AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

Volkswagen Golf GTI - Cena u Nemačkoj i tehnički detalji

Volkswagen Golf GTI - Cena u Nemačkoj i tehnički detalji

Tržište Nemačke je za model Volkswagen Golf GTI najvažnije, pa je proizvođač iz Wolfsburga već predstavio cenovnik i tehničke detalje šeste generacije Golfa u verziji GTI. Što se izgleda tiče, serijska verzija neće se puno razlikovati od studije prikazane na prošlogodišnjem sajmu automobila u Parizu...
Škoda roadster sve izvesnija?

Škoda roadster sve izvesnija?

Ugledni nemački magazin 'Auto Motor und Sport' izvestio nas je o planovima kompanije Volkswagen Group da na tržište plasira mali roadster model, sa znakom Škode i Seata, koji će se bazirati na platformi koju koristi Bluesport Concept...
Peugeot 407 1.6 HDI sa nižom potrošnjom goriva

Peugeot 407 1.6 HDI sa nižom potrošnjom goriva

Peugeot 407 1.6 HDI dobio je nekoliko izmena, koje će rezultirati smanjenjem potrošnje goriva i emisije štetnih materija. Zahvaljujući izmenama, Peugeot 1.6 HDI zadržao je snagu od 110 KS, ali je prosečna potrošnja smanjena na 4,9 L/100 km...
Lamborghini patike na temu Reventon

Lamborghini patike na temu Reventon

Ženske štikle na temu Lamborghini Superleggera već smo videli OVDE. Francuski dizajner, koji je zaposlen u kompaniji Subaru, sada nam predstavlja zanimljivu patiku čiji je dizajn inspirisan modelom Lamborghini Reventon...
Kia Cee´d ove godine najprodavaniji automobil u Sloveniji!

Kia Cee´d ove godine najprodavaniji automobil u Sloveniji!

Kia na najbolji način slavi 15 godina poslovanja na slovenačkom automobilskom tržištu. Po podacima renomirane korporacije Jato Dynamics, koja vodi statistiku novoregistrovanih vozila u Sloveniji, Kia cee'd je u februaru postao najprodavaniji automobil i nakon četiri godine sa trona skinuo slovenački domaći model Renault Clio...
Volvo S80L uskoro u prodaji

Volvo S80L uskoro u prodaji

Švedska kompanija Volvo ovih dana u proizvodnju će pustiti produženu limuzinu S80 sa dodatkom L. Automobil je prvenstveno namenjen kineskom tržištu, gde su limuzine ove kategorije izuzetno popularne...
Mercedes-Benz - pad prodaje u februaru za 25 %

Mercedes-Benz - pad prodaje u februaru za 25 %

Prodaja automobila marke Mercedes-Benz u februaru mesecu zabeležila međugodišnji je pad od 25 %. Kompanija Mercedes-Benz u februaru mesecu prodala je 72 hiljade automobila, što je za 25 % manje od 96 800 automobila prodatih u istom periodu 2008. godine...
Volkswagen Golf GTI-R stiže u Frankfurt

Volkswagen Golf GTI-R stiže u Frankfurt

Kompanija Volkswagen potvrdila je da će na sajmu automobila u Frankfurtu predstaviti "nabildovani" Volkswagen Golf GTI-R, koji pod haubom krije 2-litarski turbo benzinski motor snage 270 konjskih snaga...
Toyota Hilux BEV (2026)
Slika nedelje