Testirali smo: Dacia Duster Journey 1.5 Blue dCi 115 4x4 (FOTO)
Ove godine Dacia Duster je postao tinejdžer. To je odlična prilika da se stane pred ogledalo i obuče novo odelo. Novi logo, novi saloni, novi dizajn, nove boje...
Još prošle godine, Dacia Duster se pohvalio, da je pronašao put do više od 2 miliona zadovoljnih vlasnika u 60 zemalja. Da, oni su zaista zadovoljni, jer podaci Dacije pokazuju da vlasnici automobila marke Dacia čuvaju svoje ljubimce u proseku 8 godina, a čak 70 % ispitanika je reklo da bi automobil ove marke kupili ponovo.
Pogledajte fotogaleriju: Dacia Duster Journey 1.5 Blue dCi 115 4x4.
Dacia Duster se, u skladu sa aktuelnim trendovima, može pohvaliti potpuno novim identitetom. Automobil je dobio potpuno novu masku hladnjaka sa belim lamelama i velikim belim slovima "DC" u sredini. Test automobil može se pohvaliti i novom nemetalik bojom karoserije Lichen Kaki, za koju je potrebno izdvojiti dodatnih 560 evra. S obzirom na efekat koji ova boja obezbeđuje na ulici, mislimo da vredi svakog uloženog centa.
Novi vizuelni identitet doneo je Dusteru novu masku hladnjaka i novi logo. Zahvaljujući novim atraktivnim felnama i novim bojama, kompletan automobil izgleda sveže i novo.
Vladan Petrović je proveo nekoliko dana za volanom ovog automobila i utisci su pozitivni. "Zaista se za automobilom okreću svi, i mladi i stari. Boja uživo izgleda zaista atraktivni i privlačno. Zapravo, kompletan paket promena, koje su dizajneri pripremili, daju rezultate. Iako se radi o Facelift-u, automobil na ulici izgleda potpuno sveže i atraktivno, kao da se radi o potpuno novoj generaciji. Dizajneri od mene dobijaju palac nagore."
Pogledajte: Dacia Jogger (2022) stigao u Srbiju - cene poznate - FOTO.
Velike promene primećujemo i u enterijeru. Pri tome ne mislimo samo na novi veliki stilizovani natpis Dacia na volanu, koji je zamenio stari logo ove marke, već na kompletno redizajniranu armaturnu tablu, sa potpuno novim otvorima klimatizacije. Duster je dobio i nekoliko novina, kao što je funkcija automatskog preklapanja spoljašnjih retrovizora. To Duster ranije nije mogao da ima. Retrovizori sa električnom komandom deo su paketa opreme Journey, koji uključuje i felne od lake legure prečnika 17 inča, automatski klima uređaj, zadnju parking kameru, Media NAV Infotainment sistem sa 8-inčnim ekranom osetljivim na dodir, audio sistem sa 6 zvučnika, tempomat sa limiterom brzine, volan podesiv po visini i dužini, LED dnevna svetla, LED oborena svetla, svetla za maglu, sedište za vozača podesivo po visini sa podesivim lumbalnim osloncem, senzori za svetlo i kišu...
Natpis Duster na zadnjem delu automobila zamenio je natpis Dacia, sa potpino novim fontom pisma.
Pored toga, testirani automobil se može pohvaliti sa nekoliko dodatnih detalja: sistem Multiview kamera sa prednjom, zadnjom i dve bočne kamere (420 €), Hands-Free kartica za pristup i startovanje vozila i 2 USB-a (190 €), rezervni točak (120 €)...zbog čega cena testiranog automobila iznosi nešto preko 25.000 evra.
"Dacia Duster zaslužuje pohvale za enterijer. Kabina je prijatno prostrana, položaj za volanom je povišen, preglednost je odlična. Ergonomija komandi je takođe dobra, pre svega zahvaljujući fizičkim kontrolama. Sve je na svom mestu i tamo gde ga očekujete, tako da u unutrašnjosti nema iznenađenja. Infotaiment takođe zadovoljava svojom jasnoćom i funkcionalnošću. Ako nešto moramo zameriti, onda je to činjenica da Duster nema kontrolnu lampu koja ukazuje na nedostatak tečnosti za pranje vetrobranskog stakla. Da nema tečnosti, saznao sam tek kada sam trebao očistiti "šoferšajbnu." - ističe Petrović.
Prtljažni prostor Duster verzije sa pogonom na sve točkove ima zapreminu od 411 litara, a kada preklopimo naslone zadnjih sedišta dolazimo do 1.444 litra.
Nova boja karoserije Lichen Khaki dobila je najviše ocene od znatiželjnih prolaznika.
Pod haubom se nalazi dobro poznati i pouzdani dizelski 1.5-litatski Blue dCi, koji razvija maksimalnu snagu od 84 kW (115 KS) pri 3.750 o/min. Agregat razvija maksimalni obrtni moment od 260 Nm u rasponu obrtaja od 1.750 do 2.750 o/min. Iz stanja mirovanja do "stotke" potrebno mu je 10,4 sekunde, a sposoban je da postigne maksimalnih 175 km/h. Zanimljivo je da pogon na sve točkove kod Dustera možete dobiti samo u kombinaciji sa ričnim menjačem, dok je EDC automatizovani menjač rezervisan samo za najviši nivo opreme i sa pogonom na prednje točkove.
Armaturna tabla je zamenila kružne otvore klimatizacije pravougaonim, baš kao u Dusterima sa logom Renault, koji se prodaju van Evrope.
To je ono što smo pronašli na papiru, a kako ceo paket funkcioniše u praksi, objasnio nam je naš test vozač: "Sklop manuelnog menjača, dizel motora i sistema pogona na sve točkove je veoma interesantan. Prvi stepen prenosa je toliko kratak, tako da imate osećaj da slobodno možete da startujete drugom "brzinom". Prva brzina u dizelskom Dusteru 4x4 praktično služi kao "redukcija" u ima funkciju da na strmom terenu automobil krene bez problema. U gradskim uslovima na ulicama Beograda, probali smo nekoliko puta da startujemo drugim prenosom i automobil se nije bunio, niti je gubio dah. Dizel motor je kultivisan, ima 8 ventila i prepoznatljiv zvuk, koji će se svideti ljubiteljima dizela."
Što se karakteristika u normalnoj međugradskoj vožnji tiče, za ovaj auto imamo samo reči hvale. Agregat je dinamičan i zahvaljujući dobro odmerenim prenosnim odnosima u menjaču, u svim režimima rada pruža odličnu elastičnost. Iako ima 4x4 pogon, potrošnja je zaista mala. Mi smo u gradskim uslovima zabeležili potrošnju od 6,5 l/100 km, na otvorenom putu 5,5, a na autoputu sa teškom nogom na gasu, board kompjuter je pokazao 6,5 l/100 km.
Sve je na svom mestu i tamo gde ga očekujete, tako da u unutrašnjosti nema iznenađenja. Infotaiment takođe zadovoljava svojom jasnoćom i funkcionalnošću.
Oslanjanje modela Dacia Duster predstavlja kompromis između udobnosti i robusnosti neophodne za terensku vožnju. Na normalnim asfaltnim putevima, Duster se ponaša odlično, u čemu mu pomažu odlični pneumatici dimenzija 215/60 R17. Oni obezbeđuju odlični prijanjanje za asfalt i u kombinaciji sa dobro podešenim oslanjanjem, odlično "ležanje" u krivinama. Udobnost je sasvim zadovoljavajuća. U isto vreme, Duster se ne plaši terena, posebno u kombinaciji sa 4x4 pogonom. Automobil automatski aktivira pogon na zadnje točkove, u situaciji kada to uslovi na putu (ili van puta) zahtevaju.
Prostora na zadnjoj klupi ima dovoljno u svim smerovima.
"Preko rotacionog prekidača iza menjača, između sedišta, vozač može uključiti i režim čistog prednjeg pogona. U ovom slučaju, Duster se ponaša potpuno kao automobil sa prednjim pogonom. S druge strane, kada uključimo mod 4WD Lock, aktivira se permanenti sistem pogona na sve točkove sa blokadom diferencijala, sa kojima možemo savladati i najzahtevnije terenske staze. Međutim, u ovom režimu je moguće voziti do brzine od 80 km/h, a ukoliko voziti brže ili ako vozite između 60 i 80 km/h u intervalu dužem od jednog minuta, automobil samostalno isključuje 4WD Lock i aktivira automatski mod. Ono što je zanimljivo, test auto je imao pneumatike za sva godišnja doba i moram priznati da se odlično snalaze i na asfaltu ali i na blatanjvom terenu." - zaključuje Petrović.
Duster je stabilan u krivinama i vozaču ulica osećaj poverenja.
Testirani Dacia Duster, koji je vrhunski opremljen sa nekoliko doplatnih funkcija, košta nešto više od 25.000 evra. Na prvi pogled, možda nekom izgleda skupo. Međutim, pogled na ponude konkurencije, otkriva nam da ovaj kompaktni SUV i dalje održava odličan odnos cena - kvalitet. Inženjeri su u najnovijem unapređenju uspeli da isprave većinu nedostataka. Dacia Duster više nema spartanski i jeftin enterijer, već izgleda veoma moderno, robusno i prijatno za vožnju. Pored toga, ispod haube se nalazi odličan dizel motor kombinovan sa pogonom na sve točkove. Za one kojima sva navedena tehnika nije potrebna i koji se mogu zadovoljiti osnovnim što Duster pruža, tu je i bazna benzinska verzija sa pogonom na prednje točkove, za koju je potrebno izdvojiti 16.790 evra. Dobar "komad" auta za uložen novac - drugi komentar nemamo.
Više o Dacia Duster 2023 možete pogledati klikom na LINK.
Test automobil bio je opremljen aluminijumskim felnama Tergan prečnika 17 inča.
Dacia Duster Journey 1.5 Blue dCi 115 4x4 | |
Tip motora: | Turbodizel |
Broj cilindara / ventila: | 2 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 1.461 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 84 / 3.750 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 260 / 1.750 - 2.750 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 175 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 10,4 |
Potrošnja L/100 km (otvoreno - grad): | 5,5 - 6,5 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 411 / 1.444 |
Zapremina rezervoara (L): | 50 |
Masa automobila (kg): | 1.488 / 1.945 |
Dimenzije pneumatika: | 215/60 R17 |
Dužina automobila (mm): | 4.341 |
Širina automobila (mm): | 1.804 |
Visina automobila (mm): | 1.682 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.676 |
Cena vozila sa osnovnom opremom i baznom tehnikom (€): | 16.790 |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Web: www.dacia.rs
Foto: Milomir Bošković
Automagazin.rs