Najnovije vesti iz auto industrije
Vozili smo novu Škoda Fabiu - prvi utisci
Objavljeno: 06.04.2007.
Posle 1,5 miliona prodatih primeraka prve generacije, apetiti su porasli u nebo i mala Škoda postala je veća, opremljenija i sigurnija. Nova generacija Škoda Fabie domaćoj javnosti predstavljena je na sajmu automobila u Beogradu, , a mi Vam prenosimo prve utiske sa test vožnje koju je organzovala kompanija Autočačak...
Iako ćemo za nekoliko dana objaviti detaljan test nove Škode Fabie, nismo mogli a da ne podelimo prve utiske vožnje ovog kvalitetnog automobila već danas. Na prvi pogled uočavamo da je nova Fabia znatno porasla u odnosu na prethodnika. Dimenzijama 3,99 x 1,64 x 1,49 metara, nova Škoda Fabia spada među najveće automobile u svom segmentu. Iako o ukusima ne treba raspravljati, teško da se novi lepotan iz Mlade Boleslave neće dopasti nekom. Jasno je da je evolucija, a ne revolucija bio recept prilikom dizajniranja nove Škode Fabie. Prednja svetlosna grupa, preuzeta od Roomstera, uliva novu dozu sampopouzdanja novom izgledu, a bočne linije su dosta mekanije i prijatnije za oko nego kod prethodnika.
Isti osećaj pratio nas je i kada smo ušlu u automobil. Dizajn instrument table je "sazreo" i odrastao, a korišceni materijali kvalitetniji su od većine predstavnika niže klase automobila. Odmah postaje upadljiv veći broj ostava za sitnice, koje možete odložiti u prostoru naslona za ruke, kao i u centralni greben ispred ručice menjača (sa posebno predvidenim mestom za flašice i limenke). Posebnu pohvalu dizajnerima Škode upućujemo za čak dva pretinca za sitnice ispred suvozača (vazdušni jastuk pomeren je ka vetrobranskom staklu), kao i za lepa rešenja u vratima. Mnogim kupcima Škoda Fabia je jedini autmobil u porodici, i zbog toga je zapremina prtljažnog prostora povećana na 300 litara, a preklapanjem zadnje klupe zapremina raste na zavidnih 1.163 litra. Svi oni koji budu sedeli pozadu u novoj Škodi Fabiji, više se neće žaliti za nedostatak protora za kolena i siguran sam da ce uživati čak i u dužim putovanjima.
Automobil koji smo vozili bio je opremljen benzinskim 1.4 litaskim agregatom snage 86 konjskih snaga. Agregat je tih i kultivisan, a prijatno iznenađuje elastičnost agregata pri nižim obrtajima, što ce svakako obradovati sve one koji najveći broj kilometara prelaze u gradu. Iako je u pitanju 16-ventilski agregat, nije ga potrebno "vrteti" u visoke obrtaje da bi Vas impresionirao snagom, već to čini od samog starta. Menjač je nemački precizan, a hodovi su relativno kratki. Vešanje nove Fabie predstavlja kompromis izmedu udobnosti i agilnosti. Iako u automobil stiže puno povratnih informacija sa podloge, Fabia se fantasticno pokazala na neravnom i izboranom asfaltu. Zrelost nove Fabie otkriva se i pri visokim brzinama. Bez obzira što se radi o gradskom automobilu, Fabia uliva poverenje i pri brzinama većim od 120 km/h. Redakcija Automagazin portala priprema detaljan test nove Škada Fabie, koji ćemo objaviti uskoro.
Goran Sarić - Automagazin
Sećate li se japansko-britanskog braka kada je Honda držala Rover pod svojom upravom? Iz tog vremena nastao je SUV imena CR-V. Iako mu ime nije nimalo maštovito, CR-V u svojoj trećoj generaciji dolazi nam kao atraktivan automobil koji kod posmatrača stvara želju za posedovanjem. Na višednevnom testu imali smo model Honda CR-V 2.2 i-CTDi, koji ponosno nudi temperament i harizmu jednog Honda automobila...
