Testirali smo: Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion
![Testirali smo: Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion Testirali smo: Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion](slike/vesti/20180415235756_photo_0.jpg)
Najnoviji član Volkswagena u klasi crossover definitivno je zanimljiv automobil. Pored visokog kvaliteta i velikih mogućnosti individualizacije, VW T-Roc do kupaca stiže i konkurentnom cenom...
![Testirali smo: Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion Testirali smo: Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion](slike/vesti/20180415235756_photo_1.jpg)
VW T-Roc donosi dizajn sa više emocija. Prednja maska ukvirena je hromiranim ramom. Takođe, sa hromom se nije štedelo i na zadnjem delu automobila i bokovima. Zadnja svetla podsećaju na ona koja smo videli na većem Tiguanu.
Volkswagen brzim tempom proširuje ponudu SUV modela, jer upravo ova kategorija beleži najveći progres na tržištu. Svaki treći automobil u Evropi prošle godine bio je SUV ili crossover. Zato nemački proizvođač od modela T-Roc puno očekuje. Ne samo zato što je najmanji SUV u ponudi, već i zato što je cenovno najdopstupniji. Mi smo isprobali dizelsku verziju, koja može biti i najinteresantnija za srpske kupce.
Pogledajte fotogaleriju: VW T-Roc 2.0 TDI 4Motion - Test 2018.
Volkswagen T-Roc stoji na modularnoj platformi MQB. Meri dužinu od 4.234 mm (za 252 mm je kraći od Tiguana) a međuosovinsko rastojanje iznosi 2.590 mm. Visina automobila iznosi 1.573 mm, a širina 1.819 mm. Odgovor na pitanje, da li je T-Roc mali, nije lako dati. Mislimo da će "pravi" mali crossover biti T-Cross, a do tada će T-Roc biti najinteresantnija alternativa većem Tiguanu.
![Testirali smo: Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion Testirali smo: Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion](slike/vesti/20180415235756_photo_2.jpg)
Posebno su atraktivna dnevna LED svetla, koa se nalaze između svetala za maglu i glavnih svetlosnih grupa.
Šta je VW T-Roc? Da li je to direktni konkurent modelima kao što su Seat Ateca ili Škoda Karoq? Iako stoji na platformi MQB, koja pruža mogućnost instalacije pogona na sve točkove i snažnih 2.0-litarskih motora, ipak nije. U hijerarhiji koncerna, T-Roc je pozicioniran između pomenutih modela i manjeg modela Seat Arona. To nam govore i dimenzije - T-Roc ima međuosovinsko rastojanje od 2.590 mm, što je za 48 mm kraće od onog kod Atece... Ali nije sve u dimenzijama. Volkswagen je iskoristio dizajnerski rukopis primenjen kod skupljih modela, iako je prednja maska potpuno nova, spojena sa svetlima oivičenim hromiranom lamelom. Posebnu pažnju privlače i dnevne svetlosne grupe sa šestouganim ramom.
![Testirali smo: Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion Testirali smo: Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion](slike/vesti/20180415235756_photo_3.jpg)
Enterijer je u skladu sa trendovima dizajniran jednostavno i pomalo nemački hladno. Infotaiment sistem je vrhunski osmišljen i jednostavan za korišćenje.
Utisak svežeg modernog automobila preovladava i u enterijeru. "Kada se smestimo za volan, u unutrašnjosti možemo videti sve najmodernije tehnologije koje VW nudi i u svojim skupljim modelima. Dopada mi se i velika mogućnost individualizacije, kombinacije boja i materijala su velike. Multimedija nam je poznata iz modela Polo. Active Info Display ima dijagonalu od 10,3 inča i veoma je pregledan, što možemo reći i za centralni displej. Druga zanimljivost je mapa navigacionog sistema, koja se može emitovati na displeju iza volana. Položaj sedenja je za nijansu viši nego kod Golfa. " - objašnjava Petrović.
Pogledajte: Ivana Španović dobija na korišćenje novi Volkswagen Arteon.
Prijatno iznenađenje usledilo je kada smo se smestili na zadnja sedišta, gde nema mnogo manje mesta nego u većim modelima kao što su Ateca ili Karoq. Sa visinom 183 cm, lako je pronaći idealnu poziciju za volanom, a iza sebe ostaviti komfornu rezervu za kolena i iznad glave. Naravno, pozadi će se najbolje osećati deca ili dve odrasle osobe. Jedno od ograničenja koje smo primetili jeste nešto skromniji pristup zadnjim sedištima, koji komplikuju relativno visoki pragovi.
![Testirali smo: Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion Testirali smo: Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion](slike/vesti/20180415235756_photo_4.jpg)
Instrument tablu čini digitalni panel Active Display dijagonale 10 inča. Sistem obezbeđuje i reprodukciju navigacionog sistema direktno ispred vozača.
T-Roc ima prtljažni prostor osnovne zapremine 445 litara, odnosno 1.290 kada se preklope nasloni zadnjih sedišta. Međutim, ove vrednosti odnose se na verziju sa pogonom na prednje točkove i bez audio sistema Beats. Testirani automobil imao je najbolje ozvučenje i sistem pogona na sve točkove, što znači da je zapremina prtljažnika 392 litra, odnosno maksimalnih 1.237 litara. Prtljažnik se u praksi pokazao kao veoma pratičan za svakodnevnu upotrebu i sasvim dovoljan za četvoročlanu porodicu.
Treba istaći i vrhunsku bezbednost T-Roca. Već u seriji dolazi autonomni kočioni sistem, hill-holder, detekcija pešaka, sistem za održavanje automobila u saobraćajnoj traci, senzor za kišu i svelo, parking senzori, a u opremi Sport je adaptivni tempomat i monitoring pospanosti vozača. Komfor verzije Sport poboljšava i dvozonska klimatizacija, vrhunski audio sistem, ambijentalno osvetljenje, kožne obloge...
![Testirali smo: Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion Testirali smo: Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion](slike/vesti/20180415235756_photo_5.jpg)
Na zadnjim sedištima ima sasvim dovoljno mesta u svim smerovima, čak i kada prednja sedišta pomerimo maksimalno unazad.
Kao što smo od Volkswagena navikli, paleta motora je raznolika. Osnovna motorizacija je 1.0-litarski trocilindarski agregat maksimalne snage 85 kW, koji je uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem. Snažnija verzija je 1.5 TSI (110 kW), a vrhunac benzinske ponude predstavlja 2.0 TSI maksimalne snahe 140 kW, koji je dostupan isključivo sa pogonom na sve točkove i DSG menjačem. Od jedanaeste kalendarske nedelje 2018. godine, ponuda motora je proširena sa dizelskim 1.6 TDI motorom (85 kW) i 2.0 TDI motorom maksimalne snage 140 kW.
Najatraktivniji dizel motor u ponudi aktuelnog T-Roc modela je dizelski 2.0 TDI, uparen sa sistemom pogona na sve točkove, uz mogućnost izbora šestostepenog manuelnog ili sedmostepenog DSG menječa. S obzirom da koristi modularnu MQB platformu, motor je postavljen napred poprečno, što znači da je koncepcijski veoma sličan Tiguanu. Agregat razvija maksimalnu snagu od 110 kW pri 3.500 o/min i maksimalni obrtni moment od 340 Nm u rasponu obrtaja od 1.750 do 3.000 o/min.
![Testirali smo: Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion Testirali smo: Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion](slike/vesti/20180415235756_photo_6.jpg)
Sedišta u verziji Sport imaju izraženo bočno vođenje i anatomski su oblikovana. Moramo da pohvalimo i dugačak sedalni deo, koji pruža dobru podšku za noge.
To je teorija, a kako sklop motor-menjač funkcioniše u praksi, najbolje nam je objasnio Vladan Petrović: "Motor je proveren i veoma elastičan, u to nismo ni sumnjali. Međutim, sistem pogona ne možemo posmatrati nezavisno od transmisije, a upravo ona je T-Rocu jača strana. Menjač ima dvostruko kvačilo i dva pogonska vratila, što obezbeđuje veoma brze reakcije. Najviše mi se dopada kako se pogonski sklop "ponaša" u normalnoj vožnji, ispod 2.000 o/min. Veoma je elastičan, snažno povlači pri niskim obrtajima i najbolje radi u automatskom modu. Naravno, za one koji vole sport, tu je i manuelni mod sa komandama na volanu, ali mišljenja sam da sistem mnogo bolje radi u automatskom modu, jer TDI motoru nisu potrebni visoki obrtaju za bolje performanse. Pri brzini od 90 km/h, motor se "vrti" na oko 1.300 obrtaja, što je uticalo da potrošnja bude manja od 6 litara na 100 pređenih kilometara. Za automobil sa 4x4 pogonom i automatskim menjačem, to je rezultat za svako poštovanje."
![Testirali smo: Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion Testirali smo: Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion](slike/vesti/20180415235756_photo_7.jpg)
Vozna dinamika je odlična i može se uporediti sa Golfom.
"Naš test automobil bio je opreljen felnama prečnika 18 inča, što je odlično za izgled, ali bi za udobnost bolji izbor bio nešto manja felna i nešto viši pneumatik. Terenske osobine ovog automobila nismo isprobali, ali je jasno da sa klirensom od 161 mm ne možemo očekivati čuda. Za neki manji izlet u prirodu i za odlazak na zimovanje po snegom prekrivenom putu, ovo je idealan automobil. Sve u svemu, T-Roc se vozi kao hatchback, čemu posebno doprinosi zadnja Multilink osovina, koja je standardna za verzije sa 4x4 pogonom. " - zakjučuje Petrović.
![Testirali smo: Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion Testirali smo: Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion](slike/vesti/20180415235756_photo_8.jpg)
Jadini dizel motor koji se može upariti sa sistmeom pogona na sve točkvoe 4Motion jeste 2.0 TDI - štedljiv je i pruža odličnu voznu dinamiku.
T-Roc je na nas ostavio veoma dobar utisak. Ima moderan dizajn, modernu tehnologiju Volkswagena, dobar motor, napredne sisteme asistencije, veliku mogućnost individualizacije, atraktivan infotaiment... Cena u Srbiju startuje od 19.961 evra, koliko košta T-Roc opremljen sa 3-cilindarskim 1.0 TSI motorom. Na našem testu smo imali TOP verziju T-Roc Sport 2.0 TDI DSG 4MOTION, koja košta 32.000 evra.
Cenovnik modela VW T-Roc u Srbiji možete pogledati na www.volkswagen.rs.
![Testirali smo: Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion Testirali smo: Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion](slike/vesti/20180415235756_photo_9.jpg)
Vladan Petrović je istakao da je T-Roc veoma dinamičan i "poslušan" automobil za svakodnevnu upotrebu.
Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion | |
Tip motora: | Turbodizel motor |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 1.968 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 110 / 3.500 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 340 / 1.750 - 3.000 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 200 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 8,4 |
Potrošnja (prosečna na testu): | 5,9 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 392 / 1237 |
Zapremina rezervoara (L): | 55 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1530 / 490 |
Dimenzije pneumatika: |
215 /50 R18 |
Dužina automobila (mm): | 4234 |
Širina automobila (mm): | 1819 |
Visina automobila (mm): | 1573 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2590 |
Cena osnovnog modela T-Roc 1.0 TSI (EUR): | 19.961 |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Uvoznik: Porsche SCG
Adresa: Zrenjaninski put 11, 11210 Beograd, Srbija
tel. +381/11/3042 400
fax. +381/11/3042 409
Web: www.volkswagen.rs
Tekst: Goran Sarić
Foto: Milomir Bošković