AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Mazda CX-3 G120 AT Takumi

Testirali smo: Mazda CX-3 G120 AT Takumi

Mazda je iskoristila platformu nove generacije modela 2 i razvila novi gradski crossover, pod nazivom CX-3. Isprobali smo Mazdu CX-3 2.0 Skyactiv G120, a atraktivnom Takumi paketu opreme..

Testirali smo: Mazda CX-3 G120 AT Takumi

Iako stoji na platformi "dvojke", Mazda CX-3 izgleda robusnije i atraktivnije. 

 

Pogledajte fotografije: Mazda CX-3 G120 AT Takumi - Test 2017.

 

Mazda CX-3 je javnosti prvi put prikazana 2014. godine, na autosalonu u Los Angelesu, a do prvih kupaca je stigla 2015. godine. Ideja inženjera bila je, da na platformi malene Mazde2 naprave automobil sa nešto višim klirensom, koji će biti pravi pravcati gradski crossover. Čini se, da su u tome uspeli - 2015. godine Mazda CX-3 u Nemačkoj je osvojila prestižnu nagradu Red Dot Design Award, a 2016. godine ušla je u finale izbora World Car Design of the Year. 

Testirali smo: Mazda CX-3 G120 AT Takumi

Naš test automobil krasila je posebno atraktivna bela boja sa perl efektom.


Pogledajte: Test - Mazda CX-5 2.2 Skyactive CD175 AWD AT.


Dizajn


Međuosovinsko rastojanje CX-trojke iznosi skoro 2,5 metara, a dužina 4,2 metra. Iako deli platformu sa "dvojkom" Mazdin crossover izgleda mnogo veće i robusnije. Sprema dominantan detalj predstavlja maska hladnjaka, koja nam jasno daje do znanja o kojoj marki automobila je reč. Prepoznatljivost bokova čini neobična, zakrivljena donja linija prozora i masivan C-stub. 

Testirali smo: Mazda CX-3 G120 AT Takumi

Enterijer svojim dizajnom podseća na onaj koji smo videli u Mazdi2.


Pogledajte: Test - Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP.


Enterijer


Po otvaranju vrata jasno je da je osnova bila Mazda 2, bar nam to govori dizajn enterijera. Tu su prepoznatljivi kružni ventilacioni otvori i pokazivač broja obrtaja, koji zauzima centralnu poziciju na instrument tabli. Kvaliteta i završna obrada materijala su prvoklasni i još jednom potvrđuju težnju Mazde da se umeša u premium segment. Ovakvih materijala ne bi se postideli ni neki mali automobili premium marki. 

Testirali smo: Mazda CX-3 G120 AT Takumi

Webmaster Aleksandar visok je 196 centimetara i bez problema je pronašao optimalnu poziciju sedenja za volanom. 

 

Pogledajte: Test - Mazda MX-5 2.0 Skyactiv-G160.

 

S obzirom na platformu, prostora ne možemo očekivati u izobilju, iako ga je značajno više nego u "dvojci". Crossover je duži za 215 mm, a prtljažni prostor je povećan sa 280 na čak 350 litara. Širina je veća za 70 mm u odnosu na Mazdu2. Naravno, visina je povećana za 4 centimetra, a klirens iznosi 160 mm. Za putnike prosečne visine, prostora ima sasvim dovoljno na svim sedištima. Međutim, ako na prednjim sedištima sede nešto viši putnici, putnici na zadnjim sedištima moraju se malo "stisnuti". Naravno, najviše prostora nedostaju u oblasti kolena. Kada smo kod sedišta, recimo i to da se u Mazdi CX-3 sedi prilično nisko, što znači da ima dovoljno prostora u predelu glave. Ono što nam je posebno nedostajalo, jesu nasloni za ruke, kojih nije bilo ni između prednjih ni na zadnjim sedištima. Kao što smo istakli, zapremina prtljažnika iznosi 350, što je na nivou konkurentskih modela, kao što je Fiat 500X ili Mini Countryman. Kada se obore nasloni zadnjih sedišta, njegova zapremina iznosi 1 260 litara. 

Testirali smo: Mazda CX-3 G120 AT Takumi

Prostor na zadnjim sedištima je skroman, a najmanje ga je u oblasti kolena. 


Motor


Naš test automobil pokretao je benzinski četvorocilindarski 2.0 Skyactiv-G motor, koji razvija maksimalnu snagu od 88 kW (120 KS) pri 6.000 o/min, što predstavlja slabiju benzinsku 2.0-litarsku motorizaciju u ponudi CX-3. S obzirom da je motor atmosferski, odnosno nema turbinu, maksimalni obrtni moment je skroman i iznosi 204 Nm dostupan pri 2.800 o/min. Zanimljivo je, da čak i slabiji turbodizel 1.5 Skyactiv-D ima veći obrtni moment (270 Nm). Kada svemu dodamo i činjenicu da je agregat uparen sa šestostepenim automatizovanim menjačem, jasno je da od CX-3 ne možemo očekivati sportske osobine. O tome svedoči i ubrzanje iz mesta do 100 km/h od 9,9 sekundi i maksimalna brzina od 187 km/h.

Testirali smo: Mazda CX-3 G120 AT Takumi

Mazda CX-3 je jedan od najagilnijih automobila u svom segmentu. 

 

Ono što moramo da pohvalimo, jeste odlična usklađenost motora sa menjačem. U gradskim gužvama, zahvaljujući visokom kompresionom odnosu (14:1), motor lagano pokreće 1.270 kilograma težak automobil (sa vozačem). Uz laganu nogu na gasu, promena stepena prenosa realizuje pri niskim obrtajima, u rasponu do 1.000 do 1.200 o/min, što je značajno smanjilo potrošnju goriva. U otvorenom saobraćaju, zabeležili smo potrošnju od 5,9 l/100 km, dok je prosek na testu iznosio 7,5 l/100 km. Na autoputu, računajte na potrošnju od oko 8l/100 km. Zapremina rezervoara iznosi 48 litara, a zanimljivo je da snažniji benzinac, koji je uparen sa 4x4 pogonom, ima za četiri litra manji rezervoar. 

Testirali smo: Mazda CX-3 G120 AT Takumi

Prtljažnik meri zapreminu od 350 litara.


Oslanjanje


Mazdu CX-3 smo svrstali u najdinamičnije male crossover modele na tržištu. Automobil se perfektno drži zadate putanje, volan je izuzetno precizan, naginjanja su minimalna, pa CX-trojku u ovoj oblasti možemo uporediti sa malim hatchback modelima na tržištu. Automobil čvrsto stoji na pneumaticima Toyo dimenzija 215/50 R18, što obezbeđuje vrhunsko "ležanje" na putu. Naravno, cenu je platila udobnost, jer automobil prilično nervozno i bučno reaguje na poprečne neravnine i rupe na našim putevima, posebno zadnje oslanjanje. Za one kojima je komfor na prvom mestu, preporučujemo pneumatike 215/60 R16. Istina, automobil neće izgledati ovako atraktivno, ali će biti značajno "mekši".

Testirali smo: Mazda CX-3 G120 AT Takumi

Toyo je razvio specijalni pneumatik R40 za Mazdu CX-3. Dimenzija pneumatika je 215/50 R18. 


Cena


Naš test automobil mogao se pohvaliti opremom Takumi, koji predstavlja nadograđeni Revolution paket opreme, koji uključuje mnogobrojne prepoznatljive detalje, kao što su velike 18-inčne sjajno lakirane aluminijumske felne, mekanu kožu Nappa i dvostruko prošivene detalje. Zanimljivo je, da je verzija CX-3 G120 jedina motorizacija, koja je dostupna u Takumi paketu opreme. Cena modela Mazda CX-3 G120 AT Takumi iznosi 23.390 evra. Za osnovnu verziju G120 Emotion treba izdvojiti 16.290 evra. Svojim dizajnom i premium karakterom, automobil opravdava svaki uložen evro, ali ako pogledamo cenu osnovne verzije veće Mazde3 (15.990 evra), shvatamo da izbor nimalo nije lak.

 

Mazda CX-3 G120 AT Takumi  
 Tip motora:  Benzinski atmosferski
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.998
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  88 / 6.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  204 / 2.800
Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  187
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  9,9
 Potrošnja (prosečna na testu):  7,5
Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  350 / 1.260
 Zapremina rezervoara (L):  48
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.270 / 460
 Dimenzije pneumatika:  215 / 50 R18
 Dužina automobila (mm):  4.275
 Širina automobila (mm):  1.765
 Visina automobila (mm):  1.535
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.570
 Cena testiranog modela (EUR):  23.390

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Mazda Dipem prodajni salon:
Adresa: Patrijarha Joanikija 17d, Vidikovac, Beograd
Tel: +381 11 234-1174
Web: dipem.mazda-rs.com

 

Tekst: Goran Sarić
Foto: Milomir Bošković

Testirali smo: Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic

Testirali smo: Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic

Za razliku od prethodnika, koji je svojim dizajnom jasno stavljao do znanja da na dolazi sa istoka, novi Renault Koleos može se pohvaliti atraktivnim i dinamičnim evropskim dizajnom. Na testu smo imali TOP verziju nove generacije Koleosa - Initiale Paris. Ovo su naši utisci...

Kalle Rovanpera - Toyota GR Yaris Hybrid Rally1
Slika nedelje