Najnovije vesti iz auto industrije
Toyota koristi više “ekološke plastike” u enterijeru vozila
Objavljeno: 20.12.2008.
Toyota Motor Corporation (TMC) objavila je da planira veću upotrebu plastike, koja ne sadrži ugljenik* i biljni je derivat, na više modela vozila, počev od novog hibridnog automobila sledeće godine...
Plastika koju je TMC tek razvila, opštepoznata kao “ekološka plastika”, koristiće se za lajsne na pragovima, presvlaku krova sa unutrašnje strane, jastuke na sedištima i ostale delove u enterijeru vozila. U toku 2009. godine TMC ima za cilj da ekološku plastiku upotrebi za 60 odsto komponenata enterijera vozila u koje je ugrađena.
U osnovi postoje dve vrste ekološke plastike, jedna je proizvedena potpuno od materijala koji su biljni derivati, a druga kombinacijom biljnih materijala i materijala koji su naftni derivati. Sa obzirom na to da biljke igraju važnu ulogu u oba slučaja, ekološka plastika tokom životnog veka proizvoda (od proizvodnje do prestanka korišćenja) emituje manje CO2 nego plastika koja se proizvodi isključivo od nafte i takođe, pomaže smanjenju korišćenja nafte.
Ekološka plastika u potpunosti ispunjava zahteve koji se tiču otpornosti na vrelinu i udarce u enterijeru vozila i to korišćenjem raznih tehnologija kombinovanja sastojaka, kao što je ona koja omogućava vezivanje na molekularnom nivou i homogeno mešanje sirovina od biljnih i naftnih derivata. Kako je jednaka konvencionalnoj plastici u smislu kvaliteta i praktičnosti, znači da može da se koristi u vozilima iz proizvodne linije.
TMC nastavlja da razvija razna napredna tehnološka rešenja čija je svrha postizanje održivog kretanja i veruje da je važno učiniti jedno takvo rešenje dostupnim na tržištu. TMC je kao takva postala prvi proizvođač vozila na svetu koji koristi plastiku 100% na bazi bilja za delove enterijera vozila iz proizvodne linije, i to kada je lansirala model “Raum” za japansko tržište u maju 2003. godine, koji je bio opremljen ekološkom plastikom sačinjenom od polilaktičke kiseline i ostale materijale koji su svi na bazi bilja. TMC ima nameru da i dalje istražuje i razvija praktičnu primenu koja će omogućiti rašireno korišćenje ekološke plastike za delove vozila.
* bez emisija CO2 kroz ceo životni vek proizvoda
Toyota Srbija PR
U četvrtak 05.03.2009. održano je svečano otvaranje Moto Centra „Milovanović 51“ čiji je vlasnik Miloš Milovanović istaknuti srpski motorciklista i član „Mass Racing Team-a“.U centru će se prodavati motorcikli i skuteri renomiranih proizvođača Suzuki, Keeway, Beneli i drugi. Fotografije možete pogledati klikom na
LINK...
Predstavljanje novog modela, Rolls-Royce je privukao veliku pažnju javnosti. Na sajmu automobila u Ženevi predstavljen je koncept novog "malog" Rolls-Royce-a. Iako je u pitanju koncept, u pitanju je praktično gotov automobil, čija će se serijska verzija razlikovati samo po detaljima...
Predstavljamo Vam najinteresantnije fotografije snimljene prilikom testiranja modela BMW X6, prvog predstavnika u novom segmentu SAC (Sports Activity Coupe). Kompletan foto album sa BMW-om X6 u glavnoj ulozi možete pogledati u galeriji ili klikom na
LINK...
Na štandu Audija, na sajmu automobila u Ženevi punim sjajem zasijao je najbrži TT svih vremena, Audi TT RS. Njegov petocilindrični turbo agregat zapremine 2,5 litra, sa svojih 340 konjskih snaga, postavlja nove standarde u klasi...
Na sajmu automobila u Ženevi Hyundai je predstavio koncept naslednika SUV modela Tucson (test će biti objavljen uskoro). Koncept model imena Hyundai ix-onic najavljuje novog predstavnika "i" generacije modela, koji će nositi oznaku Hyundai iX35...
Na ovogodišnjem Salonu automobila u Ženevi od 3. do 15. marta, Mazda predstavlja nove “čiste” tehnologije - i-stop u novoj Mazdi3 slavi svetsku premijeru. Inovativni automatski start-stop sistem smanjuje potrošnju goriva i emisiju izduvnih gasova. Sve to u kombinaciji sa novim, dvolitarskim motorom sa direktnim ubrizgavanjem goriva snage 151 KS...
Stalnim usavršavanjem efikasnosti svojih vozila, Toyota se posvećeno bavi pitanjima globalne zaštite životne sredine i to širokim spektrom aktivnosti istraživanja i razvoja. Priznajući važnost raznolikosti izvora energije, Toyota je za cilj postavila ultimativni automobil Eco Car koji će vožnju dovesti na nivo održivog kretanja...
Prodaja novih automobila u Nemačkoj, u februaru mesecu, povećana je za 21 % u odnosu na isti period prošle godine, na 277 800 automobila. Ovo je prvi rast prodaje automobila u Nemačkoj u poslednjih šest meseci...
Indijski magnat Tata u Ženevi je predstavio super-jeftini automobil Nano Europa, koji je, kao što sam naziv govori, namenjen evropskom tržištu. Tata Nano Europe na evropsko tržište dolazi 2011. godine, a najavljena cena kreće se oko 5 000 Eura...