AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Brend Hyundai u Evropi je postao popularan pre svega zbog pouzdanosti i povoljnog odnosa uloženog i dobijenog. U novije vreme srca stanovnika Starog kontinenta Hyundai osvaja pre svega sjajnim SUV modelima, a druga generacija Santa Fea je sigurno jedan od najkompletnijih proizvoda korejske auto-industrije, koji se cenom drži nivoa kompaktnih SUV-a, dok prostranošću i opremom zadire u klasu više...

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Kompanija Hyundai je u SUV segment (Sport Utility Vehicle) ušla upravo sa prvom generacijom modela Santa Fe, koji je radikalno popravio celokupni imidž južnokorejskog proizvođača. Kada su stručnjaci Hyundaija videli da je bačeni mamac učinio da se ekonomska računica pomeri desno od nule, projektu druge generacije pristupili su još studioznije i sa jasnim ciljem: Hyundai SUV više ne sme biti alternativa! Kada se spoje atraktivan izgled, snažan agregat i kvalitetna izrada, automobil prerasta iz upotrebnog u predmet htenja. Malo je onih koji se neće okrenuti za novim Santa Feom koji mami poglede prolaznika jednako koliko i uveseljava svoje putnike. Uostalom, kada je novi Santa Fe predstavljen u Detoritu, usta konkurenata su ostala otvorena. Usudićemo se da kažemo da je ovo jedan od najatraktivnijih SUV modela na tržištu, a ništa manje uverljiva nije ni oprema, sigurnost, snaga i kvalitet izrade.

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Ako je dizajn jedan od ključnih elemenata uspeha u današnjoj auto-industriji, onda se novi Hyundai Santa Fe nema čega plašiti. Boljka od koje pate gotovo svi SUV modeli jeste grub i pomalo sirov izgled, ovde je uspešno izlečena na način koji se dopada mnogima. Tu sreću, nažalost, nije imala prva generacija ovog automobila. Bočna, izlomljena linija automobila, koja odvaja stakleni od metalnog dela vrata, lagano se povija prema gore i daje Santa Feu dozu dinamičnosti i individualnosti. Monotoniju zadnjeg dela automobila razbijaju dve izduvne cevi i spretno uklopljena svetla koja dobrim delom zadiru u bok automobila, tako da svojim blagim zakošenjem asociraju na fizionomiju lica svojih dalekoistočnih tvoraca. Zanimljivo je i da su se u Hyundaiju odlučili da zadrže karakterističnu ručicu za otvaranje vrata prtljažnika, što je redak detalj na SUV automobilima. Prednja svetla nisu pomodno "prevučena" preko uglova blatobrana, već u njih ulaze bočno, i na taj način naglašavaju aerodinamičnost. Novi Santa Fe praktično nema klasičnog branika. Prednji deo čine dve celine, optički podeljene svetlima i maskom hladnjaka.

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Unutrašnjost novog Santa Fea je, pre svega, limuzinska. Jednostavna i ergonomična, sve je na svom mestu i upravo tamo gde ga očekujete. Automobil koji smo testirali opremljen je paketom opreme Priviledge, koji skoro da ne ostavlja mesta za dodatna potraživanja u pogledu opremljenosti. Prostora je u izobilju napred i pozadi, a prtljažnik je zapremine 528 litara, proširiv na maksimalnih 1.582 litra. Središnji greben izgleda moderno, sa serijski ugrađenim muzičkim uređajem, a posebno moramo pohvaliti ugrađeni mod za staru dobru kasetu, koji se nalazi ispod otvora za MP3 diskove. Od detalja ne možemo a da ne istaknemo digitalni kompas koji se nalazi u desnom uglu unutrašnjeg retrovizora, koji možete uključivati po potrebi. U krovu se nalaze i otvori za smeštaj naočara, kao i širokougaono ogledalo, kojim možete pratiti zbivanja na zadnjoj klupi, što može biti jako korisno posebno ako imate malu decu koja u svojim malim glavicama mogu smisliti svakojake "pakosti". U pomenutu opremu spadaju još i ABS, ESP, prednji i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese, elektro prozori i retrovizori, elektro podesivo vozačevo i suvozačevo sedište, grejanje sedišta, koža, automatski dvozonski klima uređaj, tempomat i još puno toga... Ipak, ne možemo a da ne pomenemo da Hyuindai u ovako prestižnom automobilu nudi automatsko pokretanje prozora, ali samo za vozača, i to samo prema dole !? Ako to Hyundai objašnjava težnjom za uštedom od 0,00000001 Cent po automobilu, to je za svaku kritiku.

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Pod prednjim poklopcem testiranog Hyundai Santa Fea nalazi se commom-rail dizelaš zapremine 2,2 litra, opremljen turbinom promenjive geometrije, koji razvija maksimalnih 155 konjskih snaga, pri 4.000 o/min i 343 Nm obrtnog momenta u rasponu od 1.800 do 2.500 o/min. Motor nas je impresionirao elastičnošću, a na snažan pritisak papučice gasa, ostvaruje odlična međuubrzanja, tako da će preticanja biti čista rutina. Agregat je uparen sa petostepenim manuelnim menjačem, koji se pokazao kao fantastičan posrednik snage. Iako će oni koji nisu probali vožnju ovog autoombila verovatno zapitati zašto ne postoji šestostepeni manuelni prenos, stručnjaci iz Hyundaija su nas impresionirali fantastičnim prenosnim odnosima. Prvi i grugi stepen prenosa su relativno kratki i idealni su za velike i nepristupačne uspone u off-road uslovima, kao i u gradskoj eksploataciji. Ako ste pomislili da će na autoputu Santa Fe brzo izgubiti dah, prevarili ste se. Peti stepen prenosa je sposoban da se poigra sa 1,9 tona teškim automobilom od 80 pa sve do preko 180 km/h, koliko iznosi maksimalna brzina. Ipak, mi ne predlažemo ekstremne brzine (iako ih Santa Fe bez ikakvih problema podnosi), jer se time potrošnja radikalno povećava. Prosečna potrošnja na našem testu kretala se nešto preko 9 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara, što je za ovako težak automobil više nego dobar rezultat.

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Iako je veoma visok automobil (1.725 milimetara), ulazak u Hyundai Santa Fe je krajnje jednostavan. Osećaj za upravljačem je izuzetno prijatan, a ergonomija u automobilu fantastična, kako za vozača i suvozača, tako i za putnike na zadnim sedištima. Osećaj na zadnjoj klupi je kao da ste ušli u dnevnu sobu, što će obradovati sve one koji odstupaju od prosečnih parametara koje koriste stručnjaci za ergonomiju. Osećaj u vožnji je posebna priča u Santa Feu. Automobil je agilan i dinamičan, kao da se ne radi o SUV izvedbi, čemu doprinosi odlično trimovano nezavisno vešanje. Proklizavanje u graničnim područjima manifestuje se blagim klizanjem "preko nosa", dok je zadnji deo automobila čvrsto prikovan za podlogu i jako ga je teško isprovocirati. Ono što smo odmah primetili jesu pneumatici marke Hankook, koji su prilikom vožnje na asfaltnoj podlozi u graničnim područjima pokazivali kao jako "nervozni" i nepredvidivi, a u kišnim uslovima čak i pri sasvim normalnim kočenjima podrhtavanje papučice kočnice, tj. ABS-a, jasno nam je stavljalo do znanja da je siguran kontakt sa podlogom pod velikim znakom pitanja.

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Bez blokade diferencijala i reduktora (Santa Fe je opremljan pogonom na sve točkove) jasno je da su terenske mogućnosti ovog automobila ograničene. Ipak, po potrebi Santa Fe može sići sa asfalta i po travi ili zemljanoj podlozi može Vas dovesti do neke uvale, izletišta, planinskog doma, jezera ili rečice. Razmak od tla iznosi 204 milimetra, a prilazni ugao iznosi 25 %. Stalni 4x4 pogon ima elektronsku raspodelu snage na prednje i zadnje točkove, i automatski se prilagođava uslovima vožnje, zavisno od kontakta sa podlogom. Za izlet na teže prohodne terene i pri brzini do 50 km/h, dostupna je i mogućnost manuelnog zaključavanja pogona na sve točkove, a kada ubrzate preko pomenute brzine, sistem prelazi na automatski način rada. I, na kraju cena. Iako je Hyundai napravio odličan posao sa novim Santa Feom, korak dalje otišla je i cena, koja za model koji smo testirali iznosi 38.928 eura. Ipak, za skromnije opremljen model, sa istim 2.2 CRDi agregatom, potrebno je izdvojiti 33.512 eura, što je odličan odnos uloženo-dobijeno.

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Tehnički detalji: Motor: dizelski, redni, 4-cilindarski, ugrađen napred popreko, četiri ventila po cilindru Zapremina: 2188 cm3 Prečnik x hod: 87x92 mm Snaga: 114 kW/155 KS pri 4000/min Obrtni Moment: 343 Nm pri 1800-2500/min Pogon: 4x4 Menjač: manuelni, 5 stepeni prenosa Vešanje: napred nezavisno, sa poprečnim trouglastim ramenima, McPherson, stabilizator: pozadi nezavisno, sa uzdužnim i poprečnim ramenima, (multilink), stabilizator, pomoćni okviri napred i pozadi Kočnice: napred ventilirajući diskovi 295 mm, pozadi puni diskovi 284 mm, ABS+EBV Gume: 235/60 R 18 Karoserija: SUV, 5 vrata, 5 sedišta Dimenzije: 465 x 189 x 172,5 cm Međuosovinski razmak: 270 cm Prtljažnik: 528/1582 litra Masa/nosivost: 1928/592 kg Rezervoar goriva: 75 l Krug okretanja: 12,9 m Najveća brzina: 178 km/h Ubrzanje 0-100 km/h: 11,7 s Potrošnja: grad 10,4 / otvoreno 6,7 / kombinovano 8,1 l/100 km Goran Sarić - Automagazin

Test: Alfa Romeo 159 V6 3,2 JTS Q4 - Mnogo novca, puno užitka

Test: Alfa Romeo 159 V6 3,2 JTS Q4 - Mnogo novca, puno užitka

Model 156 bio je za Alfu sve. Baš sve: spasilac, povratak na staze stare slave i novo merilo vrednosti. Upravo zato svaka nova Alfa mora blistati kao model 156. Naslednik je sada tu i zove se 159. Njemu namamo prigovora, a posebno ne modelu 3.2 JTS Q4 koji smo dobili na test. Italijanska "Bella Machina" oduševila nas je zvukom, izgledom i dodirom, a za njenim volanom uvek smo se osećali nekako posebno...
Test - Ford Mondeo 2.0 TDCi - Ford ponovo meša karte

Test - Ford Mondeo 2.0 TDCi - Ford ponovo meša karte

Ford očigledno vrlo dobro zna šta vole kupci. Čim su objavljene prve zvanične fotografije, interes je bio neviđen i čak sam putem e-maila primao pitanja ljudi koji su naslepo hteli da uplate najnoviju limuzinu Forda. Izgled novog Mondea i zaslužuje tako nešto, baš kao i objavljeni rezultati Euro NCAP testiranja u kojima je Mondeo osvojio maksimalno mogućih pet zvezdica za bezbednost...
Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

Šta je potrebno da bi jedan automobil postao mit? Treba li za to godinama osvajati prva mesta na listama pouzdanosti ili postati najprodavanaiji model na svetu? Ako u obzir uzmemo jedan od navedenih kriterijuma, shvatamo da je Corolla mitski model. U svojoj 10. evoluciji Corolla nam dolazi kao otmeni sedan, mešavina vrednosti, vrhunskog izgleda, vrhunskih radnih karakteristika i još lakšeg upravljanja...
Fiat Bravo 1.9  Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

Fiat Bravo 1.9 Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

Već posle prvog susreta sa novim Fiat Bravom, shvatili smo da konkurencija itekako ima čega da se plaši. Atraktivnog izgleda i prefinjenog italijanskog šarma, od trenutka kada sednete za volan novog Brava postajete izloženi neograničenom mnoštvu pogleda koji će Vas pratiti gde god da se nađete. Novi Bravo je model atraktivnog italijanskog dizajna pokretan bogatom paletom benzinskih i dizel agregata...
Hyundai Coupe Xtreme - dosta muzike za malo novca

Hyundai Coupe Xtreme - dosta muzike za malo novca

Hyundai Coupe izgleda bolje nego ikada, i slobodno možemo reći da u dizajnerskom smislu novi Coupe predstavlja "izvinjenje" za izgled prethodnih generacija. Poslednje izdanje sportskog modela nedavno je podvrgnuto temeljnom redizajnu, koji se ističe atraktivnim detaljima, prijatnom unutrašnjosti i na kraju privlačnom cenom, koja dokazuje da Hyundai na Evropljane NE gleda kao na "ovce za šišanje"...
Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Popularnost mišićavih terenaca, sa velikim otvorenim prtljažnim sandukom, galopirajući se širi među kupcima u Srbiji. Među takvim našminkanim "višebojcima" svojom moćnom ali i uglađenom pojavom izdvaja se Mitsubishi L200, model koji već drugu godinu zaredom može pohvaliti titulom “Best Pick-up”.
Test: Suzuki Grand Vitara - U gradu fensi, van puta snalažljiva

Test: Suzuki Grand Vitara - U gradu fensi, van puta snalažljiva

Suzuki Grand Vitara nije više kompaktni terenac, nego SUV, koji se dobro snalazi u "off-road" uslovima, ali i na autoputu. Nova Grand Vitara povećana je za pola broja, oprema je znatno luksuznija, a uz benzince od 106 i 140 konjskih snaga velika je novost Renaultov dizelaš 1.9 sa 129 KS, koji smo imali prilike da testiramo. Fotografije sa testa možete pogledati klikom na link...
Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Najprodavaniji automobil svih vremena nije Golf, nego Corolla. Od 1966. godine proizvedeno je više od 35 miliona primeraka, u devet generacija. Ipak, taj razultat se ne uzima verodostojnim jer se prva i poslednja Corolla koncepcijski potpuno razlikuju, a prvi model je čak koristio zadnji pogon. Sada se verovatno pitate zašto priču o modelu Auris počinjem pričom o Corolli. Razlog je vrlo jednostavan...
Vozili smo novi Ford Mondeo  - prvi utisci

Vozili smo novi Ford Mondeo - prvi utisci

Nedugo posle spuštanja sa trake prvog primerka u belgijskom Genku, novi Ford Mondeo stigao je i u Srbiju. Promocija i test vožnja održana je u petak, u novom poslovnom centru kompanije Grand Motors, uvoznik Forda, Volvoa i Land Rovera za Srbiju. Ekipa Automagazin portala realizovala je kraći test novog Mondea i prvi utisci su se već iskristalisali...
Lamborghini Revuelto
Slika nedelje