AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test - Ford Mondeo 2.0 TDCi - Ford ponovo meša karte

Test - Ford Mondeo 2.0 TDCi - Ford ponovo meša karte

Ford očigledno vrlo dobro zna šta vole kupci. Čim su objavljene prve zvanične fotografije, interes je bio neviđen i čak sam putem e-maila primao pitanja ljudi koji su naslepo hteli da uplate najnoviju limuzinu Forda. Izgled novog Mondea i zaslužuje tako nešto, baš kao i objavljeni rezultati Euro NCAP testiranja u kojima je Mondeo osvojio maksimalno mogućih pet zvezdica za bezbednost...

Test - Ford Mondeo 2.0 TDCi - Ford ponovo meša karte

Odmah po preuzimanju od uvoznika, u novom Ford Mondeu 2.0 TDCi uputio sam se kod moje najbolje prijateljice. "Ne mogu da verujem. Vidi kako je lep." - bilo je prvo što je izgovorila. Začudio sam se na njenoj reakciji, jer ona je inače poptuno nezainteresovana za sve što pokreće gorivo. Bitno drugačije na pojavu novog Mondea nisu reagovali ni mnogi radoznali pored puta. Kakve li promene u odnosu na dosadašnji bezlični Mondeo, pomislio sam. Definitivno, sa novim modelom Ford je otišao ne jedan, već dva koraka dalje. Nije tu reč samo o lepšem izgledu, već i o brojnim drugim detaljima. Komfor je sada dosta izraženiji, vozne osobine izrazito uverljivije a tehnologija neuporedivo modernija. Moram biti iskren, i mene je zagolicala pojava novog Mondea puno više nego što sam očekivao. Novi Mondeo je automobil u potpunosti skrojen po evropskim ukusima, i ako uzmemo u obzir činjenicu da se automobil kupuje kao što se kupuje haljina, mora biti privlačna, shvatamo samo jedno: Passat je pogođen pravo u pleksus.

Test - Ford Mondeo 2.0 TDCi - Ford ponovo meša karte

Novi Ford Mondeo se svojim dizajnerskim izražajem u potpunosti nastavlja na filozofiju "kinetičkog" dizajna koja se pokazala izuzetno uspešnom na evropskom tržištu. Podsetimo da je titulu Evropskog automobila godine 2007. poneo Ford S-Max, rodonačelnik "kinetic" Fordova. Automobilom dominiraju oštre linije, koje ovaj model čine izuzetno dinamičnim. Veliki usisnici za vazduh napred i oštre svetlosne grupe jasno pokazuju da se novi Mondeo obraća daleko široj i sve mlađoj ciljnoj grupi kupaca, za razliku od konzervativnog prethodnika. Isto nam govore i markantna zadnja svetla, koja nedvosmisleno podsećaju na ona na modelu S-Max. Kada je dizajn u pitanju, možemo slobodno zaključiti da je dizajnerski tim Forda nadmašio samog sebe: novo, sportski i dinamički naglašeno odelo savršeno pristaje automobilu kakav je Mondeo.

Test - Ford Mondeo 2.0 TDCi - Ford ponovo meša karte

Kako spoljašnjost, tako radikalne izmene preživeo je i enterijer automobila. Unutrašnjost je sasvim nova i iz minule generacije nećete pronaći ni jedan jedini detalj. Konačno se Ford oslobodio klasične i nemački hladne unutrašnjosti. Proste linije zamenjene su atraktivnim oblinama u kombinaciji sa dinamičnim crtama kokpita ispred suvozača. Na centralnoj konzoli sve deluje odlično upakovano i pregledno. Ipak, ovde treba istaći jedan detalj koji može zasmetati. Da li centralna konzola mora biti toliko široka? Viši vozači često će se kolenima opirati o bok središnjeg panela, a samo 3-4 centimetra uži panel rešio bi sve "probleme". Na drugu stranu, korišćeni materijali u unutrašnjosti Mondea su za svaku pohvalu. Gumirana plastika deluje kvalitetno i zategnuto i uliva osećaj kompaktonsti, što se može reći i za odlično oblikovana sedišta. Sve komande smeštene su upravo tamo gde ih i očekujete, sa izuzetkom komandi putnog kompjutera koje su smeštene na desnom setu dugmića na obruču volana. Ipak, ovo je detalj koji samo možemo pohvaliti, jer se ovladavanje putnim kompjuterom krajnje pojednostavljeno, što se može reći i za kontrole prozora sa automatskom funkcijom kako za vozača tako i za suvozača.

