možete pogledati u galeriji Automagazin portala, ili klikom na LINK...
Citroen C5 proglašen za Taxi godine

Citroen C5 proglašen za Taxi godine

Citroen C5 HDi 138 FAP izabran je za Taxi godine 2008/2009 u kategoriji sedana. Citroen tako nastavlja tradiciju jer je prošle godine model Grand Picasso HDi 138 FAP primio ovu nagradu u kategoriji monovolumena...
UNIQA - 24 časovna pomoć na putu u Srbiji i inostranstvu

UNIQA - 24 časovna pomoć na putu u Srbiji i inostranstvu

Novi proizvodi UNIQA osiguranja na našem tržištu pružaju nove dodatne vidove asistencije: uz Auto 24 PLUS, organizaciju pomoći na putu, a uz Auto KASKO 24 PLUS, uz organizaciju pomoći, UNIQA nadoknađuje i troškove pomoći na putu u Srbiji i inostranstvu, u svim zemljama u kojima važi zelena karta.
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje