Najnovije vesti iz auto industrije
Vladan Petrović o Seat Ibizi 1.6 16V
Objavljeno: 10.01.2009.
Novu generaciju modela Seat Ibiza, ekskluzivno za Automagazin portal, testirao je aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Prenosimo Vam najznačajnije utiske šestostrukog državnog reli šampiona...
Unutrašnjost
"U enterijeru vlada sportski duh i savršena jednostavnost. Svaki detalj dizajniran je atraktivno i dinamično. Pored toga, ergonomija je za čistu desetku. instrument tabla je pregledna, a pozicija ručice menjača i volana je idealna. Sedišta se, po Seatovom običaju, drže visokog standarda, i srednje su tvrda. Moram pohvaliti odlično držanje tela u krivinama. Uz sve to, sasvim nova platforma ostavila je trag i na osećaj prostranosti. U odnosu na stari model, prostora je daleko više, a osećaju prostranosti doprinose i velike staklene površine i puno svetla u kabini."

Motor
"Motor vuče bolje nego što sam očekivao. Veoma je temperamentan, što možemo zahvaliti i povoljnoj masi, uz napomenu da je za agresivnu vožnju potrebno motor zavrteti u visoke obrtaje. Prijatno iznenađuje i elastičnost i odlično odemereni stepeni prenosa. Hodovi ručice manjača su nemački precizni i relativno kratki."
Ponašanje u vožnji
"Automobil se čvrsto drži zadate putanje i vešanje sigurno prevazilazi zahteve prosečnog vozača. Amortizeri i opruge odlično rade svoj posao i naginjanje je minimalno. Moram da pohvalim fantastičnu preciznost volana, koji je veoma "komunikativan" i do vozača prenosi mnogo informacija sa podloge. Potrebna snaga za aktiviranje kočnice i kvačila je minimalna, što će sigurno obradovati sve pripadnice lepšeg pola. Što se tiče "ležanja" u krivinama, Ibiza uliva sigurnost, ali ne treba preterivati sa brzinom. U graničnim područjima, Ibiza će blago proklizati zadnjim delom, ali posle toga uslediće klizanje "preko nosa". Automobil će snažno gurati prednjim delom ka spoljnoj ivici puta, ali to se veoma lako koriguje sa doziranjem gasa. Kočnice su odlično podešene."
Goran Sarić - Automagazin
Španska kompanija Seat ovih dana ima puno razloga za slavlje. Model Seat Ibiza slavi svoj dvadesetpeti rođendan, što je bio dovoljan povod za predstavljanje specijalne edicije, pod nazivom „25th anniversary“...
Mercedes-Benz svoj hibridni automobil visoke klase, Mercedes-Benz S400 BlueHYBRID, već polako uvodi na tržište, dok BMW sa uvođenjem serijskog 750Hi još uvek čeka. Zvanično predstavljanje serijske verzije moglo bi se dogoditi na sajmu automobila u Frankfurtu...
Već nekoliko meseci u saobraćaju francuskih gradova Mulhouse i Sochaux, realizuju se pilot projekti usmereni na razvoj hibridnog pogona HYbrid4. Pretpostavlja se da bi serijska proizvodnja modela Peugeot 3008 HYbrid4 i Citroen DS5 HYbrid4 mogla početi 2011. godine...
Britanska kompanija Controlled Power Technologies (CPT), još 2000. godine, kao prva u svetu, razvila je električno pogonjen kompresor za motore male zapremine. Od tog trenutka, neprestano radi na njegovom razvoju i približavanju serijskoj proizvodnji...
Umesto korišćenja skupocenih tehnologija sa alternativnim gorivima, kompanija Mercedes-Benz bira drugačiji put. Već sledeće godine, Mercedes-Benz E Coupe dobiće sistem "Stop-Start", a u roku od 5 godina Mercedes želi da počne prodaju automobila sa koeficijentom otopra vazduha manjim od 0,20...
Podsetimo, sinoć je se kompanija Chysler upisala u istoriju, kao prvi veliki američki proizvođač automobila koji je proglasio bankrot. Kako je potvrdio i Barack Obama, jedini ko može omogučiti dalje postojanje Chryslera je italijanski Fiat...
Zahvaljujući sposobnosti Martina Wunderlicha, iz forum-auto.com, danas možemo prvi put videti serijsku verziju najmanjeg minenskog SUV modela, sa oznakom BMW X1. Automobil je snimljen prilikom snimanja propagandnog materijala BMW-a...
Američka kompanija Chrysler danas je ispunila 11. poglavlje dokumenta o bankrotu. Ovu vest danas je potvrdio i američki predsednik Barack Obama, koji je potvrdio i alijansu Chryslera i Fiata...
Letnje izdanje nagradne igre „Igraj i osvoji! Velika letnja OMV nagradna igra“ počinje na svim OMV benzinskim stanicama od 1. maja. OMV, vodeća energetska grupacija u evropskom pojasu rasta, je odlučio da ponovi igru s obzirom na veliko interesovanje potrošača. Pravila igre ostaju ista, ali su nagrade drugačije...