AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - zbogom dizelu!

Testirali smo: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - zbogom dizelu!

Toyota Corolla je živa legenda. Prodaje se od 1976. godine i kumulativno u svim generacijama, predstavlja najprodavaniji automobil u istoriji automobilske industrije. Ove godine na tržište je stigla dvanaesta generacija ovog kvalitetnog automobila, koju smo u atraktivnoj hatchback karoserijskoj verziji isprobali na srpskim putevima...

Testirali smo: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - zbogom dizelu!

Novi hatchback ima izražene dinamične linije i prednji branik inspirisan katamaranom. Novina je i dvobojna karoserija.
 
Pogledajte fotogaleriju: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - Test 2019.
 
Nakon što je model Auris na određeni period od deset godina, preuzeo štafetu ovog japanskog proizvođača u srednjoj nižoj klasi, početkom 2019. godine Auris odlazi u penziju, a u ponudi ga menja nova generacija modela Corolla. Uvođenje novog naziva, poklapa se sa usvajanjem zajedničke Toyotine nove globalne arhitektonske platforme (TNGA), koja će zameniti tri platforme trenutno u upotrebi. Iz Toyote poručuju da nova platforma obezbeđuje nižu masu i bolju stabilnost, što smo isprobali i na srpskim putevima.

Nova Corolla dostupna je u tri karoserijske varijante. Kompaktni hatschback meri 4.370 mm dužine, sedan je dugačak 4.630 mm, a karavan 4.650 mm.

Testirali smo: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - zbogom dizelu!

Dizajn nove Corolle je originalan, tako da ga na ulici sigurno nećete pomešati ni sa jednim drugim automobilom.
 
Dizajn
 
Sedan se od ostalih verzija razlikuje po dizajnu, koji je po meri konzervativne klijentele. Na našem testu smo imali hatchback verziju, koja privlači pažnju mlađih vozača. I već na prvi pogled je jasno, da su dizajneri pogodili pravo u metu. Automobil krasi dinamičan, možemo slobodno reći agresivan dizajn, što je u skladu sa obećanjem predsednika Toyote, Akia Toyade, koji je 2014. godine rekao da Toyota više nikada neće praviti dosadne automobile.  U odnosu na odlazeći Auris, karakter nove Corolle je dinamičniji, zahvaljujući široj i nižoj karoseriji.
 

Kao što smo istakli, kod Corolle hatchback su dizajneri najveću pažnju usmerili na dinamičan izgled, sa ciljem da privuku mlađe kupce, tačnije mlade porodice. Automobil izgleda skladno, sportski i kompaktno iz svakod ugla, a visina je smanjena za čak 25 milimetara. Pogled spreda otkiva nam agresivnu masku hladnjaka i široka svetla koja zadiru duboko u masku, ali sa jednim pasom LED dioda duboko u branik. Dinamički izraz podržan je i dizajnom branika, inspirisan katamaranom. Dizajnerska filozofija "Under Priority Catamaran" naslanja se i izgled zadnjed dela, sa branikom ukrašenim dubokim prorezima. U svakom slučaju, zadnji deo je prepoznatljivo dizajniran i sigurno ga nećete pomešati sa bilo kojim drugim automobilom. Što se dizajna tiče, Toyoti možemo dati palac nagore.

Testirali smo: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - zbogom dizelu!

I zadnje svetlosne grupe su izvedene u LED tehnologiji.
 
Enterijer
 
Sličan utisak na nas je ostavio i enterijer. Nova Corolla je potpuno novi automobil sa najmodernijom tehnikom. Ipak, kako je Corolla najprodavaniji automobil na svetu, Toyota nije želela nikog da šokira dizajnom unutrašnjosti. Armaturna tabla je skladno dizajnirana, sa veoma kvalitetnim materijalima, što se odnosi i na sedišta, koja su ergonomski oblikovana i odlično drže telo u krivinama. U automobili se sedi niže od proseka i segmentu, što dodatno ističe sportsku notu automobila.
 

Položaj za volanom veoma lako je pronašao i vozač visine preko 190 centimetara. Instrument tabla je kreirana iz nekoliko oblasti, a našu prethodnu tvrdnju da Toyota nije želela da pretera sa tehnologijom u svom najprodavanijem automobilu u istoriji, potvrđuje i činjenica da su pokazivači broja obrtaja, nivoa goriva i temperature rashladne tečnosti analogni. Pokazivač brzine i board kompjuter emituju se na TFT displeju. Na središnjem panelu armaturne table nalaze se komande za klima uređaj i ventilaciju, a levo i desno od displeja se nalaze analogne komande za audio sistem, navigaciju i prečice za mnogobrojne funkcije Toyota Touch 2 multimedijalnog sistema. Za svaku pohvalu je i činjenica, da nova Corolla već u serijskoj opremi nudi kompletan paket sistema asistencije - Toyota Safety Sense. Centralni displej ima dijagonalu od 8 inča, grafika bi mogla biti modernija, ali je intuitivnost na visokom nivou. Posebnu pohvalu moramo da uputimo na head-up displej dijagonale 10 inča, što je možda i najbolji razultat u srednjoj nižoj klasi.

Testirali smo: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - zbogom dizelu!

Materijali u enterijeru su prijatni i vizuelno i na dodir, a moramo da pohvalimo i preciznu završnu obradu.
 
I putnici na zadnjim sedištima sede relativno nisko, čime se dobio dodatni prostor za glavu putnika. Ako nešto moramo zameriti, onda je to nešto kraći sedalni deo sedišta, što je rezultiralo nešto lošijom podrškom za butni deo nogu, a sve za posledicu može imati zamor u oblasti nogu na dugim putovanjima. Naravno, ovo se ne odnosi na gore pomenute porodice sa decom.
 

Corolla hatchback ima međuosovinsko rastojanje od 2.640 mm, što je obezbedilo dovoljno prostora za kolena putnika na zadnjim sedištima i prtljažnik zapremine 361 litar. Uobičajeno je, da hibridne verzije imaju nešto manji prtljažnik, jer baterije uzimaju svoj "danak prostoru", ali se kod Corolle ovaj "hendikep" odnosi samo na verziju 2.0 Hybrid, koji ima zapreminu od 313 litara. Praktičnost prtljažnika je odlična, jer su dizajneri prostora uspeli da izvuku maksimum u bočnim oblastima oko obloga točkova. Za situacije kada transportujemo prtljag većih dimenzija, moguće je oboriti naslone zadnjih sedišta, koja su deljiva u razmeri 60:40.

Testirali smo: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - zbogom dizelu!

Centralno mesto na armaturnoj tabli zauzima 8-inčni displej osetljiv na dodir, preko kojeg kontrolišemo praktično sve funkcije u automobilu.
 
Motorzacija - zbogom dizel!
 
Nova Toyota Corolla nam dolazi sa tri motorizacije. Osnovni pogon predstavlja benzinski 1.2 Turbo motor, koji razvija maksimalnih 116 konjskih snaga. Ispod haube je definitivno nestao dizel motor, a umesto toga Corolla nam dolazi sa dve hibridne verzije. Slabija je 1.8 Hybrid (90 kW), a snažniji hibridni pogon predstavlja verzija 2,0 Hybrid (132 kW).
 

Ispod haube našeg test automobila nalazio se slabiji hibridni sistem 1.8 Hybrid - to je četvrta generacija hibridnog pogona, koji razvija kumulativnu snagu od 90 kW (122 KS). Benzinski atmosferski 4-cilindarski agregat, koji radi po Atkinsonovom principu, razvija maksimalnih 72 kW pri 5.200 o/min i maksimalni obrtni moment od 142 Nm, a "pomaže" mu elektromotor snage 53 kW i maksimlanog obrtnog momenta od 163 Nm. Važno je istaći, da je obrtni moment elektromotora dostupan od samog starta, što znači od 0 o/min, što se itekako oseti prilikom kretanja. Osećaj kretanja je snažan kao u tramvaju i zato nas je najprijatnije iznenadilo ubzranje od 60 km/h, koje je zaista ubedljivo. Iz stanja mirovanja do 100 km/h potrebno mu je 10,9 sekundi i postiže maksimalnih 180 km/h.

Testirali smo: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - zbogom dizelu!

Neki pokazivači su ostali analogni, što nas ne iznenađuje od modela koji predstavlja najprodavaniji automobil u istoriji.
 
Ovaj motor pruža zaista ono što se od jednog hibridnog pogona i očekuje: tih, intuitivan i agilan pogon, čemu posebno moramo da zahvalimo odlično podešenom kontinualnom CVT menjaču sa šest zamišljenih prenosnih odnosa. Benzinski motor ima manje dimenzije i masu, namenjen je za ugradnju u novu GA-C arhitekturu. Konstruktori su uspeli dodatno da smanje trenje ovog agregata i unaprede sistem recirkulacije izduvnih gasova (EGR). Moramo da pohvalimo njegovu mirnoću rada i njegov izuzetno tih rad. I na kraju, ali ne manje važno, korišćenje Li-Ion akumularskog modula odrazilo se na dodatno smanjenje potrošnje goriva. Zanimljivo je, da se baterije razlikuju u odnosu na karoserijsku verziju - hatchback i karavan koriste litijum-jonske, a sedan nikl-metalhidrid baterije. 
 

Na našem testu, zabeležili smo potrošnju od 4,9 litra benzina na 100 pređenih kilometara. U otvorenom saobraćaju, na relaciji Beograd - Valjevo, uz maksimalnu brzinu od 80 km/h, naša Corolla je trošila neverovatnih 2,7 l/100 km! Vozeći dalje preko planine Povlen i prevoja Debelo brdo, koje se nalazi na preko 1.000 metara nadmorske visine, nakon što smo stigli u Bajinu Baštu, kompjuter je pokazao potrošnju od 4,6 L/100 km, što je rezultat za svako poštovanje. Ovo je najjednostavniji odgovor zašto se Toyota odlučila da izbaci dizel motor iz Corolle. Sjajnom tehnologijom uspela je da nadmaši dizel motore po potrošnji, ali uz značajno manje operativne troškove korišćenja vozila i bez potrebe za eksternim punjenjem baterija. Hibridna Corolla je sposobna da čak 50 % trase pređe na čistu električnu energiju. U gradskoj, tačnije beogradskoj vožnji, potrošnja je iznosila 5,2 l/100 km.

Testirali smo: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - zbogom dizelu!

Prtljažnik meri zapreminu od 361 litar.

 

Oslanjanje

 

Dinamički karakter nove Corolle nije postignut samo dizajnom, već i odličnim voznim karakteristikama. Automobil je dobio standardno zadnje oslanjanje tipa Multilink, a na izabranim tržištima dostupan je i sa opcionim adaptivnim amortizerima. koriščenje platforme TNGA (verzija GA-C) obezbedilo je niže težište automobila i revidiranu geometriju prednjih točkove. Sistem oslanjanja koristi novu konstrukciju ventila amortizera, što je rezultiralo smanjenjem sile trenja za 40 % i udobnijom vožnjom. U praksi to znači, da je automobil čak i na točkovima prečnika 18 inča veoma udoban, a udari na rupe su maksimalno prigušeni. Takođe, nivo buke oslanjanje je iznad proseka u ovoj kategoriji. Automobil je veoma precizan i čak kada pomislimo da smo preterali u krivini, Corolla se čvrsto držala zadate putanje kretanja.  Inženjeri Toyote su u ovoj oblasti napravili odličan balans.

Testirali smo: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - zbogom dizelu!

Vozna dinamika je nešto što možemo posebno da pohvalimo.
 
