AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Novi Renault Captur (2020) stigao u Srbiju - cene poznate (FOTO)

Novi Renault Captur (2020) stigao u Srbiju - cene poznate (FOTO)

U Srbiju je stigla nova generacija najpopularnijeg automobila u segmentu malih crossover modela u Evropi. Druga generacija modela Renault Captur ima za cilj da nastavi putem uspeha svog prethodnika...

Novi Renault Captur (2020) stigao u Srbiju - cene poznate (FOTO)

Kada je 2013. godine stigla na tržište prva generacija popularnog gradskog SUV modela Renault Captur, tada je imao samo jednog konkurenta - Nissan Juke. Od tada do danas se puno toga promenilo - Captur je prodat u 1,5 miliona primeraka i postao je lider u segmentu, a ni konkurencija nije spavala - na tržište je stiglo preko 20 konkurenata. Prema svemu sudeći, novi Captur nema čega da se boji, jer je zadržao sve pozitivne elemente svog prethodnika, ali je dobio sve novine koje su neophodne kako bi ostao u korak sa vremenom.
 
Pogledajte fotogaleriju -  Novi Renault Captur (2020) stigao u Srbiju.

Iako je Captur dobio novu generaciju platforme CMF-B, automobil koristi čak 85 potpuno novih delova u odnosu na prethodnika. Što se dizajna tiče, već na prvi pogled je jasno da dizajn novog Captura nastavlja koncept poslednjih Renaulta. Novi SUV dobio je nove Full-LED svetlosne grupe, a dnevnim LED svetlima u obliku bumeranga napred i pozadi.

Novi Renault Captur (2020) stigao u Srbiju - cene poznate (FOTO)

Novi Captur je porastao za 10 centimetara na dužinu od 4,23 metra, a međuosovinsko rastojanje je povećano za 2 centemtra, na 2,63 metra. To znači da Captur nudi više prostora za putnike, pri čemu je povećana i zapremina prtljažnika sa 377 na 400 litara. Isto kao novi Clio, i Captur je dobio kvalitetnije materijale i putnicima pruža utisak premium kvaliteta.

Prvi utisak je da su materijali mekši na dodir i odaju utisak značajno boljeg kvaliteta od onog koji smo videli kod prethodnika. Na armaturnoj tabli dominira veliki displej infotaiment sistema dijagonale 9,3 inča (u najbolje opremljenoj verziji), ispod kojeg se nalaze komande klima uređaja, ispod su dva USB porta i ostava za sitnice.

Novi Renault Captur (2020) stigao u Srbiju - cene poznate (FOTO)

Revolucija u unutrašnjosti koja se sa novog Clija nastavila i na novi CAPTUR predstavlja značajan pomak u klasi. Postojeći pametni kokpit sada je blago ukošen prema vozaču i uključuje najnoviju lebdeću konzolu. Opremljena je najnovijim tehnologijama i najširim ekranima u klasi i pruža izuzetno savremena ergonomska rešenja za još bolje iskustvo u vožnji.
Ali nije samo vozačev položaj revolucionaran. Poboljšan kvalitet i udobnost putničkog prostora je dostojan vozila više klase. Vrhunski materijali, mekani pokrovi upravljačke ploče, obloge vrata, obrubi središnje konzole, pažljivo izvedena završna obrada i novi dizajn sedišta – poboljšanja su primetna baš u svemu!

Multimedijalni ekran

Ključni deo pametnog kokpita je 9,3-inčni ekran multimedijalnog sistema (dva puta je veći od 7-inčne verzije) koji je ujedno i najveći u klasi. Blago zakrivljen, uspravni ekran pruža moderan izgled putničkom prostoru i osigurava lakšu čitljivost. Osim što je okrenut prema vozaču, ekran uključuje novi povezani sistem Renault EASY LINK i putem njega je moguće jednostavno pristupiti svim multimedijalnim funkcijama i navigaciji, postavkama sistema MULTI-SENSE kao i sistemima za pomoć u vožnji.

Digitalna instrument tabla

Kao i novi CLIO, novi CAPTUR se može pohvaliti digitalnim ekranom instrument table. Ovaj ekran u boji dostupan je u verzijama od 7 i 10,2 inča i na vrlo intuitivan način personalizuje iskustvo vožnje. Verzija od 10,2 inča uključuje i GPS navigaciju na ekranu. Dva ekrana dijagonale 9,3 odnosno 10,2 inča, su najveći ekrani u klasi novog Captura.

Novi Renault Captur (2020) stigao u Srbiju - cene poznate (FOTO)

Lebdeća konzola

Središnja konzola još je jedan ključni element pametne kabine novog Captura. Njen uzdignuti položaj doprinosi boljoj ergonomiji vozačevog položaja i olakšava upotrebu ručice menjača, a zahvaljujući najnovijem, sasvim lebdećem dizajnu putnički prostor se čini još prefinjenijim. Konzola prvenstveno nudi više prostora za odlaganje i mesto za policu bežičnog indukcionog punjača pametnog telefona. Na lebdećoj konzoli se nalazi futuristička, elektronski upravljiva ručica automatskog menjača EDC, za još bolje iskustvo uglađene i precizne vožnje. Ručica je obložena presvlakom koju je moguće prilagoditi uređenju unutrašnjosti, a uz to je i dodatno naglašena LED ambijentalnim osvetljenjem.

Upravljačka ploča

Upravljačka ploča novog Captura je obnovljena u celosti – od površinskog sloja do penastih obloga donjih delova u kojima su smešteni praktični odeljci poput pretinca za rukavice. Sav trud je uložen upravo u kvalitet njene izrade. U središtu upravljačke ploče su smeštena dva odvojena ventilaciona otvora i adaptivni ukrasni umetci. Ispod središnjeg ekrana je posebna  pažnja posvećena ergonomskim karakteristikama: „klavirske“ tipke i komande za direktan pristup klima-uređaju su vozaču nadohvat ruke.

Upravljač

Još elegantniji upravljač je tanji u odnosu na prošli model zahvaljujući kompaktnijem vazdušnom jastuku i pruža bolju vidljivost ekrana instrument table. Opremljen naslonom za palac i obložen penastim materijalom, upravljač novog Captura je vrlo prijatan na dodir. Njegove nove osvetljene komande i detalji od mat hroma doprinose boljem utisku kvaliteta. Polugice za promenu brzina na upravljaču su dostupne za sve verzije novog Captura opremljene menjačem EDC.

Putnički prostor

Moderno opremljena unutrašnjost putničkog prostora novog Captura doprinosi boljem utisku udobnosti, ergonomičnosti i kvaliteta. Primeri toga su retrovizor bez okvira, automatska parking kočnica sa sistemom za kočenje na nizbrdici, pomični središnji naslon za ruku sa pretincima, dva USB priključka i 12 V utičnica za putnike u zadnjem delu vozila, kao i pretinci u vratima u kojima možete odložiti 1,5-litarske boce.

Sedišta

Potpuno nova arhitektura Capturovih sedišta je dostojna vozila više klase. Sedište je 15 mm duže, a njegov obuhvatajući oblik pruža bolju potporu. Zahvaljujući šupljim oblogama polukrutih školjki stvoren je dodatni prostor za kolena putnika pozadi (više od 17 mm), dok novi, uži nasloni za glavu u obliku zareza poboljšavaju vidljivost u zadnjem delu. Ova sedišta doprinose većem kvalitetu putničkog prostora. Zahvaljujući mogućnosti električnog podešavanja sedišta (u zavisnosti od verzije) i jednostavnijem ručnom podešavanju, ova sedišta su ergonomičnija i jednostavnija za upotrebu.

Novi Renault Captur (2020) stigao u Srbiju - cene poznate (FOTO)

Presvlake

Novi CAPTUR nudi nekoliko paketa presvlaka za izbor unutrašnjosti: Paket narandžaste boje Saffron uključuje crna sedišta sa narandžastim uzorcima od veštačke kože i tkanine, dok presvlake sedišta u paketu sive boje Architect imaju svetlosive uzorke koji su takođe mešavina veštačke kože i tkanine. Dostupna su i crna kožna sedišta sa svtelosivim perforacijama.

Obloge vrata

Obloge vrata Novog Captura krase brojni umetci koji su, poput naslona za ruke, usklađeni sa brojnim ponudama uređenja unutrašnjosti. Umetci u vratima su takodje opremljeni prijatnim i blagim ambijentalnim osvetljenjem.

Prtljažni prostor

Kao i u novom Cliju, dubokotonski zvučnik premium audiosistema BOSE u potpunosti je ugrađen u desnu stranu pa ne utiče na zapreminu prtljažnika. Zapremina prtljažnika je povećana na 536 litara (najveća u klasi), uz dodatnih 27 litara raznih pretinaca za odlaganje. Zapremina se može povećati pomicanjem zadnje klupe za 16 cm i uz pomoć prenosive podnice koja omogućava dva nivoa konfiguracije za lakši utovar. Preklapanjem zadnje klupe u gotovo ravnu podnicu utovarna dužina se povećava na 1,57 m, što je za 11 cm više u odnosu na prethodnu generaciju.

Novi Renault Captur (2020) stigao u Srbiju - cene poznate (FOTO)

Obnovljena ponuda pouzdanih motora

Novi CAPTUR je otišao  korak napred i kada je u pitanju široka ponuda obnovljenih benzinskih i dizel motora. U kombinaciji sa 5-stepenim i 6-stepenim ručnim menjačem ili 7-stepenim automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom, ovi motori se odlikuju još većim rasponom snage: od 100 do 155 KS za benzinske a od 95 do 115 KS za dizel motore. Ovi motori najnovije generacije su opremljeni najsavremenijom tehnologijom kako bi bili u skladu sa normama o emisiji štetnih gasova koje su na snazi i omogućili manju potrošnju goriva i niže nivoe štetnih emisija.

Od 2020. ponuda motora novog Captura će biti obogaćena plug-in hibridnim motorom naziva E-TECH Plug-in. Novi CAPTUR će, zahvaljujući širokoj mreži svojih kupaca, značajno doprineti širenju plug-in hibridne tehnologije dostupne svima.

Motorima 1.0 TCe i 1.3 TCe kao i motorom E-TECH Plug-in koji je konstruisala Alijansa, novi CAPTUR savršeno potvrdjuje sinergiju koja je temelj grupe Renault i njenih partnera.

Hibridni motor
E-TECH Plug-in

Nastavljajući svoju tradiciju predvodnika na tržištu, novi CAPTUR 2020. će biti prvi model u svojoj klasi koji će biti ponuđen sa plug-in hibridnim motorom. Hibridni motor se naziva E TECH Plug-in i razvijen je u saradnji sa Alijansom. Zahvaljujući stručnosti Alijanse kao evropskog predvodnika u električnoj mobilnosti, ovaj svima dostupan hibrid će pružiti jedinstveno iskustvo vožnje. E-TECH Plug-in će za kultni model kakav je CAPTUR s vremenom biti dostupan i na srednjem nivou opreme. Kako bi se opravdala očekivanja kupaca, ovaj motor će se odlikovati najvećim dometom vožnje u električnom režimu rada, kao i najboljim performansama na tržištu plug-in hibridnih vozila.

Motor E TECH Plug-in novog Captura podrazumeva više od 150 patenata koje su razvili Renaultovi inženjeri. Upotrebljava komponente konstruisane unutar Alijanse, uključujući i novu generaciju 1,6-litarskog benzinskog motora posebno prerađenog za ovu namenu i opremljenog filterom krutih čestica kako bi se smanjile štetne emisije. Radi u kombinaciji sa dva električna motora, inovativnim sekvencijskim menjačem (njegova energetski efikasnija arhitektura je nadahnuta iskustvom Renaultovog tima Formule 1) i baterijom kapaciteta 9,8 kWh.

