AutoMAGAZIN - Vesti

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Prva polovina godine odlična: Škoda Auto značajno povećala operativni profit i prihod

Prva polovina godine odlična: Škoda Auto značajno povećala operativni profit i prihod

U kontekstu aktuelnih izazova globalne pandemije COVID-19 i nedostatka poluprovodnika, Škoda Auto je povećala isporuke vozila za više od petine u odnosu na prošlu godinu, u prvih šest meseci ove godine...

Proizvođač automobila zabeležio je posebno snažan rast isporuka vozila u Rusiji (+54,3%), Indiji (+31,2%), istočnoj Evropi (+35,0%) i zapadnoj Evropi (+30,9%). U prvoj polovini 2021. godine, Škoda Auto grupa* povećala je prihod od prodaje za 35,2% na godišnjem nivou na 10.199 milijardi evra, dok je operativna dobit značajno porasla za 327,2% na 974 miliona evra u istom vremenskom periodu, što je takođe premašilo brojku za pretpandemijsku 2019. godinu. Povrat od prodaje dosegao je vrlo visok nivo od 9,6% u prvoj polovini godine.


Thomas Schäfer, izvršni direktor ŠKODA AUTO, kaže: „Možemo se osvrnuti na snažnu prvu polovinu godine. Uprkos nedostatku poluprovodnika i uticaju pandemije, uspeli smo čak i da poboljšamo rezultate predpandemijske 2019. godine. Čestitao bih celom ŠKODA timu na ovom sjajnom performansu! To nam je dalo odličnu osnovu za uspešnu implementaciju naše nove korporativne strategije NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030.“


Klaus-Dieter Schürmann, član Borda ŠKODA AUTO za financije i IT, dodaje: „Naš program efikasnosti daje rezultate. Zahvaljujući strogoj kontroli troškova i daljim merama optimizacije, posebno u prodaji, uspeli smo značajno da povećamo operativnu dobit i prihode od prodaje u prvoj polovini godine. ŠKODA AUTO je održivo profitabilna kompanija s povratom od prodaje od 9,6%. To mi daje samopouzdanje za drugu polovinu godine. Održavamo visok nivo discipline u pogledu troškova.”


Martin Jahn, član Borda ŠKODA AUTO za prodaju i marketing, naglašava: „Podaci o isporukama u prvoj polovini godine govore sami za sebe: naša kampanja pogađa kupce. Beležimo najjači rast u Rusiji i Evropi. Nakon uspešnog lansiranja modela ENYAQ iV, nedavno nadograđeni modeli KODIAQ i FABIA stvoriće dalji podsticaj za rast.“


ŠKODA AUTO je ostvarila ubrzanje nakon izazovne 2020. godine. U prvoj polovini godine prihod od prodaje povećan je za 35,2% na 10.199 milijardi evra u odnosu na isti period prošle godine. Kompanija je više nego utrostručila operativnu dobit u istom vremenskom periodu u odnosu na prethodnu godinu na 974 miliona evra. Povrat od prodaje je na vrlo visokom nivou od 9,6%. Brend je uspeo da poveća isporuke kupcima širom sveta za više od petine na 515.300 vozila.


Sa svojom novom NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030, brend uspešno prolazi kroz ovu deceniju transformacije. Kao deo strategije, kompanija postavlja ambiciozne ciljeve u područjima održivog rasta, razvoja novih prodajnih regija i elektrifikacije. Do 2030. ŠKODA AUTO planira da postane jedan od pet najprodavanijih brendova automobila u Evropi. Da bi to postigao, češki proizvođač automobila fokusira se na posebno pristupačne početne modele i snažan, elektrifikovan portfolio modela. Osim toga, ŠKODA nastoji da postane vodeći evropski brand u Indiji, Rusiji i severnoj Africi. U saradnji s Volkswagen Grupom i partnerima iz politike i poslovanja, ŠKODA AUTO takođe radi na uspostavljanju Republike Češke kao središta za elektromobilnost.

Prva polovina godine odlična: Škoda Auto značajno povećala operativni profit i prihod

ŠKODA AUTO Group* – Ključne brojke u prvoj polovini godine, januar-jun 2021/2020**


Prva polovina 2021. godine: ŠKODA AUTO isporučila 515.300 vozila širom sveta
Od januara do juna češki proizvođač automobila isporučio je kupcima širom sveta 515.300 vozila, 20,8% više nego u istom periodu prošle godine (prva polovina 2020: 426.700 vozila).