Objaviti rat Evropi na njenom terenu jeste velika hrabrost, ali Kia vrlo dobro zna šta čini. Razvijen u Evropi, uz pomoć Nemaca, uz garanciju od sedam godina, potpuno novi model Cee'd uliva strah u kosti konkurentima. Ovako samouveren potez Kie može se objasniti samo verom u kvalitet proizvoda. Na višednevni test dobili smo model Cee'd 1.6 CVVT, i zaključili smo da, osim znaka, Cee'd ima vrlo malo „istočnog“...
Subaru Impreza spada u one automobile koji su drugačiji od drugih. Osnovne Impreze uvek su bili dobri i pouzdani, ali kod nas vrlo retki, radni automobili za svaki dan. Ali, budimo realni - "stara" osnovna verzija Impreze nikada nije dobro izgledala. Gledano iz tog ugla, nova generacija Impreze predstavlja veliki korak napred, i obećava daleko širi krug kupaca od svog prethodnika, što je i bio cilj ovog japanskog proizvođača...
U Stuttgartu su ozbiljno shvatili kritike vlasnika prethodne generacije, i Mercedes-Benz A klasa sada je automobil kod kojeg nema mesta za kompromise. Najmanji Mercedes odlikuju lepota i vrhunska tehnika, pokazujući kako je "Baby-Benz" dorastao ulasku u veliku ligu. Ali, A klasa više nije samo urbano prevozno sredstvo sa trokrakom zvezdom na masci...
Samo jedno dete u porodici - ništa novo, jer danas su karijera i "zgrtanje" novca na prvom mestu. Prosek je 1,5 dece po paru. A, dva derišta? Na to komšije već klimaju glavom. A, tek tri ili više? Ne brinite, situacija i nije tako loša, što nam dokazuje Toyota sa modelom Corolla Verso. Naš predmet testiranja bio je funkcionalan i varijabilan automobil sa velikim prtljažnikom, koji je postao želja mnogih mladih porodica...
Na jučerašnjoj press konferenciji kompanija Grand Motors, generalni uvoznik Forda, Volva i Land Rovera za Srbiju, održala je prezentaciju redizajniranog Ford Focusa, kojeg smo imali prilike i da isprobamo u kraćoj vožnji. Sa proverenom mehanikom i licem po uzoru na novi Mondeo, na naše tržište stigao je blago osveženi Focus...
Dok gledamo Hondu Civic sedan, nameće nam se dilema žednog čoveka pored bunara: da li je uže prekratko ili je bunar predubok? Dilema je sasvim na mestu, jer Honda Civic sedan izleda više kao mali Accord, nego produženi Civic hatchback, što potvrđuje i međuosovinski razmak koji je povećan sa 263,5 na 270 centimetara, i dužina povećana sa 425 na 454,5 centimetara...
Priča o novom, po meni, najboljem Hyundai automobilu ikada, podseća me na Williama Wallacea, borca za pravdu i samostalnost Škotske iz 13. veka. Upravo kako je Wallace nekada udario tamo gde najviše boli, po engleskoj kruni, tako sada Hyundai atakuje na najprodavaniji i najpopularniji automobilski segment Evrope, C segment. Hyundai i30 razvijen je u Nemačkoj, po evropskim željama...
Povećanih dimenzija, izmenjenog izgleda i sa još naprednijom tehnikom, Prius u svojoj drugoj generaciji naglo je odrastao. Ukupna masa Priusa smanjena je na 1300 kg, pa po voznim osobinama, Prius ne zaostaje za uobičajenim automobilima. Ono što je za nas važno jeste činjenica da, pored izuzetno male potrošnje, u procesu registracije srpski zakoni Prius posmatraju kao 1,5-litarski benzinac...