Zašto nam Mercedes-Benz otkriva novi GLB fotografijama iz vazdušnog tunela?

Mercedes-Benz nam je nedavno najavio novu generaciju modela GLB. Međutim, umesto uobičajene maskirne folije, automobil je bio prekriven ledom i snegom...

Zašto? Mercedes-Benz nam pokazuje kakve uslove je moguće simulirati u vazdušnom tunelu i šta sve mora da izdrži najnoviji SUV sa trokrakom zvezdom u znaku. Proizvođač nas je "počastio" fotografijama sa klimatskih ispitivanja, koja sprovodi u svom tehnološkom centru u Sindelfingenu.

Mercedes-Benz tamo koristi dva vrhunska klimatska aero-tunela, koji mogu da kreiraju sve vremenske uslove u kojima se vozači mogu naći praktično na bilo kojem mestu na planeti. U aero-tunelima je moguće simulirati temperature od +40 do -40 stepeni Celzijusa. Za kreiranje snega, Mercedes-Benz koristi snežne topove, koji mogu da kreiraju različite vrste snežnih pahuljica. Snežni sloj se nanosi na auto ventilatorom visokih performansi brzinom do 200 km/h.

Svaki tunel je opremljen četvorocilindarskim dinamometrima za testiranje modela sa pogonom na sva četiri točka 4Matic. Testni moduli su projektovani za snagu do 780 kW i omogućavaju testiranje pri brzinama do 265 km/h. Sama zgrada tunela ima dimenzije 70 x 60 metara i uključuje kontrolnu sobu iza velikih izolacijskih prozora, odakle programeri mogu da podešavaju temperaturu, brzinu vetra i druge parametre.

Tropski testovi se simuliraju u toplotnoj komori dimenzija 8 x 2,5 metara. Opremljena je specijalno dizajniranim lampama (32 komada), koje simuliraju Sunčevu svetlost intenziteta od 200 do 1.200 Watti po kvadratnom metru. Najekstremniji uslovi na visokim temperaturama predstavljaju simulaciju uslova koji odgovaraju Dolini smrti u SAD-u.

Postoji i vrući put, koji sumulira podlogu na temperaturama od 50 do 70 stepeni Celzijusa. U vazdušnim tunelima se simuliraju različiti scenariji i dobijaju se odgovori na različita pitanja, kao što je - da li sneg može da blokira usisnike vazduha, ili kako brisači reaguju na promene uslova?

Upravo u ovim uslovima je testirana nova generacija modela Mercedes-Benz GLB, sa ciljem da se putnicima obezbedi visok termički komfor. Na temperaturama od -7 stepeni, unutrašnjost se zagreva dvostruki brže nego kod prethodnika. Električni GLB zahteva upola manje energije za grejanje nego prethodnik, što direktno utiče na povećanje autonomije.

Premijera modela Mercedes-Benz GLB biće održana 8. decembra 2025. godine.
Pogledajte vest: Mercedes-Benz nam otkriva novi GLB, ali na kašičicu - prve FOTO.
Automagazin.rs
Foto: Mercedes-Benz