AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

BMW Efficient Dynamics 2. generacije.

BMW Efficient Dynamics 2. generacije.

Kompanija BMW odlučila se za saradnju sa organizacijom NASA. Da, sa agencijom za svemirska istraživanja. Šta može biti plod saradnje ove dve velike kompanije? Efficient Dynamics 2. generacije. Potrošnja goriva je na prvom mestu...
World Car of the Year -  Izbor sužen na tri modela

World Car of the Year - Izbor sužen na tri modela

Međunarodni žiri izbora "World Car Of The Year", organizovan od strane WCSC (World Car Steering Committee) suzio je izbor na tri automobila. Za titulu World Car of the Year boriće se Ford Fiesta, Toyota iQ i Volkswagen Golf VI...
Audi Q3 - mali SUV stiže 2011. godine

Audi Q3 - mali SUV stiže 2011. godine

Kompanija iz Ingolstadta potvrdila je dolazak svog najmanjeg SUV modela, sa oznakom Audi Q3, postavljenog na platformi modela Volkswagen Tiguan. Audi Q3, koji na tržište stiže 2011. godine, direktno će se suprostaviti modelu BMW X1...
Grand Motors - Sajamski popusti za Fordove modele

Grand Motors - Sajamski popusti za Fordove modele

Uoči predstojećeg, 47. međunarodnog salona automobila, Grand Motors, generalni uvoznik Forda, pripremio je sajamske cene za većinu modela, koje su, zavisno od vozila i opreme, niže za 5%, odnosno od 630 do 1.440 evra, u dinarskoj protivvrednosti. Vozila po povlašćenim cenama se mogu kupiti od 16. marta do kraja Salona, 5. aprila...
Škoda Superb karavan stiže u Frankfurt

Škoda Superb karavan stiže u Frankfurt

Automobilski server "Motorauthority" predstavio je prve rendere nove Škode Superb, u karavanskoj verziji. Render je realizovan na osnovu poznatih informacija o novom modelu i prikazuje praktičan i atraktivan model mladoboleslavske kompanije...
LRX dobio zeleno svjetlo za proizvodnju

LRX dobio zeleno svjetlo za proizvodnju

Na prošlogodišnjem sajmu automobila u Detroitu, Land Rover je predstavio studiju pod nazivom LRX, za koju su mnogi tada pretpostavljali kako direktno najavljuje novi model. Ispostavilo se da su bili u pravu...
Mercedes-Benz CL facelift - špijunske fotografije

Mercedes-Benz CL facelift - špijunske fotografije

Mercedes-Benz CL veoma uspešno odoleva zubu vremena, ali diskretne izmene nikada ne mogu naškoditi. Mercedes-Benz odlučio se na izmene nekoliko detalja, koji će omogućiti da automobil izgleda sveže još dve ili tri godine...
YANGWANG U9 Xtreme
Slika nedelje