Testirali smo: Renault Megane GT 1.6 Energy TCe 205 EDC (FOTO)
Na višednevnom testu imali smo Renault Megane GT, kojeg krasi atraktivan dizajn, motor snage 205 konjskih snaga, a u krivinama mu pomaže sistem upravljanja na obe osovine 4Control....
Za Megane GT specijalno su dizajnirane felne prečnika 18 inča (serijski 17. inča).
Renault Megane GT u prethodnoj generaciji bio je iznenađujuće dobar automobil, sa izraženim sportskim akcentom. Nova generacija ide istim smerom.
Pogledajte galeriju: Renault Megane GT 1.6 Energy TCe 205 EDC - Test 2017.
Dizajn
Iza razvoja modela Renault Megane GT stoji sportska divizija Renault Sport, što nam otkrivaju mnogobrojni detalji na automobilu. Posebnu pažnju privlače atraktivne felne prečnika 18 inča (dimenzija pneumatike 225/40 R18) i specijalna boja Iron Blue, za koju je potrebno doplatiti. Naravno, tu su i sportski branici iz Renault Sporta, a zadnji je opremljen difuzorom za vazduh, koji je vešto smešten između dva sportska izlaza za cevi izduvnog sistema (funkcionalan je samo levi). Tu su i retrovizori u boji "Dark Metal", po kojima takođe možemo prepoznati ovaj ne tako običan Megane. Sve u svemu, Megane GT izgleda dobro i zanimljivo iz svih uglova, što se ne može reći za većinu hatchback modela današnjice.
Renault Megane GT prepoznatljiv je po spojleru na vratima prtljažnika, kao i po difuzoru u zadnjem braniku. Funkcionalan je samo levi otvor izduvnog sistema.
Pogledajte: Stigao je Renault Megane RS - i ima manuelni menjač!
Enterijer
Prvo što nas je očaralo u Meganeu GT jesu sportska sedišta, koja imaju izražene bokove i pružaju vrhunski užitak u vožnji kroz krivine. Telo ima vrhunsku podršku, tako da se vozač može u potpunosti prepustiti užitku u vožnji i pronalaženju najbolje putanje kroz krivine. Sedi se nisko a velike mogućnosti podešavanja volana, omogućavaju i natprosečno visokim osobama da se udobno smeste na vozačku poziciju. Sportski dizajn prednjih sedišta nije negativno uticao na prostor za noge putnika na zadnjim sedištima. Kao i prednja, zadnja sedišta su presvučena kombinacijom kože i Alcantare, sa plavim šavovima, što pruža odličan vizuelni utisak. Kod novog Megane GT materijali su značajno boljeg kvaliteta nego kod prethodnika, bićemo slobodni da kažemo da se mogu porediti sa onim u unutrašnjosti automobila iz premium segmenta srednje niže klase.
Megane GT ima kvalitet materijala na vrhunskom nivou. Kombinacija kože, Acantare i plavih detalja je zaista pravi praznik za oči za sve one koji preferiraju sportske automobile.
Pogledajte: Test - Renault Megane Grandtour Energy dCi 110.
Vertikalno orjentisan displej osetljiv na dodir mutlimedijalnog i navigacionog sistema R-Link 2, u Meganeu ima više smisla nego u većem Talismanu: štedi prostor i optički odvaja vozačev i suvozačev deo "kokpita". Sa "tabletom" se manipuliše bez većih problema. Najveći broj komandi premešten je upravo u ovaj sistem, dok se manuelno podešavaju samo osnovne funkcije, kao što su klima i audio uređaj (preko komandi iza volana). Kada smo kod volana, recimo i to da je vrhunski dizajniran, obložen kvalitetnom kožom i prosto se lepi za ruke. Iza njega, na stubu upravljača, nalaze se polugice za manuelnu promenu stepeni prenosa, koje podsećaju na one koje smo videli na takmičarskim reli automobilima. Dvozonska klimatizacija i veoma kvalitetan Bose sistem deo su serijske opreme kod modela Megane GT.
Sedišta su ergonomski oblikovana, a nasloni za glavu su integrisani u sedište.
Pogon
Motor je prijatno iznenađenje. Deluje mnogo brže nego što biste očekivali od agregata maksimalne snage 205 KS, o čemu svedoči i činjenica da mu je za spring iz mesta do "stotke" potrebno samo 7,1 sekunda. Motor zapremine 1,6 litara razvija maksimalnih 205 KS pri 6.000 o/min, što je veoma "visoko" s obzirom da je agregat opremljen turbopunjačem. I maksimalni obrtni moment od 280 Nm dostupan je pri nešto višim obrtajima - 2.400 o/min, što znači da se motor ne ponaša kao klasičan turbo, već kao atmosferski agregat koji snagu razvija kontinuirano. Sve pohvale zaslužuje i menjač, koji u automatskom modu radi veoma dobro, a u manuelnom modu još bolje. Polugice su smeštene na stubu upravljača, što znači da se ne okreću sa volanom, pa je samim tim snalaženje prilikom "šaltanja" u krivinama puno jednostavnije. Zvuk motora nije izražen, ali može biti ako podesite podršku iz Bose audio sistema, ali ova tema nam nije posebno zanimljiva. Što se nas tiče, mi smo uživali u tonovima koji su dolazili ispod haube.
Pogledajte: Test - Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC.
Potošnja? Kada su ovakvi automobili u pitanju, koga je briga za potrošnju? Ili, ako vas je "briga" za potrošnju, a želite ovakav auto, onda izaberite Renault Megane GT Energy dCi 165. Najveći broj kilometara vozili smo u gradskim uslovima i uz nešto težu nogu na gasu, a van grada smo koristili režim vožnje RS, pa je putni kompjuter pokazivao prosek od 9,1 l/100 km.
Menjač je EDC automatizovan i ima 7 stepeni prenosa.
Pogledajte: Test - Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4.
Upravljanje
Renault Megane GT nije brz samo na pravcu, već i u krivinama. Kao TOP model u ponudi (pardon, prvi do TOP modela), opremljen je sistemom upravljanja i na zadnjoj osovini - 4Control. U sportskom režimu, ovaj sistem pri brzini do 80 km/h zaokreće zadnje točkove do ugla od 2,7 stepeni u smeru suprotnom od prednjih. Pri brzinama većim od 80 km/h zadnji točkovi se zaokreću u istom smeru kao i prednji. U ostalim režimima vožnje, ova granica je 60 km/h. U oštrim krivinama, prvi utisak je pomalo čudan, jer za volanom osećate veoma aktivno "ponašanje" zadnjeg dela automobila, ali već posle nekoliko krivina shvatate, da Megane GT seče krivine kao vruć nož maslac i da je savršeno stabilan. Ovo rešenje zaslužuje sve pohvale, a Megane GT je jedini automobil u segmentu koji se može pohvaliti ovim rešenjem. Bravo za francuske inženjere!
Polugice menjača su smeštene na stub upravljača, što znači da se ne okreću zajedno sa volanom. To značajno olakšava manuelnu promenu stepena prenosa u krivinama.
Megane GT nije preterano tvrd automobil i možemo oceniti, da su inženjeri pronašli odličan kompromis između dobrog "ležanja", upravljivosti i komfora. Naginjanje karoserije u krivinama je minialno. Da se radi o sportskom modelu, podsećaju samo tupi udarci preko rupa, jer je automobil opremljen sportskim pneumaticima.
Sportska prednja sedišta i detalji ne utiču negativno na prostranost zadnjeg dela automobila. Megane GT je zadržao praktičnost baznog modela.
Zaključak
Nakon što je svetlost dana ugledao novi Renault Megane RS, koji je pravi hot-hatch, testirani Megane GT možemo zvati warm-hatch ili kako neko reče, RS Light. Renault Megane GT predstavlja zlatnu sredinu između "običnog" Meganea i ekstremnog RS.
Pogledajte: Renault Megane - cenovnik u Srbiji.
Renault Megane GT opremljen je sistemom upravljanja i zadnjim točkovima, što pruža neobičan osećaj u vožnji.
Renault Megane GT 1.6 Energy TCe 205 EDC - specifikacija |
|
Tip motora: | Turbo benzinski motor |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 1.618 |
Maksimalna snaga motora (kW / o/min): | 151 / 6.000 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 280 / 2.400 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 230 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 7,1 |
Potrošnja (prosečna na testu) / otvoren saobraćaj: | 9,1 / 7,0 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 384 / 1.247 |
Zapremina rezervoara (L): | 50 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1.467 / 457 |
Dimenzije pneumatika: | 225/40 R18 |
Dužina automobila (mm): | 4.359 |
Širina automobila (mm): | 1.814 |
Visina automobila (mm): | 1.447 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.669 |
Cena Renault Megane GT TCe 205 EDC | 23.790 |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Generalni zastupnik Renault vozila: Renault Nissan Srbija
Web: www.renault.rs
Foto: Milomir Bošković
Tekst: Goran Sarić