Najnovije vesti iz auto industrije
Jedan teretni brod štetniji nego 50 miliona automobila!
Objavljeno: 06.05.2009.
Naučno istraživanje, koje je sprovela danska Vladina agencija za ekološka istraživanja, pokazalo je da nekoliko najvećih teretnih brodova na svetu, ugrožavaju životnu sredinu više nego što to čine svi automobili koji se trenutno kreću na planeti. Šokantno, zar ne...
Većina naučnih istraživanja usmerena je na to koliko će polarnih medveda uginuti, ili za koliko milimetara će se povećati nivo mora u Bangladešu, u odnosu na to koliko vozite Vaš automobil u toku godine. Međutim, poslednje istraživanje danske vlade govori nam da autombili nisu najveći problem za pririodnu sredinu. Istraživanje je usmereno na uticaj velikih teretnih bordova na zdravlje ljudi u celini, a ne samo na emisiju CO2. Istraživanje je dokazalo da veliki teretni brodovi emituju, milione puta više sumpor-dioksida i azot-dioksida, u atmosferu, od običnih automobila. Sumpor-dioskid i azot-dioksid su izuzetno šteteni za čovekov sistem za disanje.
Npr. u SAD godišnje umre oko 60.000 osoba, samo od posledica zagađenja od velikih teretnih brodova. Prosečan putnički automobil, koji godišnje pređe 15.000 kilometara, produkuje oko 100 grama sumpor-dioksida, a najveći teretni brod produkuje preko 5.000 tona sumpor-dioksida godišnje!!! To znači da 15 najvećih teretnih brodova na planeti produkuju više štetnih meterija nego svi putnički automobili na svetu. Naravno, to je rezultat činjenice da su teretni brodovi skoro 24 sata u pokretu, a nisu ni ograničeni po pitanju emisije štetnih materija. Brodski saobraćaj učestvuje u svetskoj emisiji oksida azota sa 30 %, a u emisiji sumpor-dioksida 10 %. Jedan veliki teretni brod ima isti uticaj na životnu okolinu, kao jedna elektrana na ugalj srednje veličine.
Restrukturalizacija kompanije Chrysler uzima svoje prve žrtve. Chrysler je proglasio bankrot, a sa ciljem da se poboljša finansijska situacija i što pre ostvari profitabilnost, biće ugašeni svi "neracionalni" projekti. Prvi među njima su Dodge Viper i Jeep Wrangler...
Čuveni reli poznatih i bogatih, Gumball 3000, pre dva dana je startovao u Los Angelesu. Kompanija Puma, koja je oficijalni sponzor takmičenja, proizvela je limitiranu ediciju patika za vozače, sa oznakom Puma Speed Cat 2.9 Mid Gumball...
Kompanija Verano Motors, generalni uvoznik i distributer Peugeot proizvoda za Srbiju, Crnu Goru i Bosnu i Hercegovinu, jedna je od sponzora a Peugeot je oficijelno vozilo prvog ATP turnira „Serbia Open” koji se održava od 2. do 10. maja 2009. godine na terenima kompleksa „Milan Gale Muškatirović” u Beogradu...
Posle predstavljanja na sajmu automobila u Šangaju, i pozitivnih reakcija javnosti, Bertone Mantide mogao bi biti proizveden u ograničenoj seriji od deset primeraka. Ovu informaciju potvrdilo je i vođstvo čuvene dizajnerske kompanije, najavivši cenu od 1,4 milion Eura...
Iz kompanije Audi "procureli" su tajni dokumenti o novoj generaciji modela Audi A3. Novi Audi A3 na tržištu će se pojaviti 2011. godine, a u ponudi će biti u tradicionalnim karoserijskim verzijama - tri i pet vrata, kabriolet, ali i kao novi sedan! Poslednja verzija treba da pomogne prodaju u Americi i azijskim tržištima...
Simpatični hatchback sa plavim ovalom na haubi još prošle godine stigao je na većinu evropskih tržišta, gde beleži rekordne prodajne rezultate. Kompanija Ford odlučila je da za ciljnu grupu vozača koji preferiraju dinamiku u vožnji i agresivan stil, ponudi Ford Fiestu sa sport paketom opreme...
Španci su konačno skinuli plašt sa svog prvog super-sportskog automobila. Ovo je prvi super-sportski automobil koji su Španci razvili sopstvenim snagama, ikada. Ne, ne pričamo o Seat Leonu FR TDI. Govorimo o GTA Spano...
Gerhard Plattner, bivši automobilski takmičar, u cilju postizanja rekorda ekonomične vožnje, vozio je model SEAT Ibiza Ecomotive. Trasu dužine 1562 kilometra, od katalonskog Martorella do Göttingena u Nemačkoj, prešao je sa samo jednim rezervoarom goriva, postigavši prosečnu potrošnju 2,9 L/ 100 km...
Evropski automobil za 2009. godinu je takođe prvi izbor Evropskih kupaca automobila: Zahvaljujući spektakularnom lansiranju Insignie na tržište, Opel sada vodi u D segmentu automobila u Evropi. U prvom kvartalu prodaje Insignie, Opel je iznenadio i nadmašio sve konkurente u Evropi u ovom segmentu...