AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: novi Nissan X-Trail 2.0 dCi X-T 4WD Tekna

Testirali smo: novi Nissan X-Trail 2.0 dCi X-T 4WD Tekna

Na višednevnom testu smo imali najprodavaniji SUV na svetu, koji je na tržište Srbije stigao u modernizovanom izdanju. Najviše nas je interesovalo, kako najsnažniji turbodizel u ponudi "sarađuje" sa kontinualnim menjačem...

Testirali smo: novi Nissan X-Trail 2.0 dCi X-T 4WD Tekna

Pogledajte fotografije: Nissan X-Trail 2.0 dCi 4x4 - Test 2017.

 

Kada govorimo o crossoverima i SUV modelima marke Nissan, najviše epiteta "uspešan" i "najprodavaniji" povezani su modelom Qashqai. Međutim, veći X-Trail beleži vrhunske rezultate. Da li ste znali, da se radi o najprodavanijem SUV modelu na svetu? Samo prošle godine, prodato je 766 000 primeraka modela X-Trail, odnosno Nissan Rogue, kako se ovaj model zove u Sjedinjenim Američkim Državama. 

Testirali smo: novi Nissan X-Trail 2.0 dCi X-T 4WD Tekna

Dizajn


Treća generacija modela X-Trail na tržišti je tri godine, što je optimalno vreme za proces "moralnog zastarevanja proizvoda". To znači da je sada idelno vreme za unapređenje. X-Trail je odlično dizajniran, tako da su stručnjaci u Nissanu bili veoma pažljivi sa promenama, jer dobitnu kombinaciju ne treba značajno menjati. Promene su decentne, ali vidljive. Potpuno je nova maska hladnjaka u obliku slova "V", a redizajnirane su i glavne svetlosne grupe, koje sada mogu biti u FULL-LED tehnologiji. Na zadnjem delu automobila, promene su manje, nova je gragfika svetala, branici i LED tehnologija svetala. U odnosu na prethodnika, novi X-Trail ima dinamičniji i agresivniji dizajn.

Testirali smo: novi Nissan X-Trail 2.0 dCi X-T 4WD Tekna

Enterijer


Japanska kompanija nudi novi X-Trail i u verziji sa sedam sedišta. Naravno, ovakva konfiguracija može se dobiti uz doplatu. Naš testni primerak je autombil za pet putnika, što znači da je prtljažni prostor ostao u punoj svojoj veličini. Osnovna zapremina iznosi 565 litara (modernizacija je donela novih 15 litara), što je za 120 litara veći prtljažnik od onog u verziji sa sedam sedišta.

Testirali smo: novi Nissan X-Trail 2.0 dCi X-T 4WD Tekna

Prvo osveženje koje primećujemo na mestu vozača, jeste volan, i to sa ravnim donjim delom, što naglašava dinamiku. Materijali su značajno boljeg kvaliteta nego kod prethodnika. Vozač visine 196 centimetala ima veliku rezervu prostora u svim smerovima, a čak je sasvim dovoljno prostora za kolena, što je za svaku pohvalu. Putnici na zadnjim sedištima takođe imaju prostora za udobnu u prijatnu vožnju. Kao što smo od automobile ove marke i navikli, Infotaiment je vrhunski. Sve komande imaju lepši izgled, materijali su prijatniji, kako vizuelno, tako i na dodir, a funkcionalnost komandi je na visokom nivou. Ako nešto moramo zameriti, onda je to grafika velikog displeja, koja bi mogla biti modernija. 

Testirali smo: novi Nissan X-Trail 2.0 dCi X-T 4WD Tekna

Motor


Prošle godine, neposredno pred modernizaciju, ponudu X-Traila obogatila je najsnažnija dizelska motorizacija. Upravo ovaj motor pogonio je naš test automobil, i to uparen sa modernim automatizovanim menjačem. Kao što ste možda i pretpostavili, ovo nije potpuno nov motor, razvijen od nule. U pitanju je agregat, koji je nekada pokretao Lagunu i Megane, ali koji je pretrpeo značajna unapređenja. Agregat zadovoljava najstrožu Euro 6 ekološku normu, i to bez potrebe za korišćenjem AdBlue tečnosti. Bravo za Nissan! Japanskim inženjerima, to je pošlo za rukom razvivši napredno ubrizgavanje dizela, ali i zahvaljujući ugradnji katalizatora za azotne okside.

Testirali smo: novi Nissan X-Trail 2.0 dCi X-T 4WD Tekna

Agregat razvija maksimalnu snagu od 130 kW (177 KS) pri 3.750 o/min i maksimalni obrtni moment od 380 Nm pri 2.000 o/min. Naravno, od ovog automobila ne možemo očekivati sportske karakteristike, kako zbog mase od 1,8 tone, tako i zbog gore pomenute ekologije. Ali, ne treba da žalimo zbog toga, jer iako malo nas razmišlja o tome šta izlazi iz auspuha našeg automobila, i više naz zanima da nam auto što bolje ubrzava do "stotke", to treba da nam bude važna tema. Treba da razmišljamu kakvo okruženje ćemo ostaviti našoj deci i budućim generacijama. Motor je najelastičniji u rasponu obrtaja od 2.000 do 3.000 o/min, a snaga se šalje na sve točkove, preko CVT menjača. Sklop dizel motor i kontinualni menjač su odlična kombinacija, jer se snaga prenosi kontinuirano i predvidivo. Pri normalnoj vožnji u otvorenom saobraćaju, potrošnja se može držati na nivou od 7 litara na 100 pređenih kilometara. 

Testirali smo: novi Nissan X-Trail 2.0 dCi X-T 4WD Tekna

Oslanjanje


I pored činjenice, da je naš test automobil bio opremljen velikim točkovima, sa pneumaticima dimenzija 225/55 R19, možemo reći da je X-Trail udoban automobil. Ono što potvrđuje, da je oslanjanje robusno i kvalitetno, jeste činjenica, da X-Trail slične osobine pokazuje, bez obzira na opterećenje, odnosno bez obzira na činjenicu, koliki je broj putnika u automobilu ili koliko je težak prtljag. Automobil je uvek pokazivao visok stepen udobnosti. Upravljački sistem je nešto mekše podešen, ali je preciznost na asfaltnim putevima na zadovoljavajućem nivou. X-Trail nudi tri režima pogona: pogon na prednje točkove, automatski mod, koji se automatski prilagođava, u zavisnosti od potrebe, i "Lock", odnosno blokada diferencijala, kojom se obrtni moment ravnomerno deli između osovina. Najveći deo vremena, mi smo vozili u automatskom režimu, koji prilagođava pogon u zavisnosti od podloge.

Testirali smo: novi Nissan X-Trail 2.0 dCi X-T 4WD Tekna

Cena


Modernizovani Nissan X-Trail je zadržao sve najbolje od svog prethodnika, ali i dobio sve ono što imaju najmoderniji evropski predstavnici ovog segmenta. Sa vrhunskim turbodizelom 2.0 dCi, automatizovanim menjačem i pogonom na sve točkove, i sa najvišim stepenom opreme Tekna, novi Nissan X-Trail košta 38.470 evra. Za verziju koju pokreće manji dizel motor 1.6 litara zapremine (130 KS) i koja ima pogon na prednje točkove, potrebno je izdvojiti 25.200 evra.

 

Pogledajte: Nissan X-Trail - Cenovnik Srbija.

 

Nissan X-Trail 2.0 dCi X-T 4WD - specifikacije

 
 Tip motora:  Turbodizel Common-Rail
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.995
 Maksimalna snaga motora (kW / o/min):  130 / 3.750
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  380 / 2.000
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  204
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  9,4
 Potrošnja (prosečna na testu):  7,1
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  565 / 1.996
 Zapremina rezervoara (L):  60
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.740 / 535
 Dimenzije pneumatika:  225/55 R19
 Dužina automobila (mm):  4.690
 Širina automobila (mm):  1.830
 Visina automobila (mm):  1.740
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.705
Cena: testiranog automobila (€  38,470

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Generalni zastupnik Nissan vozila: Renault Nissan Srbija
Web: www.nissan.rs

Tekst: Goran Sarić

Foto: Milomir Bošković

Testirali smo: Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic

Testirali smo: Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic

Za razliku od prethodnika, koji je svojim dizajnom jasno stavljao do znanja da na dolazi sa istoka, novi Renault Koleos može se pohvaliti atraktivnim i dinamičnim evropskim dizajnom. Na testu smo imali TOP verziju nove generacije Koleosa - Initiale Paris. Ovo su naši utisci...

Kalle Rovanpera - Toyota GR Yaris Hybrid Rally1
Slika nedelje