AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Promocija - Fuso Canter Euro 5

Promocija - Fuso Canter Euro 5

U utorak 29. septembra, u prijatnoj atmosferi restorana Mala Ivanča, predstavljen je novi kamion Fuso Canter, sa unapređenim tehničkim karakteristikama i novim pogonskim agregatima, koji zadovoljavaju najnovije ekološke standarde Euro 5. Najzanimljivije fotografije, snimljene na jučerašnjoj promociji, možete pogledati u galeriji Automagazin web portala, ili jednostavnim klikom na LINK...

Fuso Canter najnovije generacije je stigao na tržište donoseći unapređenja na polju ekologije i ekonomičnosti koja su rezultat manje potrošnje goriva, niže emisiju izduvnih gasova i veće korisne nosivosti. Sa oko 144.000 prodatih vozila tokom prošle godine, Canter je najprodavaniji model u svom segmentu (vozila maksimalne dozvoljene bruto mase od 3,5 do 7,5 tona), prisutan je na šest kontinenata i predstavlja kamion sa najvećim obimom proizvodnje u okviru Daimler Truck divizije. Novi Canter namenjen evropskom tržištu prednjači najnovijim konstruktivnim i tehnološkim rešenjima, kao prvi Canter opremljen novom generacijom motora i menjača. Zahvaljujući tome, Canter Euro 5 ne samo što zadovoljava najstrožije propise za očuvanje zaštite životne sredine, već ima i najveću korisnu nosivost u segmentu vozila bruto mase 7,5 tona i malu potrošnju goriva, što ga čini izuzetno ekonomičnim u eksploataciji.

Promocija - Fuso Canter Euro 5

Manje znači više: optimizacija radne zapremine motora, unapređenje ekonomičnosti "Downsizing" je termin o kojem se često govori, a Fuso Canter ga sprovodi u delo. Razvoj novog Cantera je usredsređen na potpuno redizajniran sistem za prenos snage, čiju osnovu predstavlja četvorocilindrični dizel motor radne zapremine 3,0 litra zamenjuje dva prethodnika čije radne zapremine su bile 3,0 i 4,9 litara. Novi motori pokrivaju čitav spektar Canter modela namenjenih evropskom tržištu i to u svim bruto masama između 3,5 i 7,5 tona. Novi motor poseduje nesporan kvalitet: nudi se u tri varijante snage, sa velikim obrtnim momentom i pri niskim brojevima obrtaja, a uz superiorne performanse pruža veliku ekonomičnost i malo zagađenje životne sredine. Motori zadovoljavaju zahteve Euro 5 standarda, dok će EEV verzije svih pogonskih agregata biti dostupne od proleća 2010 godine. Efikasan motor vrhunskih performansi Nova generacija Fuso Canter motora nosi internu oznaku 4P10. Osnovni podaci: • Radna zapremina 3,0 litra, maksimalna snaga 96 kW (130 KS) pri 3500 obr/min, maksimalni obrtni moment 300 Nm pri 1300-3000 obr/min, dostupan od leta za Canter vozila bruto masa od 3,5 do 5,5 tona • Radna zapremina 3,0 litra, maksimalna snaga 107 kW (145 KS) pri 3500 obr/min, maksimalni obrtni moment 370 Nm pri 1600-2600 obr/min, dostupan od leta za Canter vozila bruto masa od 3.5 do 7,5 tona • Radna zapremina 3,0 litra, maksimalna snaga 129 kW (175 KS) pri 3500 obr/min, maksimalni obrtni moment 430 Nm pri 1600-2800 obr/min, dostupan od februara 2010 za Canter vozila bruto masa 6.5 i 7,5 tona Unapređenje performansi motora u odnosu na prethodnu generaciju je posebno izraženo na motorima nižeg nivoa snage. Novi motori imaju modernu konstrukciju: dug hod klipa (prečnik x hod klipa, 95.8 x 104 mm), dva bregasta vratila, četiri ventila po cilindru, turbokompresor sa varijabilnom geometrijom turbine i common-rail sistem ubrizgavanja, i po tehničkim karakteristikama nadmašuju mnoge konkurentske modele. Inženjeri kompanije Mitsubishi Fuso iz Japana, uključeni u razvoj novog modela, savršeno su prilagodili motor i prateće komponente zahtevima koji se postavljaju pred laka teretna vozila. Maksimalni obrtni moment je na svim verzijama motora dostupan u širokom rasponu broja obrtaja, uključujući i područje nižih obrtaja, dok je 90 procenata maksimalne snage motora na raspolaganju već pri 2.500 obrtaja u minutu. Time se obezbeđuju snažna ubrzanja uz ekonomičnu potrošnju goriva i brz odziv motora na pritisak na pedalu gasa. Izdržljivo kvačilo je preuzeto sa prethodnog modela, a spisku poboljšanja treba dodati i još efikasniji rad rashladnog sistema motora i optimizaciju motorne kočnice.

Promocija - Fuso Canter Euro 5

Fuso Canter dostupan sa EEV motorima od proleća 2010 Od proleća 2010 godine, Fuso Canter će biti dostupan sa EEV motorima. EEV standard garantuje dodatno smanjenje emisije materijalnih čestica za oko jedne trećine u odnosu na vrednosti propisane trenutno važećim Euro 5 standardom. Na taj način je Fuso Canter u potpunosti speman da odgovori zahtevima strožijih propisa za očuvanje životne sredine. Kompaktan ali moćan, sa snažnom servisnom podrškom Optimizacija radne zapremine motora ne predstavlja razlog za brigu: dug radni vek motora je na istom nivou kao na prethodnim modelima. Isto važi i za servisne intervale koji iznose 30.000 km. Uzevši u obzir tipične režime korišćenja vozila, to znači da Canter treba da poseti servis samo jednom godišnje. Smanjenje obima servisnih radova obezbeđuje i značajno niže troškove održavanja, koji su za prvih 120.000 km sada za oko 20% niži nego ranije. Garantni rok od tri godine ili 100.000 km koji važi za sve modele naglašava sigurnost proizvođača u kvalitet konstrukcije i izrade vozila. U slučaju nepredviđenih okolnosti, kupci Canter vozila mogu da se oslone na podršku Fuso postprodajne mreže sa preko 900 servisa u 33 zemlje širom Evrope. To potvrđuje činjenicu da je Canter istinski profesionalac kada je reč i o održavanju vozila. Unapređenje ekonomičnosti: značajno niža potrošnja goriva Pored snage i dugog radnog veka, nove motore karakteriše i impresivna ekonomičnost. Ispitivanja sprovedena u realnim radnim uslovima su pokazala da je potrošnja goriva smanjena za 5-8% u odnosu na prethodnu generaciju vozila, zavisno od modela i saobraćajnih uslova. Osnovu ovog unapređenja predstavlja optimizovani sistem za prenos snage sa poboljšanim rasporednom prenosnih odnosa menjača. Smanjenje potrošnje goriva bitno doprinosi smanjenju troškova eksploatacije vozila, ali ima i pozitivan uticaj na očuvanje životne sredine. Mnogi su se uverili da Fuso Canter neće premašiti planirane troškove bilo da je reč o kupovini novog vozila ili održavanju. Mitsubishi Fuso pruža ekonomično i profesionalno lako teretno vozilo sa izuzetnim performansama i nenadmašnim odnosom cene i kvaliteta. Očuvanje životne sredine zahvaljujući filteru materijalnih čestica: kontrola emisije štetnih gasova uz EGR i BlueTEC Pošto se Canter prvenstveno koristi na kratkim ili srednje dugim relacijama i često u gradskim uslovima, odnosno u zonama u kojima je važno smanjiti nivo emisije štetnih produkata sagorevanja, inženjeri su uložili puno truda u sistem kontrole emisije kako bi se uticaj na životnu sredinu što više smanjio. Iz tog razloga sve verzije motora imaju zatvoreni filter materijalnih čestica koji ne zahteva održavanje. Na motorima manje snage, sadržaj štetnih izduvnih gasova se smanjuje primenom recirkulacije izduvnih gasova sa hlađenjem (EGR), katalizatora i filtera materijalnih čestica. Najsnažniji motor je dodatno opremljen BlueTEC sistemom koji koristi sredstvo AdBlue, čime je Canter maksimalne snage 129 kW (175 KS) opremljen najsavremenijim sistemom za smanjenje sadržaja štetnih produkata sagorevanja. Ubrigavanjem AdBlue u izduvne gasove, toksični oksidi azota se u katalizatoru pretvaraju u bezopasni azot i vodenu paru. Zavisno od primene vozila, potrošnja AdBlue iznosi svega jedan procenat potrošnje goriva, pa je sa 12 litara AdBlue, koliko iznosi zapremina rezervoara za ovo sredstvo, moguće preći i do 8.000 km. Displej na instrument tabli u svakom trenutku vozaču pruža informaciju o trenutnom nivou AdBlue u rezervoaru. Najveća prednost kombinovane EGR/BlueTEC strategije je što kupcima pruža mogućnost izbora Fuso Canter Euro 5 vozila koje najbolje odgovara zahtevima njihovog transportnog zadatka i voznog parka.

Promocija - Fuso Canter Euro 5

Novi 6-stepeni menjač: maksimalna snaga, minimalna masa Maksimalna snaga uz minimalni masu – ovo pravilo generalno važi za Canter, a naročito za novi 6-stepeni manualni menjač koji će se ugrađivati u Fuso Canter Euro 5. Po prvi put, svi modeli su standardno opremljeni menjačem sa šest stepeni prenosa. Sa masom od 72 kg, novi menjač je za 29 kg lakši od svog prethodnika, a lakši je čak i od petostepenog menjača koji je ugrađivan u ranije modele i to za tačno 7 kg. Promenom šeme promene stepena prenosa, prvi i drugi stepen prenosa su sada postavljeni jedan naspram drugog, tako da je olakšano ubrzavanje vozila pri polasku i unapređena preciznost u radu. Novi menjač, takođe, omogućava ugradnju više tipova izvoda snage. Novi motor, novi menjač, novi prenosni odnos pogonske osovine: idealni sistem za prenos snage Kvalitet Cantera je evidentan i na osnovu mnogih praktičnih detalja, kao što je i promena stepena prenosa menjača. Ergonomska ručica menjača, postavljena na komandnoj tabli, čini Canter jedinstvenim vozilom u segmentu lakih teretnih vozila sa kabinom iznad motora i pruža vozaču i putnicima više prostora i lakše kretanje u kabini. Canter je spreman da odgovori svim zahtevima transportnog zadatka, što dokazuje i mogućnost izbora više prenosnih odnosa pogonske osovine, koji su prilagođeni novom menjaču. Nova raspodela prenosnih odnosa menjača i velika snaga motora u svim režimima rada omogućavaju primenu dužih prenosnih odnosa pogonske osovine. Time je omogućena vožnja pri nižim brojevima obrtaja motora, manja potrošnja goriva i manje zagađenje okoline, naročito na modelima veće bruto mase. Kao i na prethodnom modelu, pogonska osovina je opremljena mehaničkom blokadom diferencijala. Primena blokade diferencijala olakšava rad u građevinskoj industriji i u vandrumskim uslovima, u kojima se Canter izvrsno snalazi zahvaljujući i udvojenim prenumaticima na pogonskoj osovini. Lakši nego ikad: nosivost šasije preko 5 t na vozilima bruto mase 7,5 t Novi Fuso Canter Euro 5 je značajno lakši od svojih prethodnika. Smanjenje mase, zavisno od modela, iznosi i do 180 kg. I pored primene najsavremenije tehnologije za smanjenje zagađenja životne sredine, novi Euro 5 motor je lakši od svog Euro 4 predhodnika. Inženjeri zaduženi za razvoj novog modela su primenili i čitav niz drugih mera koje doprinose da masa Cantera bude što manja. Na primer, rezervoar goriva se sada izrađuje od plastike umesto od čelika. Sistem "Premium Seal" zamenjuje rezervni točak na modelima bruto mase 3,5 tona. Ove i druge mere su omogućile povećanje korisne nosivosti na svim novim modelima. Novi 3,5-tonski Canter sa standardnom kabinom (3S13) sada ima čak 180 kg veću korisnu nosivost. Fuso Canter dozvoljene bruto mase 7,5 tona je sa vozačem i 90% punim rezervoarom goriva težak svega 2.480 kg. Time je omogućeno da masa nadgradnje i korisnog tereta bude čak 5.020 kg, što predstavlja rekordnu vrednost u ovoj težinskoj kategoriji. Mnoštvo praktičnih rešenja Razvojni inženjeri su unapredili i mnoge druge aspekte Fuso Cantera, koji je sada još kompatibilniji raznim tipovima nadgradnji. Upravo kao što se od Cantera i očekuje, sve modifikacije su izuzetno praktične. To dokazuju i, na primer, akumulator kapaciteta 100 Ah i alternator snage 110 A. Po želji kupca, Fuso Canter se može isporučiti i sa dva akumulatora i snažnijim alternatorom (140 A). Nova montažna ploča u motornom prostoru omogućava da se ugrade dva rashladna kompresora. Filter goriva sa zagrevanjem je deo standardne opreme na svim modelima, zbog čega je Canter siguran i na arktičkim temperaturama. Pumpa za gorivo je sada integrisana u novom, plastičnom rezervoaru goriva. Dosipanje goriva je jednostavno i bezbedno zahvaljujući opcionalnom distanceru za rezervoar goriva, koji je potreban ako se koristi maksimalna dozvoljena širina vozila. Snažni rashladni sistem motora ima ekspanzioni sud postavljen u visini očiju, čime su vizuelne kontrole olakšane. Novi menjač može biti opremljen različitim izvodima snage, prilagođenim velikom broju tipova nadgradnji. Kao i ranije, motorna kočnica je deo standardne opreme na svim Canter modelima. Snaga kočenja i vreme odziva motorne kočnice su poboljšani postavljanjem leptir ventil bliže cilindrima motora. Kočenje motornom kočnicom produžava radni vek disk kočnica i tako doprinosi smanjenju troškova eksploatacije. Pored toga, primena motorne kočnice ima i pozitivan efekat na bezbednost u saobraćaju. Novi detalj u vezi kočnog sistema je da su na svim vozilima bruto mase 3,5 tona primenjene disk kočnice optimizovane mase na prednjim točkovima.

Promocija - Fuso Canter Euro 5

Praktično potpuno novi model: 3S13 temeljno unapređen Inženjeri su posvetili posebnu pažnju modelu Fuso Canter 3S13, koji ima dozvoljenu bruto masu od 3,5 tona i izuzetno usku kabinu. Ovo vozilo ima komforne, olakšane parabolične lisnate gibnjeve koji se koriste na modelima sa širokom kabinom. Uz ostale mere za smanjenje mase, kao što su olakšana šasija i "Premium Seal" sistem, masa praznog vozila iznosi svega 1.935 kg (na modelu sa međuosovinskim rastojanjem od 2.500 mm). Ova vrednost je izuzetno mala, uzevši u obzir izuzetno čvrstu konstrukciju sa kabinom iznad motora i robustnu šasiju sa podužnim i poprečnim nosačima. Zbog svega toga, Fuso Canter je predodređen za primenu za najrazličitijim tipovima nadgradnji. Snažne komponente čine sve Fuso Canter modele izuzetno izdržljivim i pouzdanim. Novi izgled za čitav svet Diskretne promene su uočljive na prednjoj strani kabine, koja je prvi put prikazana tokom 2005 godine. Novost predstavlja i "Fuso Canter" logo na trapezoidnoj masci hladnjaka između velikih farova. Canter vozila u čitavom svetu od sada nose Fuso brend. Prepoznatljivi logo sa tri dijamanta sada sija u srebrnoj, a ne više u crvenoj boji. Zbog promena u sistemu za prenos snage, kabina je sada za približno pet centimetara viša nego ranije. Veći prednji branik pruža bolju zaštitu u slučaju sudara. Nenadmašna lakoća manevrisanja i najveća dužina tovarnog prostora Sve prednosti Fuso Canter vozila su sadržane i na novom modelu. Zahvaljujući kompaktnoj konstrukciji sa kabinom iznad motora, Canter je nenadmašan na polju efikasnog iskorištenja prostora; sa istom ukupnom dužinom vozila, Canter nudi veću dužinu tovarnog prostora od svih konkurenata. Zajedno sa novim sistemom za prenos snage, to čini odličnu osnovu za efikasan transport. Dodatnu prednost postavljanja kabine iznad motora predstavljaju i lakše održavanje i popravke, jer se svim komponentama motora može lakše prići pri obavljanju servisnih radova. Lakoća manevrisanja ovog lakog teretnog vozila je ništa manje impresivna: zavisno od međuosovinskog rastojanja, prečnik zaokreta iznosi svega 10,6 do 17 metara. Pri konstruisanju novog Cantera primenjena su tehnička rešenja koja ovo vozilo čine pouzdanim i izdržljivim profesionalcem na terenu. Motorna kočnica, koja je deo standardne opreme, je jedan od dokaza za to. Robustna šasija je dostupna u tri verzije, pa se njena dužina, širina i čvrstoća mogu prilagoditi težinskoj varijanti i polju primene vozila. I druge komponente Cantera kao, na primer, pogonsku osovinu sa udvojenim točkovima, odlikuje velika izdržljivost; velika dozvoljena osovinska opterećenja garantuju nenadmašnu korisnu nosivost vozila. Četiri verzije kabine: jednostruka i dvostruka kabina, uska ili široka Jednu od osnovnih prednosti Fuso Cantera predstavlja i širok izbor verzija u ponudi. To je jedino teretno vozilo u svojoj klasi koje nudi kabine u dve širine. “Comfort” kabina ima spoljašnju širinu od 1.995 mm, dok je širina “Standard” verzije kabine svega 1.695 mm, što je čini idealnim izborom za primenu u komunalnom sektoru i u uskim gradskim ulicama, gde je svaki centimetar bitan. Obe verzije kabine su standardno opremljene udvojenim suvozačkim sedištem. Međutim, kada je potrebno Canter može da preveze i čitavu ekipu radnika: dvostruka kabina je opcionalno dostupna za kabine obe širine i pruža dovoljno prostora za šest (Canter S) ili sedam putnika (Canter C). “Comfort” verzija kabine pokriva čitav spektar modela između 3,5 i 7,5 tona, dok je Fuso Canter sa “Standard” kabinom dostupan sa bruto masama od 3,5 i 5,5 tona.

Promocija - Fuso Canter Euro 5

Vaš Canter: četiri težinske klase, sedam međuosovinskih rastojanja Fuso Canter se proizvodi u četiri težinske klase, sa bruto masama vozila od 3,5 do 7,5 tona. Čvrsta konstrukcija šasije i izdržljive komponente pružaju i mogućnost većeg opterećenja, kada se Fuso Canter ne koristi na javnim saobraćajnicama. Ukoliko transportni zadaci zahtevaju transport robe koja premašuje ionako veliku korisnu nosivost, sva Fuso Canter vozila mogu da vuku prikolicu mase do 3,5 tona, što predstavlja značajnu prednost posebno u slučaju najlakših Canter vozila, bruto mase 3,5 tona. Fuso Canter je dostupan sa sedam različitih međuosovinskih rastojanja između 2.500 i 4.470 mm. Maksimalna dužina nadgradnje na vozilima sa kratkom kabinom varira od 3.375 mm ako se kupac opredeli za najkraće međuosovinsko rastojanje, do čak 6.527 mm na vozilima sa najdužim međuosovinskim rastojanjem. Čvrsta i izdržljiva šasija sa podužnim i poprečnim elementima omogućava ovom lakom teretnom vozilu da bude opremljeno svim tipovima nadgradnji. Na određenim tržištima, Canter se kupcima nudi kao nadgrađeno vozilo, sa širokim izborom opreme vodećih proizvođača. Tržišno predstavljanje novog Fuso Cantera Euro 5 će se obaviti u etapama. Verzije sa dva motora niže snage u svim težinskim klasama su predstavljene tokom leta. Temeljno unapređeni Canter 3S13, bruto mase 3,5 tona i sa uskom kabinom će slediti u septembru, dok će modeli sa najsnažijim motorom maksimalne snage 129 kW (175 KS), biti u ponudi od februara 2010. Prvi EEFH motori novog Fuso Cantera će biti ponuđeni kupcima tokom proleća. Fuso Canter: rekorder proizveden u više miliona primeraka Fuso Canter je pobednik iz senke: to je pouzdano vozilo koje svoje kvalitete prikazuje u svakodnevnoj primeni, pružajući dugotrajnost, okretnost i izdržljivost. Istraživanje sprovedeno u sklopu dodele nagrade za imidž, koju dodeljuje nemački specijalizovani časopis Verkehrsrundschau, potvrdilo je veliko poverenje kupaca u Canter. Od početka proizvodnje, 1963 godine, do današnje sedamnaeste generacije ovog izuzetno uspešnog modela, Canter je proizveden u oko 3,5 miliona primeraka. Veliki broj tih vozila je i dalje u eksploataciji širom sveta, od Amerike do Australije. Samo tokom prošle godine Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) je proizveo impresivnih 144.000 Canter vozila, što predstavlja najveći obim proizvodnje bilo kog teretnog vozila u okviru Daimler Trucks. Fuso Canter je kamion svetske klase koji se u čitavom svetu izborio za svoju poziciju na tržištu. Verzije namenjene različitim tržištima se proizvode u fabrikama u Aziji, Evropi, Južnoj Americi i Africi. Fuso proizvodi Canter za zemlje Evrope u portugalskom gradu Tramagal još od 1980 godine. Fuso Canter Euro 5 je lako teretno vozilo vrhunskog kvaliteta, zasnovano na iskustvima stečenim tokom mnogo godina. Primena potpuno novog sistema za prenos snage na novoj generaciji Canter modela u Evropi je dokaz neprekidnog razvoja. Više od 600 Fuso Canter vozila sa hibridnim pogonom je prodato do danas. Deset takvih vozila učestvuju u opsežnom trogodišnjem testu koji je započet prošle godine u Londonu i u kome konačan sud daju korisnici vozila. Uzbudljiva dizajnerska studija Canter Eco-D je na Međunarodnom salonu komercijalnih vozila IAA 2008 prikazala kako će izgledati laka teretna vozila budućnosti.

Promocija - Fuso Canter Euro 5

Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) je jedan od vodećih azijskih proizvođača komercijalnih vozila. Daimler AG je od 2006 godine većinski vlasnik ovog japanskog brenda, sa 85% učešća u kapitalu. Uz Mercedes-Benz i Freightliner, ova kompanija predstavlja integralni deo Daimler Truck grupacije. Tokom protekle godine, MFTBC je proizveo 197.724 teretnih vozila i autobusa svih težinskih klasa. Približno tri četvrtine vozila je prodato van granica Japana. Mitsubishi Fuso je proizvođač komercijalnih vozila sa tradicijom koja traje od 1932 godine. Uz Canter, proizvodni program ove kompanije čine i modeli Fighter i Super Great, srednje-teška i teška teretna vozila, kao i autobusi čiji spektar pokriva gradske, međugradske i turističke autobuse, uključujući i double-decker modele. Daimler Trucks Global Hybrid centar je takođe deo MFTBC, što dokazuje visok nivo tehnologije kojom raspolaže Fuso. Fuso Canter: kompaktni kamion za evropsko tržište Dizajniran za čitav svet, proizveden u Evropi: Canterov concept je razvijen u Japanu i prilagođen je specifičnim zahtevima evropskih kupaca. Canter vozila namenjena evropskom tržištu se već 29 godina proizvode u portugalskom gradu Tramagalu, oko 150 severno od Lisabona. Iz ove fabrike vozila stižu u preko 30 zemalja, a približno 90% godišnje proizvodnje se izvozi. Više od 150.000 vozila je proizvedeno u pogonima u Tramagalu od 1980 godine, kada je godišnji obim proizvodnje iznosio oko 2.000 Fuso Canter vozila. U prethodnih nekoliko godina, proizvodnja je dostigla 10.000 Cantera godišnje. Kompanija Mitsubishi Fuso Europe (MFE) sa sedištem u Štutgartu rukovodi prodajnim i marketinškim aktivnostima u Evropi. Početak proizvodnje Fuso Cantera Euro 5, povećao je udeo komponenata proizvedenih u Evropi na preko 70 procenata. Tokom prošle godine na evropskom tržištu (bez Turske, sa Izraelom) prodato je tačno 10.201 Canter vozila. Izuzetno zadovoljstvo kupaca Fuso Cantera Sa Fuso Canterom, MFE je ostvario najznačajniji cilj svakog proizvođača motornih vozila: vlasnici Fuso Cantera su izuzetno zadovoljni svojim vozilima. Rezultati nezavisnog istraživanja, kojeg je za nemački specijalizovani magazin "Verkehrsrundschau" sprovela organizacija za istraživanje tržišta TNS Emnid, su pokazali da je poverenje kupaca u Canter na najvišem nivou među svim proizvođačima komercijalnih vozila. Novi Fuso Canter Euro 5 je spreman da nastavi dalje putem uspeha. Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal

Video: BMW X6 ActiveHybrid

Video: BMW X6 ActiveHybrid

BMW X6 ActiveHybrid je prvi serijski full-hybrid ovog proizvođača. Pogoni ga benzinski agregat zapremine 4,4 litra od 300 kW (408 konjskih snaga), koji je kombinovan sa elektromotorom snage 67 ili 63 kW. Ukuona snaga od 357 kW i obrtni moment od 780 Nm obezbeđuju ubrzanje iz mesta do 100 km/h za samo 5,6 sekundi i maksimalnu brzinu od 236 km/h...
Eko pit stop - stani - proveri besplatno - vozi bezbedno

Eko pit stop - stani - proveri besplatno - vozi bezbedno

Na svim EKO pumpama za potrošače je, u nedavno završenoj stodnevnoj akciji, obezbedjena dodatna besplatna usluga - EKO PIT STOP. Ovom akcijom, pod sloganom: STANI – PROVERI BESPLATNO – VOZI BEZBEDNO, kompanija EKO SERBIA je obezbedila svim vozačima besplatnu proveru 6 ključnih tačaka na svojim automobilima...
OMV proglašava 1. oktobar za „Dan kafe“ i besplatno nudi VIVA kafu

OMV proglašava 1. oktobar za „Dan kafe“ i besplatno nudi VIVA kafu

OMV će po prvi put 1. oktobra 2009. na svim svojim benzinskim stanicama sa VIVA kafe-restoranima proslaviti „Međunarodni dan kafe“. Trenutna svetska proizvodnja kafe dostiže oko sedam miliona tona godišnje. Kafa je rangirana među najpopularnijim pićima u svetu i služi se na mnogo različitih načina...
Ferrari u prvom polugodištu povećao svoj tržišni udeo

Ferrari u prvom polugodištu povećao svoj tržišni udeo

Kompanija Ferrari u prvom polugodištu 2009. godine prodala je 3226 automobila, što predstavlja pad od 8 % u odnosu na isti period prošle godine. Ali, čak i uz blagi pad nominalne prodaje, prvo polugodište tekuće godine može se označiti veoma uspešnim za ovu italijansku kompaniju, jer je tržišni udeo Ferrarija porastao za 10 %...
Toyota Prius by Tommy Kaira

Toyota Prius by Tommy Kaira

U Japanu su hibridni automobili mnogo popularniji nego kod nas, tako da na tamošnjem tržištu ima i više tjuning kompanija, koje žele da vlasnicima hibridnih automobila ponude viši stepen individualizacije i prepoznatljivosti. Jedna od njij je kompanija Tommy Kaira, koja se skoncentrisala na model Toyota Prius...
Grand Motors - Mondeo sa dizelašem već od 17.200 evra

Grand Motors - Mondeo sa dizelašem već od 17.200 evra

S namerom da kupcima u Srbiji, u finansijski složenom vremenu, kupovinu svih modela svog principala učini što prhvatljivijom, generalni uvoznik Forda, Grand Motors, nudi ograničenu količunu modela Mondeo sa dizel motorom, po izutzetno povoljnoj, osetno nižoj ceni...
Video: Kia Venga – Novi MPV za Evropu

Video: Kia Venga – Novi MPV za Evropu

Južnokorejska kompanija predstavila je mini MPV model, nemanjen evropskom tržištu, koji će se proizvoditi u Češkoj. Automobil je namenjen prvenstveno evropskom tržištu, meri dužinu od 4.068 mm, ima neobično dugo međuosovinsko rastojanje od 2.615 mm i visinu od 1.600 mm...
Video: hostese na sajmu automobila u Frankfurtu

Video: hostese na sajmu automobila u Frankfurtu

Prve asocijacije kada se pomene sajam autombila, pored četvorotočkaša, jesu atraktivne devojke, koje veoma često zasene same automobile koje predstavljaju. Na sajmu automobila u Frankfurtu, devojke su plenile lepotom i harizmom koja je upotpunila ovu svetsku manifestaciju...
Otvorena prva fabrika Hyundai vozila u Evropi

Otvorena prva fabrika Hyundai vozila u Evropi

24. septembra 2009. god. u mestu Nošovice u Češkoj republici, najveći Južno korejski proizvođač automobila, Hyundai Motor Company, zvanično je otvorio prvu fabriku Hyundai automobila u Evropi u čiju izgradnju je uloženo milijardu evra...
Sebastien Ogier - Rally Sardinia 2025
Slika nedelje