AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Seat Tarraco stigao u Srbiju - naši prvi utisci (FOTO)

Seat Tarraco stigao u Srbiju - naši prvi utisci (FOTO)

Seat Tarraco, trenutno najveći SUV ove španske marke, stigao je u Srbiju. Na našim putevima smo isprobali automobil, koji u odnosu na svoje bratske modele iz koncerna, može da se pohvali najatraktivnijim dizajnom i najvećim prtljažnim prostorom...

Seat Tarraco stigao u Srbiju - naši prvi utisci (FOTO)

Zadnjim delom dominiraju svetlosne grupe koje pokrivaju vrata prtljažnika celom širinom. Središnji pas svetliće tek od sledeće godine. Do tada, ulogu svetala imaju samo bočne komponente.

 

Pogledajte fotogaleriju: Seat Tarraco stigao u Srbiju.

 

Seat vidi budućnost u SUV i crossover vozilima. Posle Arone i kompaktne Atece, stiže nam Tarraco, čije ime asocira na jedno od mesta na Pirinejskom poluostrvu. Toledo, Cordoba, Ibiza - to su mesta u Španiji. A Tarraco? Ime najnovijeg modele ove španske kompanije, povezano je sa gradom Taragona, u kojem se nalazi rismki grad Tarraco, proglašen svetskom baštinom 2000. godine. Taragoona se nalazi nekoliko desetina kilometara jugozapadno od Barselone. Ime Tarraco izabrano je glasanjem javnosti, u kojem je učestvovalo 146.000 ljubitelja marke Seat. 

Seat Tarraco stigao u Srbiju - naši prvi utisci (FOTO)

Za razliku od agresivno dizajniranog prednjeg i zadnjeg dela automobila, bokovi su elegantni i podsećaju na druge modele iz koncerna.

 

Verovatno je prvo vaše pitanje, po čemu se Tarraco izdvaja od drugih modela iz koncerna, kao što su Volkswagen Tiguan Allspace ili Škoda Kodiaq? Prvo i verovatno najvažnije kada su automobili marke Seat u pitanju, jeste dizajn sa puno emocija. Seat za to ima dobar razlog, jer je njegova klijentela za deset godina mlađa od kupaca Volkswagena. Zato su Španci sebi dozvolili nešto smeliji, pa ako hoćete i agresivniji dizajn.

Seat Tarraco stigao u Srbiju - naši prvi utisci (FOTO)

Seat Tarraco je udoban, ali u isto vreme uzbudljiv automobil za vožnju.

 

Vladan Petrović je istakao da Tarraco uživo izgleda veoma atraktivno. "Stručnjaci iz Seata su uspeli da oštre linije uklope u celinu ovako velikog automobila, na čemu im iskreno čestitamo. Trougaona svetla (FULL LED) prostiru se do same maske hladnjaka, koja sa velikim logom S u sredini izgleda kao dijamant na grudima Supermena. Sa boka izgleda nešto elegantnije i smirenije, ali zato mladalački utisak zaokružuju zadnje LED svetlosne grupe atraktivnog dizajna, koje se prostiru celom dužinom automobila. Za razliku od Audija Q8, na kojem zadnja svetla sijaju celom širinom, kod Tarraca je to slučaj samo sa glavnim svetlosnim grupama, dok pas između ima samo estetski efekat. Bar za sada, jer iz Seata najavljuju da bi se to već sledeće godine moglo promeniti."

Seat Tarraco stigao u Srbiju - naši prvi utisci (FOTO)

Kao jedini model u koncernu, Tarraco ima displej multimedijalnog sistema koji je izdvojen iz armaturne table.

 

Seat Tarraco je za 38 mm duži od modela Škoda Kodiaq, što je rezultiralo i značajno većim prtljažnim prostorom. U konfiguraciji sa pet sedišta, Tarraco ima prtljažnik zapremine 760 litara, što je za čak 40 više od onoga što nudi Kodiaq. Boljoj varijabilnosti doprinosi i klizna zadnja klupa, kao i dvostruko dno prtljažnika, koje obezbeđuje i potpuno ravnu površinu prtljažnika. Tu je i treći red sedišta, koji ne oduzima previše prostora od prtljažnika.

Seat Tarraco stigao u Srbiju - naši prvi utisci (FOTO)

Zadnja klupa je klizna, a Tarraco je dostupan u verzijama za pet ili sedam putnika.

 

Enterijer novog Tarraca svojim dizajnom se jasno distancira od tehničkih blizanaca iz koncerna. Kao jedini ima displej multimedijalnog sistema koji je izdvojen iz armaturne table. "Ovo rešenje izgleda veoma lepo, ali moram da pohvalim intuitivnost. Sve je pregledno i komande su logično raspoređene. Treba istaći da je Tarraco opremljen i vrhunskim konektivitetom - pored klasičnih opcija, kao što su Bluetooth i AUX, u automobilu se nalazi dva USB porta, koji podržavaju i funkcije Apple CarPlay i Android Auto. Integrisan navigacioni sistem možemo oceniti najvišom ocenom. Pretraga je jednostavna i brza, a u pretrazi možemo pronaći ne samo ulice i mesta, već i interesne tačke. Takođe, kompletni navigaciju možemo premestiti i na digitalnu instrument tablu (Digital Cockpit) ispred vozača. Prvi utisak je, da automobil nudi puno prostora za kolena i za glavu, što smo i očekivali od automobila ove veličine. Palac nagore za enterijer." - objašnjava Petrović.

Seat Tarraco stigao u Srbiju - naši prvi utisci (FOTO)

Sedišta su udobna i pružaju vrhunski oslonac u krivinama. Sedalni deo je dugačak i obezbeđuje dobar oslanac za noge.
 
U tehničkom smislu, Tarraco je mnogo bliži Volkswagen Tiguanu Allspace nego drugim modelima iz koncerna. Oba automobila se proizvode na zajedničkoj proizvodnoj liniji u Wolfsburgu.

Na srpskom tržištu, Seat Tarraco je u ponudi sa dva benzinska motora - 1.5 TSI (110 kW) i 2.0 TSI (140 kW), a za ljubitelje dizela, u ponudi su dva verzije 2.0 TDI motora, slabiji sa 110 kW snage i snažniji koji razvija 140 kW. Tarraco može biti opremljen prednjim pogonom ili sistemom pogona na sve točkove. Verzije sa 4x4 pogonom dostupna je samo u kombinaciji sa sedmostepenim DSG menjačem, dok je verzija 1.5 TSI dostupna isključivo sa manuelnim menjačem. Slabiji dizel 2.0 TDI (110 kW) dostupan je samo u kombinaciji sa pogonom na prednje točkove.

Seat Tarraco stigao u Srbiju - naši prvi utisci (FOTO)

Seat vidi budućnost u SUV i crossover vozilima. Pored glavne zvezde, modela Tarraco, imali smo priliku da provozamo i druge modele iz Seatove ponude, kao što su Arona i Ateca. Posebno zanimljiv model bio je Cupra Ateca, kojeg pokreće benzinski 2.0 TSI motor maksimalne snage 300 KS i maksimalnog obrtnog momenta od 400 Nm.   

 

Pogledajte: Seat Tarraco  - cenovnik u Srbiji

Foto: Milomir Bošković

Testirali smo: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - zbogom dizelu!

Testirali smo: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - zbogom dizelu!

Toyota Corolla je živa legenda. Prodaje se od 1976. godine i kumulativno u svim generacijama, predstavlja najprodavaniji automobil u istoriji automobilske industrije. Ove godine na tržište je stigla dvanaesta generacija ovog kvalitetnog automobila, koju smo u atraktivnoj hatchback karoserijskoj verziji isprobali na srpskim putevima...

Vozili smo: BMW 320d (G20)

Vozili smo: BMW 320d (G20)

BMW serije 3 je minhenski bestseller, koji na svom kontu ima više od 15 miliona prodatih primeraka. Zato ne čudi što sedma generacija ovog kvalitetnog automobila ima jednako visoke ambicije. Lakši je, snažniji, štedljiviji i bezbedniji od svog prethodnika. 

Testirali smo: Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi

Testirali smo: Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi

Umesto sedana ili karavana, Citroën je na tržište uveo jedan potpuno novi model, koji u svom imenu ima oznaku C5. Ima avangardan izgled, sa visokim stepenom prepoznatljivosti, vrhunsku štedljivu tehniku i naprednu tehnologiju u enterijeru...

Jaguar Type 00 Concept
Slika nedelje