AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

Fiat 500 Abarth - Cena poznata, prodaja počela

Fiat 500 Abarth - Cena poznata, prodaja počela

Fiat ovih dana na tržištima Zapadne Evrope počinje prodaju "nabildovane" verzije modela Abarth 500 i Abarth 500 Essesse. Osnovna cena modela Abarth 500, koji poseduje veoma izdašnu osnovnu opremu, u Nemačkoj iznosi 18.100 Eura...
Citroen C5 standardno sa Snow Motion sistemom

Citroen C5 standardno sa Snow Motion sistemom

Citroen C5 sedan i karavan dobijaju novi elektronski sistem protiv proklizavanja, Snow Motion, koji će efikasnhije rešiti problem sa trakcijom na veoma klizavim površinama. Zahvaljujući ovom sistemu, neiskusni vozači će moći da voze na zaleđenim i snežnim podlogama bez većih problema, naravno u granicama zakona fizike. ...
Toyota se pridružuje javnom ITS testu u Tokiju

Toyota se pridružuje javnom ITS testu u Tokiju

Toyota Motor Corporation (TMC) objavila je da će demonstrirati svoje kooperativne sisteme u infrastrukturi vozila na javnim putevima u Tokiju od 25. do 28. februara u zajedničkom naporu da se izvrši provera inteligentnih sistema prevoza - ITS (Intelligent Transport System) koje sponzoriše privatno-javni Promotivni Savet ITS Japana...
Kia Sorento 2010 - prva fotografija

Kia Sorento 2010 - prva fotografija

Južnokorejska kompanija Kia, po uzoru na svoje konkurente, odlučila je da osveži svoju ponudu modela kategorije SUV. Već sledeće godine na tržištu će se pojaviti nova generacija modela Sorento, čija prva fotografija već kruži internetom...
Auto Kuća MikoM - Otvoren novi prodajno servisni salon

Auto Kuća MikoM - Otvoren novi prodajno servisni salon

Sinoć je otvoren novi prodajno - servisni centar Auto Kuće Mikom. Novi salon AK Mikom, koji se nalazi se na izuzetno atraktivnoj lokaciji, Temerinski put bb, Novi Sad. Novi salon je rađen po svim standardima koji su u skladu sa brendovima koje zastupa: Mercedes-Benz, Crysler, Jeep i Dodge. Fotografije snimljene na otvaranju pogledajte klikom na LINK...
Honda prodala 300.000 hibridnih automobila

Honda prodala 300.000 hibridnih automobila

Honda je danas objavila da je krajem januara 2009. premašila zbirnu globalnu cifru od 300.000 prodatih hibridnih vozila. Honda je predstavila u Evropi svoj prvi hibrid Insight, koji je bio u masovnoj serijskoj proizvodnji, 1999. godine. Nakon ovog revolucionarnog automobila, usledili su Civic IMA sa četvoro vrata i Civic Hybrid...
Verano Motors - specijalna ponuda za Peugeot dostavna vozila

Verano Motors - specijalna ponuda za Peugeot dostavna vozila

Kako bi zadovoljili najrazličitije potrebe koje profesionalci mogu imati, Peugeot je ponudio širok asortiman dostavnih vozila nosivosti od 610 kilograma do čak 1950 kilograma i korisne zapremine od 2,8 m³ do 17 m³. Pored toga, ova vozila odlikuje i mala potrošnja Hdi motora i niski troškovi održavanja, što su važni kriterijumi prilikom kupovine dostavnih vozila...
Fudbalski savez Srbije s Fordovima na putu do svetskog prvenstva

Fudbalski savez Srbije s Fordovima na putu do svetskog prvenstva

Svečanim potpisivanjem ugovora, koje je objavljeno 19. februara u poslovnom centru Grand Motorsa na Novom Beogradu, generalni uvoznik Fordovih vozila za Srbiju i Fudbalski savez Srbije označili su početak višegodišnje poslovno-tehničke saradnje. Ugovorom je, između ostalog, predviđeno da Fordovi automobili u narednom periodu budu oficijelna vozila Fudbalskog saveza Srbije...
Mazda CX-5 2026
Slika nedelje