AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Dacia Sandero Stepway Freedom 1.5 dCi

Testirali smo: Dacia Sandero Stepway Freedom 1.5 dCi

Dacia beleži prodajne rekorde. Sa novom generacijom Dustera, značajno menja imidž proizvođača jeftinih automobila, a osveženi Sandero i Logan sa novim verzijama slede ovaj trend udaljavanja od low-cost modela prema mainstream-u...

Testirali smo: Dacia Sandero Stepway Freedom 1.5 dCi

Pogledajte fotogaleriju: Dacia Sandero Stepway Freedom 1.5 dCi.

 

Uspeh Dacije je svetski fenomen. Nekadašnju socijalističku marku na noge je postavio Renault, 2004. godine je predstavljen Logan, a iste godine ova rumunska marka prodala je čak 94 720 automobila. Kasnije je proširila svoje aktivnosti na 44 tržišta, uključujući i Nemačku, Francusku i Veliku Britaniju. Zadnjih godina, Dacija prodaje preko pola miliona automobila godišnje, a najveće interesovanje kupaca privlače modeli Logan, Sandero i Duster. Prva dva modela održavaju svoju kondiciju pomoću modernizacije, koja nam dolazi tri godine posle predstavljanja druge generacije ovih modela.

Testirali smo: Dacia Sandero Stepway Freedom 1.5 dCi

Pogledajte: Dacia Duster (2018) stigao u Srbiju - naši prvi utisci.

 

Jedan od najvažnijih elemenata kod popularnih crossover modela je izgled. Šta nam to novo donose osveženi Sandero i Logan, već smo mogli videti na našim putevima, jer su to veoma popularni modeli. Mi smo na testu imali model iz ograničene serije Freedom. Dacia Sandero Stepway, pored dodatne opreme kojom se mogu pohvaliti i mnogo skuplji automobili, razlikuje se i na prvi pogled. Tu su specijalne felne prečnika 16 inča (Flexwheel) sive boje, koje daju poseban vizuelni utisak u kombinaciji sa sivom bojom karoserije. Naravno, posebno atraktivni su detalji koji dolaze u paketu Stepway.

Testirali smo: Dacia Sandero Stepway Freedom 1.5 dCi

Ono što je najzanimljivije za ediciju Freedom, nalazi se u enterijeru. Osvežene Dacije donose nam novi kvalitet enterijera, pa tako i Sandero. Upravo su kvalitetniji materijali ono što nove Dacije udaljava od low-cost i približava mainstream modelima. Tome u prilog govori i činjenica da su na novim Dacia modelima komande električnih prozora konačno "preseljene" na centralne konzole na vrata. Osveženi Sandero dobio je i potpuno novi volan sa četiri kraka i novim komandama za kontrolu audio sistema. 

Testirali smo: Dacia Sandero Stepway Freedom 1.5 dCi

Verzija Freedom može se pohvaliti i kamerom za vožnju u rikverc, čiji snimak se emituje na velikom displeju na centralnoj konzoli. Naravno, tu su i sedišta, koja su presvučena kvalitetnijim materijalima, detaljima od kože i šavovima u narandžastoj boji, upravo onoj koja krasi detalje na instrment tabli i okvirima otvora za ventilacione otvore. I ono što je za posebnu pohvalu, sirena je kooonačno premeštena sa komande za pokazivače pravca u srce volana.


Posebnu pohvalu zaslužuje i držaš za telefon na bočnoj strani ispred suvozača, kao i držaš za flaše za putnike na zadnjim sedištima. Zapremina prtljažnog prostora iznosi 320 litara i sasvim je dovoljan za potrebe jedne male porodice.

Testirali smo: Dacia Sandero Stepway Freedom 1.5 dCi

Za pogon "našeg" test automobila, bio je zadužen dobro poznati turbodizel motor 1.5 dCi, koji razvija snagu od 66 kW (90 KS) pri 4.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 220 Nm pri 1.750 o/min. Motor je izuzetno kultivisan i izolovan, i radi prijatno i "mekano", bez ikakvih vibracija. Iako je na papiru nevelik i nejak, motor pruža dovljno snage u svim situacijama, i prvi utisak je da se radi o puno snažnijem motoru veće zapremine. Motor nema tipične karakteristike za turbo motore. Agregat je do 2.000 o/min prilično trom, i ako želite da iskoristite svih 240 Nm obrtnog momenta, morate ga držati iznad 2.400 o/min, što i nije karakteristično za turbo motore. Naravno, potrošnja je zaista mala, i na našem testu kretala se oko 5 litara na 100 pređenih kilometara. 

