Nova Toyota Prius prikazana u Detroitu + Wallpaper
![Nova Toyota Prius prikazana u Detroitu + Wallpaper Nova Toyota Prius prikazana u Detroitu + Wallpaper](slike/vesti/20090113061400_photo_0.jpg)
Toyota je u Detroitu zasijala punim sjajem. Prava zvezda na štandu japanskog proizvođača je treća generacija hibridnog modela Prius, najpopularnijeg svetskog "hibrida" čija će se potrošnja kretati oko 4,7 L/100 km. Dizajn je sada dinamičniji i artaktivniji, a velike izmene pretrpela je i motorizacija. Velike fotografije Toyote Prius možete pogledati u galeriji Automagazin portala ili klikom na LINK...
![Nova Toyota Prius prikazana u Detroitu + Wallpaper Nova Toyota Prius prikazana u Detroitu + Wallpaper](slike/vesti/20090113061400_photo_1.jpg)
Toyota navodi da su prednosti novog modela veća ekonomičnost i performanse, veća ponuda prostora i bogatija oprema. Kao opcija dostupan je i solarni krov, sa nekoliko različitih modova rada, sistem pomoći prilikom parkiranja (Intelligent Parking Assist - IPA), potpuno novi informativni višefunkcionalni displej...
![Nova Toyota Prius prikazana u Detroitu + Wallpaper Nova Toyota Prius prikazana u Detroitu + Wallpaper](slike/vesti/20090113061400_photo_2.jpg)
Što se spoljašnjeg izgleda tiče, možemo konstatovati da je novi Prius zadržao oblik prethodnika, što zbog prepoznatljivosti, ali i zbog aerodinamike i odličnog koeficijenta otpora vazduha (od samo Cd=0,25), koji je među najboljima kada je reč o serijskim automobilima današnjice. Visina automobila ostala je ista, a i dalje je zadržan oblik kapljice. Novi Prius zadržao je međuosovinsko rastojanje, ali ukupna dužina povećana je za 15 mm.
![Nova Toyota Prius prikazana u Detroitu + Wallpaper Nova Toyota Prius prikazana u Detroitu + Wallpaper](slike/vesti/20090113061400_photo_3.jpg)
Najveće promene pretrpeo je pogonski sistem. Novi Prius pogoni novi četvorocilindrični 1,8-litarski agregat, koji je ukombinovan sa poslednjom generacijom Toyotinog Synergy Drive hibridnog sistema. Uprkos opšteprihvaćenom mišljenju, motor veće zapremine može delovati u smeru smanjenja potrošnje. Agregat omogućava vožnju pri nižim područjima obrtaja, a time i smanjenu potrošnju goriva. U Toyoti ističu da će se povećanje ekonomičnosti najviše osetiti kod hladnih startova i pri većim brzinama.
![Nova Toyota Prius prikazana u Detroitu + Wallpaper Nova Toyota Prius prikazana u Detroitu + Wallpaper](slike/vesti/20090113061400_photo_4.jpg)
Agregat razvija snagu od 100 konjskih snaga i Obrtni moment od 142 Nm, dok električni motor razvija snagu od 80 KS i obrtni moment od 207 Nm. Zahvaljujući pomenutom sistemu, novi Prius sposoban je da realizuje ubrzanje iz mesta do 100 km/h za samo 9,8 sekundi, a potrošnja goriva u kombinovanom režimu rada iznosi 4,7 l/100 km. Važno je istaći da Prius može da se kreće i samo na električni pogon, što smanjuje autonomiju na samo 2 kiometra. Nova Toyota Prius, tehnika: 1.8-lit 4-cilindra VVT-i Maksimalna snaga: 98 KS pri 5,200 ob/min Maksimalni obrtni Moment: 142 Nm pri 4,000 ob/min Snaga elektro motora: 80 KS/207 Nm Hibridni sistem - neto snaga: 134 KS Emisija: SULEV (AT-PZEV) Elektronski kontrolisana stalno promenljiva transmisija CVT Pogon: Prednji točkovi FWD Baterije: Nikl-metal hidrid Potrošnja: 50 milja/galon (imperijal.mere) - 4.75 lit/100km (kombinovana) Dimenzije: Dužina: 4460 mm Širina: 1745 mm Visina: 1491 mm Međuosovinsko rastojanje: 2700 mm Klirens: 140 mm Koeficijent otpora: 0.25 Točkovi: 15" 17" (opciono) Gume: 15": 195/65R15 17": 215/45R17 (opciono) Sedišta: 5 Goran Sarić - Automagazin