AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Najprodavaniji automobil svih vremena nije Golf, nego Corolla. Od 1966. godine proizvedeno je više od 35 miliona primeraka, u devet generacija. Ipak, taj razultat se ne uzima verodostojnim jer se prva i poslednja Corolla koncepcijski potpuno razlikuju, a prvi model je čak koristio zadnji pogon. Sada se verovatno pitate zašto priču o modelu Auris počinjem pričom o Corolli. Razlog je vrlo jednostavan...

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Ako ste mislili da je Auris potpuno nov model, prevarili ste se. Auris je, pre svega, temeljno redizajnirana Corolla. To se sa kilometar udaljenosti vidi i po dizajnu, a zadržana je i platforma međuosovinskog razmaka od 260 centimetara (2 centimetra veće nego kod Golfa). To je sve bilo i logično, jer je Corolla devete generacije od trenutka kada je predstavljena (2001. godine) bila u samom vrhu, posebno po kvalitetu i pouzdanosti. Ali, vratimo se mi Aurisu. Ekipa Automagazin portala na test je dobila najskuplji benzinski model 1.6 Dual VVT-i Sol, vredan 21.400 eura. Oznaka pokazuje zapreminu agregata, dvostruko podešavanje faze ventila (usisnih i izduvnih) i najbogatiji paket opreme. Dobrodošlo osveženje u nazivu uklapa se u novi trend: Yaris, Auris, Avensis. Krenimo redom.

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Već posle nekoliko minuta druženja sa Toyotom Auris postalo mi je jasno samo jedno: ovo je automobil koji je napravljen da zakomplikuje život konkurentima. I to najboljima. Japanci su se istinski potrudili da objedine sve osobine koje kupci cene. O dizajnu je uvek nezahvalno diskutovati, ali jedno se mora priznati: za ovo ostvarenje japanski dizajneri neće dobiti Nobelovu nagradu, ali sigurno ni velike kritike. Bolji poznavaoci će uočiti Corolline spoljne linije, ali bitno oplemenjene, tako da automobil izgleda neuporedivo atraktivnije i skladnije od svog prethodnika. Primetili smo veliku znatiželju prolaznika, koji su na Auris gledali sa velikim simpatijama. Uostalom, treba istaći da je Auris stvoren u razvojnom centru ED2, na jugu Francuske, i svojom dinamičnom formom snažno podržava evropski ukus.

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Unutrašnjost Aurisa, takođe zrači optimizmom. Neverovatno je koliko se Auris sa svakim pređenim kilometrom sve više zavlači pod kožu i nameće kao diskretan, pouzdan i nezamenjiv "saputnik". Ovaj automobil je rekorder u segmentu po prostoru za glavu pozadi i napred. Ukupna dužina Aurisa iznosi 4.220 milimetara, što u kombinaciji sa kratkim prevesima (890 i 730 milimetara) i velikim međuosovinskim razmakom (2.600 milimetara) osigurava dosta prostora u unutrašnjosti. Poseban detalj osigurava i pod automobila, bez središnjeg grebena, čime je dodatno povećan komfor putnika na zadnjoj klupi, čiji se naslon može podešavati prema nagibu. Ali, sigurno najupečatljiviji detalj unutrašnjosti Toyote Auris jeste središnja konzola, koja se položeno spušta sa prednje table. Time je, pored originlnog izgleda, omogućeno ergonomski povoljno visoko smeštanje ručice menjača. Uz sve to, novooblikovana ručica ručne kočnice takođe daje drugačiji naglasak na ergonomiju. Međutim, iako deluje atraktivno, krajnji utisak u unutrašnjosti Aurisa kvari jeftina i tvrda plastika, koja deluje previše konfekcijski. Kada smo već kod mana, ne možemo a da ne istaknemo prekidače za otvaranje prozora, koji nemaju osvetljenje, pa u noćnim uslovima (bar dok ne naviknete) morate se malo pomučiti da bi otvorili iste.

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Toyotino osvetljenje instrumenata "Optitron" pronašlo je svoju ulogu u Aurisu, uz 3D efekat pokazivača brzine i obrtomera. U sredini ploče sa instrumentima, Toyota je smestila indikator koji "savetuje" vozača kada bi bilo dobro prebaciti stepen prenosa i u Toyoti tvrde da poslušni vozači, pomoću ovog indikatora, mogu smanjiti potrošnju za čak 5 %. Sa dimenzijama 422 x 176 x 151,5 centimetar, Auris putnicima obezbeđuje zavidan komfor. Napred ima prostora kao u limuzini srednje klase, a treba pohvaliti i prtljažnik zapremine 354 litra. Kada su motor i menjač Aurisa u pitanju, tu dileme nema i Auris zaslužuje čistu desetku. Filigranski konstruisan agregat sa dve bregaste osovine pogonjene lancem i opremljen sistemom za podešavanje vremena aktiviranja usisnih i izduvnih ventila (VVT-i Variable Valve Timing - INtelligent) osigurava izvrsne performanse. Agregat je zapremine 1,6 litara, i njegova snaga raste sve do 124 konjske snage pri 6.000 o/min, a obrtni moment od 157 Nm razvija na prilično visokih 5.200 o/min. Uprkos tome, motor je jako elastičan i vuče uverljivo i ravnomerno već od 1.500 o/min. Ukoliko vozite u gornjem režimu broja obrtaja i često šaltate, iz mesta do stotke Auris će stići za 10.4 sekunde, a kazaljka brzinomera zaustaviće se na zavidnih 190 km/h, što je rezultat za svaku pohvalu. Uz sve ovo, treba istaći da motor radi izuzetno usklađeno i kultivisano. Pored elastičnog i dovoljno snažnog motora, sve pohvale zaslužuje i petostepeni manuelni menjač, koji je japanski precizan sa relativno kratkim hodovima. Prosečna potrošnja Aurisa 1.6 VVT-i iznosi oko 7 litara benzina na 100 pređenih kilometara. U žustrijoj gradskoj vožnji, sa uključenim klima uređajem, potrošnja je izlazila na preko 9,5 litara, ali se u otvorenom saobraćaju značajno smanjuje.

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Auris nema zadnje Multilink nezavisno vešanje, kojim se mogu pohvaliti najbolji predstavnici srednje niže klase automobila, kao što su VW Golf, Ford Focus... Japanci su se odlučili za provereno polukruto rešenje, jer je to povećalo prtljažnik i pojednostavilo izvedbu. Tvrdoća vešanja je odličan kompromis sportske stabilnosti (čemu doprinose i 16-inčne felne sa gumama dimenzija 205/55). Ipak, onima koji preteraju sa gasom, Auris će blagim podupravljanjem staviti do znanja da mu jurnjava nije primarna namena. Proklizavanje zadnjeg dela automobila lako je kontrolisati, u čemu nesebično pomaže odličan i precizan električni servo volan. Za one koji ne mogu da se pomire sa činjenicom da njihov novi ljubimac nema Multilink nezavisno vešanje zadnjih točkova, Toyota je razvila posebno zadnje ogibljenje sa dvostrukom viljuškom, ali ono je dostupno samo uz 2.2 D-4D agregat snage 180 konjskih snaga. Ono što nas je veoma prijatno iznenadilo jeste kočioni sistem, koji se prosto poigrava sa 1.300 kilograma teškim Aurisom. Auris 1.6 VVT-i opremljen je diskovima na obe osovine, a posebnu pohvalu dobija odlično doziranje kočnica, za čije aktiviranje je potrebna veća početna sila nego kod konkurenata (Golfa, Astre, Focusa...)

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

I, na kraju cena, koja za testirani model iznosi 21.400 eura. Možda će nekom izgledati previsoka, ali s obzirom da više nikoga ne treba ubeđivati u vrhunski kvalitet Toyotinih automobila, visoka cena se može i progutati. Ovde treba istaći da oprema Sol spada u najviši luksuz normalnog automobila, uključujući i dvozonsku kilmatizaciju, kao i "pametan ključ" koji omogućava startovanje i gašenje auotmobila na dugme. Kada svemu ovome dodamo i garanciju od 3 godine, odnosno 100.000 pređenih kilometara, dileme nema: Auris postaje jak igrač u Golf klasi. Posebno što je osnovni model 1.4 VVT-i Terra, sa 97 KS i klima uređajem dostupan već za nešto više od 16.000 eura.

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Tehnički detalji: -Motor: benzinski, redni 4-cilindarski, postavljen popreko, glava od lakog, blok od sivog liva, dva bregasta vratila pogonjena lancem, 4 ventila po cilindru -Zapremina: 1598 cm3 -Prečnik x hod: 79 x 81,5 mm -Snaga: 91 kW/124 KS pri 6000/min -Obrtni moment: 157 Nm pri 5200/min -Pogon: na prednje točkove - Menjač: manuelni sa pet stepeni prenosa - Vešanje: napred nezavisno, sa poprečnim trouglastim ramenima, McPherson opružne "noge", pozadi polukruto vešanje. -Gume: 205/55 R16 -Dimenzije: 422 x 176 x 151,5 cm -Međuosovinski razmak: 260 cm -Prtljažnik: 354/761 l -Masa/nosivost: 1230/450 kg -Rezervoar goriva: 55 l -Krug okretanja: 10,9 m -Najveća brzina: 190 km/h -Ubrzanje 0-100 km/h: 10,4 s -Potrošnja: grad 8,8 / otvoreno 5,9 / kombinovano 7,1 l/100 km Cena: 21.400EUR Goran Sarić - Automagazin

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Sećate li se japansko-britanskog braka kada je Honda držala Rover pod svojom upravom? Iz tog vremena nastao je SUV imena CR-V. Iako mu ime nije nimalo maštovito, CR-V u svojoj trećoj generaciji dolazi nam kao atraktivan automobil koji kod posmatrača stvara želju za posedovanjem. Na višednevnom testu imali smo model Honda CR-V 2.2 i-CTDi, koji ponosno nudi temperament i harizmu jednog Honda automobila...
Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

Objaviti rat Evropi na njenom terenu jeste velika hrabrost, ali Kia vrlo dobro zna šta čini. Razvijen u Evropi, uz pomoć Nemaca, uz garanciju od sedam godina, potpuno novi model Cee'd uliva strah u kosti konkurentima. Ovako samouveren potez Kie može se objasniti samo verom u kvalitet proizvoda. Na višednevni test dobili smo model Cee'd 1.6 CVVT, i zaključili smo da, osim znaka, Cee'd ima vrlo malo „istočnog“...
Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Subaru Impreza spada u one automobile koji su drugačiji od drugih. Osnovne Impreze uvek su bili dobri i pouzdani, ali kod nas vrlo retki, radni automobili za svaki dan. Ali, budimo realni - "stara" osnovna verzija Impreze nikada nije dobro izgledala. Gledano iz tog ugla, nova generacija Impreze predstavlja veliki korak napred, i obećava daleko širi krug kupaca od svog prethodnika, što je i bio cilj ovog japanskog proizvođača...
Test:  Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

Test: Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

U Stuttgartu su ozbiljno shvatili kritike vlasnika prethodne generacije, i Mercedes-Benz A klasa sada je automobil kod kojeg nema mesta za kompromise. Najmanji Mercedes odlikuju lepota i vrhunska tehnika, pokazujući kako je "Baby-Benz" dorastao ulasku u veliku ligu. Ali, A klasa više nije samo urbano prevozno sredstvo sa trokrakom zvezdom na masci...
Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Samo jedno dete u porodici - ništa novo, jer danas su karijera i "zgrtanje" novca na prvom mestu. Prosek je 1,5 dece po paru. A, dva derišta? Na to komšije već klimaju glavom. A, tek tri ili više? Ne brinite, situacija i nije tako loša, što nam dokazuje Toyota sa modelom Corolla Verso. Naš predmet testiranja bio je funkcionalan i varijabilan automobil sa velikim prtljažnikom, koji je postao želja mnogih mladih porodica...
Vozili smo: redizajniran Ford Focus

Vozili smo: redizajniran Ford Focus

Na jučerašnjoj press konferenciji kompanija Grand Motors, generalni uvoznik Forda, Volva i Land Rovera za Srbiju, održala je prezentaciju redizajniranog Ford Focusa, kojeg smo imali prilike i da isprobamo u kraćoj vožnji. Sa proverenom mehanikom i licem po uzoru na novi Mondeo, na naše tržište stigao je blago osveženi Focus...
Test: Honda Civic Sedan - Zlatna sredina

Test: Honda Civic Sedan - Zlatna sredina

Dok gledamo Hondu Civic sedan, nameće nam se dilema žednog čoveka pored bunara: da li je uže prekratko ili je bunar predubok? Dilema je sasvim na mestu, jer Honda Civic sedan izleda više kao mali Accord, nego produženi Civic hatchback, što potvrđuje i međuosovinski razmak koji je povećan sa 263,5 na 270 centimetara, i dužina povećana sa 425 na 454,5 centimetara...
Test: Hyundai i30 - Korejanac sa srcem i dušom

Test: Hyundai i30 - Korejanac sa srcem i dušom

Priča o novom, po meni, najboljem Hyundai automobilu ikada, podseća me na Williama Wallacea, borca za pravdu i samostalnost Škotske iz 13. veka. Upravo kako je Wallace nekada udario tamo gde najviše boli, po engleskoj kruni, tako sada Hyundai atakuje na najprodavaniji i najpopularniji automobilski segment Evrope, C segment. Hyundai i30 razvijen je u Nemačkoj, po evropskim željama...
Test: Toyota Prius - štediša sa druge planete

Test: Toyota Prius - štediša sa druge planete

Povećanih dimenzija, izmenjenog izgleda i sa još naprednijom tehnikom, Prius u svojoj drugoj generaciji naglo je odrastao. Ukupna masa Priusa smanjena je na 1300 kg, pa po voznim osobinama, Prius ne zaostaje za uobičajenim automobilima. Ono što je za nas važno jeste činjenica da, pored izuzetno male potrošnje, u procesu registracije srpski zakoni Prius posmatraju kao 1,5-litarski benzinac...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje