Vozili smo: BMW 320d (G20)
BMW serije 3 je minhenski bestseller, koji na svom kontu ima više od 15 miliona prodatih primeraka. Zato ne čudi što sedma generacija ovog kvalitetnog automobila ima jednako visoke ambicije. Lakši je, snažniji, štedljiviji i bezbedniji od svog prethodnika.
BMW serije 3 jasno pokazuje ko je najsportskiji sedan srednje klase. To demonstrira i svojim dizajnom, oštrim dizajnerskim linijama i atraktivnim svetlosnim grupama.
Nova "trojka" dobila je modifikovanu CLAR platformu, koji su u različitim varijacijama dobili i serija 5 i 7. To je omogućilo da nova generacija modela BMW serije 3 dobije veći format. Dužina je povećana za 85 mm (4.709 mm), širina za 16 mm (1.827 mm), a međuosovinsko rastojanje produženo je za 41 mm, na finalnih 2.851 mm, čime baca rukavicu direktno u lice najvećih konkurenata iz Ingolstadta i Stuttgarta. I pored toga, inženjeri iz Bavarske su uspeli da smanje masu za prosečno 55 kilograma. Aerodinamički koeficijent otpora smanjen je na fantastičnih Cd 0,23.
Zadnja svetla već u seriji imaju mat pozadinu.
Smanjenje prevesa dalo je novoj seriji 3 još izraženije sportske proporcije, koje su uticale i na dizajn. Prednja maska hladnjaka podseća na onu koju smo videli na seriji 5, a posebno karakterističan detalj, koji nam otkriva "lice" nove serije 3 već na daljinu, svakako su dnevna LED svetla. Uz doplatu se mogu dobili i laserska svetla, sa dometom od čak 530 metara. Sportski karakter naglašavaju vertikalne linije na branicima i donji deo maske hladnjaka u obliku slova V. Bočne linije su dinamične, sa nezaobilaznim Hofmeister kink, koji je urezan duboko u C-stub. Zadnje svetlosne grupe su slične onima na novoj seriji 7, sa dinamičnom grafikom. Sve u svemu, dizajn automobila je potpuno nov, ali ga ne možemo oceniti kao revolucionaran.
Sedan iz Minhena je za 85 mm duži od prethodnika, a međuosovinsko rastojanje od 2.851 mm nadmašuje i direktne konkurente.
Dramatične dizajnerske promene ne možemo pronaći ni u enterijeru, iako je BMW definitivno napustio koncepciju enterijera, koju smo videli u aktuelnoj seriji 5. Ovaj smer reprezentuje i nova serija 8. "Nova trojka dobila je još kvalitetnije materijale, prijatnije za oko, ali i na dodir. Optimalna vozačka pozicija pronalazi se praktično odmah, što nam još jednom pokazuje da su bavarski inženjeri napravili "vozački automobil". Podešavanje volana i sedišta zadržalo je moju omiljenu kombinaciju "kratke ruke - duge noge". Sve je podređeno vozaču, pozicija sedišta, volana i menjača je idealna, što sam i očekivao od BMW-a. Ispred vozača se nalazi virtuelni kokpit dijagonale 12,3 inča, a na centralnom panelu je displej dijagonale 10,25 inča. Bez obzira na svu digitalnu tehnilogiju, nova "trojka" je ostala verna uživanju u vožnji pre svega. Palac nagore!" - objašnjava Vladan Petrović.
Akustika je poboljšana te je sada zvučna izolacija vetrobrana standard, a opciono je dostupna i za prednja bočna stakla. Dimenzije šibera povećane su dužine za 100mm. Kupcima su dostupna četiri linije opreme - Advantage, Sport Line, Luxury Line i M-Sport Line.
Od lukuznih detalja, možemo izdvojiti sjajno ozvučenje Harman/Kardon sa 16 reproduktora i moderan Infotaiment sistem, koji se može kontrolisati preko displeja osetljivog na didir, gestikulacijom ili glasovnom komandom. "Ličnog asistenta" (Intelligent Personal Assistant) možete nazvati vlastitim imenom i upućivati mu različita pitanja.
