Test: Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 8A 4x4 - Porodično blago
Na testu smo imali vrhunsku verziju modela Opel Insignia, koji pažnju privlači svojim off-road izgledom, prostranim enterijerom i vrhunskom tehnikom. Insignia Country Tourer je idealan izbor za sve ljubitelje zimskih sportova i prirode...
Pored toga, Insignia Country Tourer se nije odrekla svog sportskog i dinamičnog izgleda, o čemu svedoči niska silueta automobila. Sve pohvale Opel zaslužuje i za mogućnosti individualizacije automobila, pa tako u okviru programa Opel Exclusive omogućava neograničen izbog boja karoserije i još neke personizacije. "Naš" automobil se mogao pohvaliti belom bojom sa perla efektom, koja uživo zaista izgleda fantastično.
Kada se smestite u automobil i zatvorite vrata, kompletan spoljni svet ostaje negde vani. Zvučna izolacija je odlična i može se uporediti sa automobilima visoke klase. To je rezultat odličnog rada inženjera, koji su osmislili dvostruko prednje vetrobransko staklo, koji pruža bolju izolaciju nego kod "običnih" verzija. Vrhunsku izolaciju obezbeđuju i konstrukcija vrata, sa velikom količinom izolacionih materijala. Sedišta poseduju AGR sertifikat (Aktion Gesunder Rücken - kampanja za zdrava leđa) pružaju vrhunsku udobnost na dužim putovanjima, što smo isprobali i u praksi. Insignia Coutry Tourer je pravi pravcati gutač kilometara. Ni posle pređenih 800 kilometara za jedan dan, iz automobila sam izašao odmoran i fit, bez jedne jedine tegobe. Automobil vas prosto poziva na vožnju. Udobnost i komfor automobila zalužuju palac nagore!
Ovo nije tipično terensko vozilo, ali Opel Insignia Country Tourer se ne plaši terena i stvorena je za manji izlet u prirodu.
Sve komande unutra su pozicionirane logično i njihovo korišćenje je krajnje jednostavno, što smo i očekivali od jednog pravog Opela. Ispred vozača na instrument tabli, pokazivači su delom analogni a delom se nalaze na velikom TFT displeju. Moramo da pohvalimo i mogućnost podešavanja head-up displeja preko dugmića koji se nalaze levo od volana. Kod nemačkih premium marki, za podešavanje head-up displeja morati ući duboko u meni informacionog sistema, što za neke vozače može biti dosadno i zamorno. Broj dugmića na središnjoj konzoli je minimalizovan u skladu sa aktuelnim trendovima, ali najvažnije komande su ostale na dohvat ruke.
Na zadnjim sedištima, putnici takođe uživaju u vrhunskom komforu. Čak ni oni natprosečno visoki neće imati problem sa se smeste na zadnja sedišta, a ispred njih će ostati i vrhunska rezerva ispred nogu i imaće sasvim dovoljno prostora iznad glave. Za sve pohbale je i činjenica da su i zadnja sedišta opremljena sa grejačima. Ako nešto možemo kritikovati, to je nepostojanje mogućnosti da Insignia Country Tourer bude opremljena sa trozonskom klimatizacijom. Putnici na zadnjim sedištima mogu podešavati otvore ventilacije na centralnom tunelu, ali ne mogu separatno podesiti temperaturu.
Kvalitet materijala u enterijeru je vrhunski i može se uporediti sa onim u premium modelima. Najveći deo plastike je gumiran, a završna obrada je filigranski precizna.
Opel Insignia Country Tourer je karavan, koji svojim putnicima nudi dovoljno prtljažnog prostora. Kažemo dovoljno, jer to nije najbolja vrednost u klasi, ali njegovih 560 litara je sasvim dovoljno za potrebe jedne porodice. Nasloni zadnjih sedišta su deljivi u razmeri 40:20:40 i moguće ih je preklopiti preko električnih komandi u prtljažnom prostoru, čime se zapremina povećava na velikih 1 665 litara. Ako prtljažnik nije najveći, on je verovatno od jedan od praktičnijih u klasi, sa ivicom prtljažnika koja se nalazi na visini od 630 milimetara. Za električnu manipulaciju vratima prtljažnika potrebno je doplatiti.
2.0-litarski bi-turbo dizel razvija maksimalnu snagu od 154 kW (210 KS) pri 4.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 480 Nm pri 1.500 o/min. Za sistem pogona na sve točkove zadužena je kompanija GKN i opremljena je sa dve nezavisne spojnice. Sistem obezbeđuje bolju distribuciju obrtnog momenta na klizavim podlogama. U standardnoj opremi modela Opel Insignia Country Tourer sa pogonom na sve točkove, nalazi se i sistem adaptivnog oslanjanja Flex Ride. Ovde želimo da se zadržimo...
U Sport modu, Insignia CT postaje pravi sportski automobil - oslanjanje je tvrdo kao kamen, volan postaje direktniji i vozač oseća i najmanju neravninu na putu. Na drugu stranu, u Tour režimu, automobil je vrhunski udoban i osećaj je kao da automobil lebdi. Čak i kada prelazimo preko oštrih rupa, do putnika ne dolazi apsolutno ništa, a na neravninama se oseća samo blago ljuljanje.
U vožnji su poseban utisak ostavili sistemi asistencije, a posebno ističemo adaptivni tempomat, koji uverljivo vrši monitoring saobraćaja ispred automobila, ubrzava ili usporava automobil. Ovaj sistem predstavlja i deo sistema poluautomaizovane vožnje, koji smo isprobali u praksi i u drugim verzijama modela Insignia. Sve pohvale zaslužuju i IntelliLux LED Matrix svetla, koja automatski regulišu svetlosni snop, u zavisnosti od saobraćaja.
Aktuelnu generaciju modela Insignia mnogi nazivaju poslednjim pravim Opelom, koji je nastao pre nego što je PSA grupacija kupila ovaj svetski brend. Ako ste mislili da ima nešto zajedničkom za nekim Peugeotom, grešite. Ovo je pravi pravcati Opel. Insignia Country Tourer nudi veliki unutrašnji prostor, odličnu poziciju za volanom, vrhunsko oslanjanje i premium sveukupni kvalitet, koji se može uporediti sa bavarskom trojkom. Naravno, njegov off-road karakter je više vizuelni, ali je ovo automobil koji se definitivno ne plaši izleta u planinu ili na snežne ski centre. Cena? Početna cena za model Opel Insignia Coutry Tourer počinje od 30.769 evra.
Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 8A 4x4 | |
Tip motora: | Dizelski Bi-turbo |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 1.956 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 154 / 4.000 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 480 / 1.500 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 228 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 8,2 |
Potrošnja (prosečna na testu): | 7,1 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 560 / 1.665 |
Zapremina rezervoara (L): | 62 |
Masa automobila (kg): | 1.732/ 550 |
Dimenzije pneumatika: | 235 / 50 R18 |
Dužina automobila (mm): | 4.986 |
Širina automobila (mm): | 1.863 |
Visina automobila (mm): | 1.525 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.829 |
Cena osnovnog modela (EUR): | 30.769 |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Web: www.opel.rs
Foto: Milomir Bošković
Teskt: Automagazin.rs