Cena
 
Corolla na hibridni pogon ima sve što očekujemo od modernog automobila. Posebno moramo da istaknemo odlične vozne osobine, koje će zadovoljiti i najzahtevnije vozače, što se ne može reći za sve hibridne automobile. Kako će Corolla proći na srpskom tržištu bez dizel motora u ponudi? Teško je davati procene, ali prema našem uverenju, svi argumenti su na strani hibrida. Performanse su odlične, potrošnja mala, operativni troškovi niži, a na kraju dolazi i ono što normalno ne bi trebalo biti na kraju - ekologija. Slabiji hibrid emituje samo 76 grama ugljendioksida po pređenom kilometru. Možda će neki od vas sada reći: "Baš me briga šta mi izlazi iz auspuha." Ako malo bolje razmislimo, to što izlazi iz auspuha našeg automobila, značajno utiče na to kakvu planetu ostavljamo budućim generacijama. Mislite o tome.
 

I na kraju, cena. Nova Corolla na srpskom tržištu dostupna je po ceni od 18.490 evra, koliko je potrebno izdvojiti za model Corolla 1.2 Turbo Luna. Hibridna verzija - Corolla 1.8 Hybrid (122 KS) Terra dostupna je po ceni već od 19.900 evra. Testirani primerak može se pohvaliti Sport Hybrid nivoom opreme, što cenu podiže na nivo od 27.950 evra. Ako uporedimo cenu hibridne Corolle sa konkurentskim dizelskim verzijama, možemo zaključiti da je i na ovom polju konkurentna.

Testirali smo: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - zbogom dizelu!

Ćak i kada svesno preteramo sa gasom u krivini, Corolla se čvrsto drži putanje i uliva dodatno samopouzdanje vozaču. 

 

Toyota Corolla 1.8 Hybrid - tehnička specifikacija  
 Tip motora:  benzinski atmosferski + elektromotor
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina benzinskog motora (cm³):  1.798
 Maksimalna snaga ukupno (kW / o/min):  90 / 5.200
 Snaga elektromotora:  53 kW
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  142 / 3600-5600
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  180
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  10,9
 Potrošnja na testu - prosečno (l/100km):  4,9
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  361 / 1052
 Zapremina rezervoara (L):  43
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.285 / 585
 Dimenzije pneumatika:  225/40 R18
 Dužina automobila (mm):  4.370
 Širina automobila (mm):  1.790
 Visina automobila (mm):  1.435
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.640
 Cena (€):  19.900

 


Fotografije možete pogledati klikom na LINK

 

Generalni zastupnik Toyota vozila: Toyota Srbija

Web: www.toyota.rs


Foto: Milomir Bošković

Seat Tarraco stigao u Srbiju - naši prvi utisci (FOTO)

Seat Tarraco stigao u Srbiju - naši prvi utisci (FOTO)

Seat Tarraco, trenutno najveći SUV ove španske marke, stigao je u Srbiju. Na našim putevima smo isprobali automobil, koji u odnosu na svoje bratske modele iz koncerna, može da se pohvali najatraktivnijim dizajnom i najvećim prtljažnim prostorom...

Vozili smo: BMW 320d (G20)

Vozili smo: BMW 320d (G20)

BMW serije 3 je minhenski bestseller, koji na svom kontu ima više od 15 miliona prodatih primeraka. Zato ne čudi što sedma generacija ovog kvalitetnog automobila ima jednako visoke ambicije. Lakši je, snažniji, štedljiviji i bezbedniji od svog prethodnika. 

Testirali smo: Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi

Testirali smo: Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi

Umesto sedana ili karavana, Citroën je na tržište uveo jedan potpuno novi model, koji u svom imenu ima oznaku C5. Ima avangardan izgled, sa visokim stepenom prepoznatljivosti, vrhunsku štedljivu tehniku i naprednu tehnologiju u enterijeru...

BMW M5
Slika nedelje