Nova trojka može biti opremljena i sistemom za indukciono punjenje mobilnog telefona, a konekcija sa automobilom može se realizovati preko platforme Android Auto i Apple CraPlay. Smartfon kod nove trojke može zameniti i klasični ključ (Digital Key). Poplava sistema asistencija dolazi direktno iz luksuzne limuzine serije 7. Tu su asistent za promenu kolovozne trake, inteligentni asistent brzine kretanja, automatski manevar izbegavanja, upozorenje na vožnju u nedozvoljenom smeru, asistent parkiranja...
Prtljažnik meri zapreminu od 480 litara, što je na nivou šeste generacije. Zadnja sedišta su deljiva u razmeri 40:20:40 i na njima ima više mesta za noge, ali nas je prijatno iznenadio i prostor za glavu. Ni nadprosečno visoki putnici neće imati problem da se udobno smeste.
Naš test automobil pokretao je 2.0-litarski turbodizel opremljen TwinPower Turbo sistemom, koji razvija maksimalnu snagu o 190 konjskih snaga i maskimalni obrtni moment od 400 Nm. "Zahvaljujući dvostrukom predpunjenju, motor je elastičan i snažno vuče u svim opsezima obrtaja. O tome svedoči i činjenica, da je maksimalni obrtni moment dostupan u rasponu obrtaja od 1.750 do 2.500 o/min. To znači da ni za brzu vožnju nije potrebno "vrteti" motor u visoke obrtaje. Za odlične performanse posebno moramo zahvaliti osmostepenom automatizovanom menjaču (ZF), koji motoru uvek ostavlja dovoljno prostora da pruži ono najbolje što ima. Motor i menjač savršeno funkcionišu, promene brzina su brze i u normalnim uslovima vožnje skoro neprimetne." - ističe Petrović.
Najviše pažnje privlači nova postavka centralnog informacionog ekrana od 10,25 inča koji se nadovezuje na instrument tablu.
BMW serije opremljen je unapređenim adaptivnim oslanjanjem sa hidrauličnim sistemom, koje savršeno vodi automobil kroz krivine, ali u isto vreme obezbeđuje dovoljan nivo bezbednosti. "U kombinaciji sa idealnom raspodelom mase po osovinama (50:50), oslanjanje savršeno precizno vodi "trojku" kroz krivine. Iako je naš test automobil bio opremljen pogonom na zadnje točkove, automobil je u krivinama neutralan, a u sportskom modu vožnje nudi dodatnu dozu užitka, sa značajno brzim odazivom na komande. Ovo je automobil koji ispunjava očekivanja i može da zabavi i one najzahtevnije vozače. Najvažnije je, da je zadržao sportski karakter, uz sve druge kvalitete koje treba da ima jedna limuzina srednje klase." - zaključuje Petrović.
Optimalna vozačka pozicija pronalazi se praktično odmah, što nam još jednom pokazuje da su bavarski inženjeri napravili "vozački automobil". Podešavanje volana i sedišta zadržalo je moju omiljenu kombinaciju "kratke ruke - duge noge".
Cena nove generacije BMW serije 3 u Srbiji startuje od 33.990 evra, koliko je potrebno izdvojiti za model 318d. Cena snažnijeg 320d (osnovnog modela sa standardnom opremom) iznosi 36.990 evra, ali naravno cena progresivnom brzinom raste sa svakom novom tehnološkom novotarijom, a trojka ih ima mnogo.
BMW 320d - Specifikacija | |
Tip motora: | Dizelski - TwinPower turbo |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 1.995 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 140 / 4.000 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 400 / 1.750 - 2.500 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 240 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 6,8 |
Potrošnja (prosečna na testu): | 6,2 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 480 / - |
Zapremina rezervoara (L): | 40 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1.525 / 550 |
Dimenzije pneumatika: | 225 / 50 R17 |
Dužina automobila (mm): | 4.709 |
Širina automobila (mm): | 1.827 |
Visina automobila (mm): | 1.442 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.851 |
Cena osnovnog modela (EUR): | 33.990 |
Uvoznik: Delta Motors
Adresa: Radnička 8
Tel: 011 353 99 00
Web: www.bmw.rs
Foto: Milomir Bošković / BMW
Automagazin.rs