Test - Ford Mondeo 2.0 TDCi - Ford ponovo meša karte

Prednjim i zadnjim sedištima posvećena je posebna pažnja. Prostor za putnike povećan je, ali ne koliko se očekivalo od modela koji je za nekoliko centimetara duži od svog prethodnika. Gde su nestali centimetri? Sedišta su sada puno udobnija, deblja sa jakim bočnim uporištima, i odaju utisak kvaliteta, posebno u kombinaciji sa kožnim oblogama, kakve je imao naš test automobil. Gotovo je neverovatno koliko se Ford potrudio da u ovom porodičnom modelu omogući vrhunsko držanje tela, adekvatno visokim performansama. Kada bi barem drugi proizvođači sledili ovaj primer... Složili smo se da veći luxus u ovoj klasi automobila nije potreban. Prtljažni prostor najviše je profitirao povećanjem dimenzija i njegova zapremina sada iznosi 540 litara, odnosno 1460 litara, kada se obori zadnji red sedišta. I sa ergonomske strane, zamerku je teško pronaći. Čak i kada prednja sedišta pomerimo unazad do kraja, putnici pozadi neće biti dramatično zakinuti za komfor sedenja. Relativno visoka karoserija, sa blago oborenim staklima, pruža dobar komfor svim putnicima u automobilu.

Test - Ford Mondeo 2.0 TDCi - Ford ponovo meša karte

U Kelnu je poznati karneval, isto tako i pod Fordovim prednjim poklopcem. 2-litarski 16-ventilski Common-Rail agregat oglašava se pravim dizelskim tonovima, ali dizelska buka nije prazno obećanje. Možemo slobodno reći da Rudolf Diesel može biti ponosan. Ne samo što njegov patent uspešno funkcioniše u milionima automobila, već zato što sa svakom novom generacijom postaje sve bolji i bolji, što nam dokazuje i novi Mondeo. TDCi i dalje na prednju osovinu isporučuje 130 konjskih snaga i ispunjava Euro 4 ekološku normu. Motor nas je prosto očarao snažnim potiscima u srednjim režimima rada, što možemo zahvaliti velikim "zalihama" Obrtnog momenta. Motor sa oznakom Duratorq razvija 320 Nm u rasponu u dizelski niskih 1.750 do 2.240 o/min. Ipak, kako bi udovojio zahtevima onih koji traže bolja ubrzanja, za ovaj agregat razvijen je sistem "nadmomenta" (Overboost) koji dozvoljava da se pri jednakoj vrednosti broja obrtaja kratkotrajno razvije čak 340 Nm Obrtnog momenta. U vožnji Mondea 2.0 TDCi nemoguće je, s vremena na vreme, ne pritisnuti papučicu gasa do kraja, što zauzvrat daje osećaj snažnog potiska u leđa (tipičnog za današnje motore ove vrste). Kod ovog motora zasmetao nam je jedan detalj: slabost pri kretanju. Zato je kod starta uvek potrebna puna koncentracija, jer u protivnom vrlo lako se može desiti da se motor ugasi. Iako mnogi ne misle tako, to je tipičan turbo dizelski problem - ali kod Mondea suviše izražen. Na kraju, sve to postaje sasvim nebitno, kada pogledamo podatak o potrošnji našeg test automobila. Verovali ili ne, ovaj 1.550 kg težak automobil u otvorenom saobraćaju trošio je 4,9 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara. Ne, nismo se prevarili: manje od 5 litara evrodizela, što će obradovati sve one koji Mondea gledaju kao svoj budući porodični automobil. U gradskim uslovima agregat troši oko 7,5 litara na 100 pređenih kilometara. Menjač sa 6 stepeni prenosa je precizan a hodovi su jako kratki. Ipak, s obzirom na elastičnost ovog motora i njegovo odlično ponašanje u svim režimima rada, vlasnik novog Mondea opremljenog ovim agregatom sigurno neće puno raditi na promeni stepena prenosa.

Test - Ford Mondeo 2.0 TDCi - Ford ponovo meša karte

Užitak u vožnji se kod novog Ford Mondea ne očekuje, već podrazumeva. Kao što se podrazumeva da su bakini kolači najbolji na svetu, tako se ni agilnost i odlično ponašanje automobila koji dolazi iz kompanije koja je aktuelni šampion sveta u reliju, ni jednog trenutka ne dovodi u pitanje. Novi Mondeo u vožnji pruža mnoštvo povratnih informacija sa podloge i svi konkurenti trebali bi da se ugledaju na ovo rešenje. Iako svojom šemom Mondeo ne predstavlja posebnost u segmentu, vešanje Mondea potvrđuje priču prema kojoj se veliki uspeh sastoji od niza sitnih detalja. Napred Mondeo stoji na McPhersonovim opružnim "nogama" dok pozadi nalazimo Quadralink nezavisno vešanje točkova. Rezultat: upravljivost je odlična, a nagle promene traka i izbegavanje prepreka u gradskoj vožnji su neverovatno precizne i vozača ispunjavaju samopouzdanjem. Ipak, ovde treba biti oprezan: iako je vođenje točkova filigranski precizno, kada treba naglo skrenuti težak dizel u nosu automobila težiće pravo, što i pored odlične elektronike zahteva dodatni oprez. Realno, granice sigurnog držanja na putu izuzetno su visoke. Kočioni sistem je već zabeležio odlične rezultate na testiranjima u Evropi, a mi ćemo konstatovati da uliva poverenje i možemo pohvaliti dobro doziranje.

Test - Ford Mondeo 2.0 TDCi - Ford ponovo meša karte

Obično se naši testovi završavaju neradom pričom o ceni. Ovoga puta to nije tako. Novi Mondeo uzdignute glave konkurente gleda pravo u oči. Mondeo je cenovno konkurentan automobil. Iako cena testiranog automobila, opremljenog dodatnom opremom iznosi 27.270 eura sa plaćenom carinom i PDV-om, potencijalni kupci do novom Mondea, opremljenog testiranim motorom, mogu doći za svega 24.870 Eura u više nego izdašnom Trend paketu opreme (dvozonski klima uređaj sa automatskom kontrolom temperature, Airbag za vozača i suvozača, bočni i Airbag zavese, Airbag za kolena vozača, 4 x disk, ABS, varijabilni servo volan podesiv po dubini, Elektro paket: prednji i zadnji prozori i retrivizori sa grejačima u boji karoserije, kod ključ, pojasevi sa predzatezačima, trip kompjuter, 16" čelične felne, naslon za ruku, krovna kaseta za naočare, 60:40 deljiva zadnja klupa, analogni sat, tonirana stakla, paket za pušače (piksla i upaljač), RDS radio, CD sa 8 zvučnika i dodatnim audio priključkom i elektro podesivo sedište vozača u dva pravca, sa lumbalnom podrškom). Kada svemu dodamo i garanciju od 4 godine ili 200.000 pređenih kilometara, situacija je i više nego jasna: Passat ima koga da se plaši.

Test - Ford Mondeo 2.0 TDCi - Ford ponovo meša karte

Tehnički detalji: Motor: 2.0 Turbo dizel Common - Rail, direktno ubrizgavanje, turbo punjač Broj cilindara: 4 Bregasta vratila: 2 u glavi motora Ventili: 4 po cilindru Zapremina: 1998 cm3 Prečnik x hod klipa: 86x86 mm Snaga: 130 KS pri 4.000 o/min Obrtni moment: 320/340 Nm pri 1.750-2.240 o/min Menjač: šestostepeni Pogon: prednji Performanse: Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 10 s Maksimalna brzina: 200 km/h Potrošnja: otvoreno: 4,9 / grad 7,5 litara eurodizela Dimenzije: Dužina: 4.778 mm Širina: 1.886 mm Visina: 1.500 mm Međuosovinsko rastojanje: 2.850 mm Masa: 1558 kilograma Prtljažnik: 540/1.460 l Pneumatici: 215/55 R16 Cena testiranog automobila: 27.270 Eura sa carinom i PDV-om.

Test - Ford Mondeo 2.0 TDCi - Ford ponovo meša karte

Goran Sarić - Automagazin

Test: Toyota Prius - štediša sa druge planete

Test: Toyota Prius - štediša sa druge planete

Povećanih dimenzija, izmenjenog izgleda i sa još naprednijom tehnikom, Prius u svojoj drugoj generaciji naglo je odrastao. Ukupna masa Priusa smanjena je na 1300 kg, pa po voznim osobinama, Prius ne zaostaje za uobičajenim automobilima. Ono što je za nas važno jeste činjenica da, pored izuzetno male potrošnje, u procesu registracije srpski zakoni Prius posmatraju kao 1,5-litarski benzinac...
Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Tržište Srbije bogatije je za još jedan model sposoban za borbu sa gradskom vrevom, ali i poneku "polu-avanturu" na stazama gde nema trunke asfalta. Suzuki SX4 je automobil veoma modernog izgleda i sve traženije koncepcije. Među kompaktnim SUV modelima, bez obzira na zemlju porekla, ovo je naš trenutni favorit...
Test: Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - Luksuzan vladar terena

Test: Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - Luksuzan vladar terena

Poslednjih nekoliko godina u klasu koju nazivamo terenci uguralo se mnoštvo raznih SUV-ova, SAV-ova i Crossovera, što uz solidne terenske sposobnosti nude i obilje luksuza za putnike. Istinski terenci na neki način su istisnuti u drugi plan, jer su za želje razmaženih kupaca odjednom postali sirovi i neudobni. Ali, Mitsubishi, koji skoro 3 decenije proizvodi terenski Pajero, ima kvalitetan odgovor...
Test: Alfa Romeo 159 V6 3,2 JTS Q4 - Mnogo novca, puno užitka

Test: Alfa Romeo 159 V6 3,2 JTS Q4 - Mnogo novca, puno užitka

Model 156 bio je za Alfu sve. Baš sve: spasilac, povratak na staze stare slave i novo merilo vrednosti. Upravo zato svaka nova Alfa mora blistati kao model 156. Naslednik je sada tu i zove se 159. Njemu namamo prigovora, a posebno ne modelu 3.2 JTS Q4 koji smo dobili na test. Italijanska "Bella Machina" oduševila nas je zvukom, izgledom i dodirom, a za njenim volanom uvek smo se osećali nekako posebno...
Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

Šta je potrebno da bi jedan automobil postao mit? Treba li za to godinama osvajati prva mesta na listama pouzdanosti ili postati najprodavanaiji model na svetu? Ako u obzir uzmemo jedan od navedenih kriterijuma, shvatamo da je Corolla mitski model. U svojoj 10. evoluciji Corolla nam dolazi kao otmeni sedan, mešavina vrednosti, vrhunskog izgleda, vrhunskih radnih karakteristika i još lakšeg upravljanja...
Fiat Bravo 1.9  Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

Fiat Bravo 1.9 Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

Već posle prvog susreta sa novim Fiat Bravom, shvatili smo da konkurencija itekako ima čega da se plaši. Atraktivnog izgleda i prefinjenog italijanskog šarma, od trenutka kada sednete za volan novog Brava postajete izloženi neograničenom mnoštvu pogleda koji će Vas pratiti gde god da se nađete. Novi Bravo je model atraktivnog italijanskog dizajna pokretan bogatom paletom benzinskih i dizel agregata...
Hyundai Coupe Xtreme - dosta muzike za malo novca

Hyundai Coupe Xtreme - dosta muzike za malo novca

Hyundai Coupe izgleda bolje nego ikada, i slobodno možemo reći da u dizajnerskom smislu novi Coupe predstavlja "izvinjenje" za izgled prethodnih generacija. Poslednje izdanje sportskog modela nedavno je podvrgnuto temeljnom redizajnu, koji se ističe atraktivnim detaljima, prijatnom unutrašnjosti i na kraju privlačnom cenom, koja dokazuje da Hyundai na Evropljane NE gleda kao na "ovce za šišanje"...
Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Popularnost mišićavih terenaca, sa velikim otvorenim prtljažnim sandukom, galopirajući se širi među kupcima u Srbiji. Među takvim našminkanim "višebojcima" svojom moćnom ali i uglađenom pojavom izdvaja se Mitsubishi L200, model koji već drugu godinu zaredom može pohvaliti titulom “Best Pick-up”.
Test: Suzuki Grand Vitara - U gradu fensi, van puta snalažljiva

Test: Suzuki Grand Vitara - U gradu fensi, van puta snalažljiva

Suzuki Grand Vitara nije više kompaktni terenac, nego SUV, koji se dobro snalazi u "off-road" uslovima, ali i na autoputu. Nova Grand Vitara povećana je za pola broja, oprema je znatno luksuznija, a uz benzince od 106 i 140 konjskih snaga velika je novost Renaultov dizelaš 1.9 sa 129 KS, koji smo imali prilike da testiramo. Fotografije sa testa možete pogledati klikom na link...
BMW M5 Touring 2025
Slika nedelje