U zapadnoj Evropi, ŠKODA AUTO je u prvoj polovini godine zabeležila 237.900 isporuka,
30,9% više nego u periodu od januaru do juna 2020. U Nemačkoj, svom najvećem pojedinačnom tržištu, kompanija je povećala isporuke kupcima za 19,4% u odnosu na prošlu godinu, na 75.900 vozila (prva polovina 2020: 63.600 vozila).


U centralnoj Evropi proizvođač automobila isporučio je kupcima 97.400 vozila u prvoj polovini 2021. godine (u poređenju sa 84.400 vozila od januara do juna 2020; + 15,4%). Na domaćem češkom tržištu, ŠKODA je povećala isporuke kupcima za 11,7% na 44.000 vozila (39.400 vozila u istom periodu prethodne godine).


U istočnoj Evropi, bez Rusije, kompanija je povećala isporuke kupcima za 35,0% na 22.500 vozila (od januara do juna 2020: 16.700 vozila).


U Rusiji je proizvođač isporučio 52.800 vozila od januara do juna, značajno nadmašujući ne samo isti period prošle godine (prva polovina 2020: 34.200 vozila; +54,3%), već i brojke pre pandemije.


U Kini je isporuka kupcima smanjena za 43,1% na 44.000 jedinica u prvoj polovini 2021. (isti period 2020: 77.400 vozila). Glavni razlog za to je nedostatak poluprovodnika.


U Indiji je ŠKODA AUTO isporučila 4.900 vozila od januara do juna 2021. (prva polovina 2020: 3.700 vozila; +31,2%).


U Turskoj je brend zabeležio snažan rast isporuka vozila od 129,8% (prva polovina 2021: 17.600 vozila; prva polovina 2020: 7.600 vozila).


Isporuke kupcima brenda ŠKODA u prvoj polovini 2021 (u jedinicama, zaokruženo, po modelima; +/- u procentima u poređenju sa prvom polovinom 2020. godine):


ŠKODA OCTAVIA (121.000; +9.3%)
ŠKODA KAROQ (75.500; +34.3%)
ŠKODA KAMIQ (73.700; +40.4%)
ŠKODA KODIAQ (64.700; +6.5%)
ŠKODA FABIA (56.600; +17.7%)
ŠKODA SUPERB (40.100; +6.1%)
ŠKODA RAPID (37.900; +35.1%)
ŠKODA SCALA (28.000; +2.5%)
ŠKODA ENYAQ (14.600; -)
ŠKODA CITIGOe iV (samo u Evropi: 3.100; -40.4%)


PR

Dačijino tajno oružje protiv ogrebotina

Dačijino tajno oružje protiv ogrebotina

Najjednostavnije ideje su često i najbolje. Kako bi lakše odolevali ogrebotinama u svakodnevnoj vožnji, novi Dacia Sandero Stepway i novi Dacia Duster sada su opremljeni posebnom zaštitom karoserije za čiju je dugotrajnost zaslužna tehnika bojenja u masi...

Nova Toyota RAV4 Adventure

Nova Toyota RAV4 Adventure

Predstavljanjem nove varijante ADVENTURE, Toyota proširuje izbor i prepoznatljivu privlačnost svog SUV-a RAV4. Širenjem postojeće game osnažena je filozofija „idi bilo gde“, s jedinstvenim, snažnim izgledom koji je neophodan za život na otvorenom...

Continental predstavlja novi SportContact 7

Continental predstavlja novi SportContact 7

Lansiranjem nove gume SportContact 7 Continental sada ima da ponudi pneumatik visokih performansi za sportska vozila. Od ove jeseni u ponudi će biti ukupno 42 artikla u veličinama između 19 i 23 inča, dok će paleta dodatno biti proširena tokom naredne godine...

Stanje na putevima zbog Međunarodne biciklističke trke

Stanje na putevima zbog Međunarodne biciklističke trke

JP „Putevi Srbije“ obaveštava javnost da su moguća zadržavanja na pojedinim deonicama državnih putevima I i II reda kao i naplatnim stanicama u Republici Srbiji, zbog održavanja 61. Međunarodne biciklističke trke kroz Srbiju od 09. do 12.09.2021.

123456. . .1514
Mercedes-Benz EQG Concept (2021)
Slika nedelje