Slično motoru E-TECH novog Clija, Capturov inovativni motor E-TECH Plug-in nudi najveću efikasnost električnog pogona: prilikom pokretanja motor uvek radi u potpuno električnom načinu rada i sasvim tiho, pa nudi najveću dinamičnost i najbolji odziv na tržištu, pružajući jedinstveni užitak u vožnji i smanjenu potrošnju energije. Sistem kočenja je preuzet od električnih vozila i odražava stručnost u upravljanju energijom koju je Renault stekao u Formuli 1, a njegova vrhunska osobina prikupljanja najveće količine energije prilikom kočenja omogućava automatsko i brzo punjenje baterije.

Zahvaljujući najvećem dometu vožnje od 45 km pri 135 km/h u mešovitoj vožnji i oko 65 km u gradskoj vožnji (prema podacima novog ispitnog postupka WLTP za gradsku vožnju), CAPTUR je svestraniji nego ikada: u svakodnevnoj vožnji ne zahteva upotrebu benzinskog motora, a tokom vikenda i praznika može da vas odvede na duga putovanja tokom kojih nećete morati da se brinete o ograničenjima dometa.

Novi Renault Captur (2020) stigao u Srbiju - cene poznate (FOTO)

Posebno razvijen sistem uštede energije, neprestano prikupljanje energije kočenja i dva električna motora omogućavaju vam da se sa hibridnim motorom E-TECH novog Captura odvezete još dalje. Njegove glavne prednosti su pokretanje vozila u potpuno električnom načinu rada i smanjena potrošnja energije.

BENZINSKI MOTOR

TCe 100 – svestrani osnovni motor

Nakon novog Clija, novi CAPTUR je drugo vozilo iz Renaultove ponude koje će biti opremljeno trocilindarskim motorom 1.0 TCe sa turbopunjačem, najnovijim motorom razvijenim u saradnji sa Alijansom. Tehnologije poput turbopunjača sa elektronski kontrolisanim recirkulacionim ventilom, izduvnih grana delimično integrisanih u glavu cilindra, hidrauličnih dvostrukih bregastih osovina sa varijabilnom fazom otvaranja ventila i posebnog zaštitnog premaza koji se nanosi prskanjem doprinose smanjenju potrošnje goriva i vožnju čine ugodnijom. Najnoviji motor novog Captura razvija snagu od 100 KS i obrtni moment od 160 Nm, što CAPTUR čini izuzetno svestranim SUV-om koji je jednako efikasan u gradu i na autoputu. Zahvaljujući dodatnim 10 KS i 20 Nm obrtnog momenta (dostupnih i pri nižim obrtajima), Captur nudi viši nivo užitka u vožnji u odnosu na motor TCe 90 prethodne generacije.

TCe 130 GPF – spoj dinamičnosti i štedljivosti

Verzija novog 1,3-litarskog motora TCe GPF snage 130 KS i 240 Nm obrtnog momenta već se dokazala u prethodnim generacijama brojnih Renaultovih modela, a sada je dostupna u ponudi novog Captura. U kombinaciji sa 5-stepenim i 6-stepenim ručnim menjačem ili 7-stepenim automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom (u odnosu 6-stepeni automatski menjač prethodne generacije Captura) i komandama na upravljaču dokazuje nenadmašnu svestranost koja ispunjava sva očekivanja, a vožnju čine uglađenom i efikasanom. Dinamično iskustvo vožnje uz smanjenu potrošnju goriva i emisije CO2 je temelj ponude novog Captura.

TCe 155 GPF – potpuni užitak u vožnji

Verzija motora TCe 155 GPF snage 155 KS i 270 Nm obrtnog momenta namenjena je onima koji žele da još više uživaju u dinamičnim karakteristikama Capturove platforme CMF-B. Iskustvo vožnje je poboljšano zahvaljujući 7-stepenom automatskom menjaču sa dvostrukim kvačilom. Polugice za promenu brzina su smeštene iza upravljača, a način rada Sport sistema MULTI SENSE pruža zaljubljenicima u brzu vožnju još sportskiji utisak upravljanja.

1,3-litarski motor TCe snage 155 KS i 270 Nm obrtnog momenta je drugačije kalibrisan od njegove verzije sa snagom od 150 KS sa 250 Nm obrtnog momenta. To je omogućilo smanjenu potrošnju goriva i emisija CO2, u skladu sa novim postupkom testiranja WLTP.

DIZEL MOTORI

Blue dCi 95 i 115: dizel motori najnovije generacije za još veću uštedu goriva
Novi CAPTUR nudi dva dizel motora za vozače koji godišnje prelaze veliki broj kilometara. 1,5-litarski motor Blue dCi je poboljšan kako bi ispunio novu emisijsku normu i opremljen je sistemom selektivne katalitičke redukcije (SCR). Dostupan je u dve verzije koje su prilagođene za gradsku vožnju i vožnju na otvorenim i brzim putevima: verzija snage 95 KS s 240 Nm obrtnog momenta sa 6-stepenim ručnim menjačem čini vožnju izuzetno štedljivom, a verzija snage 115 KS s 260 Nm obrtnog momenta sa 6-stepenim ručnim menjačem ili 7-stepenim automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom i ručicama na upravljaču garantuje efikasanu i dinamičnu vožnju.

Novi Renault Captur (2020) stigao u Srbiju - cene poznate (FOTO)

Renault Easy Drive: najzaokruženija ponuda sistema za pomoć u vožnji od sada i u novom Capturu

Kao i novi Clio, CAPTUR zagovara upotrebu sistema za pomoć u vožnji nudeći najzaokruženiju i najnapredniju ponudu takvih sistema u klasi kako biste uživali u sasvim bezbrižnoj vožnji.

Među njima se najviše ističe sistem za pomoć u vožnji autoputem i u saobraćajnim gužvama čija primena nije uobičajena u segmentu gradskih SUV-a i uopšte u segmentu višenamenskih vozila. Sasvim novi CAPTUR donosi i znatno poboljšanje u pogledu udobnosti i uglađenosti vožnje u gužvama i na autoputevima, što predstavlja prvi korak ka autonomnoj vožnji.

Uz kameru sa prikazom od 360 stepeni i automatsko kočenje u nuždi sa prepoznavanjem biciklista i pešaka, sistem upozorenja na nadolazeći saobraćaj pozadi po prvi put je predstavljen u Renaultovoj ponudi, kako bi vaš izlazak sa parking mesta bio još sigurniji.

Sistemi za pomoć u vožnji dostupni u novom Capturu se mogu podeliti u tri kategorije: vožnja, parkiranje i sigurnost. Svi oni zajedno čine sistem EASY DRIVE. Njihovim postavkama je jednostavno upravljati putem dodirnog ekrana Renaultovog multimedijalnog sistema EASY LINK.

Novi Renault Captur (2020) stigao u Srbiju - cene poznate (FOTO)

VOZNE OSOBINE

SISTEM ZA POMOĆ U VOŽNJI AUTOPUTEM I U SAOBRAĆAJNIM GUŽVAMA

Sistem za pomoć u vožnji autoputem i u saobraćajnim gužvama objedinjuje adaptivni tempomat (sa funkcijom Stop&Go) i sistem za pomoć zadržavanja vozila u saobraćajnoj traci. Ovaj sistem se aktivira pri brzini između 0 i 160 km/h i dostupan je za verzije sa motorom TCe 130 EDC GPF i motorom TCe 155 EDC GPF sa automatskim menjačem EDC, a biće dostupan i za motor E-TECH Plug-in. Sistem kontroliše brzinu automobila kako bi održao sigurnosni razmak od vozila ispred i pri tome vas zadržao u sredini trake. Posebno je koristan u velikim saobraćajnim gužvama – zaustaviće vaš novi CAPTUR i ponovo ga automatski pokrenuti nakon 3 sekunde, bez pomoći vozača.

Sistem upotrebljava prednju kameru i radar na putevima na kojima su oznake traka (pune ili isprekidane) jasno vidljive, a vozila su na vidiku. Ako nema oznake traka, sistem upotrebljava samo adaptivni tempomat. Sistem za pomoć zadržavanja vozila u saobraćajnoj traci ostaje uključen (od 60 km/h) i onda kada ispred nema drugog vozila, isto kao i inteligentni tempomat.

