Imamo na testu: nova Opel Insignia Grand Sport (2017) - pitajte šta vas zanima

Na našem testu imamo jedan veoma atraktivan novitet - novu generaciju modela Opel Insignia. Gospoda iz Rüsselsheima nam je na višednevni test obezbedila TOP verziju Insignia Grand Sport 2.0 Turbo AT, koja, pored vrhunske tehnike i tehnologije, svojom pojavom čak i na nemačkim ulicama privlači veliku pažnju...

Nova Opel Insignia izgleda sportski i elegantno u isto vreme. Top verziju krase felne prečnika 20 inča, atraktivna crvena boja, ali i OPC Line paket opreme, koji uključuje atraktivne branike, bočne pragove i diskretno zadnje krilo na vratima prtljažnika.
Veličina je bitna!
Nova generacija modela Insignia je za 29 milimetara niža od prethodnika, a u automobilu se sedi čak 30 mm niže, što obezbeđuje vrhunski osećaj za volanom. Automobil meri ukupnu dužinu od 4.897 mm, što znači da je za preko 55 mm duža od prethodnika. Rast dimenzija obebedio je stručnjacima za enterijer punu slobodu, pa se na zadnjim sedištima ovog automobila sedi kao u automobilu više kategorije. Zaista je imspreisvno koliko Insignia ima prostora na zadnjim sedištima, i to u svim smerovima, što možemo zahvaliti povećanju međuosovinskog rastojanja za čak 92 milimetra. Liftback, koji upravo stiže na tržište, prosečno je 175 kilograma lakši od prethodnika.

Pored moderne tehnologije, u enterijeru primećujemo materijale vrhunskog kvaliteta, kojima Opel atakuje na klijente nemačkih premium brendova. U pravu ste, premium je teška reč, ali Opelovi stručnjaci su uradili odličan posao i ovoga puta se zaista mislilo na svaki detalj.
Ponoć je prošla, a neko je uvek budan i motri na vas
Tehnologija koja je na raspolaganju putnicima zaista je na nivou premium brendova, a u nekim segmentima možda čak i ispred konkurencije. Pažnju nam je privukao bežični, indukcioni punjač za mobilni telefon. Potrebno je samo da otvorite poklopac središnjeg naslona za ruke i smestite svoj pametni telefon u mesto predviđeno za punjenje.
Isprobali smo i Opelov čuveni Opel OnStar sistem. Bili smo malo i bezobrazni, pa smo pritisnuli dugme OnStar za poziv pola sata posle ponoći. Posle nekoliko trenutaka, ljubaznim glasom nam se javio gospodin i pitao kako može da nam pomogne. Objasnili smo, da smo novinari i da mi samo testiramo ovaj sistem. A šta to Opelov operater, koji je 24 sata, 365 dana u godini na raspolaganju, može da učini za svoje klijente? Mnogo toga, od rezervacije hotela, organizacije pomoći na putu, traženja parkinga u velikim gradovima, pa do asistencije i pozivanja hitnih službi u slučaju udesa ili saobraćajne nezgode. Takođe, Insignia je opremljena i pristupnom tačkom WiFi Hotspot. Opel zaslužuje jedno veliko BRAVO za ove tehnologije.

Pažnju nam je privukao bežični, indukcioni punjač za mobilni telefon. Potrebno je samo da otvorite poklopac središnjeg naslona za ruke i smestite svoj pametni telefon u mesto predviđeno za punjenje. Konkretno, Samusng S7 se u Insigniji punio istom brzinom kao na klasičnom kućnom punjaču.
Turbo, turbo i turbo...
Vratimo se samom automobilu. Pored vrhunskog luksuza, vrhunskih sedišta sa ventilacijom, obilnog prostora na zadnjim sedištima, nova Insignia se može pohvaliti vrhunskom tehnikom. Pod "haubom" našeg test automobila diše 2.0 Turbo benzinski motor maksimalne snage 260 konjskih snaga, koji preko 8-stepenog automatizovanog menjača 400 Nm obrtnog momenta prenosi na sve točkove. I to radi odlično - menjač koji ima hidrodinamički pretvarač obrtnog momenta, veoma je brz, posebno u Sport modu, dok u normalnoj vožnji promene stepena prenosa vrši mekano i tuho, gotovo neprimetno. Iako automobil ima veliki turbo i 260 konjskih snaga, u gradskim kolonama transmisija radi savršeno, možemo reći na nivou premium modela i snagu prenosi kontinuirano i bez trzaja. Posebno moramo da pohvalimo i aktivnu amortizaciju, pa Insignia na felnama prečnika 20 inča može da bude izuzetno udobna.

Nova Opel Insignia putnicima na zadnjim sedištima nudi obilje prostora, kako u predelu nogu, tako i u predelu glave. Dizajn sedišta zaslužuje palac nagore, jer pruža adekvatan oslonac za noge i leđa.
Paletu dizelskih motora čine 1.6 CDTI sa 110 i 136 konjskih snaga, a tu je 2.0 CDTI maksimalne snage 170 KS. Benzince predstavlja 1.5 Turbo motor u dve verzije snage (140 i 165 KS), kao i onaj u našem test automobilu 2.0 Turbo (260 KS). Sistem pogona na sve točkove dostupan je samo u najsnažnijoj benzinskoj verziji.
Opel je novu Insigniju u Srbiji ponudio po početnoj ceni od 22.100 evra.
Pogledajte: Opel Insignia - cenovnik u Srbiji.

I zadnje svetlosne grupe su izvedene u LED tehnologiji, što noću pruža fantastičan vizuelni doživljaj.
Opel Insignia Grand Sport - ponuda benzinskih motora:
Motor | 1.5 DIT | 1.5 DIT Ecotec | 1.5 DIT | 2.0 DIT 4x4 |
Zapremina (cm³) | 1490 | 1490 | 1490 | 1998 |
Broj cilindara/ventila | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Menjač | 6M | 6M | 6M (6A) | 8A |
Max. snaga (kW/o/min): | 103 / 5600 | 103 / 5600 | 121 / 5600 | 191 / 5300 |
Max. moment (Nm/o/min) | 250/2000 - 4100 | 250/2000 - 4100 | 250/2000 - 4100 | 400/2500 - 4000 |
Max. brzina (km/h) | 210 | 213 | 222 (218) | 250 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | 9,9 | 9,9 | 8,9 (9,4) | 7,3 |
Masa automobila (kg) | 1441 | 1456 | 1441 (1472) | 1649 |
Potrošnja (L/100 km) | 5,9 | 5,7 | 6,0 (6,1) | 8,6 |

Opel Insignia Grand Sport - ponuda dizel motora:
Motor | 1.6 Ecotec Diesel | 1.6 Diesel | 2.0 Diesel |
Zapremina (cm³) | 1598 | 1598 | 1956 |
Broj cilindara/ventila | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Menjač | 6M | 6M (6A) | 6M |
Max. snaga (kW/o/min): | 81 / 3500 | 100 / 3500-4000 | 125 / 5600 |
Max. moment (Nm/o/min) | 300 /2000 | 320/2000 - 2250 | 400/1750-2500 |
Max. brzina (km/h) | 205 | 211 (203) | 226 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | 11,6 | 10,5 (10,9) | 8,7 |
Masa automobila (kg) | 1503 | 1503 (1522) | 1582 |
Potrošnja (L/100 km) | 4.0 | 4.3 (5,1) | 5,2 |
Tekst i foto: Goran Sarić