AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Toyota Supra 2.0 Turbo stigla u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Toyota Supra 2.0 Turbo stigla u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Posle reinkarnacije legendarnog modela Supra, Toyota je ove godine proširila ponudu motora sa 2.0-litarskim Turbo agregatom, koji obezbeđuje visoku snagu ali i manju masu automobila. Na stazi Nacionalne vozačke akademije (NAVAK), isprobali smo petu generaciju modela Supra sa najmodernijom tehnikom...

Pogledajte fotogaleriju: Toyota Supra 2.0 - prvi naši utisci u Srbiji.

 

Toyota je legendarni model Supra proizvodila od 1979. do 2002. godine. Posle skoro 20 godina apstinencije, emocije su splasle i zato je premijera nove generacije modela Toyota Supra prošla je nekako u tišini. Ili možda zato što su motor, menjač, "šasija" i komponente enterijera poreklom iz modela BMW Z4. Ipak, pokazalo se da udruživanje sa BMW-om odlična odluka, jer su troškovi razvoja značajno smanjeni, a naprednom nemačkom tehnologijom je amortizovana pauza od skoro 20 godina, koliko je proteklo od poslednje generacije ovog atraktivnog automobila. Dokaz za to je i odličan start prodaje, jer je prošle godine u Evropi prodato 1.150 primeraka Supre, pri čemu je prodaja startovala u julu mesecu. 

Toyota Supra 2.0 Turbo stigla u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Nova Toyota Supra svojim izgledom podseća na neke legendarne modele ove marke, kao što je model 2000 GT iz 1967. godine. Sličnost sa modelom BMW Z4 možemo videti i u dizajnu haube, koja se otvara široko, zajedno sa delom blatobrana iznad točkova.

 

Nova Supra je automobil, koji će vas već u serijskoj verziji, na prvi pogled očarati svojim agresivnim sportskim izgledom. Konačno u moru današnjih "hibrida" i ekološki prihvatljivih automobila, pred nama je mašina koja ne samo da pruža vrhunski užitak u vožnji, već zabavlja već na prvi pogled.


Test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović, prenosi nam prve utiske o izgledu. "Na prvim fotografijama, nova Supra izazvala je pozitivne reakcije. Međutim, kada sam se na stazi NAVAK video lice u lice sa ovim automobilom, moram priznati da sam impresioniran. Supra je pravi pravcati sportski automobil, upadljiv u atraktivan. Dizajneri Toyote zaslužuju sve čestitke."

Toyota Supra 2.0 Turbo stigla u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Toyota Supra ima veoma kratko međuosovinsko rastojanje, kraće i od onog kod modela GT86 i karoseriju koja je čvršća od one koju ima supersportski Lexus LF-A.

 

Prednji deo je širok, sa haubom koja se pod blagim uglom spušta prema braniku, koji se nastavlja istom padajućom linijom. Branik je agresivno dizajniran, sa velikim otvorima za dovod vazduha za motor i kočioni sistem. Svetlosne grupe su originalno dizajnirane i daju poseban pečat prednjem delu automobila. Treba istaći da su svetla mogu biti opremljena LED Matrix tehnologijom. 

Toyota Supra 2.0 Turbo stigla u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Uz novi 4-cilindrični motor stigla je i nova, posebna verzija ovog modela - Fuji Speedway Edition, koju krase boje karakteristične za sportsko odeljenje Toyote, Gazoo Racing (GR) sa belom bojom karoserije, crnim felnama prečnika 19 inča i crvenim poklopcima spoljnih retrovizora. Toyota Supra Speedway Edition je limitirana serija, a za Evropu je predviđeno samo 200 primeraka.

 

Bokovi automobila izgledaju moćno, sa oblim linijama krova i komponenti na vratima i zadnjem delu iznad točkova. U vratima se nalaze atraktivni otvori, koji simuliraju detalje koje smo videli na hypersportskim automobilima. Zadnji deo je takođe originalan, sa velikim "repom" na vratima prtljažnika, ispod koje se nalazi branik sa logom Toyota Supra, atraktivnim difuzorom u koji su vešto uklopljene cevi izduvnog sistema.


U Supru se seda kao u pravi sportski automobil, visok nešto više od jednog metra. Kada se smestimo za volan, oseća se atmosfera jednog BMW-a. Pored toga što koristi nemačku tehniku, u enterijeru se nalaze i zajednički elementi elektronike, uključujući i Infotainment sistem iDrive. Zbog integracije pojedinačnih funkcija, proizvođač je na kraju odlučio da iskoristi i dugmiće, komande i displeje preuzete od nemačkog partnera. Upravo je to ono što je zasmetalo istinskim ljubiteljima ovog japanskog brenda. Da li je to opravdano?

Toyota Supra 2.0 Turbo stigla u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Zadnjim delom dominira izraženi spojler, koji nas podseća na slavni model Supra Turbo. Na njemu se nalazi logo ove japanske marke, a ispod, na braniku, nalazi se i logo Supra i natpis Toyota. Ovo je u Evropi obavezno, jer je ime Supra na Starom kontinentu registrovala i neka druga kompanija. 

 

"U početku je delovalo pomalo čudno. Ponekad stvarno pomislite da sedite u automobilu BMW Z4. Ali, kada malo bolje razmislimo, Toyota je od nemačkog konkurenta preuzela ono što je najbolje. Supra ima iste pedale, komande na volanu, panel klimatizacije, polugice na volanu, ručicu menjača kao i BMW Z4. Komande su elegantno uklopljene, odlično funkcionišu i ništa negativno ne možemo reći za ergonomiju. Pored toga, horizontalnom orjentacijom armaturne table, sa prepoznatljivim otvorima za vazduh, zadržan je duh Toyote koji nosi iz drugih visokoserijskih modela. Ovu koncepciju mogu da ocenim samo pozitivno i apsolutno mi ne smeta prisustvo elemenata iz konkurentskog automobila." - otkriva nam Petrović. 

Toyota Supra 2.0 Turbo stigla u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Enterijer je orjentisan na vozača, koji ispred sebe ima veliki digitalni kokpit sa 3D grafikom.

 

Pozitivne ocene zaslužuje i pozicija sedenja. "Uprkos skromnim dimenzijama, automobil unutra ne deluje skučeno, već prijatno. Sedišta sa integrisanim naslonom nude odlično bočno vođenje kroz krivine, koje je takođe moguće podešavati prema zahtevima vozača. Za volanom se sedi nisko i ispruženih nogu, što je idealna konfiguracija za "iskrenu" komunikaciju sa automobilom." - zaključuje Vladan Petrović priču o enterijeru.


Prtljažnik nije najvažnija tema kod sportskog automobila, ali Supra ni ovde nema čega da se stidi. Njegova zapremina iznosi 290 litara i moguće mu je pristupiti iz kabine. To je dovoljno za nedeljnu kupovinu ili odmor za dvoje.

Toyota Supra 2.0 Turbo stigla u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

4-struki reli šampion Srbije, Vladan Petrović, istakao je da Supra uliva poverenje u vožnji i da je ponašanje u krivinama neutralno.

 

Toyota Supra je na tržište stigla sa 3.0-litarskim šestocilindarskim motorom iz BMW porodice. Od marta ove godine, na tržište je stigla nova, jeftinija, ali ništa manje uzbudljiva motorizacija, a to je četvorocilidarski 2.0 Turbo agregat, opet iz BMW "radionice". I novi motor je opremljen sistemom Twin Scroll Turbo, koji razvija maksimalnu snagu od 190 kW (258 KS) u rasponu obrtaja od 5.000 do 6.500 o/min i maksimalni obrtni moment od 400 Nm, dostupan u rasponu obrtaja od 1.550 do 4.400 o/min. Za prenos snage na zadnje točkove brine se osmostepeni automatizovani menjač.


U odnosu na snažniji šestocilindarski motor, koji razvija 250 kW (340 KS) i maksimalni obrtni moment od 500 Nm, to je pad snage od 82 KS i 100 Nm obrtnog momenta. Međutim, iz Toyote ističu da je Supra 2.0 Turbo teška 1.470 kilograma, što je za 100 kilograma manje od verzije koju pokreće šestocilindarski motor. Iz mesta do "stotke", Toyota Supra 2.0 Turbo stiže za samo 5,2 sekunde, a maksimalna brzina elektronski je ograničena na 250 km/h.

Toyota Supra 2.0 Turbo stigla u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Dobre vozne osobine garantuje i savršen raspored mase po osovinama, koji iznosi 50:50. 

 

"Ovako malom automobilu, sa ekstemno niskim težištem i ekstremno kratkim međuosovinskim rastojanjem, definitivno više pristaje lakši 4-cilindarski motor. Zanimljivo je da Supra ima međuosovinsko rastojanje koje je čak 10 centimetara kraće nego kod modela Toyota GT86. Motor dovoljno snažno ubrzava, i u isto vreme uliva sigurnost. Ne zaboravimo da je motor smešten napred, a da je pogon na zadnje točkove. Motor 2.0 Turbo nudi kontinuiran prenos snage i čak pri agresivnoj sportskoj vožnji se ponaša neutralno i mirno. Naravno, za to možemo zahvaliti vrhunskom raspored mase po osovinama od 50:50. Od saradnje sa BMW-om ništa manje nisam ni očekivao." - zaključuje Petorvić.

Toyota Supra 2.0 Turbo stigla u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Iako je visina automobila manja od 130 centimetara, u njemu se sedi udobno i bez osećaja skučenosti. 

 

Cena modela Toyota Supra u Srbiji startuje od 58.400 evra (sa carinom i PDV-om), koliko je potrebno izdvojiti za 2-0 Turbo verziju Icon. Sledi verzija Sport sa istim motorom, koja košta 60.900 evra, a za naskuplju verziju opremljenu 3.0 Turbo motorom treba izdvojiti 71.900 evra.


Više o modelu Toyota Supra, kao i dostupnim varijantama na tržištu Srbije, možete pogledati klikom na LINK.

 

Foto: Vladan Petrović

Automagazin.rs

Testirali smo: Mercedes-Benz GLA 200d (FOTO)

Testirali smo: Mercedes-Benz GLA 200d (FOTO)

Druga generacija najmanjeg crossovera (pardon, SUV-a) sa trokrakom zvezdom na maski je u svakom pogledu mnogo bolji automobil. Na testu smo imali dizelsku verziju ovog kvalitetnog automobila, kojeg krasi dinamičan stil...

Testirali smo: Range Rover Evoque D180 AWD (FOTO)

Testirali smo: Range Rover Evoque D180 AWD (FOTO)

Iako je praktično potpuno nova, druga generacija najmanjeg Range Rovera je ostala verna tradicionalnim vrednostima koje neguje ovaj britanski brend. Na testu smo imali Evoque D180, opremljen automatskim menjačem i sistemom pogona na sve točkove...

Testirali smo: Jaguar E-Pace D150 AWD (FOTO)

Testirali smo: Jaguar E-Pace D150 AWD (FOTO)

Jaguar je modelom E-Pace zacrtao stazu uspeha ovog brenda u SUV segmentu. To je prvi SUV u istoriji ove marke, koji je odmah zabeležio  velike uspehe i stigao do velikog broja kupaca širom sveta. Ovo su naši utisci...

BMW M5
Slika nedelje