Sistem za pomoć u vožnji autoputem i u saobraćajnim gužvama je autonomni sistem 2. nivoa koji značajno poboljšava udobnost u vožnji. Sistem ipak od vozača zahteva da drži ruke na upravljaču i pogled na putu. Sistem se oglašava upozorenjem ako prepozna da ruke vozača više od 13 sekundi nisu bile na upravljaču. Nakon još dva upozorenja, sistem za pomoć zadržavanja vozila u saobraćajnoj traci automatski se isključuje.

ADAPTIVNI TEMPOMAT (sa funkcijom Stop&Go)

Adaptivni tempomat (ACC) je dostupan kod verzija opremljenih automatskim menjačem EDC. Aktivira se pri brzini između 0 i 170 km/h i održava sigurnosni razmak od vozila ispred. Vozač tu udaljenost, odnosno vremensku udaljenost, može samostalno da produži ili skrati (od 2,4 sekunde do 1,2 sekunde; 2 sekunde u zadanim postavkama). Ako ispred nema drugog vozila, sistem funkcioniše poput običnog tempomata i održava odabranu brzinu, čak i na nizbrdicama.

Adaptivni tempomat je dostupan u kombinaciji sa funkcijom Stop&Go za sve verzije novog Captura opremljene motorom TCe 130 EDC GPF ili TCe 155 EDC GPF. U saobraćajnim zastojima, kada vozač mora potpuno da zaustavi vozilo, to za njega može učiniti sistem i zatim ga ponovo pokrenuti nakon tri sekunde kada se saobraćaj ponovo pokrene. Nakon tri sekunde, sistemu je potrebna intervencija vozača (pritiskom dugmeta na upravljaču ili papučice gasa) da se ponovo pokrene. Sistem se isključuje nakon tri minuta neaktivnosti.
TEMPOMAT SA GRANIČNIKOM BRZINE

Tempomat sa graničnikom brzine dostupan je serijski u svim verzijama novog Captura. Njegove komande su smeštene na za to predviđenom delu leve strane upravljača.

AUTOMATSKO UKLJUČIVANJE KRATKIH/DUGIH SVETALA

Uz pomoć prednje kamere sistem automatski uključuje dugo/kratko svetlo u skladu sa nivoom osvetljenja i saobraćajem, što olakšava vožnju noću, posebno u uslovima vrlo slabe vidljivosti.

SIGURNOST
AUTOMATSKO KOČENJE U NUŽDI

Sistem automatskog kočenja u nuždi sa prepoznavanjem biciklista i pešaka već je deo ponude modela Clio i Scenic. Ovaj sistem povećava sigurnost upozoravanjem vozača na opasne situacije i aktiviranjem kočnica onda kada to vozač propusti da učini. Dostupan je za sve verzije novog Captura i radi i danju i noću.
NADZOR MRTVOG UGLA

Ugrađen je u brojne Renaultove modele, a za upotrebu u novom Capturu dodatno je poboljšan. Upotreba radara umesto senzora omogućava bolju procenu udaljenosti i brzine vozila koja se nalaze izvan vozačevog vidnog polja. Takodje upozorava vozača kada prilikom promene trake, na primer u slučaju preticanja, primeti da se vozilo iza ubrzano približava.

PREPOZNAVANJE SAOBRAĆAJNIH ZNAKOVA SA PRAĆENJEM OGRANIČENJA BRZINE

Ovaj sistem dostupan je za sve verzije novog Captura. Radi uz pomoć prednje kamere koja automatski upozorava vozača na ograničenje brzine i preporučuje mu da prilagodi brzinu vožnje.
Kod verzija novog Captura opremljenih sistemom za navigaciju, informacije saobraćajnih znakova povezuju se sa podacima sistema navigacije za još veću preciznost.

UPOZORENJE NA IZLAZAK IZ TRAKE I ZADRŽAVANJE VOZILA U TRACI

Ovaj sistem funkcioniše na otvorenim putevima i autoputevima pri brzinama većima od 60 km/h. Upozorava vozača i ispravlja putanju vozila ako smatra da će prekoračiti liniju bez prethodnog uključivanja pokazivača smera. Ova tehnologija vozila više klase je sada dostupna kao deo serijske opreme novog Captura. Smanjuje opasnost na dužim putovanjima autoputem, gde su neoprezne promene vozne trake jedan od glavnih uzroka nesreća.

PARKIRANJE
KAMERA OD 360 STEPENI

Kao i novi Clio, CAPTUR je opremljen kamerom sa prikazom od 360 stepeni. Četiri kamere omogućavaju pregled okoline vozila iz ptičje perspektive sa prikazom prepreka koje se nalaze u neposrednoj blizini. Sistem vam pomaže da parkirate ili manevrišete u uskim prostorima bez opasnosti da oštetite vozilo. Kamera sa prikazom od 360 stepeni je izuzetno jednostavna za upotrebu. Automatski se uključuje kad prebacite menjač u položaj za vožnju unazad, a možete je uključiti i pritiskom na taster smešten ispod ekrana multimedijalnog sistema. Na ekranu su vidljiva dva prikaza: ispred ili iza vozila, u zavisnosti od stepena prenosa u kojem se vozilo nalazi, kao i panoramski prikaz od 360 stepeni ili pogled izbliza sa kamere na suvozačevoj strani.

UPOZORENJE NA NADOLAZEĆI SAOBRAĆAJ POZADI

Ovaj novitet u Renaultovoj ponudi upotrebljava radar kako bi vozača prilikom izlaska sa parking mesta upozorio na nadolazeće vozilo pozadi.

PREDNJI, ZADNJI I BOČNI PARKING SENZORI

Dvanaest ultrazvučnih senzora pomaže vozaču prilikom parkiranja upozoravanjem na prisutnost prepreka ili drugih objekata.

KAMERA ZA VOŽNJU UNAZAD

Kamera za vožnju unazad, ugrađena i u prethodnu generaciju, na raspolaganju je i u novom Capturu, a u kombinaciji sa kamerom s prikazom od 360 stepeni olakšava vožnju unazad, posebno prilikom ulazaka i izlazaka sa parking mesta.

SISTEM ZA POMOĆ PRI PARKIRANJU

Sistem za pomoć pri parkiranju (paralelno, vertikalno i dijagonalno) olakšava svako manevrisanje, naročito prilikom parkiranja ili izlaska sa parking mesta. Prilikom parkiranja senzori zakreću upravljač, a vozač upravlja samo papučicama gasa i kočnice kao i menjačem.
 
Foto: Milomir Bošković

Testirali smo: Mercedes-Benz GLA 200d (FOTO)

Testirali smo: Mercedes-Benz GLA 200d (FOTO)

Druga generacija najmanjeg crossovera (pardon, SUV-a) sa trokrakom zvezdom na maski je u svakom pogledu mnogo bolji automobil. Na testu smo imali dizelsku verziju ovog kvalitetnog automobila, kojeg krasi dinamičan stil...

Testirali smo: Range Rover Evoque D180 AWD (FOTO)

Testirali smo: Range Rover Evoque D180 AWD (FOTO)

Iako je praktično potpuno nova, druga generacija najmanjeg Range Rovera je ostala verna tradicionalnim vrednostima koje neguje ovaj britanski brend. Na testu smo imali Evoque D180, opremljen automatskim menjačem i sistemom pogona na sve točkove...

Toyota Supra 2.0 Turbo stigla u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Toyota Supra 2.0 Turbo stigla u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Posle reinkarnacije legendarnog modela Supra, Toyota je ove godine proširila ponudu motora sa 2.0-litarskim Turbo agregatom, koji obezbeđuje visoku snagu ali i manju masu automobila. Na stazi Nacionalne vozačke akademije (NAVAK), isprobali smo petu generaciju modela Supra sa najmodernijom tehnikom...

Testirali smo: Jaguar E-Pace D150 AWD (FOTO)

Testirali smo: Jaguar E-Pace D150 AWD (FOTO)

Jaguar je modelom E-Pace zacrtao stazu uspeha ovog brenda u SUV segmentu. To je prvi SUV u istoriji ove marke, koji je odmah zabeležio  velike uspehe i stigao do velikog broja kupaca širom sveta. Ovo su naši utisci...

BMW M5
Slika nedelje