AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

Volkswagen Golf GTI-R stiže u Frankfurt

Volkswagen Golf GTI-R stiže u Frankfurt

Kompanija Volkswagen potvrdila je da će na sajmu automobila u Frankfurtu predstaviti "nabildovani" Volkswagen Golf GTI-R, koji pod haubom krije 2-litarski turbo benzinski motor snage 270 konjskih snaga...
Ford Fiesta: prvi tjuning

Ford Fiesta: prvi tjuning

Tjuner Mountune Performance svoju kreativnost dokazao je i na novoj generaciji modela Ford Fiesta. Uz novi aerodinamički paket, nova Ford Fiesta pod haubu je dobila i novu "porciju" konjskih snaga, koja će poboljšati performanse...
Samsung eMX - koncept sportskog sedana

Samsung eMX - koncept sportskog sedana

Samsung kod nas nije preterano poznata marka u oblasti automobilske industrije. Sa tehnikom Renaulta i Nissana, kompanija Samsung je veoma atraktivan automobilski proizvod na tržištima širom Azije...
Motopassion 2009 - foto galerija

Motopassion 2009 - foto galerija

Pored mnogobrojnih premijera motocikala, sajam Motopassion u Beogradu obeležile su i šarmantne lepotice. Najzanimljivije fotografije, snimljene na sajmu u Beogradu, možete pogledati u galeriji Automagazin portala ili jednostavnim klikom na LINK...
Audi smanjuje masu sportskih modela

Audi smanjuje masu sportskih modela

Kompanija Audi odlučila se na logičan korak, radikalno smanjenje mase svojih snažnih modela i smanjenje snage, a sve u cilju smanjenja portošnje i emisije štetnih materija. Prvi na redu je Audi S5...
Mercedes-Benz SLS AMG - Izgled pod maskom, tehnika poznata

Mercedes-Benz SLS AMG - Izgled pod maskom, tehnika poznata

Iako je naslednik supersportskog modela SLR McLaren još uvek pod velom tajne, i u fazi testiranja pod maskom, Mercedes-Benz je odlučio da otkrije njegovu tehniku. U Mercedesu tako nisu dali puno prostora špijunskim fotografima, jer su u u spostvenoj režiji predstavili oficijalne fotografije zamaskiranog automobila, što danas nije čest slučaj. Fotografije možete pogledati klikom na LINK..
Mini priprema dizelski John Cooper Works

Mini priprema dizelski John Cooper Works

Tradicionalna britanska kompanija Mini planira da proširi paletu motora u svom najsportskijem modelu John Cooper Works. Pod haubom modela Mini John Cooper Works disaće dizel agregat zapremine 1,6 litra...
BMW Efficient Dynamics 2. generacije.

BMW Efficient Dynamics 2. generacije.

Kompanija BMW odlučila se za saradnju sa organizacijom NASA. Da, sa agencijom za svemirska istraživanja. Šta može biti plod saradnje ove dve velike kompanije? Efficient Dynamics 2. generacije. Potrošnja goriva je na prvom mestu...
World Car of the Year -  Izbor sužen na tri modela

World Car of the Year - Izbor sužen na tri modela

Međunarodni žiri izbora "World Car Of The Year", organizovan od strane WCSC (World Car Steering Committee) suzio je izbor na tri automobila. Za titulu World Car of the Year boriće se Ford Fiesta, Toyota iQ i Volkswagen Golf VI...
Renault Twingo E-Tech electric (2026)
Slika nedelje