AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Mazda CX-5 2.2 Skyactive CD175 AWD AT

Testirali smo: Mazda CX-5 2.2 Skyactive CD175 AWD AT

Mazda CX-5 je dokaz, da interesovanje ljudi za vozilima tipa SUV neprestano raste. Zato su japanski inženjeri sa najvećom pažnjom razvili novu generaciju ovog popularnog SUV modela, kojeg se konkurencija itekako plaši... 

Testirali smo: Mazda CX-5 2.2 Skyactive CD175 AWD AT

Druga generacija modela Mazda CX-5 donosi nam još dinamičniji dizajn i privlači veću pažnju prolaznika. 

 

Pogledajte fotogaleriju: Mazda CX-5 2.2 Skyactive CD175 AWD AT

 

Japanski proizvođač počeo je da ispisuje ovu stranicu svoje istorije 2012. godine, kada je CX-5 bio prvi model koji je razvijen u okviru dizajnerskog koncepta KODO i koja je bila pionir u tehnologiji Skyaktiv. Bila je to prva generacija modela CX-5, koja je nedavno napustila automobilske salone, kako  bi oslobodila mesto za novu generaciju ovog kvalitetnog SUV modela. 

Testirali smo: Mazda CX-5 2.2 Skyactive CD175 AWD AT

Dizajnerski jezik KODO uspešno je primenjen na celu seriju modela.

 

Dizajn


Druga generacija modela Mazda CX-5 izgleda veoma dobro. Iako je "lepota u oku posmatrača", biću slobodan da kažem, da je novi CX-5 jedan od najlepših automobila u svom segmentu. Dizajneri nisu u potpunosti napustili dizajnerski stil prethodnika, ali uneli su puno toga novog i eliminisali nedostatke prethodnika, iako ih nije bilo puno. S obzirom da se radi o SUV modelu, čija velika većina vlasnika nikada neće skrenuti sa asfaltnih drumova, dizajneri ga nisu vizuelno ni pripremili za teren. Plastičnih delova na karoseriji je minimalno, što je istaklo eleganciju i dinamične linije karoserije.

 

Pogledajte: Test - Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP.

 

Između uskih svetlosnih grupa smeštena je ogromna maska hladnjaka, sa znakom na centralnoj poziciji. Celinu prednjeg dela automobila zaokružuje veliki i masivan branik sa veoma uskim otvorima za hlađenje. U bokovima se nalaze minimalistički dizajnirana svetla za maglu, koja su jedva primetna. Na prethodnu generaciju "CX-petice" najviše podseća zadnji deo automobila, iako je svaki detalj potpuno nov, sa atraktivno dizajniranim LED svetlosnim grupama.

Testirali smo: Mazda CX-5 2.2 Skyactive CD175 AWD AT

Enterijer ima premium karakter - materijali su značajno boljeg kvaliteta nego kod prethodnika, a završna obrada je filigranski precizna.

 

Enterijer


U unutrašnjosti nove Mazde CX-5 osećamo se prijatno. Materijali su visokog kvaliteta, kao i završna obrada, koja je filigranski precizna. Po prvom utisku, novi CX-5 ni po čemu se ne razlikuje od svoje premium konkurencije. Dinamične linije su se iz spoljašnjosti prelile i u unutrašnjost. Bela koža u enterijeru povećava osećaj luksuza, ali to se može dobiti uz doplatu. Prednja sedišta su vrhunskog dizajna i pružaju dobar oslonac svim delovima tela, što je posebno prijatno na dužim putovanjima. Pored toga, japanski SUV može se pohvaliti odličnom ergonomijom enterijera.

Testirali smo: Mazda CX-5 2.2 Skyactive CD175 AWD AT

U kabini vlada savršen red. Broj dugmića sveden je na minimum, a praktično sve funkcije nalaze se u multimedijalnom sistemu.

 

Na zadnjim sedištima probleme neće imati ni više osobe. Mesta ima dovoljno u svim smerovima, u predelu glave, u predelu kolena, kao u širini laktova. Zanimljivo je, da je sistem za aktivaciju grejanja zadnjih sedišta smešten u naslon za ruke na zadnjim sedištima. Prtljažnik meri zapreminu od 506 litara, a kada se obore nasloni zadnjih sedišta, ona raste na respektabilnih 1.620 litara. Takođe moramo da pohvalimo praktičnost prtljažnika, jer je utovarna ivica skoro ravna sa površinom prtljažnika, što olakšava manipulaciju teškim predmetima.

 

Pogledajte: Test - Mazda MX-5 2.0 Skyactiv-G160.


Što se tiče multimedijalnog i navigacionog sistema, tu je Mazda, kao što smo očekivali, na visini zadatka. Naravno, ono što je dobro ne treba menjati, pa je najveći deo infotaimenta preuzet od prethodnika, o čemu smo već dosta toga napisali. Posebnu pažnju privlači 7-inčni displej, koji kao da lebdi iznad središnje konzole.

Testirali smo: Mazda CX-5 2.2 Skyactive CD175 AWD AT

Uz pogon na sve točkove, automatizovan menjač je najbolji izbor. 

 

Motor


Sa novom generacijom modela Mazda CX-5 nije došlo do downsizing-a, što je trend koji je uzeo maha u većini proizvođača automobila. "Naš" test automobil pokretao je moderan turbodizel motor zapremine 2,2 litra sa dvostrukim turbo sistemom. Maksimalna snaga motora iznosi 175 konjskih snaga pri 4.500 o/min, a maksimalni obrtni moment 420 Nm pri 2.000 o/min. Agregat je vešto uparen sa šestostepenim automatizovanim menjačem i sistemom pogona na sve točkove. To je teorija, a kako sve funkcioniše u praksi?


Mazda je uspešno eliminisala vibracije pogonske jedinice. Posle startovanja motora, laik veoma teško može proceniti, da li automobil "troši" naftu ili benzin. Najdinamičnije karakteristike motor pokazuje u srednjim obrtajima, a zanimljivo je da ne gubi snagu ni posle 5.000 o/min, iako za ovakvim razvojem snage nema nikakve potrebe. Za ovakav karakter motora možemo zahvaliti dvostrukom turbo-sistemu. Zahvaljujući elastičnom motoru, potrošnja nije velika, pa je prosečna potrošnja na našem testu iznosila oko 7 litara "crnog zlta" na 100 pređenih kilometara. S obzirom na masu automobila od 1.535 kilograma, ovo je odličan rezultat.

Testirali smo: Mazda CX-5 2.2 Skyactive CD175 AWD AT

Oslanjanje je mekano, što CX-5 čini udobnom na svim podlogama.

 

Oslanjanje


Kao što smo očekivali, Mazda je uspešno spojila udobnost u vožnji i stabilnost u krivinama. Možda smo očekivali, s obzirom na dinamičan dizajn, da novi CX-5 dobije nešto tvrđe oslanjanje, ali to se nije dogodilo. Zahvaljujući nešto mekšoj amortizaciji, vožnja je udobna i na nekvalitetnim putevima. Ono što smo primetili, kada prelazimo preko visokih ivičnjaka, jeste da je torziona krutost automobila povećana. Nema nikakvih zvukova niti osećaja uvijanja, što potvrđuje i fabrički podatak, da je torziona krutost povećana za 15 procenata. Sve u svemu, vozač ima utisak da vozi lakši automobil, iako masa od 1535 kilograma i nije velika s obzirom na gabarite.

Testirali smo: Mazda CX-5 2.2 Skyactive CD175 AWD AT

Bela koža, za koju je potrebno doplatiti 200 €, povećava osećaj luksuza.

 

Kako se sve odrazilo na osećaj u vožnji kroz krivine? Mazda CX-5 je zadržala neutralnost, koja je očekivana za modele u SUV segmentu. Servo pojačivač je nešto izraženiji i vozač ne dobija previše informacija o tome, šta se dešava ispod prednjih točkova. Vozač se oseća "ušuškano" kao u modelima više kategorije. I Mazda CX-5, kao i modernizovana "šestica" opremljen je sistemom G-Vectoring Control, koji eliminiše potrebu za korekcijama volanom.


Kada govorimo o novoj CX-5, ne možemo a da ne spomenemo neke sisteme, koji su u Mazdi razvijeni sa posebnom pažnjom. To su inteligentni sistem kočenja u gradskoj vožnji, adaptivna LED svetla, tehnologija praćenja pažnje vozača, sistem zadržavanja vozila u kolovoznoj traci, napredni nadzor mrtvog ugla... Znam, sada ćete reći: "Ali, to imaju svi." Možda, ali Mazdin radarski tempomat MRCC (Mazda Radar Cruise Control), zaslužuje najviše ocene i može se uporediti sa onim u premium modelima. MRCC mogućava postavljanje brzine automobila i održavanje te brzine bez upotrebe papučice gasa. Sistem koristi radarski senzor na prednjoj rešetki vozila radi nadgledanja i procene relativne brzine i udaljenosti od vozila ispred vas i prilagođava brzinu kako bi održao siguran razmak. Ono što je za svaku pohvalu, jeste činjenica da je sistem sposoban u potpunosti da zaustavi vozilo, ako za to postoji potreba, i ponovo ga pokrene bez intervencije vozača.

Testirali smo: Mazda CX-5 2.2 Skyactive CD175 AWD AT

Cena


Cenovno je nova Mazda CX-5 zanimljivo pozicionirana. Veliki SUV dostupan je na tržištu Srbije već po ceni od 23.290 evra. Naravno, u ovom slučaju ne računajte na sistem pogona na sve točkove i dizel motor. Testirani primerak opremljen najsnažnijim dizel agregatom i u najvišem nivou opreme Revolution TOP, košta 37.590 evra. Na spisku doplatne opreme nalazi se beli enterijer (+200 €), navigacioni sistem (+560 €), premium metalik boja - Soul crvena Crystal (790 €). U kombinaciji sa najsnažnijim dizelskim motorom, sistem pogona na sve točkove je standard. Slabiji dizelski motor (150 KS) moguće je dobiti u kombinaciji sa prednjim pogonom i njegova cena kreće od 27.790 evra.

 

Mazda CX-5 2.2 Skyactive CD175 AWD AT  
 Tip motora:  Turbodizel redni motor
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  2.191
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  129 / 4.500
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  420 / 2.000
Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  206
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  9,5
 Potrošnja (prosečna na testu):  7,0
Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  506 / 1.620
 Zapremina rezervoara (L):  58
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.535 / 608
 Dimenzije pneumatika:  225 / 55 R19
 Dužina automobila (mm):  4.550
 Širina automobila (mm):  1.840
 Visina automobila (mm):  1.680
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.700
 Cena osnovnog modela (EUR):  23.290

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Mazda Dipem prodajni salon:
Adresa: Patrijarha Joanikija 17d, Vidikovac, Beograd
Tel: +381 11 234-1174
Web: dipem.mazda-rs.com


Tekst: Goran Sarić
Foto: Milomir Bošković

Imali smo na testu: Volkswagen Polo 1.0 TSI

Imali smo na testu: Volkswagen Polo 1.0 TSI

Volkswagen Polo, jedan od najprodavanijih automobila u Evropi, došao je na tržište Srbije u novoj generaciji. Šesta generacija kompaktnog hatch-backa dolazi nam sa većim dimenzijama, pa je sada malo manji od Golfa...

Jaguar Type 00 Concept
Slika nedelje