Testirali smo: Renault Talisman Iconic Energy TCE 200
Ovaj Renault u opremi ima sve što vam padne na pamet, i direktno konkuriše TOP modelima srednje klase. Na testu smo imali atraktivni Renault Talisman, opremljen benzinskim motorom 1.6 TCe koji razvija maksimalnih 200 konjskih snaga...
Zadnja LED svetla, koja se skoro spajaju kod centralno smeštenog logoa, svetle i danju, kako bi Talisman bio uočljiviji.
Pogledajte fotogaleriju: Renault Talisman Iconic Energy TCE 200.
Dolazak nove modularne platforme pokrenulo je veliku ofanzivu. Posle Kadjara, Meganea, Espacea, na red je došao Talisman. Kao što smo nekoliko puta istakli, iz fancuske kompanije nije zvanično saopšteno koji model je Talisman nasledio, ali na kraju krajeva, to nije ni važno, jer ovim modelom Renault je privukao najrazličitije kategorije vozača i kupaca. Talisman kao lepak privlači mlade kupce, ali za ovaj automobil veliko interesovanje pokazuju i velike kompanije i menadžeri.
Prednjim delom dominiraju LED svetla u obliku slova C.
Kada otvorimo teška i kvalitetna vrata, u enterijeru nas je sačekao luksuz i kvalitet, koji se može uporediti sa nemačkim premium modelima. Pažnju najpre privlače prednja sedišta - francuski su mekana, ali odlično fiksiraju telo kada se smestimo u njih. Atraktivna koža već na prvi pogled odaje utisak vrhunskog kvaliteta, a recimo i to da je standard koža crne boje. Tu je i kompletno električno podešavanje, sistem za produžavanje sedalnog dela sedišta (kod određenih verzija), a moguće je menjati i visinu naslona za glavu. Sedišta su neobično tanka, zahvaljujući korišćenju tehnologije Cover Carving. Radi se o specijalnom ramu sedišta u Talismanu, čija prednost je mala težina i povećana krutost.
Enterijer je luksuzan i krase ga veoma kvalitetni materijali.
Jedna od prednosti ovakve konstrukcije sedišta, jeste povećanje prostora za noge putnika na zadnjim sedištima. Renault ističe, da je ovo rešenje obezbedilo za 30 mm veći prostor za kolena putnika na zadnjim sedištima (konkretno 262 mm). Čak i kada prednja sedišta pomerimo do kraja pozadi, osoba prosečne visine bez problema će se udobno smestiti. Naravno, tu su i funkcije masaže, grejanja i ventilacije, što podseća na ono što smo videli u najluksuznijim modelima ove francuske marke. Naravno, tu je i funkcija Easy Entry - pri otvaranju vrata, sedište vozača se pomera u krajnji položaj unazad, da bi se po zatvaranju vrata vratio u početnu poziciju.
Posebnu pažnju privlače vrhunski oblikovana sedišta, koja su presvučena belom kožom. Udobnost koju pružaju je zaista vrhunska.
Posebno mesto u enterijeru dobio je multifunkcionalni displej, preko kojeg se praktično kontrolišu sve najvažnije funkcije u vozilu. Osnovni je audio displej sa dijagonalom od 4,2 inča, bolje opremljene verzije imaju tablet R-Link 2 sa 7-inčnim displejom, a vrhunac ponude predstavlja Initiale Paris, koji ima displej dijagonale 8,7 inča. Ovo je verovatno najveći vertikalni displej u nekom automobilu, naravno ako izuzmemo model Tesla Model S. U Renaultu su se potrudili, da preglednost sistema bude vrhunska, iako bi po nekim grafika mogla biti i nešto modernija. Recimo i to, da je zapremina prtljažnog prostora 608 litara, ali s obzirom da je ovo sedan, treba računati na nešto uži utovarni otvor.
Na zadnja sedišta udobno se mogu smestiti i nadprosečno visoke osobe. Prostora ima u izobilju u svim smerovima.
S obzirom da je "naš" Talisman imao nivo opreme Iconic, to znači da je standardno opremljen sistemom aktivnog upravljanja zadnjim točkovima 4Control. Iako njegova dužina iznosi 4.848 mm, automobil je moguće okrenuti na neobično malom prostoru. Renault manevarske mogućnosti Talismana poredi sa za dve klase manjim Renault Cliom. Pri nižim brzinama, zadnji točkovi se zaokreću u smeru suprotnom od prednjih, dok se pri višim brzinama zadnji točkovi zaokreću u smeru istom kao i prednji. U režimu Comfort, zadnji točkovi se zaokreću u suprotnom smeru do brzine od 50 km/h, u režimu Neutral ova granica je pomerena na 60 km/h, a u Sport na 80 km/h.
