AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Fiat 500 Abarth Asseto Corse - Malen ali ubojit !

Fiat 500 Abarth Asseto Corse - Malen ali ubojit !

Fiatova sportka marka Abarth, na legendarnoj trci Mille Miglia, predstavila je model Fiat 500 Abarth Asseto Corse. Kultni "trkač" Abarth 500 Asseto Corse preuzeo je "štafetu" od svog prethodnika, verzije "595" koja je 1963. godine zabeležila mnoge uspehe na raznim takmičenjima i za koga su govorili da je "Malen ali ubojit!"...

Fiat 500 Abarth Asseto Corse - Malen ali ubojit !

Najnovije delo italijanskih inženjera trebalo bi da povrati interes za poznatu sportsku marku. S obzirom na ogromnu snagu i masu od samo 930 kg i performanse su sigurno fantastične. Automobil je dobio je znatno širi trag točkova, ultra lagane felne prečnika 17", dok je vešanje niže i tvrđe. Pod haubom diše snažni četvorocilindrični 16V agregat, koji uz pomoć turbo punjača razvija 200 konjskih snaga. Maksimalni Obrtni moment agregata iznosi 300 Nm pri 3.000 o/min. Od vizuelnih razlika treba istaći i karbonske usisnike za vazduh na haubi, sa logom Abartha, dok pozadi dominira veliki krovni spojler i dvostruki završetak izduvnog sistema.

Fiat 500 Abarth Asseto Corse - Malen ali ubojit !

Iako performanse nisu zvanično objavljene, s obzirom na snagu i činjenicu da je Abarth 500 Asseto Corse lakši od serijskog modela za 180 kilograma, karakteristike automobila su sigurno za respekt. U planu Fiata je da se pomenuta verzija na trkalištima pojavi tokom sledeće godine. Dobro je znati: Karlo Abarth rođen je u Beču, 15. novembra 1908. godine. Sa sedamnaest godina počinje da radi u gradiću Castagni, u proizvodnji ramova za motocikle i bicikle. Dve godine kasnije vraća se u Austriju, gde radi u fabrici motocikala u Thunu. U isto vreme, počinje ozbiljno da se bavi moto trkama. Prva pobeda dolazi već 1928. godine na motociklu British James. U svojim dvadesetim (između dva rata) Abarth postaje moto šampion, i petostruki moto prvak Evrope. 1934. godine sprijateljuje se sa porodicom Porsche, i to prijateljstvo trajalo je celog života. Pred II Svetski rat ponovo dolazi u Italiju, gde aktivno učestvuje u moto trkama i pripremama za takmičenja. Čak je i prilikom jedne trke u tadašnjoj Jugoslaviji, u opatijskoj Preluci, Abarth doživeo težak pad, posle kojeg je nekoliko meseci ostao u bolnici. Posle rata, industrijalac Piero Dusio pozvao je Abartha u svoju fabriku u Cisitalia, gde je postao tehnički i sportski direktor. U to vreme počinje Abarthovo prijateljstvo sa legendom italijanskih, ali i svetskih staza, Taziom Nuvolarijem. 1949. godine Cisitalia se ukida i Abarth preuzima tehnologiju, alat i delove i osniva fabriku Scuderia Abarth, koja ubrzo počinje da piše zlatne stranice sportskog i poslovnog uspeha. Prvih pet godina Abarth se bavio izradom alata za preradu motora, prototipovima i preradama modela Fiata, a 1956. godine, predstavljanjem Fiata 600 (Fiće) upravo i počinje najslavnija era Abartha. Goran Sarić - Automagazin

Uručena glavna nagrada OMV nagradne igre

Uručena glavna nagrada OMV nagradne igre

Zimsko izdanje OMV nagradne igre „Igraj i osvoji!“ završeno je uručenjem glavnih nagrada dobitnicma na benzinskoj stanici Metro u Beogradu na novom novosadskom putu. Dojčinu Stojanoviću iz Sivca kod Sombora i Nikoli Trmčiću iz Beograda nagrade je uručio direktor marketinga u OMV Srbija Tomislav Erceg...
Grand Motors - Ford Fiesta Classic jeftinija 3.000 evra

Grand Motors - Ford Fiesta Classic jeftinija 3.000 evra

Generalni uvoznik Forda, Grand Motors, u ponudi ima ograničenu količinu modela Fiesta Classic u verziji SVP sa petora vrata, benzinskim motorom od l,4 litra, 80 KS i obogaćenim paketom opreme Trend, koja se može preuzeti odmah po uplati 9.990 evra. To je za tačno tri hiljade evra manje od prvobitno formirane cene za ovu verziju...
New Holland NH2 - Traktor na gorivne ćelije

New Holland NH2 - Traktor na gorivne ćelije

Na izložbi SIMA 2009 u Parizu, koja predstavlja najveći pregled tehnike iz agro-biznisa u Francusoj, biće predstavljen zanimljiv traktor. Na štandu kompanije New Holland biće predstavljen traktor NH2, koji energiju za pogon koristi iz gorivnih ćelija...
OMV se povlači sa italijanskog tržišta

OMV se povlači sa italijanskog tržišta

OMV, vodeća energetska grupacija u evropskom pojasu rasta, se povlači sa italijanskog tržišta. Njegova podružnica OMV Italia S.r.L sa mrežom od 96 benzinskih stanica u severno-italijanskom regionu Triveneto (Trentino, Južni Tirol, Fiuli-Venecija Đulija, Veneto) će se prodati do kraja 2009. godine...
Porsche Cayenne S Hybrid  stiže 2010. godine

Porsche Cayenne S Hybrid stiže 2010. godine

Zeleni Porsche Cayenne neće biti Diesel 3.0 TDI niti bilo šta slično. Porsche je potvrdio da 2010. godine na tržište stiže Porsche Cayenne S Hybrid. Kompresorom pojačan šestocilindrični agregat od Audija, potpomognut elektromotorom, beležiće potrošnju 4-cilindričnog motora, a snagu 8-cilindričnog...
Audi TT RS - prve oficijalne fotografije

Audi TT RS - prve oficijalne fotografije

Pred sajam automobila u Ženevi, internetom su prostrujale prve oficijalne fotografije modela Audi TT RS, u karoserijskim verzijama kupe i kabriolet. Audi TT RS je najbrži TT model svih vremena, koji postavlja nove standarde u svojoj kategoriji...
Alfa Romeo MiTo GTA - prve zvanične fotografije

Alfa Romeo MiTo GTA - prve zvanične fotografije

Na sajmu automobila u Ženevi biće predstavljen model Lafa Romeo MiTo GTA. Ekskluzivna mini-Alfa ispod haube skriva turbo motor zapremine 1,8 litra, koji razvija respektabilih 230 konjskih snaga, što ga čini najsnažnijim automobilom u svom segmentu...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje