Testirali smo: novi Nissan X-Trail 2.0 dCi X-T 4WD Tekna
Na višednevnom testu smo imali najprodavaniji SUV na svetu, koji je na tržište Srbije stigao u modernizovanom izdanju. Najviše nas je interesovalo, kako najsnažniji turbodizel u ponudi "sarađuje" sa kontinualnim menjačem...
Pogledajte fotografije: Nissan X-Trail 2.0 dCi 4x4 - Test 2017.
Kada govorimo o crossoverima i SUV modelima marke Nissan, najviše epiteta "uspešan" i "najprodavaniji" povezani su modelom Qashqai. Međutim, veći X-Trail beleži vrhunske rezultate. Da li ste znali, da se radi o najprodavanijem SUV modelu na svetu? Samo prošle godine, prodato je 766 000 primeraka modela X-Trail, odnosno Nissan Rogue, kako se ovaj model zove u Sjedinjenim Američkim Državama.
Dizajn
Treća generacija modela X-Trail na tržišti je tri godine, što je optimalno vreme za proces "moralnog zastarevanja proizvoda". To znači da je sada idelno vreme za unapređenje. X-Trail je odlično dizajniran, tako da su stručnjaci u Nissanu bili veoma pažljivi sa promenama, jer dobitnu kombinaciju ne treba značajno menjati. Promene su decentne, ali vidljive. Potpuno je nova maska hladnjaka u obliku slova "V", a redizajnirane su i glavne svetlosne grupe, koje sada mogu biti u FULL-LED tehnologiji. Na zadnjem delu automobila, promene su manje, nova je gragfika svetala, branici i LED tehnologija svetala. U odnosu na prethodnika, novi X-Trail ima dinamičniji i agresivniji dizajn.
Enterijer
Japanska kompanija nudi novi X-Trail i u verziji sa sedam sedišta. Naravno, ovakva konfiguracija može se dobiti uz doplatu. Naš testni primerak je autombil za pet putnika, što znači da je prtljažni prostor ostao u punoj svojoj veličini. Osnovna zapremina iznosi 565 litara (modernizacija je donela novih 15 litara), što je za 120 litara veći prtljažnik od onog u verziji sa sedam sedišta.
Prvo osveženje koje primećujemo na mestu vozača, jeste volan, i to sa ravnim donjim delom, što naglašava dinamiku. Materijali su značajno boljeg kvaliteta nego kod prethodnika. Vozač visine 196 centimetala ima veliku rezervu prostora u svim smerovima, a čak je sasvim dovoljno prostora za kolena, što je za svaku pohvalu. Putnici na zadnjim sedištima takođe imaju prostora za udobnu u prijatnu vožnju. Kao što smo od automobile ove marke i navikli, Infotaiment je vrhunski. Sve komande imaju lepši izgled, materijali su prijatniji, kako vizuelno, tako i na dodir, a funkcionalnost komandi je na visokom nivou. Ako nešto moramo zameriti, onda je to grafika velikog displeja, koja bi mogla biti modernija.
Motor
Prošle godine, neposredno pred modernizaciju, ponudu X-Traila obogatila je najsnažnija dizelska motorizacija. Upravo ovaj motor pogonio je naš test automobil, i to uparen sa modernim automatizovanim menjačem. Kao što ste možda i pretpostavili, ovo nije potpuno nov motor, razvijen od nule. U pitanju je agregat, koji je nekada pokretao Lagunu i Megane, ali koji je pretrpeo značajna unapređenja. Agregat zadovoljava najstrožu Euro 6 ekološku normu, i to bez potrebe za korišćenjem AdBlue tečnosti. Bravo za Nissan! Japanskim inženjerima, to je pošlo za rukom razvivši napredno ubrizgavanje dizela, ali i zahvaljujući ugradnji katalizatora za azotne okside.
Agregat razvija maksimalnu snagu od 130 kW (177 KS) pri 3.750 o/min i maksimalni obrtni moment od 380 Nm pri 2.000 o/min. Naravno, od ovog automobila ne možemo očekivati sportske karakteristike, kako zbog mase od 1,8 tone, tako i zbog gore pomenute ekologije. Ali, ne treba da žalimo zbog toga, jer iako malo nas razmišlja o tome šta izlazi iz auspuha našeg automobila, i više naz zanima da nam auto što bolje ubrzava do "stotke", to treba da nam bude važna tema. Treba da razmišljamu kakvo okruženje ćemo ostaviti našoj deci i budućim generacijama. Motor je najelastičniji u rasponu obrtaja od 2.000 do 3.000 o/min, a snaga se šalje na sve točkove, preko CVT menjača. Sklop dizel motor i kontinualni menjač su odlična kombinacija, jer se snaga prenosi kontinuirano i predvidivo. Pri normalnoj vožnji u otvorenom saobraćaju, potrošnja se može držati na nivou od 7 litara na 100 pređenih kilometara.
Oslanjanje
I pored činjenice, da je naš test automobil bio opremljen velikim točkovima, sa pneumaticima dimenzija 225/55 R19, možemo reći da je X-Trail udoban automobil. Ono što potvrđuje, da je oslanjanje robusno i kvalitetno, jeste činjenica, da X-Trail slične osobine pokazuje, bez obzira na opterećenje, odnosno bez obzira na činjenicu, koliki je broj putnika u automobilu ili koliko je težak prtljag. Automobil je uvek pokazivao visok stepen udobnosti. Upravljački sistem je nešto mekše podešen, ali je preciznost na asfaltnim putevima na zadovoljavajućem nivou. X-Trail nudi tri režima pogona: pogon na prednje točkove, automatski mod, koji se automatski prilagođava, u zavisnosti od potrebe, i "Lock", odnosno blokada diferencijala, kojom se obrtni moment ravnomerno deli između osovina. Najveći deo vremena, mi smo vozili u automatskom režimu, koji prilagođava pogon u zavisnosti od podloge.
Cena
Modernizovani Nissan X-Trail je zadržao sve najbolje od svog prethodnika, ali i dobio sve ono što imaju najmoderniji evropski predstavnici ovog segmenta. Sa vrhunskim turbodizelom 2.0 dCi, automatizovanim menjačem i pogonom na sve točkove, i sa najvišim stepenom opreme Tekna, novi Nissan X-Trail košta 38.470 evra. Za verziju koju pokreće manji dizel motor 1.6 litara zapremine (130 KS) i koja ima pogon na prednje točkove, potrebno je izdvojiti 25.200 evra.
Pogledajte: Nissan X-Trail - Cenovnik Srbija.
Nissan X-Trail 2.0 dCi X-T 4WD - specifikacije |
|
Tip motora: | Turbodizel Common-Rail |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 1.995 |
Maksimalna snaga motora (kW / o/min): | 130 / 3.750 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 380 / 2.000 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 204 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 9,4 |
Potrošnja (prosečna na testu): | 7,1 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 565 / 1.996 |
Zapremina rezervoara (L): | 60 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1.740 / 535 |
Dimenzije pneumatika: | 225/55 R19 |
Dužina automobila (mm): | 4.690 |
Širina automobila (mm): | 1.830 |
Visina automobila (mm): | 1.740 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.705 |
Cena: testiranog automobila (€ | 38,470 |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Generalni zastupnik Nissan vozila: Renault Nissan Srbija
Web: www.nissan.rs
Tekst: Goran Sarić
Foto: Milomir Bošković