NAVAK 2021 - Isprobali smo sportske BMW i Porsche modele (FOTO)
Na bezbednoj stazi Nacionalne vozačke akademije (NAVAK), imali smo priliku da učestvujemo u atraktivnim treninzima sportske vožnje, u okviru kojih smo isprobali sportske verzije BMW i Porsche automobila...
Vladan Petrović u sedištu BMW-a M3 Competition.
Pogledajte fotogaleriju: NAVAK 2021 - BMW i Porsche.
Na stazi NAVAK u ponudi je "BMW M Power Experience" program vožnje, u automobilima BMW M3 Competition i M4 Competition. Program vodi iskusni Mladen Alvirović, prvi sertifikovani BMW Driving Experience instruktor u Srbiji. U partnerstvu sa centrom NAVAK, na ovoj stazi je moguće isprobati i supersportske Porsche modele. Na čelu "Kulundzic Performance Driving" programa je Andrej Kulundžić, prvi sertifikovani Porsche instruktor sportske vožnje u Srbiji i vozač sa bogatim takmičarskim iskustvom u međunarodnom i domaćem autosportu.
Automobili iz programa BMW M Power Experience i Kulundzic Performance Driving.
U programu je učestvovao i test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović, koji se u ovim automobilima osećao kao riba u vodi. Sveukupno iskustvo vožnje na stazi NAVAK, Petrović je ocenio najvišom ocenom: "NAVAK predstavlja jedinstven automobilski kompleks u našoj zemlji, kojim se možemo svi ponositi. Njegov značaj je veliki, kako sa stanovišta imidža naše zemlje, tako i sa stanovišta njegovog direktnog uticaja na povećanje bezbednosti u saobraćaju.
BMW M4 Competition pokreće 3.0-litarski turbo motor maksimalne snage 510 KS.
"Ovde svaki vozač ima priliku da na test stavi svoje vozačke veštine, isproba brzu vožnju, uvežba tehniku vožnje i oseti istinsku radost slobode za volanom. Posebno preporučujem svakom ko planira da vozi sportski automobil, da dođe na stazu NAVAK i u kontrolisanim uslovima isproba svoje vozačke, ali i granice automobila u kriznim situacijama. Na kraju, mislim da je NAVAK ima značajan uticaj na razvoj kulture sportske vožnje u našoj zemlji."
BMW M3 Competition pod haubom ima isti motor kao i njegov kupeovski brat M4 i pogon na zadnje točkove.
Petrović je najpre seo za volan BMW M3 Competition, koji se našem test vozaču odmah zavukao pod kožu. "BMW M3 Competition me je očarao već od prvog metra. Iako automobil ima pogon na zadnjoj osovini, tako dobro je balansiran i ostvaruje tako dobru trakciju, da je vožnja na limitu pravo uživanje. M-trojka je vrhunski složen automobil, sa vrhunskom vezom između motora, menjača i volana. Enterijer je blizak visokoserijskoj "trojci" ali naravno sportski obojen. Ubrzanje je brutalno, što od turbo 510 KS i očekujemo. Kočenje još brutalnije. Vožnja ovog automobila je praznik za svakog ljubitelja sportske vožnje." - otkriva nam Petrović.
Vladan Petrović za volanom modela Porsche GT3 RS (991.2)
Iz programa Kulundzic Performance Driving, isprobali smo nekoliko Porsche automobila nove generacije. Dok nova generacija modela Porsche 911 GT3 RS (992) još uvek brusi asfalt širom test staza u svetu, Petrović je seo za volan aktuelne generacije ovog automobila (991.2). U Kulundžić floti se nalazi specijalna verzija ovog automobila, sa Weissach Package-om. Pokreće ga 4.0-litarski ATMOSFERSKI agregat snage 520 KS, koji ga iz mesta do 100 km/h katapultira za samo 3,2 sekunde! Weissach Package mu donosi puno delova izrađenih od karbonskih vlakana, magnezijumske felne, tvrđe podešavanje oslanjanja, prednji i zadnji anti-roll barovi, vezne delove oslanjanja izrađene od plastike ojačane ugljeničnim vlaknima (CFRP), kojima se smanjuje neogibljena masa.
Porsche GT3 RS ima keramički kočioni sistem specijalno podešen za trkačku stazu.
"Porsche 911 GT3 RS je poseban automobil. Iako su brojke na papiru slične kao kod BMW M3, kada sednete za volan, shvatite da sedite u polutrkačkom automobilu. To su dva različita sveta. Prvi utisak je njegov atmosferski motor, koji pravu eksploziju snage doživljava na visokim obrtajima. Porscheova koncepcija sa pozadi smeštenim motorom i zadnjim pogonom je uvek dobijala najviše ocene. Posebnu fascinaciju izazivaju kočnice ovog automobila, koje su specijalno podešene za bolje doziranje na trkačkim stazama. Pravo je uživanje voziti GT3 RS kroz krivine sa levom nogom na kočnici." - zaključuje četvorostruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović.
Posebnu pažnju prisutnih privukao je atraktivni Porsche GT3 najnovije generacije (992).
Foto: Milomir Bošković
Automagazin.rs