Testirali smo: Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic
Za razliku od prethodnika, koji je svojim dizajnom jasno stavljao do znanja da na dolazi sa istoka, novi Renault Koleos može se pohvaliti atraktivnim i dinamičnim evropskim dizajnom. Na testu smo imali TOP verziju nove generacije Koleosa - Initiale Paris. Ovo su naši utisci...
Model Koleos INITIALE PARIS predstavlja vrhunac ponude. Obogaćen dizajn se ističe 19-ičnim felnama sa dijamantskim sjajem, specijalnom oznakom ispod logotipa i hromiranim ukrasnim dodacima na prednjim blatobranima.
Pogledajte galeriju: Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic - Test 2018.
Renault od nove generacije modela Renault Koleos očekuje mnogo više nego od prethodnika. Iako je danas konkurencija u SUV segmentu veća nego ikada, novi Koleos već svojim dizajnom privlači veliku pažnju. Za razliku od pomalo bezličnog prethodnika, novi Koleos ima izražen dizajnerski stil, koji je karakterističan za najnovije modele ovog francuskog brenda. U odnosu na prethodnika, Koleos je duži, širi i niži. Prednji deo automobila izgleda ne krije da ima genetski kod Talismana, ali izgleda samouvereno i prepoznatljivo. Grafiku glavnih svetlosnih grupa i dnevnih LED svetala prate hromirani detalji integrisani na ram maske hladnjaka i u branik.
Pogled na svetlosne grupe nam otkriva, da je dizajnerski uzor novom Koleosu bio model Renault Talisman. LED svetla imaju 3D grafiku i funkciju dnevnih svetala.
Uživo, novi Renault Koleos zaista izgleda veliki, o čemu svedoče i njegove dimenzije. Sa dužinom od 4.470 mm i širinom od 1.840 mm, Koleos spada među najveće modele u ovom segmentu. Pogled na zadnji deo automobila privlače LED svetla koja se protežu celom širinom vrata prtljažnika, čime vizuelno proširuju automobil. Treba istaći da zadnja svetla imaju 3D grafiku i da sijaju i kao dnevna svetla, isto kao kod Talismana. Renault nije želeo da sakrcije imitacije rupa za auspuh u zadnjem braniku, čak ih je krasio i uokvirio hromom. Možda se to nekom neće svideti, ali ovo rešenje koriste i neki premium brendovi. I sa bočne strane, dizajneri su odlučili da Koleos obogate hromom gde god je to bilo moguće.
Enterijer je veoma luksuzan i prostran i zadovoljite i one najrazmaženije članove porodice.
Pozicija sedenja za volanom zaslužuje sve pohvale i zadovoljiće zahteve različitih vozača, pre svega zbog visoke pozicije sedenja i puno prostora u svim smerovima. Kompletan enterijer je izrađen od kvalitetnih materijala, a dizajn je, u skladu sa očekivanjima, sličan onom koji smo videli u Talismanu. Na centralnom panelu dominira 8,7-inčni displej osetljiv na dodir, preko kojeg se upravlja svim funkcijama naprednog R-Link 2 Infotaiment sistema. Za svaku pohvalu je i činjenica, da je Renault zadržao stare dobre kontrole iza upravljača, na kojima se nalaze prečice i kontrole za telefon. Ispod centralnog displeja, zadržane su prečice za kontrole klima uređaja i ventilacije, a posebno moramo da pohvalimo klimatizovan prostor za piće na središnjoj konzoli. Leti hladi, zimi greje, u zavisnosti od zadate temperature ventilacije.
Infotaiment R-Link 2 zaslužuje najbolje ocene. Sve komande su intuitivne i period privikavanja na njega je minimalan.
Osećaju vrhunskog luksuza doprinosi i mogućnost izbora jedne od pet boja osvetlenja enterijera. Pokazivač brzine, broja obrtaja i informacije sa board kompjutera reprodukuju se na 7-inčnom displeju ispred vozača. Deo najvišeg nivoa opreme je i vrhunsko ozvučenje sa dvanaest reproduktora marke Bose. Materijali su prijatni na dodir, a donji deo instrument table je obložen kožom - naravno, ovo je specijalitet verzije Initiale Paris.
Porodične ljude, najviše će radovati ponuda prostora. U Koleosu neće biti tesno ni jednom jedinom članu petočlane porodice. Prostora na zadnjim sedištima ima u svim smerovima, a ulazak u automobil olakšava i sistem otvaranja vrata, koja se otvaraju pod uglom od 70 i 77 stepeni, što će posebno ceniti oni koji se voze na zadnjim sedištima. Kritike upućujemo na sistem otvaranja automobila bez ključa, jer da bismo zadnja vrata otvorili, moramo najpre pritisnuti dugme na bravi prednjih vrata. Poznato je, da najpre moramo decu smestiti u zadnja sedišta, a tek nakon toga roditelji mogu sesti napred. Bilo bi dobro da sistem pristupu automobilu bez ključa obezbedi i automatsko otključavanje zadnjih vrata.
Na zadnjim sedištima ima prostora kao u luksuznim limuzinama.
Prtljažnik je praktičan, ima relativno nisku utovarnu ivicu, koja sa prtljažnikom čini ravnu površinu, čime je olakšan utovar teških kesa i predmeta. Osnovna zapremina prtljažnog prostora iznosi 498 litara (prema metodici VDA), a naslone zadnjih sedišta je moguće je preklopiti u razmeri 60:40. Ako se u analizu uključi i prostor do krova automobila, zapremina prtljažnika iznosi 663 litra, a kada se obore nasloni zadnjih sedišta, dobijamo respektabilnih 1.706 litara. Na pomeranje sedalnog dela zadnjih sedišta, zaboravite, kao i na treći red sedišta. Iz nekog razloga, ove funkcije su rezervisane za bratski model Nissan X-Trail, tako da slobodno možemo oceniti da modularnost novom Koleosu nije jača strana.
Instrument tabla je takođe potpuno digitalizovana.
Novi Renault Koleos možete kupiti samo sa dizel motorom. U ponudi su dva agregata- 1.6 dCi i 2.0 dCi. Manji agregat razvija maksimalnu snagu od 130 konjskih snaga (96 kW), dok dvolitarski agregat razvija maksimalnih 175 konjskih snaga. Slabiji agregat dostupan je samo sa sistemom pogona na prednje točkove, dok je snažniji agregat dostupan sa pogonom na prednje točkove ili sistemom pogona na sve točkove 4WD ALL MODE 4x4-i.
Naš test automobil bio je oprmeljen snažnijim turbodizelom, uparenim sa sistemom pogona na sve točkove. Zbog svojih terenskih sposobnosti, EDC menjač zamenjen je kontinualnim X-Tronic menjačem, koji je kao i sistem pogon na sve točkove, preuzet iz modela Nissan X-Trail. Maksimalni obrtni moment od 380 Nm dostupan je pri 2.000 o/min. Agregat zadovoljava najstrožu Euro 6 ekološku normu, i to bez potrebe za korišćenjem AdBlue tečnosti. Japanskim i francuskim inženjerima to je pošlo za rukom razvivši napredno ubrizgavanje dizela, ali i zahvaljujući ugradnji katalizatora za azotne okside.
Oslanjanje je podešeno mekše i u vožnji se oseća da je primaran posao inženjera bio, da razviju udoban automobil.
U praksi, motor je vrhunski izolovan. Njegov zvuk stiže u kabinu samo tokom hladnog starta ili prilikom oštrih ubrzanja. Teoretski, agregat je podešen isto kao i u X-Trailu, što se pokazalo i u praksi. Motor je agilan, veoma rado se odaziva na komande gasa i koristi svoj visok potencijal već u niskom režimu rada. Automatizovani menjač odlično "sarađuje" sa turbodizel motorom, a kao što smo očekivali, komfor u vožnji je bio primaran cilj inženjera, a manje ambicija za sportskom vožnjom. Ono što je najvažnije, motor je elastičan i uvek ima dovoljnu dozu obrtnog momenta za akaciju. Naravno, reakcije motora na komandu gasa nisu tako brze, što je očekivano od CVT menjača.
Potrošnja takođe zaslužuje pohvalu. Prosek na našem testu iznosio je oko 7.0 litara dizela na 100 pređenih kilometara. U otvorenom saobraćaju, putni kompjuter je pokazivao potrošnju od 6,1 l/100 km, dok je u gradskoj vožnji iznosila 8,9 l/100 km. Na autoputu, pri konstantnih 130 km/h, broj obrtaja je bio na nivou od 2.300 o/min, a potrošnja na nivou oko 8,4 l/100 km.
2.0-litarski turbodizel je dobro poznat, ali je prošao nekoliko unapređenja. Euro 6 ekološku normu zadovoljava bez upotrebe AdBlue tečnosti.
S obzirom da koristi Nissanovu transmisiju, Renault Koleos je automobil koji se ne plaši da siđa sa asfalta u off-road avanture. Pogon 4WD ALL MODE 4x4-i može raditi u tri režima: prvi je pogon na prednju osovinu, koji donosi najveću uštedu goriva. Drugi je 4WD Auto, kada sistem automatski prepoznaje uslove na putu i šalje obrtni moment na točkove koji imaju najbolje prijanjanje. U praksi, najveći procenat obrtnog momenta se šalje na prednje točkove, preko 90 %, a veoma često i 100 %. Samo kada vozimo po zemljanom terenu, neravnom ili snegom prekrivenom kolovozu, zadnji točkovi dobijaju oko 15 % obrtnog momenta. Ako je potrebno, komanda za izbor pogona može se prebaciti i na mod 4WD Lock, kada raspodela obrtnog momenta između prednje i zadnje osovine iznosi 50:50. U 4WD Lock modu, može se voziti samo brzinama do 50 km/h. Terenske mogućnosti Renault Koleosa potvrđuje i klirens od 213 milometara.
Oslanjanje na platformi CMF potvrđuje naše utiske iz prve vožnje. Koleos je podešen kao udoban porodični automboil. Oslanjanje je nešto mekše podešeno, što je povećalo nivo udobnosti, ali zato u oštrijoj vožnji kroz krivine možemo osetiti nešto izraženije naginjanje karoserije. Naravno, na pneumaticima 225/55 R19, vožnja je apsolutno sigurna čak i kada se približimo graničnim mogućnostima automobila.
Renault Koleos je veliki porodični automobil, koji nudi puno prostora svim putnicima. Komfor je na visokom nivou, a tehnika zaslužuje maksimalnu ocenu za efikasnost i ekonomičnost. Ima reprezentativan izgled, prostran enterijer i odlične osobine na terenu.
Cenovnik modela Renault Koleos u Srbiji, pogledajte na sajtu www.renault.rs.
Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic |
|
Tip motora: | Turbo-dizel agregat |
Broj cilindara / ventila benzinskog motora: | 4 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 1.995 |
Maksimalna snaga motora (kW / o/min): | 128 / 3.750 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 380 / 2.000 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 201 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 9,6 |
Potrošnja (prosečna na testu): | 7,0 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 498 / 1.706 |
Zapremina rezervoara (L): | 60 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1.822 / 478 |
Dimenzije pneumatika: | 225/55 R19 |
Dužina automobila (mm): | 4.673 |
Širina automobila (mm): | 1.843 |
Visina automobila (mm): | 1.678 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.705 |
Cena Renault Talisman - osnovna verzija | 26.000 |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Generalni zastupnik Renault vozila: Renault Nissan Srbija
Web: www.renault.rs
Foto: Milomir Bošković
Tekst: Goran Sarić
Foto: Milomir Bošković
Tekst: Goran Sarić