AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Alfa Romeo 159 V6 3,2 JTS Q4 - Mnogo novca, puno užitka

Test: Alfa Romeo 159 V6 3,2 JTS Q4 - Mnogo novca, puno užitka

Model 156 bio je za Alfu sve. Baš sve: spasilac, povratak na staze stare slave i novo merilo vrednosti. Upravo zato svaka nova Alfa mora blistati kao model 156. Naslednik je sada tu i zove se 159. Njemu namamo prigovora, a posebno ne modelu 3.2 JTS Q4 koji smo dobili na test. Italijanska "Bella Machina" oduševila nas je zvukom, izgledom i dodirom, a za njenim volanom uvek smo se osećali nekako posebno...

Test: Alfa Romeo 159 V6 3,2 JTS Q4 - Mnogo novca, puno užitka

Kakav pogodak! Očigledno stručnjacima u Alfi lepota više nije dovoljna. Nova Alfa pokazuje karakter, ali i više tehničke uglađenosti. Ovoga puta, preskočićemo detaljne opise spoljašnjosti i unutrašnjosti na samom početku naše priče. Uostalom, sve se dobro vidi i na fotografijama. Ovde je pre svega reč o snazi i performansama. Dodirnuo sam dugme za pokretanje agregata, motor od 3.2 litra je zagrmeo, auto je poskočio, a mene su prošli žamrci čitavim telom. Na svaki dodir papučice gasa, pritisak je premala reč - usledio je udarac u leđa i opasnost od trzajne povrede vrata. A, parada tek počinje. Jer, kako obrtaji rastu, Alfa vuče sve bolje i bolje, a tamo negde oko 5.000 o/min nastupa prava eksplozija. Posle samo nekoliko sati druženja sa automobilom, shvatio sam samo jedno: ovde snage ne ponestaje. Ima je uvek i svugde, a da je ne bi bilo previše, brine se odlični Q4 pogon na sve točkove, koji pametno raspoređuje Obrtni moment po osovinama.

Test: Alfa Romeo 159 V6 3,2 JTS Q4 - Mnogo novca, puno užitka

Kao što smo istakli, kod nas se našao model sa najsnažnijim benzinskim agregatom. Ali, ovaj agregat nije delo inženjera Alfa Romea. Ovaj agregat jeste plod saradnje Fiata i GM-a, a predviđen je i za ugradnju u Saab, Opel i Holden. Iako nema sve manire starog dobrog italijanskog srca, Alfa se pouzdala u onu čuvenu: "There is no replacement for cubic displacement!" (nema zamene za radnu zapreminu) i 260 konjskih snaga izvlači iz šest cilindara ukupne zapremine 3,2 litre. Kod ovog agregata primetili smo još jedan detalj, koji se možda i neće dopasti zagriženim fanovima Alfinog Pavarottija iz izduvnih cevi: pri većem broju obrtaja V6 prelazi u nežan glas sličan Audijevom. Gde je nestala hrapavost? Slično razočaranje doživeli smo i kada smo otvorili haubu: gde je hromirana usisna cev? Pa, stari model 3.2 bio je verovatno jedini automobil koji je hteo da se polira i pod haubom. Bez obzira na pomenute detalje, novi motori iz General Motorsa su 20 kilograma su lakši, snažniji su, imaju lance umesto zupčastih remena i dobili su ono što Alfini inženjeri stalno ponavljaju: dobili su klipove, glave i sav know-how iz Aresea i uvek Vas nateraju da Vam se koža naježi.

Test: Alfa Romeo 159 V6 3,2 JTS Q4 - Mnogo novca, puno užitka

Sledeće oduševljenje koje nam je Alfa priredila bilo je fantastično ponašanje na putu. Zahvaljujući naprednoj verziji vešanja točkova, Alfini inženjeri su dopustili duže hodove opruga. Mekano ljuljanje kojim Alfa kreće u lov na kupce, moglo bi zasmetati zadrtim ljubiteljima marke. Ipak, njima će zauzvrat sigurno po volji biti direktno upravljanje - samo 2,4 okretaja volanom - sasvim je blizu pravom trkačkom bolidu. Dvostruka poprečna ramena napred (puka želja mnogih evropskih automobila ove klase), i nezavisno Multilnk vešanje pozadi omogućavaju u svim situacijama precizno vođenje točkova. Ipak, kada treba naglo skrenuti, treba biti oprezan: u brzim krivinama težak "šestak" u nosu poguraće Vas pravo, ali zato je tu sjajni VDC sistem (Vehicle Dynamic Control) koji "povlači ručnu" kada je to potrebno. Ovde treba obratiti pažnju i na još jedan važan detalj, a to je masa. Veliki motor i sistem pogona na sve točkove u slučaju našeg test automobila samo su dodali 200 kilograma na ionako veliku masu. Rezultat: 1680 kilograma na vagi. Sada Vam je valjda jasno zašto je vozaču uskraćena mogućnost da u potpunosti isključi elektronski sistem stabilnosti. U stvarnosti, granice sigurnog držanja puta kod Alfe su jako visoke, a kada smo automobil probali po vijugavim planinskim putevima, kompletan set-up ulio je u nas puno poverenja i ispunio nas je samopouzdanjem.

Test: Alfa Romeo 159 V6 3,2 JTS Q4 - Mnogo novca, puno užitka

Alfa Romeo 159 je i spolja i unutra baš onakva kakvu su je ljubitelji ove marke oduvek želeli: dražesna, ali sa puno više ljubavi prema detaljima od svojih prethodnika. Mračan pogled prednjih svetala i velika maska Alfa Romea brzo i jasno daju do znanja da se radi o sportskoj limuzini "opasnih namera". Dinamičan prednji deo nastavlja se karakterističnim klinastim profilom, da bi cela priča nazad završila relativno malim, uskim svetlosnim grupama. Hvala Bogu, Alfa Romeo ni kod modela 159 nije potpao pod trendove stavljanja velikih prednjih i zadnjih svetlosnih grupa, koja na limuzinama izgledaju svakako, samo ne dobro. Zadnji deo automobila, koji je tipa zadnjice Monica Belluci, sigurno će praviti probleme vlasnicima koji imaju ljubomorne supruge, jer je zaista očaravajuća. Zategnuta, malo povišena, ona jednostavno pokazuje da je plod dugogodišnje gimnastike i sportskog načina života.

Test: Alfa Romeo 159 V6 3,2 JTS Q4 - Mnogo novca, puno užitka

Unutrašnjost Alfe je takođe čista tradicija. Dva krupna okrugla instrumenta i tri manja okrugla sata na središnjoj konzoli. I viši vozači napokon sede razumno u Alfi, jer su sedišta dovoljno dugačka i široka. Međutim, iako je 159-ka 22 centimetra duža, krupne osobe pozadi mogu imati problema sa prostorom za kolena. Izgleda da je Alfa Romeo na račun dobrog izgleda ponovo morao žrtvovati prostor za kolena. Isto važi i za prtljažni prostor od 405 litara zapremine. Kada smo već kod prtljažnika, primetili smo da nedostaje bar jedan "zahvat" za otvaranje. Alfa Romeo sada ima isto međuosovinsko rastojanje kao Opel Vectra (2.700 milimetara). Istina, kada im se spomene to, Alfini stručnjaci reaguju kao đavo na tamjan. Ali, sve to pada u vodu kada samo pomislimo na izgled Alfe 159. Šta god neko mislio o ovom automobilu, sa modelom 159 ponovo doživljavamo da se ljudi okreću za automobilom zato što je lep i pomalo "divlji". I to je, verujte, veliki "gušt". Šalu na stranu, ergonomija sedišta u 159-i je sjajna i držanje tela u svim uslovima zaslužuje sve pohvale, što je jako važno, posebno ako je automobil opremljen ovako snažnim agregatom i prilagođenim ogibljenjem.

Test: Alfa Romeo 159 V6 3,2 JTS Q4 - Mnogo novca, puno užitka

Čini se da je Alfa Romeo (napokon) uspeo stvoriti dostojnog suparnika bavarskom proizvođaču sportskih limuzina. Osećaj kvaliteta ovde je stalno prisutan, a osećaj luksuza možda je i najviše profitirao. Alfa Romeo 159 ostaje automobil koji nosi poznatu italijansku harizmu, upakovanu u proizvod koji je još uvek dovoljno zavodljiv da bismo ga lako prepoznali u sivilu nemački hladnih automobila. Cena: 45.135 Evra. Možda nekom deluje visoka, ali ako uzmemo u obzir šta sve ovaj automobil pruža njegovom vlasniku, rasprava o ceni samo je od akademskog značaja. Uostalom, pogledajte je: pa koga cena interesuje u ovom slučaju. Ovaj automobil je miljama daleko od današnje automobilske konfekcije. Uostalom, cena je više stvar razuma, a ko razuman kupuje automobil srednje klase sa 260 konjskih snaga? Alfisti su uvek bili posebni, zar ne.

Test: Alfa Romeo 159 V6 3,2 JTS Q4 - Mnogo novca, puno užitka

Tehnički detalji: Motor: V6 napred postavljen Prečnik x hod klipa: 85,6 x 89 mm Zapremina motora: 3195 cm3 Kompresija: 11,25:1 Maksimalna snaga: 260 KS pri 6.200 o/min Maksimalni Obrtni moment: 322 Nm pri 4.500 o/min Razvod: 4 OHC (Lanac) Pogon: Q4 (4 x 4): tri diferencijala. Odnos: 57% na zadnju osovinu, varijabilan Menjač: manuelni, šestostepeni Kočnice: napred i nazad ventilirajući diskovi (320 x 28 napred i 292 x 22 pozadi) Vešanje: napred nezavisno, dva poprečna ramena, pozadi multilink sistem Pneumatici: 235/45 ZR18 Pirelli Nero Kapacitet rezervoara: 70 litara Potrošnja zabeležena na testu: otvoreno 10 L/100 km, u gradu 18L/100 km Ubzanje 0-100 km/h: 7 s Maksimalna brzina: 240 km/h

Test: Alfa Romeo 159 V6 3,2 JTS Q4 - Mnogo novca, puno užitka

Karoserija: Broj vrata 4 Broj sedišta 5 Dužina 4.660 mm Širina 1.830 mm Visina 1.420 mm Međuosovinski razmak 2.700 mm Masa vozila 1680 kilograma

Test: Alfa Romeo 159 V6 3,2 JTS Q4 - Mnogo novca, puno užitka

Goran Sarić - Automagazin

Test:  Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

Test: Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

U Stuttgartu su ozbiljno shvatili kritike vlasnika prethodne generacije, i Mercedes-Benz A klasa sada je automobil kod kojeg nema mesta za kompromise. Najmanji Mercedes odlikuju lepota i vrhunska tehnika, pokazujući kako je "Baby-Benz" dorastao ulasku u veliku ligu. Ali, A klasa više nije samo urbano prevozno sredstvo sa trokrakom zvezdom na masci...
Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Samo jedno dete u porodici - ništa novo, jer danas su karijera i "zgrtanje" novca na prvom mestu. Prosek je 1,5 dece po paru. A, dva derišta? Na to komšije već klimaju glavom. A, tek tri ili više? Ne brinite, situacija i nije tako loša, što nam dokazuje Toyota sa modelom Corolla Verso. Naš predmet testiranja bio je funkcionalan i varijabilan automobil sa velikim prtljažnikom, koji je postao želja mnogih mladih porodica...
Vozili smo: redizajniran Ford Focus

Vozili smo: redizajniran Ford Focus

Na jučerašnjoj press konferenciji kompanija Grand Motors, generalni uvoznik Forda, Volva i Land Rovera za Srbiju, održala je prezentaciju redizajniranog Ford Focusa, kojeg smo imali prilike i da isprobamo u kraćoj vožnji. Sa proverenom mehanikom i licem po uzoru na novi Mondeo, na naše tržište stigao je blago osveženi Focus...
Test: Honda Civic Sedan - Zlatna sredina

Test: Honda Civic Sedan - Zlatna sredina

Dok gledamo Hondu Civic sedan, nameće nam se dilema žednog čoveka pored bunara: da li je uže prekratko ili je bunar predubok? Dilema je sasvim na mestu, jer Honda Civic sedan izleda više kao mali Accord, nego produženi Civic hatchback, što potvrđuje i međuosovinski razmak koji je povećan sa 263,5 na 270 centimetara, i dužina povećana sa 425 na 454,5 centimetara...
Test: Hyundai i30 - Korejanac sa srcem i dušom

Test: Hyundai i30 - Korejanac sa srcem i dušom

Priča o novom, po meni, najboljem Hyundai automobilu ikada, podseća me na Williama Wallacea, borca za pravdu i samostalnost Škotske iz 13. veka. Upravo kako je Wallace nekada udario tamo gde najviše boli, po engleskoj kruni, tako sada Hyundai atakuje na najprodavaniji i najpopularniji automobilski segment Evrope, C segment. Hyundai i30 razvijen je u Nemačkoj, po evropskim željama...
Test: Toyota Prius - štediša sa druge planete

Test: Toyota Prius - štediša sa druge planete

Povećanih dimenzija, izmenjenog izgleda i sa još naprednijom tehnikom, Prius u svojoj drugoj generaciji naglo je odrastao. Ukupna masa Priusa smanjena je na 1300 kg, pa po voznim osobinama, Prius ne zaostaje za uobičajenim automobilima. Ono što je za nas važno jeste činjenica da, pored izuzetno male potrošnje, u procesu registracije srpski zakoni Prius posmatraju kao 1,5-litarski benzinac...
Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Tržište Srbije bogatije je za još jedan model sposoban za borbu sa gradskom vrevom, ali i poneku "polu-avanturu" na stazama gde nema trunke asfalta. Suzuki SX4 je automobil veoma modernog izgleda i sve traženije koncepcije. Među kompaktnim SUV modelima, bez obzira na zemlju porekla, ovo je naš trenutni favorit...
Test: Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - Luksuzan vladar terena

Test: Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - Luksuzan vladar terena

Poslednjih nekoliko godina u klasu koju nazivamo terenci uguralo se mnoštvo raznih SUV-ova, SAV-ova i Crossovera, što uz solidne terenske sposobnosti nude i obilje luksuza za putnike. Istinski terenci na neki način su istisnuti u drugi plan, jer su za želje razmaženih kupaca odjednom postali sirovi i neudobni. Ali, Mitsubishi, koji skoro 3 decenije proizvodi terenski Pajero, ima kvalitetan odgovor...
Test - Ford Mondeo 2.0 TDCi - Ford ponovo meša karte

Test - Ford Mondeo 2.0 TDCi - Ford ponovo meša karte

Ford očigledno vrlo dobro zna šta vole kupci. Čim su objavljene prve zvanične fotografije, interes je bio neviđen i čak sam putem e-maila primao pitanja ljudi koji su naslepo hteli da uplate najnoviju limuzinu Forda. Izgled novog Mondea i zaslužuje tako nešto, baš kao i objavljeni rezultati Euro NCAP testiranja u kojima je Mondeo osvojio maksimalno mogućih pet zvezdica za bezbednost...
Audi A5 Avant (2025)
Slika nedelje