Testirali smo: Dacia Sandero Stepway Freedom 1.5 dCi

Dacia Sandero je, zahvaljujući modernizaciji i novim verzijama, ostala u dobroj kondiciji. Ovo je automobil koji nove kupce privlači, pored atraktivne cene, i atraktivnim dizajnom i kvalitetnim enterijerom, u koji udubno mogu da se smeste četiri odrasle osobe (međuosovinsko rastojanje iznosi nadprosečnih 2.590 mm). I dalje, Sandero Stepway je pre svega porodični Outdoor model, koji nema pogon na sve točkove i nema posebno izražen klirens. Za one koji žele robustan i moderan izgled, ovo je automobil koji će zadovoljiti njihove preferencije. 

Testirali smo: Dacia Sandero Stepway Freedom 1.5 dCi

Cena? Osnovni model Dacia Sandero Ambiance sa benzinskim 1.0 SCe motorom (75 KS) košta 8.100 evra. Za ulazni dizelski Sandero 1.5 dCi (75 KS) sa istim nivoom opreme treba izdvojiti 10.400 evra. Najjeftiniji Sandero Stepway Ambience (0.9 TCe, 90 KS) treba platiti 9.400 evra.

 

Pogledajte više o Dacia Sandero Stepway Freedom

 

 Dacia Sandero Stepway Freedom 1.5 dCi- specifikacija
 
 Tip motora:  Common-rail turbodizel
 Broj cilindara / ventila:  4 / 2
 Zapremina motora (cm³):  1.461
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  66 / 4.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  220 / 1.750
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  173
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  11.8
 Potrošnja - prosek (l/100km):  5.0
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  320 / 1200
 Zapremina rezervoara (L):  50
 Masa automobila / nosivost (kg):  1090 / 558
 Dimenzije pneumatika:  205/55 R16
 Dužina automobila (mm):  4081
 Širina automobila (mm):  1733
 Visina automobila (mm):  1618
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2590
 Cena osnovnog modela (€)  8.100

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Dacia vozila: Renault Nissan Srbija
Web: www.dacia.rs



Foto: Milomir Bošković

Tekst: Automagazin.rs

Testirali smo: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - zbogom dizelu!

Testirali smo: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - zbogom dizelu!

Toyota Corolla je živa legenda. Prodaje se od 1976. godine i kumulativno u svim generacijama, predstavlja najprodavaniji automobil u istoriji automobilske industrije. Ove godine na tržište je stigla dvanaesta generacija ovog kvalitetnog automobila, koju smo u atraktivnoj hatchback karoserijskoj verziji isprobali na srpskim putevima...

Seat Tarraco stigao u Srbiju - naši prvi utisci (FOTO)

Seat Tarraco stigao u Srbiju - naši prvi utisci (FOTO)

Seat Tarraco, trenutno najveći SUV ove španske marke, stigao je u Srbiju. Na našim putevima smo isprobali automobil, koji u odnosu na svoje bratske modele iz koncerna, može da se pohvali najatraktivnijim dizajnom i najvećim prtljažnim prostorom...

Vozili smo: BMW 320d (G20)

Vozili smo: BMW 320d (G20)

BMW serije 3 je minhenski bestseller, koji na svom kontu ima više od 15 miliona prodatih primeraka. Zato ne čudi što sedma generacija ovog kvalitetnog automobila ima jednako visoke ambicije. Lakši je, snažniji, štedljiviji i bezbedniji od svog prethodnika. 

Testirali smo: Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi

Testirali smo: Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi

Umesto sedana ili karavana, Citroën je na tržište uveo jedan potpuno novi model, koji u svom imenu ima oznaku C5. Ima avangardan izgled, sa visokim stepenom prepoznatljivosti, vrhunsku štedljivu tehniku i naprednu tehnologiju u enterijeru...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje