AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Još od premijere u leto 2005. godine, B klasa predstavlja novu vrstu vozila, koje kombinuje različite koncepte. Četvorovratna verzija potencira dizajn sportske limuzine sa spoljnim dimenzijama kompaktnog automobila, uz sve to dolazi prilagodljivost mini MPV-a sa sigurnošću jednog Mercedes-Benza. Posle tri uspešne godine, Mercedes je "preispitao" dizajn i tehniku B klase...

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Od 2005. godine 325.000 jedinica je prodano kupcima u celom svetu, a posle tri godine, na red je stigao program "zatezanja bora". Inženjeri Mercedes-Benza fokusirali su se na zaštitu životne okoline, efikasniju potrošnju goriva i poboljšanje komfora. Zahvaljujući čitavoj seriji poboljšanja, četvorocilindrični motori sada troše i do 7% manje goriva, uz smanjenu emisiju CO2. Mercedesovi stručnjaci su u modelu B klasa iskombinovali inovativnu arhitekturu i monovolumenski osećaj unutrašnjosti A klase sa prestižom i elegancijom E klase. Rezultat je automobil koji objedinjuje porodično vozilo, automobil za slobodno vreme koji nudi puno prostora, ali i poslovni automobil. Dužina od 4,27 metara svrstava B klasu među veće kompakte, a zahvaljujući velikom međuosovinskom rastojanju od 2.778 mm prostora ima kao u S limuzini. Čak 70 procenata ukupne dužine B klase iskorišćeno je za smeštaj putnika i prtljaga. Ušteda u prostoru za motor i menjač postignuta je korišćenjem tzv. "sendvič konstrukcije", gde se motor i menjač delom nalaze u kratkom prednjem motorskom prostoru, a delom ispod putničkog prostora. Pogađate, ovaj koncept preuzet je od manjeg brata, A klase, sa kojim B deli vešanje, motore i menjače.

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

U dizajnerskom smislu, osvežena B klasa najviše je dobila izmenama na predjoj masci. Ona je sada "zašiljena" i značajno poboljšava agresivnost prednjeg dela automobila. Prednji branik, takođe je unapređen, u smeru povećanja agresivnosti, sa lamelom koja se ukoso izdiže iznad svetla za maglu. Svetslosne grupe, takođe su unapređene. "Bočna strana automobila, izgleda dinamičnije, verovatno zahvaljujući novom dizajnu retrovizora, kao i novom dizajnu bočnih "spojlera". Izmene na zadnjem delu automobila primetiće samo iskusno oko poznavalaca Mercedesovih modela. Promenjena je grafika svetala, a na zadnjem braniku sada se nalazi zaštita od unosa predmeta u prtljažnik. Zanimljivo rešenje Mercedesa u ovoj klasi automobila. Generalno, osvežena B klasa sada izgleda sveže i zategnuto, a pomalo i preteže agresivno kada je ugledate u retrovizoru."- izjavio je Vladan Petrović. Opšti utisak o izgledu B klase najsnažniji je spreda. Kombinacija mekanih i oštrih linija prednjeg dela i vetrobranskog stakla razvučenog maksimalno u širinu daju sportski, pomalo agresivan utisak. Izdignuti poklopac motora koji se u V formi sužava prema sredini ostavljajući bokove na nižem nivou, sugeriše mišićavost i snagu automobila. Zadnji deo B klase deluje stisnuto, pomalo na silu skraćen, iako nije odbojan.

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Najzanimljiviji deo B klase jeste njena unutrašnjost. Već prilikom ulaska u automobil osećamo prednosti "sendvič konstrukcije", jer je pod od zemlje udaljen velikih 45 centimetara. Time su inženjeri Mercedes-Benza uspeli ne samo da olakšaju ulazak i izlazak iz automobila, koji prosto ne osetite, već je u pitanju savršeno rešenje i sa gledišta bezbednosti. Vozač koji je imao iskustva sa A klasom, u B klasi oseća se kao kod kuće, ali moramo priznati da se već po ulasku u automobil oseća 21 centimetar veće međuosovinsko rastojanje. Prostranost kabine izdašnija je nego što se može naslutiti spolja. Čak ni osobe iznad prosečne visine u B klasi ne sede ukošenih nogu ili pognute glave. Vladan Petrović potvrdio nam je specifičnost Mercedesove koncepcije: "Ulazak u automobil je neobično lagan, kao i izlazak iz njega. U B klasi sedi se povišeno u odnosu na podlogu, ali kada pronađete idealan položaj, zaboravite da sedite visoko. Samo Vas retrovizori, koji su položeni neobično nisko, podsećaju na to. Sve pohvale inženjerima Mercedesa za vozačevu ergonomiju. Sve je na idealnom mestu, baš tamo gde očekujete da bude. Sedišta su jasno profilisana i pružaju lep osećaj u vožnji i puno povratnih informacija. Ono što primećujem, a što je karakteristično za Mercedes jeste položaj volana, koji je pod uglom od skoro 90 stepeni u odnosu na instrument tablu i to mi se jako sviđa. Ako moramo tražiti mane, onda je to širok A stub koji ometa bočni pogled npr. prilkom izlaska iz bočnih u glavnu ulicu, a smeta i prilikom prolazaka kroz veće serpentine."

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Unapređena B klasa sada se može pohvaliti boljim kvlitetom enterijera. Sedišta su izrađena od kvalitetnijih materijala, a centralni panel je takođe od potpuno novog materijala, koji vizuelno, ali i na dodir deluju puno kvalitetnije. Enterijer B klase ističe se i varijabilnošću i visokim kvalitetom, što je odlika Mercedesovih automobila. Dakle, kokpit je izrađen u klasičnom stilu koji preferira funkcionalnost i upotrebljivost, bez bespotrebnih šljaštećih i sofisticiranih ekrana i funkcija. Sve je podređeno vozaču i njegovom sigurnom ovladavanju komandama. Zadnja klupa može se sklopiti, a prtljažnik u osnovi nudi zapreminu od 544 litara, dok se preklapanjem zadnjih sedišta podiže na 1.530 litara. Uz pomoć sistema EASY-VARIO ili EASY-VARIO-PLUS moguće je povećati taj prostor do 2245l. Pristup prtljažniku je ergonomski odlično oblikovan i omogućava prevoz kabastijih predmeta. Već standardna oprema B klase uključuje klima uređaj, centralno zaključavanje, elektirčne podizače prozora, kompletan set vazdušnih jastuka, ABS, ESP, BAS. U dodatnu opremu Mercedesove B klase spada i PARKTRONIC sistem, koji smo već isprobali prilikom testiranja modela Mercedes-Benz A klasa.

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Kao i ranije, B klasa je u ponudi sa šest motora, od čega su dva dizela sa direktnim ubrizgavanjem: B 180 CDI (109 KS) i B 200 CDI od 140 konjskih snaga, koji smo smo dobili na višednevni test. Test automobil, model B 180 CDI pogonjen je savremenim turbodizel četvorocilindričnim agregatom zapremine 1991 cm3. Agregat razvija 140 konjskih snaga pri 4.200 o/min i Obrtni moment od 280 Nm, koji je dostupan u rasponu obrtaja radilice od 1.600 do 3.000/min. Činjenica da iz mesta do "stotke" automobil težak preko 1.4 tone ubrzava za samo 9,7 sekundi i postiže maksimalnih preko 200 km/h, uz prosečnu potrošnju od 6 litara na 100 km, govore o kvalitetu modela B 200 CDI. Ono što nas je istinski iznenadilo jeste potrošnja goriva. Precizan putni računar na otvorenom putu često nam je ispisivao prosečnu potrošnju manju od 5 litara. Međuubrzanja automobila su izuzetno uverljiva i stvaraju osećaj da agregat poseduje koji "konjić" više. Automobil snažno vuče u svim stepenima prenosa, pa čak i u šestom stepenu prenosa, koji je dužeg prenosnog odnosa. Poseban utisak na nas ostavio je i savršen automatizovan menjač, imena AUTOTRONIC, koji omogućava dva režima rada. U standardnom režimu rada "S". "Menjač se automatski prilagođava stilu vožnje i omogućava više obrtaje, ukoliko želite sportskiji stil vožnje. Režim rada "C" namenjen je komformoj vožnji, i pruža nežnija ubrzanja, uz manju potrošnju goriva. Ono što nam je najviše odgovaralo, jeste mod za manuelnu promenu stepena prenosa, koja omogućava promenu sedam stepeni prenosa ručno. Manuelni način rada menjača najviše nam se dopao, jer promena brzina traje treptaj oka, izbor jednog od sedam stepeni prenosa omogućava vrlo lako pronalaženje stepena prenosa za svaku situaciju i obezbeđuje daleko efikasnije kočenje." - istakao je Petrović. Kada smo kod kočenja, možemo samo pohvaliti inženjere Mercedes-Benza. Samo 38,5 metara puta kočenja pri 100 km/h jeste sjajan rezultat za automobil srednje niže klase. Isto tako dobro jeste i doziranje snage kočenja i otpornost na pregrevanje, što je jako važno za one koji ručicu menjača najviše drže u D modu.

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Što se tiče ponašanja u vožnji, B klasa je ostavila pozitiva utisak na našeg državnog reli prvaka: "Mercedes je i kod podešavanja vešanja krenuo u sportskom smeru. U prevodu: vrhunska agilnost u gradu, sjajno ponašanje u krivinama, kao i na otvorenom putu. A klasa precizno i sa puno samopouzdanja izvodi svaki manevar, a osećaj za volanom u svakom trenutku bio je nekako poseban i prožet sportskim ambicijama. Pomalo čudno za jedan Mercedes. Ni traga od karakteristične monovolumenske mekoće vešanja ili osećaja ljuljanja. Čvrsto vešanje i dovoljno precizan električni servo volan daju uravnoteženo ponašanje u vožnji, sigurno držanje zadate putanje i blago podupravljanje u brzim krivinama. Udobnost svih putnika u A klasi jeste na visokom nivou. I pri većim brzinama buka je veoma prigušena i u unutrašnjosti vlada priličan mir. Međutim, ono što nam se nije dopalo, jesu nervozne reakcije na kratke poprečne neravnine i rupe na putu, i elektrohidraulični servo sistem, koji ne daje dovoljno povratnih informacija sa asfalta." - zaključuje Petrović.

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Mercedes-Benz nikada nije bio i nikada neće biti jeftin automobil. 29.358 Eura nije mala investicija, ali uz prostorne i funkcionalne kvalitete, ne treba zaboraviti na dokazane motore, filigranski kvalitet izrade, dobru opremljenost, i konačno, a možda i najvažnije, Mercedesov snažan imidž, koji svaku investiciju čini isplativom. Mercedes B klasa i sa svojom cenom otkriva nam šta znači reč Premium. Ali, ljubav prema trokrakoj zvezdi ne poznaje granice. Trokraka zvezda nikada nije bila jeftina, i ukoliko to prihvatite, u Vašoj garaži kočoperiće se automobil kome je jako teško naći konkurenta u klasi.

Mercedes B 200 CDI
Tip motora:4 cilindra, redni, turbodizel, Common-Rail koncepcije
Broj cilindara / ventila: 4 / 4
Zapremina motora (cm3): 1991
Maksimalna snaga (KS pri o/min):140 / 4200
Max. Obrtni moment (Nm/o/min):280 / 1600 - 3000
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):9,7
Maksimalna brzina (km/h):200
Potrošnja - grad /otvoreno / prosek:6,4 / 4,4 / 5,3
Prtljažni prostor (cm3):544 / 1530
Masa automobila/nosivost (kg):1435 / 445
Dimenzije pneumatika:225 / 45 R17
Dužina automobila (mm):4270
Širina automobila (mm):1777
Visina automobila (mm):1603
Međuosovinsko rastojanje (mm):2778
Cena automobila (Eur):29.358

Automagazin.rs

Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Ustaljeno je mišljenje da su kupei najlepši automobili na svetu. Tako je i u porodici Laguna, gde najprivlačnija upravo coupe verzija, koja nosi oznaku Laguna Coupe. Sportska, dinamična i elegantna: tri su reči kojima bi se najlakše mogao opisati ovaj automobil. Nova Laguna Coupe pravog je ukusa: vruć, stimulišući, ali ne prejak, s handlingom jednog sportiste i udobnošću velikog automobila...
Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

"Prokletstvo, zašto opet ja? Ovo je samo još jedna tipična igračka za devojke." - pomislio sam prilikom preuzimanja test vozila, i već sam počeo razmišljati o proširenju redakcijskog kolegijuma sa jednim predstavnikom nežnijeg pola. Ali, posle samo nekoliko kilometara vožnje od centra kompanije Toyota Srbija, moje muške predrasude su nestale. Neverovatno je koliko se Yaris, sa svakim pređenim kilometrom sve više zavlačio pod kožu...
Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

David Copperfield davno bi se divio, šta to Honda ume da učini sa automobilom niže klase. Sada ga u potpunosti razumem. Ovaj automobil očarao me je već na prvi pogled, a posle višednevne vožnje, moram priznati da mi i nedostaje. Čudno. Uživam u vožnji moćnih turbo automobila, koji pružaju radost sportske vožnje, imaju snažne motore, dobre kočnice i u njima se dobro sedi. Ali, šta sam video u Jazzu? Nema ni snažan motor, ni sportsko vešanje. Šta to ima Honda Jazz?
Testirali smo: Toyota iQ

Testirali smo: Toyota iQ

Do sada je izbor gradskih automobila bio izuzetno težak. Mogli smo da biramo između Smarta, koji može da preveze samo dva putnika, i malog gradskog automobila, kao što je npr. Toyota Aygo, među kojima je razlika u dužini od čak 75 centimetara. A, šta ako je Smart previše mali, a Aygo preveliki? Šta ako se krećete najviše po gradu, nemate potrebu da u automobilu vozite više od tri osobe i imate veliki problem s parkiranjem?
Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Veće, a pritom lakše. Privlačno, a u isto vreme i kvalitetno. Vrednosti kojima je Mazda težila kod razvoja prve "šestice", nisu se promenile. Ali, ni konkurenti nisu sedelu skrštnih ruku, i samo pet godina kasnije proizvođač iz Hirošime bio je prisiljen da predstavi drugu generaciju Mazde 6. I odmah da razjasnimo: automobil je u potpunosti nov i ima vrlo malo zajedničkog sa rođakom Mondeom...
Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

U četvrtak je na karting stazi Ada Huja, u Beogradu, održana zvanična promocija redizajnirane verzije treće generacije modela Clio Renault Sport, Clio i Clio Grandtour. Osveženi Renault Clio otvara novo poglavlje u sagi o Cliu, koja traje još od 1990. godine, a zahvaljujući svojoj praktičnosti, prostranosti i sigurnosti, svih ovih godina nalazi se pri samom vrhu prodajnih lestvica. Posebnu dimenziju jučerašnjoj prezentaciji dao je i Vladan Petrović, aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu...
Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Jeremy Clarkson iz Top Geara nije uspeo da "ubije" Toyotu Hilux. Udarac u drvo, potapanje u more, probijanje montažne kućice, bacanje kamp prikolice na nju, paljenje benzinom i pad sa vrha zgrade (73 m), i na kraju vožnja istog automobila, pokazali su da izdržljivost Hiluxa nisu samo prazne priče. S obzirom da znamo kakva bi reakcija našeg Toyota importera bila kada bismo uradili nešto slično, testirali smo šestu generaciju Toyote Hilux u realnim uslovima. Bez lupanja, kupanja, padanja i letenja. Iako bismo to veoma rado izveli....
Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ko je bolji: piloti Formule 1 ili majstori relija? Večno pitanje na koje niko ne može dati dovoljno argumentovan odgovor. Vredi li više moć improvizacije ili perfektnog ponavljanja, nešto je u čemu se teško slažu i najbolji analitičari autosporta. Ali, relisti su nam po nečemu ipak bliži. Repliku bolida Formula 1 ne možemo kupiti, registrovati i sa njom otići na more, dok za replike reli automobila vrede druga pravila. Uz podršku kompanije Velauto, testirali smo heroja Mitsubishijevog proizvodnog programa...
Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Kupci sve više žele da preuzmu sudbinu u svoje ruke, što im pruža mogućnost izbora automobila za slobodno vreme, popularna SUV kategorija. Na normalnim putevima ponašaju se kao klasični automobili, ali po potrebi mogu i sići sa njih i po travi ili zemljanom putu putnike odvesti do izletišta, planinarskog doma, jezera ili rečice. U samoću, daleko od stresa i problema svakodnevnice. To je uloga koju Hyundai Tucson odlično obavlja...
Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje