AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

Sajam automobila u Beogradu - Foto galerija

Sajam automobila u Beogradu - Foto galerija

Sajam automobila u Beogradu zasijao je punim sjajem. Beogradski automobilski sajam još jednom nam je pokazao da je najreprezentativnija izložba automobila u regionu. Pred nama su prve zanimljive fotografije, koje možete pogledati klikom na LINK...
Toyota na  47. Međunarodnom salonu automobila u Beogradu

Toyota na 47. Međunarodnom salonu automobila u Beogradu

Na ovogodišnjem 47. Međunarodnom salonu automobila u Beogradu, Toyota Srbija je na svom štandu, površine 800m², koji se nalazi u areni Hale 1 Beogradskog sajma, premijerno izložila najnovije Toyota modele. Na današnjoj Toyota konferenciji, predstavnicima medija obratili su se gospodin Goran Krizmanić (Toyota Adria generalni direktor) i gospodin Slobodan Radoičić (Toyota Srbija generalni direktor)...
Sajam automobila u Beogradu - EKO YU

Sajam automobila u Beogradu - EKO YU

EKO YU, članica Hellenic Petroleum Grupe, vodeće energetske grupacije u Grčkoj i širem regionu jugoistočne Evrope i ove godine nastavlja sa promocijom auto sporta sa željom da pomogne njegovom daljem razvoju i popularizaciji...
Startuje nova reli sezona - Odbrojavanje počinje

Startuje nova reli sezona - Odbrojavanje počinje

Prvo takmičenje sezone reli prvenstva Srbije održaće se u subotu (28. mart) na obroncima Avale i Košutnjaka. Ali, ono što će biti prava "poslastica" za sve ljubitelje reli sporta jeste ono što će se održati sutra na stazi "Ada Huja". Najbolji relisti Srbije organizuju spektakl, koji će biti dostojan početka nove sezone reli prvenstva Srbije...
B and B VW Tiguan

B and B VW Tiguan

Najnoviji primerak tjunerske kuće "B and B" je Volkswagen Tiguan, koji pod haubu dobija agregat snage 300 konjskih snaga. B&B u ponudi ima nekoliko tjuning paketa, u zavisnosti od agregata koji kupac odabere...
Mazda - posebna ponuda na beogradskom  salonu automobila

Mazda - posebna ponuda na beogradskom salonu automobila

Na ovogodišnjem sajmu automobila Mazda izlaže skoro čitavu gamu vozila, pa će se u Hali 4 na štandu naći Mazda2 1.3 TE, MX-5 1.8 RC Challenge, Mazda5 CD 110 TX, CX-7 2.3i Revolution i dve verzije verzije Automobila godine za 2009. godinu, Mazde6 (CD 185 GT i SPC CD 163 TE PLUS). Osim ovoga, na štand Beogradskog sajma premijerno stiže i nova Mazda3...
Nova Mazda 3 stigla u Srbiju!

Nova Mazda 3 stigla u Srbiju!

Dolazak Mazde3 na naše tržište obradovaće fanove ovog modela, čiji je kvalitet prepoznat još od prve generacije na srpskom tržištu. Jedan od najpopularnijih modela stiže u Srbiju sa cenama koje se kreću od 16.190 evra za Mazdu3 1,6i CE do 24.590 evra kod Mazde3 CD 185 GTA (samo u verziji Sport). Očekuje se da će jedan od najprodavanijih modela na našem tržištu ove godine povećati udeo Mazde na tržištu u C-segmentu sa 1,1 odsto u 2008. godini na 1,78 odsto u 2009. godini....
Volkswagen Golf GTI: fotografije i novi detalji

Volkswagen Golf GTI: fotografije i novi detalji

Kompanija Volkswagen otkrila je nove tehničke informacije i fotografije serijske verzije modela Golf GTI. Motor 2.0 TSI razvija snagu od 210 konjskih snaga, u širokom opsegu obrtaja, od 5300 do 6200 o/min. Obrtni moment od 280 Nm na raspolaganju je od 1700 do 5300 o/min...
Mercedes-Benz GLB (2026)
Slika nedelje