AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Formula je prosta: isti model, ista klasa, dva automobila. Za dva različita tipa kupaca. Porodični ljudi izabraće Polo, a CrossPolo oduševiće mlade. Volkswagen i ne krije da model CrossPolo atakuje na tržišni segment mlađih generacija i pripadnica lepšeg pola, sa kojima je uspešno "flertovao" njegov zanimljivi prethodnik imena Polo Fun, prodat u tri puta više primeraka od planirane brojke...

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

U segmentu gradskih mališana nikada nije bila veća gužva. I, zato, kako bi zadržao korak sa konkurencijom, Volkswagen je na tržište plasirao model CrossPolo, čiji je profil kupca evidentan: mlađe osobe koje neguju vlastiti originalan i moderan identitet. Cross Polo je, po mišljenju mnogih, najsimpatičniji Volkswagenov proizvod trenutno na tržištu, što ne čudi s obzirom da se radi o nasledniku modela Polo Fun. Recept je jasan: "obični" Polo podignut je za 15 milimetara, kako bi pod njega stale super-atraktivne aluminujumske BBS felne prečnika 17 inča. Zatim je automobil "opasan" sa plastičnim rubovima i atraktivnim branicima, koji CrossPolu daju notu robusnosti malog terenca. Model CrossPolo u poređenju sa "običnim" Polom izgleda naduvano kao kokice prema kukuruzu u zrnu.

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Već na prvi pogled CrossPolo osvaja svojom zanimljivom pojavom i stiče se utisak da je marketing služba kompanije Volkswagen u fazi razvoja modela bila pretplaćena na časopise o tuningu. Dakle, povišena karoserija, velike atraktivne felne, potpuno novi branici, sa prednjim velikim otvorima za vazduh i zadnjim detaljem koji podseća na difuzor, učinili su CrossPolo automobilom za kojim se okreće pola ulice. BINGO! Veće korekcije, ionako simpatično oblikovane karoserije, nisu bile potrebne. Volkswagenovim dizajnerima treba odati priznanje što su uz nove dodatke na karoseriji uspeli da postignu da automobil ne izgleda grubo, već sasvim simpatično i slatko. Primetili smo da su se CrossPolom posebno oduševljavale pripadnice nežnijeg pola, jer automobil izgleda tako da budi emocije i da Vam se čini da biste ga mogli zagrliti. "Zanimljiv automobil. Veliki točkovi i rubovi učinili su ga puno atraktivnijim od "običnog" Pola, i super je što je nestala ona strogost i hladnoća dizajna Pola. Automobil izaziva pažnju i izgleda atraktivno iz svih uglova." - prvi su utisci Vladana Petrovića o test automobilu.

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Iako je Volkswagen CrossPolo viši od standardnog modela za 70 milimetara (veći točkovi + povišeno vešanje + krovni nosači koji se dobijaju bez doplate) u unutrašnjosti ne očekujte više mesta nego u modelu Polo. Ali, to Vam i nije potrebno, jer u CrossPolu ima sasvim dovoljno prostora za komforan prevoz 4 putnika, a na kraćim relacijama neće se buniti ni svih pet putnika u automobilu. Ipak, za volanom modela CrossPolo imaćete drugačiji osećaj nego onaj u modelu Polo. Vozač i suvozač sede u odlično oblikovanim sedištima koja će Vas čvrsto prigrliti svojim bočnim uporištima i osećaj je izrazito sportski. Poseban utisak daje i volan obložem kožom. Četiri aluminijumska kraka i perforirana koža sa šavovima u boji obloga na vratima i sedištima. Posebne materijale naćićete i na ručici ručne kočnice, kao i na čucici menjača, na kojoj je integrisan natpis Cross. Svoju posebnost CrossPolo iskazuje i preko aluminijumskih sportskih pedala, na kojima stopala stoje čvrsto, bez klizanja. Što se izgleda kokpita tiče, tamo je sve istovetno kao kod modela Polo. Prtljažni prostor meri istu zapreminu kao kod modela Polo, i iznosi 270 litara, što će biti sasvim dovojlno za Vas i "društvance" u automobilu. Ukoliko ponekad Vaši zahtevi porastu, preklapanjem zadnjih sedišta zapremina prtljažnog prostora raste na zavidnih 1030 litara. "CrossPolo ima interesantno rešenu unutrašnjost. Dopada mi se položaj sedenja, što postaje pozitivna odlika kod novih modela. Vozačko okruženje u CrossPolu lepše je uređeno, sa novim detaljima i materijalima, što deluje osvežavajuće u odnosu na klasičnu unutrašnjost modela Polo. U automobilu sve deluje solidnije i skuplje, iako je plastika instrument table neobično tvrda. Ono što mi se dopada u unutrašnjosti jeste nemački red i odlična ergonomija."

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Odmah po pokretanju motora, ne znajući šta je pod haubom, Vladan Petrović se zagonetno nasmejao i usledilo je prvo pitanje koje smo i očekivali: "Koliko cilindara ima ovaj motor?" Iskusni višestruki državni šampion odmah je primetio da se ispod haube krije neparan broj cilindara, jer na leru osećamo blage vibracije, karakteristične za trocilindarske motore, a pri davanju gasa motor proizvodi karakterističan zvuk trocilindričnog niskolitražnog agregata. 1.4 TDI je savremeni turbodizelski agregat koji razvija 70 konjskih snaga pri 4.000 o/min. Makismalni Obrtni moment iznosi 155 Nm pri 1.600-2.800 o/min. "Iako je automobil opremljen 17-inčnim felnama, to ne predstavlja veliki problem za motor. Motor vuče iz niskih Obrtaja, što nam dokazuje i odlična kriva obrtnog momenta. Naravno, s obzirom na karakteristike motora, jasno je da se za njega odlučuju oni koji žele štednju ili puno gradskih kilometara. Na drugu stranu, motor je sasvim dovoljan za prosečnog vozača, a posebno bih ga predložio pripadnicama lepšeg pola, jer je elastičan i ne zahteva previše rada na menjaču. Menjač je relativno katkih hodova, a promena stepena prenosa je nemački precizna i lagana." - ističe Petrović.

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Volkswagen CrossPolo 1.4 TDI iz mesta do 100 km/h stiže za 15,9 ksekundi, dok je maksimalna brzina oko 160 km/h, što je sasvim dovoljno za jedan atraktivan "fensi" gradski automobil. Najprijatnije iznenađenje vezano za motorizaciju doživećete na benzinskoj stanici. Prosečna potrošnja CrossPola iznosi oko 5,2 litra "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara, dok će u gradskoj vožnji, sa uključenim klima uređajem vaš CrossPolo "popiti" oko 6,5 litara Evrodizela. Volkswagen CrossPolo NEMA pogon na sve točkove i radije se "druži" sa asfaltnom podlogom nego sa makadamskom. "CrossPolo je prvenstveno namenjen asfaltnim putevima i to nam jasno daju do znanja njegovi veliki točkovi i niskoprofilne gume (dimenzije 215/40 R17). Automobil se na asfaltnu ponaša neutalno i teško ga je iznenaditi. Ponašanje modela CrossPolo je predvidljivo, čak i kada ga u krivini naterate do granice klizanja. Ono što prijatno iznenađuje, i pored toga što CrossPolo stoji na čvrstim nogama, upadljivo udobno prelazi preko neravnina, uključujući i neprijatne gradske rupe. Ovde treba biti pažljiv, jer se felne zbog niskog profila guma može lako oštetiti. Volkswagen još jednom pokazuje zrelost i kod konstruisanja kočnica, ali kod doziranja u graničnim područjima treba biti pažljiv zbog disproporcije između malog diska i velikog točka. Što se tiče vožnje na otvorenom putu, ni tamo CrossPolo neće ići isključivo desnom trakom." - zaključuje Petrović.

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Gradski Nemac konačno je dobio izgled koji može parirati atraktivnim modelima iz Japana i Italije, što će uz odličnu i preciznu nemačku tehniku sigurno doneti prednost i opravdati cenu od 17.000 Eura. Ako uzmemo u obzir činjenicu da je CrossPolo automobiul u kojem će zaista uživati svi oni kojima automobil ne služi samo da bi se prevezli od tačke A do tačke B, već i nešto više od toga, cena je sasvim opravdana. Uostalom, dizelski zavodnici vrede više.

Volkswagen CrossPolo 1.4 TDI
Tip motora:3 cilindra, redni, turbodizel, ubrizgavanje Common-Rail
Broj cilindara:3/
Zapremina motora (cm3):1422
Max. Snaga (KS pri o/min):70 / 4.000
Max. Obrtni moment (Nm pri o/min):155/ 1600 - 2800
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):15,9
Maksimalna brzina (km/h);160
Potrošnja - grad /otvoreno / prosek:6,4 / 4,5 / 5,2
Prtljažni prostor (cm3): 270/1030
Zapremina rezervoara (L):45
Masa automobila / nosivost (kg):1150/485
Dimenzije pneumatika:215 / 40 ZR 17
Dužina automobila (mm):3925
Širina automobila:1671
Visina automobila:1537
Međuosovinsko rastojanje:2465
Cena automobila (Eur):17.002

Goran Sarić - Automagazin

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Korejanci već odavno nisu egzotika, a ni Kia, najstariji korejski proizvođač automobila, više nije samo proizvodna traka za licencirane modele pregažene vremenom. Kia se golemim koracima sa svakim novim modelom i u dizajnerskom smilsu približava evropskim kupcima, a model Pro Cee'd jeste još jedan model koji potvrđuje visoke ambicije Kie. Pred nama je automobil cupeovske siluete, kojeg pogoni štedljivi turbodizel agregat i koji se može pohvaliti sedmogodišnjom garancijom...
Vladan Petrović o Hondi Legend 3.5 VTEC

Vladan Petrović o Hondi Legend 3.5 VTEC

Honda Legend u rukama novopečenog šampiona Srbije u reliju pokazala je svoje pravo lice. Šestostruki državni reli šampion, ekskluzivno za Automagazin portal, otkriva svoje utiske o Hondi Legend 3.5 VTEC...
Test: Honda Legend 3,5 VTEC - Legenda o japanskoj lepoti

Test: Honda Legend 3,5 VTEC - Legenda o japanskoj lepoti

Honda Legend je automobil koji sjedinjuje performanse, udobnost, sigurnost i atletski dizajn. Petometarska limuzina, prosečno oko 15 centimetara duža od konkurenta, i u svojoj četvrtoj generaciji dolazi nam sa istom strategijom kao i kod prethodnika: jedna motorizacija i bogata oprema. Kada svemu dodamo i pogon na sve točkove, shvatamo da evropski trio (Mercedes, Audi i BMW) ima puno razloga za brigu...
Vladan Petrović o Toyoti Corolli 1.4 D-4D MMT

Vladan Petrović o Toyoti Corolli 1.4 D-4D MMT

Ekskluzivno za Automagazin portal, Toyotu Corollu opremljenu "Multi-mode Manual Transmission" sistemom testirao je i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Izdvojili smo za Vas najznačajnije utiske petostrukog državnog reli šampiona...
Test: Toyota Corolla 1.4 D-4D MMT - Kraljica diskretnosti

Test: Toyota Corolla 1.4 D-4D MMT - Kraljica diskretnosti

O veličini imena Corolla dovoljno govori prosta računica: Svakog dana u poslednje 42 godine prodate su prosečno 2.152 Corolle, ili svakih 40 sekundi u pomenutom periodu u svetu je prodata prosečno jedna Corolla. Ali, Japanci ne spavaju na lovorikama. "Naša" testirana Corolla bila je opremljena štedljivim 1.4 D-4D motorom i manuelnim menjačem sa više režima rada (MMT) i komandama na volanu. Baš kao što ima Jarno Trulli u svom F1 bolidu...
Vladan Petrović o Hyundai Getzu 1.4

Vladan Petrović o Hyundai Getzu 1.4

Ekskluzivno za Automagazin portal, Vladan Petrović nastavlja svojim stručnim komentarima da otkriva prednosti i mane testiranih automobila. Petostruki reli šampion Srbije vozio je gradski Hyundai Getz, a mi Vam prenosimo njegove najznačanije utiske...
Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Testirani Hyundai Getz 1.4 jeste simpatičan gradski automobil koji zaslužuje da bude češće viđen gost na našim ulicama, kako zbog svoje povoljne cene, tako i zbog odličnog kvaliteta i završne obrade. Kompaktan, snalažljiv i u svakoj situaciji agilan, maleni Getz još jednom nam pokazuje da je doba "korejskih plastikanera" daleko iza nas...
Vladan Petrović o Mercedes-Benzu C 280 Avantgarde

Vladan Petrović o Mercedes-Benzu C 280 Avantgarde

Ekskluzivno za Automagazin portal, maksimalni vozni potencijal nove Mercedesove C klase ispitao je aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. U višednevnoj test vožnji Petrović je ispitao mogućnosti automobila, a mi Vam prenosimo najbitnija zapažanja...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje