Najnovije vesti iz auto industrije
I Škoda Made in Russia
Objavljeno: 30.11.2007.
U sredu, 28. novembra kompanija Škoda započela je sklapanje svojih modela u ruskom pogonu u mestu Kaluga. Pomenuti proizvodni pogon mogao bi vremenom preuzeti i proizvodnju kompletnog automobila, što će najviše zavisiti od prodajnih rezultata češke kompanije...
Kapacitet proizvodnog pogona u Kalugi iznosi 150.000 jedinica godišnje. Preko 40% od ukupne proizvodnje činiće proizvodi Škoda Auto. U montažnoj hali zaposleno je 3.000 radnika, a proizvodiće se modeli Škoda Octavia, Škoda Octavia Tour i Škoda Fabia nove generacije. "Rusija danas važi za jako važno strategijsko tržište sveta za Škoda Auto i njegov kapacitet će u najbližoj budućnosti porasti." - izjavio je gospodin Jan Hurt, direktor Škoda Auto Rusia.
Početkom 2009. godine Škoda Auto planira početak kompletne proizvodnje automobila u pomenutom pogonu, kada će procenat ruskih dobavljača porasti na zavidnih 30%. Odluka o proizvodnji Škoda modela u Kalugi pala je posle razmatranja nekoliko odlučujućih faktora. Među njima su blizina sa Moskvom (200 kilometara), zatim povezanost sa najvećim centrima železnicom. U Kalugi je smešten i univerzitet, koji će, prema rečima čelnika Škode, predstavljati sjajan potencijal. Još jedan važan faktor u donošenju odluke o proizvodnji u Kalugi bio je odlična, već postojeća, infrastruktura.
Od početka do oktobra 2007. godine kompanija Škoda Auto prodala je na tržištu Ruske Federacije oko 27.000 automobila, što je povećanje u poređenju sa prošlom godinom od neverovatnih 82,7%. Najprodavaniji model Škode na ruskom tržištu jeste Octavia Tour sa motorom 1.4 litra snage 75 KS i 1,6 od 102 konjske snage.
Goran Sarić - Automagazin
Kompanija Rolls-Royce pripremila je, za svoje verne kupce, novu specijalno izrađenu ediciju limuzine Phantom. Posle perl, wolframove i srebrne edicije, javnosti će biti predstavljena safir edicija ekskluzivnog modela...
Ana Milojković i Goran Svilar, novinari beogradskog dnevnog lista Blic, pobednici su ovogodišnjeg konkursa OMV Move & Help (Pokreni se i pomozi) za najbolji novinski članak/TV reportažu sa temom bezbednost dece u saobraćaju...
Kompanija Morgan već godinama je poznata po proizvodnji klasičnih modela, koji u drvenom ramu skrivaju turbo osmocilindrične monstrume. Još 1909. godine, kada je automobilska industrija još uvek bila u povoju, Morgan je počeo sa proizvodnjom trokolica, koje su za pogon koristila motor iz motocikla...
Mini Cooper S je prava mala "ljuta papričica". Vrući zavodnik, prema Amerikancima, ponekad je toliko vreo da se na vašoj nozi može pojaviti nepoželjan pečat. To se dogodilo nekim vlasnicima modela Mini Cooper S u Americi...
Vreme kada će se otvoriti kapije Detroitskog sajma automobila nezaustavljivo se bliži, a neke kompanije još uvek ne žele da otkriju svog "keca u rukavu". Jedna od njih je Lexus, ali prve nezvanične skice hibridnog modela HS 250h već su osvanule u japanskoj štampi...
Vladan Petrović iza sebe ima još jednu sjajnu godinu. Zajedno sa suvozačem Srđanom Kondićem, nastupio je na šest takmičenja, a osvojena šesta titula državnog reli prvaka najbolje pokazuje veliki potencijal vozača tima AP Racing iz Beograda. Očekivanja su da će odlične aktivnosti tokom 2008. godine sigurno Vladanu Petroviću obezbediti dobre vesti za sledeću sezonu...
U januaru 2009. godine zvanično počinje prodaja automobila marke Tata na nemačkom tržištu. Prvi diler biće kompanija "Autohaus Wörner", smeštena nedaleko od bavarskog Augsburga. I pored očekivanja, najmanji model, Tata Nano, neće biti u ponudi...
Saab 9-5, uz nekoliko promena, na tržištu se nalazi već 11 godina. Saab je promenio samo nekoliko "styling" paketa, kako bi održao korak sa vremenom, a pred nama je i nova edicija imena Griffin, koja treba da istakne sportski karakter popularnog švedskog modela...
Žiri Asocijacije automobilskih novinara Srbije proglasio je Mazdu 6 za Automobil godine u Srbiji. Popularna "šestica" ubedljivo je trjumfovala sa 32 osvojena poena, ispred Citroena C5, koji je dobio 22 poena i Ford Fieste sa sakupljenih 16 poena...