Broj komandi na instrument tabli je minimalizovan, jer se sve najvažnije funkcije kontrolišu preko velikog centalnog displeja.
Već pri malim brznama oseća se uticaj sistema 4Control. Automobil se može okrenuti na iznenađujuće malom prostoru. Za one koji preferiraju sportsku vožnju, Talisman je pravi specijalitet. U režimu Sport, sistem kombinuje tvrđu amortizaciju i upravljanje zadnjim točkovima, i obezbeđuje vrjunsku preciznost u krivinama. Potvrda o uticaju ovog sistema na upravljanje, jeste činjenica da pun krug okretaja volana kod verzije sa 4Control sistemom iznosi 2,4 kruga, a kod verzije sa upravljanjem samo na prednjoj osovini iznosi 2,8 puta. Deo 4Contol sistema su i adaptivni amortizeri, čija tvrdoća se može podešavati preko sistema Multi-Sense.
Vozna dinamika je odlična, pre svega zahvaljujući sistemu upravljanja i preko zadnjih točkova 4Control.
Pomoću istog sistema menja se brzina odaziva na komandu gasa kao i brzina rada menjača EDC. Vozač može izabrati jedan od pet ponuđenih režima: Sport, Komfort, Normal, Eco i Neutral. Za one kojima je i ovo malo, Renault je razvio sistem za individualno podešavanje, pomoću kojih je moguće podesiti svaki od navedenih parametara. I pored pneumatika dimenzija 245/45 R18, udobnost može biti vrhunska, kao i vozna dinamika, u zavisnosti od preferencija vozača.
Na head-up displeju se reprodukuju i informacije sa navigacionog sistema.
Motor je zaista prijatno iznenađenje. Talimsan je automobil kojeg pokreću motori maksimalne zapremine 1,6 litra, a "naš" test automobil pokretao je jedini benzinski motor u ponudi. Maksimalna snaga iznosi 200 KS, i ona se oseća na svakom pređenom metru, o čemu svedoči i činjenica da mu je za spring iz mesta do "stotke" potrebno samo 7,9 sekundi. I maksimalni obrtni moment od 260 Nm dostupan je pri nešto višim obrtajima - 2.500 o/min, što znači da se motor ne ponaša kao klasičan turbo, već kao atmosferski agregat koji snagu razvija kontinuirano. Sve pohvale zaslužuje i 7-stepeni automatizovani menjač, koji u automatskom modu radi veoma dobro.
Potrošnja? Sa teškom nogom u gradskoj vožnji, potrošnja vrlo lako prelazi granicu od 9 litara na 100 pređenih kilometara. U otvorenom saobraćaju, na relaciji Beograd - Valjevo, potrošnja je iznosila samo 6,6 litara na 100 pređenih kilometara. Na kraju testa, prosečna potrošnja iznosila je oko 7,6 litara, što je za agregat snage 200 KS veoma respektabilan rezultat.
I na kraju, cena. Renault Talisman je zaista promešao karte u srednjoj klasi, pre svega atraktivnim dizajnom, vrhunskom opremom i naprednom tehnikom, posebno sistemom 4Control. Naravno, to sve ima svoju cenu. Početna cena za model Talisman iznosi 19 990 evra, koliko je potrebno izdvojiti za dizelsku verziju LIFE Energy dCi 110. Benzinski Talisman dostupan je samo u dva vrhunska nivoa opreme - Iconic i Initiale Paris. Naš testiran automobil Renault Talisman Iconic Energy TCE 200 dostupan je po ceni od 30.290 evra. Renault u Srbiji ističe i garanciju od 5 godina ili 150 000 pređenih kilometara, što je po mnogima značajna komparativna prednost Renaulta.
Više o modelu Renault Talisman, pogledajte na www.renault.rs.
Renault Talisman Energy TCE 200 |
|
Tip motora: | Turbo-benzinski agregat |
Broj cilindara / ventila benzinskog motora: | 4 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 1.618 |
Maksimalna snaga motora (kW / o/min): | 147 / 6.000 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 260 / 2.500 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 231 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 7,9 |
Potrošnja (prosečna na testu): | 7,6 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 608 / 1.022 |
Zapremina rezervoara (L): | 51 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1.490 / 575 |
Dimenzije pneumatika: | 245/45 R18 |
Dužina automobila (mm): | 4.849 |
Širina automobila (mm): | 1.868 |
Visina automobila (mm): | 1.463 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.809 |
Cena Renault Talisman - osnovna verzija | 19.990 |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Generalni zastupnik Renault vozila: Renault Nissan Srbija
Web: www.renault.rs
Foto: Milomir Bošković
Tekst: Goran Sarić