AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo razvio alarm za umornog i dekoncentrisanog vozača

Volvo razvio alarm za umornog i dekoncentrisanog vozača

Dva najnovija sigurnosna sistema koja stižu iz Volvo-a baziraju se na praćenju ponašanja vozila, a ne kao kod drugih proizvođača - na nadziranju ponašanja vozača. To su: Kontrolni sistem za alarmiranje vozača (DAC) i Sistem upozoravanja prilikom prelaska u drugu traku (LDW)...

Volvo razvio alarm za umornog i dekoncentrisanog vozača

Kontrolni sistem za alarmiranje vozača (DAC) je jedinstvena Volvo tehnologija koja upozorava umorne i dekoncentrisane vozače, a Sistem upozoravanja prilikom prelaska u drugu traku (LDW) – upozorava vozača kada automobil pređe preko označene linije puta bez vidljivog razloga. Istraživanja pokazuju da je u skoro 90% svih saobraćajnih nesreća kriv dekoncentrisani vozač. Volvo zato uvodi Kontrolni sistem za alarmiranje vozača (DAC) – prvu tehnologiju te vrste namenjenu za putničke automobile. Sistem cilja na alarmiranje vozača u trenucima kada je njegova koncentracija smanjena, kao na primer kod dugih putovanja. Uz ovaj sistem, Volvo lansira još jedan - Sistem upozoravanja prilikom prelaska u drugu traku (LDW) koji upozorava vozača na bezrazložno skretanje u drugu traku. Oba nova Volvo sistema dolaze kao deo opcijskog paketa koji je nazvan Sistem alarmiranja vozača (Driver Alert System). Paket će biti dostupan uz Volvo modele S80, V70 i XC70 pri kraju 2007. "Svakodnevna sigurnost ključ je naše sigurnosne filozofije. Kad je u pitanju preventivna sigurnost naš je pristup isti kao kod sistema zaštite putnika. Drugim rečima, naša se istraživanja i razvoj temelje na onim tehnološkim aspektima koja mogu stvoriti važne pomake u segmentu svakodnevnog saobraćaja," ističe Ingrid Skogsmo, direktorka Volvo centra za sigurnost. Kontrolni sistem za alarmiranje vozača (DAC) se prvenstveno primenjuje u situacijama kada je povećan rizik od gubitka koncentracije i kada posledice saobraćajne nesreće mogu biti teške. Ravan put često može da uljuljka vozača u lažni osećaj opuštenosti. Tada se povećava rizik od moguće pospanosti vozača. Sistem se uključuje pri brzini od 65 km/h i ostaje aktivan sve dok brzina ostaje iznad 60 km/h. Sistem beleži sve što se događa na putu, a kontrolni sistem za alarmiranje vozača prati kretanje automobila i procenjuje da li ga vozač kontroliše ili ne. Ova metoda je jedinstvena i vrlo pouzdana. "Naš sistem ne nadzire ponašanje vozača, koje može da varira od osobe do osobe, nego se fokusira na efekte koje ostavlja umor ili dekoncentrisanost vozača na ponašanje vozila na putu. Sistem prati progresivno kretanje vozila i daje pouzdane informacije o tome hoće li nešto poći naopako i u tom slučaju alarmira vozača pre nego postane kasno," naglašava Daniel Levin, Projektni menadžer Volvo Cars korporacije zadužen za DAC projekat. Levin dodaje: "Često nas pitaju zašto smo se odlučili na takav pristup umesto da pratimo pokrete očiju vozača. Naš odgovor leži u tome što smatramo da je tehnologija praćenja pokreta očiju još uvek nedovoljno dobra." DAC sistem pokriva i situacije kod kojih vozač previše pažnje posvećuje telefoniranju, odnosno drugim putnicima u automobilu, i u tim trenucima nema dovoljnu kontrolu nad vozilom. Goran Sarić - Automagazin

Air Max Drift iskustvo - Spoj mode i adrenalina

Air Max Drift iskustvo - Spoj mode i adrenalina

Pod okriljem Tike šopa, specijalizovane prodavnice za prodaju limitiranih serija patika i garderobe, a povodom promocije najnovijih modela Nike Air Max Plus Drift patika, u Beogradu je organizovano jedinstveno adrenalinsko iskustvo...

123456. . .1595
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje