Toyota prikazala takmičarski GR GT3 i supersportski GR GT

Toyota nam predstavlja automobil, koji svojom tehnikom i izgledom ulazi u segment supersportskih automobila...

Toyota svoj novi model GR GT opisuje kao trkački automobil pogodan i za saobraćaj, jer njegovo lansiranje prati i paralelno razvijen trkački automobil GT3 klase. Osnova oba automobila je aluminijumska "šasija" (prva takva konstrukcija u serijskoj proizvodnji od Toyote), dok je karoserija izrađena od kombinacije ugljeničnih vlakana i aluminijumskih delova.

Toyota GR GT, model za "civilnu upotrebu", dugačak je 4.820 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2.725 mm, širok je 2 metra, u visok samo 1.195 mm. Napred i pozadi je trapezoidno oslanjanje, karbon-keramički kočioni sistem i standardni 20-inčni točkovi obuveni u Michelin Pilot Sport Cup 2 pneumatike (265/35 ZR20 napred i 325/30 ZR20 pozadi).

Razvoj modela Toyota GR GT je juš uvek u toku, tako da proizvođač još uvek ne daje konačne podatke o performansama. Ono što je za sada poznato, ispod "haube" se krije V8 motor zapremine 4.0 litra, koji bi "u saradnji" sa jednim elektromotorom trebao da razvije maksmalnu snagu od 650 KS (478 kW) i maksimalni obrtni moment od 850 Nm. Pomenuti elektromotor je integrisan u novorazvijeni automatizovani menjač sa osam stepeni prenosa, koji snagu šalje na zadnje točkove preko mehaničkog diferencijala sa blokadom.

Serijski automobil imaće masu od maksimalnih 1.760 kilograma, dok će takmičarski automobil biti prilagođen tehničkom pravilniku klase GT3, što znači da će njegova masa iznosi između 1.200 i 1.300 kilograma. Još uvek nije precizirano, kada će oba automobila biti zvanično predstavljena, ali očekuje se da će to biti 2027. godine.
Foto:



Automagazin.rs
Foto: Toyota