AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Brend Hyundai u Evropi je postao popularan pre svega zbog pouzdanosti i povoljnog odnosa uloženog i dobijenog. U novije vreme srca stanovnika Starog kontinenta Hyundai osvaja pre svega sjajnim SUV modelima, a druga generacija Santa Fea je sigurno jedan od najkompletnijih proizvoda korejske auto-industrije, koji se cenom drži nivoa kompaktnih SUV-a, dok prostranošću i opremom zadire u klasu više...

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Kompanija Hyundai je u SUV segment (Sport Utility Vehicle) ušla upravo sa prvom generacijom modela Santa Fe, koji je radikalno popravio celokupni imidž južnokorejskog proizvođača. Kada su stručnjaci Hyundaija videli da je bačeni mamac učinio da se ekonomska računica pomeri desno od nule, projektu druge generacije pristupili su još studioznije i sa jasnim ciljem: Hyundai SUV više ne sme biti alternativa! Kada se spoje atraktivan izgled, snažan agregat i kvalitetna izrada, automobil prerasta iz upotrebnog u predmet htenja. Malo je onih koji se neće okrenuti za novim Santa Feom koji mami poglede prolaznika jednako koliko i uveseljava svoje putnike. Uostalom, kada je novi Santa Fe predstavljen u Detoritu, usta konkurenata su ostala otvorena. Usudićemo se da kažemo da je ovo jedan od najatraktivnijih SUV modela na tržištu, a ništa manje uverljiva nije ni oprema, sigurnost, snaga i kvalitet izrade.

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Ako je dizajn jedan od ključnih elemenata uspeha u današnjoj auto-industriji, onda se novi Hyundai Santa Fe nema čega plašiti. Boljka od koje pate gotovo svi SUV modeli jeste grub i pomalo sirov izgled, ovde je uspešno izlečena na način koji se dopada mnogima. Tu sreću, nažalost, nije imala prva generacija ovog automobila. Bočna, izlomljena linija automobila, koja odvaja stakleni od metalnog dela vrata, lagano se povija prema gore i daje Santa Feu dozu dinamičnosti i individualnosti. Monotoniju zadnjeg dela automobila razbijaju dve izduvne cevi i spretno uklopljena svetla koja dobrim delom zadiru u bok automobila, tako da svojim blagim zakošenjem asociraju na fizionomiju lica svojih dalekoistočnih tvoraca. Zanimljivo je i da su se u Hyundaiju odlučili da zadrže karakterističnu ručicu za otvaranje vrata prtljažnika, što je redak detalj na SUV automobilima. Prednja svetla nisu pomodno "prevučena" preko uglova blatobrana, već u njih ulaze bočno, i na taj način naglašavaju aerodinamičnost. Novi Santa Fe praktično nema klasičnog branika. Prednji deo čine dve celine, optički podeljene svetlima i maskom hladnjaka.

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Unutrašnjost novog Santa Fea je, pre svega, limuzinska. Jednostavna i ergonomična, sve je na svom mestu i upravo tamo gde ga očekujete. Automobil koji smo testirali opremljen je paketom opreme Priviledge, koji skoro da ne ostavlja mesta za dodatna potraživanja u pogledu opremljenosti. Prostora je u izobilju napred i pozadi, a prtljažnik je zapremine 528 litara, proširiv na maksimalnih 1.582 litra. Središnji greben izgleda moderno, sa serijski ugrađenim muzičkim uređajem, a posebno moramo pohvaliti ugrađeni mod za staru dobru kasetu, koji se nalazi ispod otvora za MP3 diskove. Od detalja ne možemo a da ne istaknemo digitalni kompas koji se nalazi u desnom uglu unutrašnjeg retrovizora, koji možete uključivati po potrebi. U krovu se nalaze i otvori za smeštaj naočara, kao i širokougaono ogledalo, kojim možete pratiti zbivanja na zadnjoj klupi, što može biti jako korisno posebno ako imate malu decu koja u svojim malim glavicama mogu smisliti svakojake "pakosti". U pomenutu opremu spadaju još i ABS, ESP, prednji i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese, elektro prozori i retrovizori, elektro podesivo vozačevo i suvozačevo sedište, grejanje sedišta, koža, automatski dvozonski klima uređaj, tempomat i još puno toga... Ipak, ne možemo a da ne pomenemo da Hyuindai u ovako prestižnom automobilu nudi automatsko pokretanje prozora, ali samo za vozača, i to samo prema dole !? Ako to Hyundai objašnjava težnjom za uštedom od 0,00000001 Cent po automobilu, to je za svaku kritiku.

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Pod prednjim poklopcem testiranog Hyundai Santa Fea nalazi se commom-rail dizelaš zapremine 2,2 litra, opremljen turbinom promenjive geometrije, koji razvija maksimalnih 155 konjskih snaga, pri 4.000 o/min i 343 Nm obrtnog momenta u rasponu od 1.800 do 2.500 o/min. Motor nas je impresionirao elastičnošću, a na snažan pritisak papučice gasa, ostvaruje odlična međuubrzanja, tako da će preticanja biti čista rutina. Agregat je uparen sa petostepenim manuelnim menjačem, koji se pokazao kao fantastičan posrednik snage. Iako će oni koji nisu probali vožnju ovog autoombila verovatno zapitati zašto ne postoji šestostepeni manuelni prenos, stručnjaci iz Hyundaija su nas impresionirali fantastičnim prenosnim odnosima. Prvi i grugi stepen prenosa su relativno kratki i idealni su za velike i nepristupačne uspone u off-road uslovima, kao i u gradskoj eksploataciji. Ako ste pomislili da će na autoputu Santa Fe brzo izgubiti dah, prevarili ste se. Peti stepen prenosa je sposoban da se poigra sa 1,9 tona teškim automobilom od 80 pa sve do preko 180 km/h, koliko iznosi maksimalna brzina. Ipak, mi ne predlažemo ekstremne brzine (iako ih Santa Fe bez ikakvih problema podnosi), jer se time potrošnja radikalno povećava. Prosečna potrošnja na našem testu kretala se nešto preko 9 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara, što je za ovako težak automobil više nego dobar rezultat.

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Iako je veoma visok automobil (1.725 milimetara), ulazak u Hyundai Santa Fe je krajnje jednostavan. Osećaj za upravljačem je izuzetno prijatan, a ergonomija u automobilu fantastična, kako za vozača i suvozača, tako i za putnike na zadnim sedištima. Osećaj na zadnjoj klupi je kao da ste ušli u dnevnu sobu, što će obradovati sve one koji odstupaju od prosečnih parametara koje koriste stručnjaci za ergonomiju. Osećaj u vožnji je posebna priča u Santa Feu. Automobil je agilan i dinamičan, kao da se ne radi o SUV izvedbi, čemu doprinosi odlično trimovano nezavisno vešanje. Proklizavanje u graničnim područjima manifestuje se blagim klizanjem "preko nosa", dok je zadnji deo automobila čvrsto prikovan za podlogu i jako ga je teško isprovocirati. Ono što smo odmah primetili jesu pneumatici marke Hankook, koji su prilikom vožnje na asfaltnoj podlozi u graničnim područjima pokazivali kao jako "nervozni" i nepredvidivi, a u kišnim uslovima čak i pri sasvim normalnim kočenjima podrhtavanje papučice kočnice, tj. ABS-a, jasno nam je stavljalo do znanja da je siguran kontakt sa podlogom pod velikim znakom pitanja.

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Bez blokade diferencijala i reduktora (Santa Fe je opremljan pogonom na sve točkove) jasno je da su terenske mogućnosti ovog automobila ograničene. Ipak, po potrebi Santa Fe može sići sa asfalta i po travi ili zemljanoj podlozi može Vas dovesti do neke uvale, izletišta, planinskog doma, jezera ili rečice. Razmak od tla iznosi 204 milimetra, a prilazni ugao iznosi 25 %. Stalni 4x4 pogon ima elektronsku raspodelu snage na prednje i zadnje točkove, i automatski se prilagođava uslovima vožnje, zavisno od kontakta sa podlogom. Za izlet na teže prohodne terene i pri brzini do 50 km/h, dostupna je i mogućnost manuelnog zaključavanja pogona na sve točkove, a kada ubrzate preko pomenute brzine, sistem prelazi na automatski način rada. I, na kraju cena. Iako je Hyundai napravio odličan posao sa novim Santa Feom, korak dalje otišla je i cena, koja za model koji smo testirali iznosi 38.928 eura. Ipak, za skromnije opremljen model, sa istim 2.2 CRDi agregatom, potrebno je izdvojiti 33.512 eura, što je odličan odnos uloženo-dobijeno.

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Tehnički detalji: Motor: dizelski, redni, 4-cilindarski, ugrađen napred popreko, četiri ventila po cilindru Zapremina: 2188 cm3 Prečnik x hod: 87x92 mm Snaga: 114 kW/155 KS pri 4000/min Obrtni Moment: 343 Nm pri 1800-2500/min Pogon: 4x4 Menjač: manuelni, 5 stepeni prenosa Vešanje: napred nezavisno, sa poprečnim trouglastim ramenima, McPherson, stabilizator: pozadi nezavisno, sa uzdužnim i poprečnim ramenima, (multilink), stabilizator, pomoćni okviri napred i pozadi Kočnice: napred ventilirajući diskovi 295 mm, pozadi puni diskovi 284 mm, ABS+EBV Gume: 235/60 R 18 Karoserija: SUV, 5 vrata, 5 sedišta Dimenzije: 465 x 189 x 172,5 cm Međuosovinski razmak: 270 cm Prtljažnik: 528/1582 litra Masa/nosivost: 1928/592 kg Rezervoar goriva: 75 l Krug okretanja: 12,9 m Najveća brzina: 178 km/h Ubrzanje 0-100 km/h: 11,7 s Potrošnja: grad 10,4 / otvoreno 6,7 / kombinovano 8,1 l/100 km Goran Sarić - Automagazin

