AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Bosch uvodi nove mere štednje - bez posla će ostati hiljade ljudi

Bosch uvodi nove mere štednje - bez posla će ostati hiljade ljudi

Kompanija Bosch, najveći svetski dobavljač u oblasti automobilske industrije, otpustiće 13.000 radnika. To je za 4.000 više nego što je prvobitno planirano...

Kriza koja pogađa evropsku automobilsku industriju teško pogađa i kompaniju Bosch. Radikalno smanjenje troškova ne može se postići bez bolnih koraka. Bosch zapošljava u svetu oko 418.000 ljudi, od čega je preko 129.000 zaposleno samo u Nemačkoj. Kompanija do 2030. godine planira da otpusti 13.000 radnika, uglavnom u svojoj diviziji za mobilnost u Nemačkoj.


"Troškovi moraju bit značajno smanjeni. I to moramo učiniti brzo, to je jedini način da obezbedimo budućnost Bosch-a. Nažalost, to ne znači da možemo izbeći dalja otpuštanja iznad već najavljenog obima. Ovo je sve veoma bolno za nas, ali nema drugog načina." - izjavio je šef za ljudske resurse u kompaniji Bosch, Stefan Grosch. On je dodao, da će uštede uticati na proizvodnju, razvoj i administraciju. U povećanje produktivnosti biće uključena i veštačka inteligencija.


Kriza ne pogađa samo Bosch, već skoro celu nemačku automobilsku industriju. Volkswagen, Mercedes-Benz, BMW, Audi, Porsche… objavili su nagli pad profita i pokrenuli program štednje. Dobavljači, kao što su Bosch ili ZF, plaćaju cenu za smanjenje obima proizvodnje.


Jedan od razloga za pad prodaje jeste činjenica da nemački proizvođači gube bitku na najvećem automobilskom tržištu na svetu, a to je Kina. U Kini domaći proizvođači nude električne automobile po mnogo nižim cenama. Pored toga, za mlade kineske kupce, nemački brendovi više nisu sinonim za inovativnost.


Nemačke automobilske kompanije su uložile desetine milijardi dolara u razvoj baterija, autonomne vožnje i pogona na vodonik. Međutim, tražnja raste značajno sporije od očekivanog. Višak kapaciteta i slaba prodaja uticale su na pokretanje koraka štednje, što je izazvalo domino efekat u nemačkoj auto-industriji. A ona je stub nemačke ekonomije. U Nemačkoj se kaže "Kada Mercedes kašlje, Stuttgart ima grip." Ako je ceo sektor bolestan, onda to utiče na kompletnu ekonomiju.


Bosch planira da smanji troškove u odeljenju za mobilnost za 2,5 milijardi evra godišnje. Prošle godine, prodaja ovog sektora u kompaniji je opala za 0,7 %, na 55,8 milijardi evra. Ovo je i najveća divizija Bosch-a, koja čini više od 60 % od ukupne prodaje, koja na godišnjem nivou iznosi oko 90 milijardi evra.


Automagazin.rs
Bosch

123456. . .1633
Lancia Ypsilon Rally2 HF Integrale
Slika nedelje