Testirali smo: Toyota Highlander 2.5 Hybrid i-AWD (FOTO)
Došavši direktno iz Amerike, Toyota Highlander je dobrano promešao karte na Starom kontinentu. SUV sa sedam sedišta nadmašuje brojne konkurente, pa čak i one koji dolaze iz iste kuće...
Toyota Highlander četvrte generacije imao je premijeru pretprošle godine u Sjedinjenim Američkim Državama. Posle Toyote Camry, to je drugi Toyota model koji iz Amerike stiže direktno u Evropu.
Ekonomična hibridna tehnologija omogućila je Toyoti da proširi svoju evropsku ponudu modelima koji su do sada biti dostupni samo za tržišta u Aziji i Sjedinjenim Američkim Državama. Posle luksuzne limuzine Camry, na Stari kontinent dolazi veliki SUV Highlander.
Pogledajte fotogaleriju: Toyota Highlander 2.5 Hybrid i-AWD.
Odsustvo dizel motora sprečilo je Toyotu da proširi svoj evropski portfolio svojim najvećim modelima. Uvoz terenaca i limuzina sa "žednim" benzinskim motorima jednostavno nije imao smisla. Ali zato je hibridna tehnologija, koja štedi gorivo, promenila sve. Prošle godine, Camry limuzina se vratila na evropsko tlo, a od nedavno je prati i veliki SUV Highlander. Ovaj automobil u ponudi je od 2000. godine, ali samo u SAD-u, Japanu i Australiji. Prošle godine je predstavljena četvrta generacija ovog kvalitetnog automobila i prva koja je dostupna u Evropi.
Veliki SUV prerasta Toyotu RAV4 za 50 mm u dužinu, a međuosovinsko rastojanje je veće za čak 160 milimetara.
U ponudi japanskog proizvođača, Highlander se nalazi iznad modela RAV4. Koristi novu modularnu platformu GA-K, sa dužinom od 4.950 mm, što znači da je od RAV4 dužu za čak 350 milimetara. Međuosovinsko rastojanje je veće od onog kod RAV4 za 160 milimetara (2.850 mm). Po proporcijama, Highlander je mnogo bliži Lexusu RX L. Prema navedenim podacima, jasno je da Highlander nije samo produžena verzija modela RAV4, već potpuno novi automobil na novoj platformi.
Pogledajte: Test - Toyota Hilux 2.8 D-4D (FOTO).
Već tokom prvog susreta sa modelom Highlander, primetili smo jedan detalj, koji otkriva njegovo američko poreklo (čak i se proizvodi u Indiani). To su žuti katadiopteri, integrisani u glavne svetlosne grupe. Naravno, u oči upada njegova veličina, jer svojom dužinom od 4.966 mm, ovo je automobil koji je veći od VW Touarega! Njegove dimenzije naglašava i prednje velika maska, u čijem gornjem delu je vešto uklopljen logo u plavoj boji, što je karakteristično za hibridne automobile marke Toyota. Bokovi automobila ističu eleganciju automobila i njegov luksuz. Sveukupno, vizuelni utisak je da Highlander izgleda zrelije i luksuznije od RAV4.
Highlander nudi vrhunski komfor, sa puno prostora.
Iako nam dolazi iz Amerike, unutrašnjost se sigurno sviđa Evropljanima. Korišćeni materijali su natprosečnog kvaliteta i spadaju u sami vrh segmenta. Kontrole su intuitivne i jednostavne za korišćenje. Toyota je ostala verna rotirajućim komandama ispod displeja dijagonale 12,3 inča.
Pogledajte: Test - Toyota Land Cruiser 2.8D-4D AT.
U automobilu se sedi visoko. Posebno moramo pohvaliti tanke A-stubove, koji čine da bočna preglednost bude dobra. Prednja sedišta su "američki široka" i obezbeđuju vrhunsku udobnost. Highlander je kralj ostava za sitnice! U policu ispod multimedijalnog displeja može se smestiti veliki telefon. Džinovski prostor za ostavu nalazi se u naslonu za ruke između prednjih sedišta. Višespratan je, a jedan "sprat" je rezervisan za bežični punjač za pametne telefone.
Enterijer definitivno možemo označiti kao PREMIUM. Highlander nema puno toga zajedničkog sa RAV4. U serijsku opremu spada virtuelni kokpit i veliki centralni displej dijagonale 12,3 inča.
Highlander je standardno sedmosed! Drugi red sedišta se pomera uzdužno, ali uprkos velikim dimenzijama karoserije, potebno je poigrati se sa pozicijom sedišta, kako bi se sedam osoba smestilo unutra. Ako drugi red sedišta pomerimo do kraja unazad, u treći red se mogu smestiti samo deca. Potpuno pomeranje ka napred, smanjiće prostor za odrasle u drugom redu sedišta. Međutim, ako pronađemo pravu poziciju, u automobil se može smestiti sedam odraslih osoba. Ipak, treći red preporučujemo samo za decu, iz razloga što je sedalni deo sedišta nisko pozicioniran i više osobe će definitivno imati osećak kao da čuče. Ako treba da uporedimo sa nekim drugim automobilom, onda možemo reći, da Highlander ima daleko više prostora pozadi od, na primer, modela Škoda Kodiaq.
Pogledajte: Test - Toyota C-HR 1.2 D-4T.
Velike dimenzije su obezbedile i izdašan prtljažni prostor. Razumljivo, kada se u automobilu vozi sedam osoba, iza trećeg reda sedišta ostajer 268 litara prtljažnog prostora, iako je deo sakriven ispod "duplog poda". Kada preklopimo naslone trećeg reda sedišta, prtljažnik nudi zapreminu od 579 litara, ali treba istaći da je ovo vrednost koja se dobija, kada je drugi red sedišta pomeren unazad do kraja. Pomeranje sedišta unapred, obezbediće prtljažnik od čak 658 litara!
Grafika displeja je unapređena i konačno je zadovoljavajuća, a posebno možemo pohvaliti karakteristiku multimedijalnog sistema, da prikazuje dve različite funkcije odjednom, kao što su navigacija i kontrola klima uređaja.
U Evropi se Highlander može kupiti isključivo kao hibrid. Konkretno, reč je o najnovijem hibridnom sistemu četvrte generacije, koji u ovom slučaju kombinuje 2,5-litarski atmosferski benzinski 4-cilindarski motor sa dva sinhrona elektro-motora sa permanentnim magnetom, jednim na prednjoj osovini, a drugim na zadnjoj osovini.
Pogledajte: Toyota Supra 2.0 Turbo stigla u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO).
Koncepcijski, to je ista tahnika koja je dostupna u manjem RAV4. Međutim, kod modela Highlander, benzinski motor razvija maksimalnu snagu od 140 kW i maksimalni obrtni moment od 239 Nm. Prednji elektromotor razvija 134 kW i 239 Nm, a zadnji razvija 40 kW i 121 Nm. Rezultat je kombinovana maksimalna snaga od 182 kW. Dakle, pogon na sve točkove obezbeđuje kombinacija elektromotora. Baterije imaju kapavitet od 6,5 Ah i jasno je da služe da "pomažu" benzinskom motoru, a nikako da nude samostalno kretanje na čistu električnu energiju.
Toyota je iskoristila veliko međuosovinsko rastojanje i obezbedila veliki prostor za prtljag.
U praksi sve funkcioniše glatko i bez problema. Vozač praktično i ne primećuje povezanost pogonskih jedinica. Kako sistem funkcioniše, možemo videti na displeju koji pokazuje rad hibridnog sistema. Tamo možemo videti, da tokom pokretanja, najčešće prvi startuje zadnji elektromotor, pre nego što se uključe druge jedinice. Tokom vožnje na autoputu, prometili smo da se saradnja jedinica stalno menja, kako bi se optimizovala potrošnja.
Pogledajte: Najbolje reklame za bezbednu vožnju.
"Moram da pohvalim zvučnu izolaciju motora, jer u gradskoj vožnji praktično i ne znate kada je motor upaljen. Samo kada papičicu gasa pritisnemo do kraja, prepoznatljivo će se oglasiti ton benzinskog motora, kojeg menjač drži na jednom nivou broja obrtaja." - objašnjava Vladan Petrović, test vozač Automagazin portala. "Zahvaljujući odličnoj zvučnoj izolaciji, zvuk je prijatan i ne smeta čak ni pri višem niovu obrtaja." - zaključuje Petrović.
U vožnji Toyota Highlander ne odaje utisak da se radi o automobilu teškom 2 tone.
Iz mesta do "stotke" potrebo mu je 8,3 sekunde, što je sjajan rezultat za AUV mase 2 tone. Maksimalna brzina iznosi 180 km/h, što je očekivano za jedan hybrid. Podsetimo, na srpskim autoputevima maksimalna dozvoljena brzina iznosi 130 km/h, što je daleko ispod vrednosti koju postiže ovaj kvalitetni automobil. "Moram da priznam da sam prijatno iznenađen voznim osobinama Highlandera. U vožnji, nemate osećaj da automobil teži 2 tone. Zapravo, to se oseti samo prilikom snažnijeg kočenja, dok se u krivinama minimalno naginje i zadivljujuće je agilan. Neravnine na putu oslanjanje uspešno prigušuje, ali na seriji rupa do kabine će ipak stići zvuci tupih udaraca odozdo. Ali to se odnosi samo na zvuk, jer bez buke prakrično i ne bismo znali da su ispod nas rupe." - ističe Petrović.
Što se potronje tiče, u gradskim uslovima, 2 tone težak SUV je beležio potrošnju manju od 7 litara na 100 pređenih kilometara. Najvišu potrošnju smo zabeležili na autoputu - pri kontantnih 130 km/h Highlander je pokazao potrošnju od 8,8 l/100 km. Prosečna potrošnja na našem testu je iznosila oko 7,5 l/100 km.
Veliki porodični SUV modeli su sve popularniji u Evropi i zato je dolazak Highlandera na Stari kontinent pun pogodak Toyote. Posebno ako u obzir uzmemo činjenicu, da Toyota ima veliko iskustvo sa razvojem takvih automobila. Highlander nudi vrhunsku udobnost sa puno prostora i malu potrošnju, posebno u gradskim uslovima. Ukoliko tražite kvalitetan porodični SUV, Toyota Highlander definitivno treba da bude na vašem "meniju". Naravno, računajte na to da automobil ne spada među jeftinije. Njegova cena počinje već od 52.700 evra, koliko je potrebno izdvojiti za ulaznu Elegant verziju.
Specifikacija:
Toyota Highlander 2.5 Hybrid i-AWD |
|
Tip motora: | Benzinski - hybrid |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 2.487 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 140 / 6.000 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 239 / 4.300 - 4.500 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 180 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 8,3 |
Potrošnja L/100 km (prosek na našem testu): | 7,5 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 658 / 1909 |
Zapremina rezervoara (L): | 65 |
Masa automobila / nosivost(kg): | 2015 / 705 |
Dimenzije pneumatika: | 235/55 R20 |
Dužina automobila (mm): | 4.966 |
Širina automobila (mm): | 1.930 |
Visina automobila (mm): | 1.755 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.850 |
Cena vozila sa osnovnom opremom (€): | 52.700 |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Web: www.toyota.rs
Foto: Milomir Bošković
Automagazin.rs