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Sećate li se japansko-britanskog braka kada je Honda držala Rover pod svojom upravom? Iz tog vremena nastao je SUV imena CR-V. Iako mu ime nije nimalo maštovito, CR-V u svojoj trećoj generaciji dolazi nam kao atraktivan automobil koji kod posmatrača stvara želju za posedovanjem. Na višednevnom testu imali smo model Honda CR-V 2.2 i-CTDi, koji ponosno nudi temperament i harizmu jednog Honda automobila...
Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

Objaviti rat Evropi na njenom terenu jeste velika hrabrost, ali Kia vrlo dobro zna šta čini. Razvijen u Evropi, uz pomoć Nemaca, uz garanciju od sedam godina, potpuno novi model Cee'd uliva strah u kosti konkurentima. Ovako samouveren potez Kie može se objasniti samo verom u kvalitet proizvoda. Na višednevni test dobili smo model Cee'd 1.6 CVVT, i zaključili smo da, osim znaka, Cee'd ima vrlo malo „istočnog“...
Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Subaru Impreza spada u one automobile koji su drugačiji od drugih. Osnovne Impreze uvek su bili dobri i pouzdani, ali kod nas vrlo retki, radni automobili za svaki dan. Ali, budimo realni - "stara" osnovna verzija Impreze nikada nije dobro izgledala. Gledano iz tog ugla, nova generacija Impreze predstavlja veliki korak napred, i obećava daleko širi krug kupaca od svog prethodnika, što je i bio cilj ovog japanskog proizvođača...
Test:  Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

Test: Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

U Stuttgartu su ozbiljno shvatili kritike vlasnika prethodne generacije, i Mercedes-Benz A klasa sada je automobil kod kojeg nema mesta za kompromise. Najmanji Mercedes odlikuju lepota i vrhunska tehnika, pokazujući kako je "Baby-Benz" dorastao ulasku u veliku ligu. Ali, A klasa više nije samo urbano prevozno sredstvo sa trokrakom zvezdom na masci...
Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Samo jedno dete u porodici - ništa novo, jer danas su karijera i "zgrtanje" novca na prvom mestu. Prosek je 1,5 dece po paru. A, dva derišta? Na to komšije već klimaju glavom. A, tek tri ili više? Ne brinite, situacija i nije tako loša, što nam dokazuje Toyota sa modelom Corolla Verso. Naš predmet testiranja bio je funkcionalan i varijabilan automobil sa velikim prtljažnikom, koji je postao želja mnogih mladih porodica...
Vozili smo: redizajniran Ford Focus

Vozili smo: redizajniran Ford Focus

Na jučerašnjoj press konferenciji kompanija Grand Motors, generalni uvoznik Forda, Volva i Land Rovera za Srbiju, održala je prezentaciju redizajniranog Ford Focusa, kojeg smo imali prilike i da isprobamo u kraćoj vožnji. Sa proverenom mehanikom i licem po uzoru na novi Mondeo, na naše tržište stigao je blago osveženi Focus...
Test: Honda Civic Sedan - Zlatna sredina

Test: Honda Civic Sedan - Zlatna sredina

Dok gledamo Hondu Civic sedan, nameće nam se dilema žednog čoveka pored bunara: da li je uže prekratko ili je bunar predubok? Dilema je sasvim na mestu, jer Honda Civic sedan izleda više kao mali Accord, nego produženi Civic hatchback, što potvrđuje i međuosovinski razmak koji je povećan sa 263,5 na 270 centimetara, i dužina povećana sa 425 na 454,5 centimetara...
Test: Hyundai i30 - Korejanac sa srcem i dušom

Test: Hyundai i30 - Korejanac sa srcem i dušom

Priča o novom, po meni, najboljem Hyundai automobilu ikada, podseća me na Williama Wallacea, borca za pravdu i samostalnost Škotske iz 13. veka. Upravo kako je Wallace nekada udario tamo gde najviše boli, po engleskoj kruni, tako sada Hyundai atakuje na najprodavaniji i najpopularniji automobilski segment Evrope, C segment. Hyundai i30 razvijen je u Nemačkoj, po evropskim željama...
Test: Toyota Prius - štediša sa druge planete

Test: Toyota Prius - štediša sa druge planete

Povećanih dimenzija, izmenjenog izgleda i sa još naprednijom tehnikom, Prius u svojoj drugoj generaciji naglo je odrastao. Ukupna masa Priusa smanjena je na 1300 kg, pa po voznim osobinama, Prius ne zaostaje za uobičajenim automobilima. Ono što je za nas važno jeste činjenica da, pored izuzetno male potrošnje, u procesu registracije srpski zakoni Prius posmatraju kao 1,5-litarski benzinac...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje