AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ko je bolji: piloti Formule 1 ili majstori relija? Večno pitanje na koje niko ne može dati dovoljno argumentovan odgovor. Vredi li više moć improvizacije ili perfektnog ponavljanja, nešto je u čemu se teško slažu i najbolji analitičari autosporta. Ali, relisti su nam po nečemu ipak bliži. Repliku bolida Formula 1 ne možemo kupiti, registrovati i sa njom otići na more, dok za replike reli automobila vrede druga pravila. Uz podršku kompanije Velauto, testirali smo heroja Mitsubishijevog proizvodnog programa...

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Posle verzije predstavljene 1973. godine, modela Lancer 1600 GSR, i modela Lancer EX 2000 Turbo, koji je predstavljen 1980. godine, rodila se porodica Mitsubishi Lancer Evolution: septembar 1992: Lancer RS Evolution i GSR Evolution decembar 1993: Lancer Evolution II januar 1995: Lancer Evolution III jun 1996: Lancer Evolution IV (aktivni amortizeri + zadnje vešanje tipa multilink) januar 1998: Lancer Evolution V januar 1999: Lancer Evolution VI januar 2001: Lancer Evolution VII (aktivan srednji diferencijal + elektronska raspodela kočione sile) januar 2003: Lancer Evolution VIII januar 2006: Lancer Evolution IX (super-laki materijali)

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Zahvaljujući podršci kompanije Velato, generalnog uvoznika automobila marke Mitsubshi za Srbiju, imali smo priliku da na našim ulicama isprobamo najbrutalniji model u gami ovog japanskog proizvođača. Ali, već na početku treba istaći da pridev "brutalan" kod novog Lancera treba shvatiti uslovno. Iako je Mitsubishi Lancer EVO uvek bio "trkačka jurilica za legalan saobraćaj", novi Lancer namenjen je mnogo široj ciljnoj grupi kupaca od svojih prethodnika, što je uticalo na degradaciju njegove brutalnosti. Promena zahteva kupaca uticala je i na promenu karaktera ovog automobila. Ali, gde su nestale emocije?

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Mitsubishi se pri razvoju novog Lancer EVO modela pridržavao gesla "(R)evolution". Automobil je zadržao linije prethodno predstavljene "obične" verzije, a novi početak za Lancer EVO X predstavlja potpuno nova platforma na kojoj je automobil razvijen. Što se izgleda tiče, najmoderniji dizajnerski trend je u potpunosti ispoštovan, a automobil izgleda veoma "drsko" i preteće. Od "obične" visokoserijske verzije (test možete pročitati OVDE) automobil se jasno distancira, kako prednjom maskom hladnjaka i velikim usisnicima za vazduh na haubi, tako i zadnjim izduvnim cevima dimenzija kanalizacionog otvora, kao i velikim spojlerom. Za uveseljavalje prolaznika, ali i bolje performanse, brine se vodeno hlađenje "intercoolera", pa ako vidite da ispod Lancera EVO X curi voda, ne brinite, sve je u redu, to je voda za hlađenje hladnjaka. :) Rad ovog uređaja može se prepustiti automatici, ali pomoću komande iza ručice manjača, sam vozač može aktivirati brizgaljku za vodu. Prednji deo automobila izgleda preteće, a kada se vozimo iza drugih vozača, oni se kao po nekoj komandi sklanjaju u sporiju saobraćajnu traku. Još jedna velika razlika u dizajnu su izbačeni bokovi automobila, koji su pomogli da se nova platforma instalira u skladno sašiveno odelo. Automobil izgleda sportski mišićavo, iz nekih uglova i nabildovano. Vladan Petrović, aktuelni reli šampon Srbije, u novom Lanceru EVO X osećao je se kao riba u vodi: "Što se izgleda tiče, već smo ga pohvalili, kada smo testirali "obični" model. EVO X izgleda agresivno i preteće, ali ne bi mu smetala malo veća distanca od visokoserijskog modela. Mislim da se i dizajn uklopio u politiku traženja šireg spektra kupaca za ovaj automobil." - istakao je Petrović.

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ni u unutrašnjosti ne nalazimo revoluciju, ali moramo istaći da smo na testu imali najskromnije opremljen model sa oznakom RS, koji u popisu opreme nije imao čak ni radio uređaj. Pravi "spartanac". To nam i nije smetalo, jer ovo nije automobil namenjen klijenteli koja putuje po salonima automobila noseći materijale za upoređivanje cena i nivoa opreme. Ovo je automobil namenjen istinskim ljubiteljima sporta, dinamike i agilnosti u vožnji. Što se izgleda kokpita tiče, osim sportskog, kožnog trokrakog volana, sve je identično kao u visokoserijskom modelu. "Kada bi Vam neko vezao oči i smestio Vas u ovaj automobil, na prvi pogled nikada ne biste pomislili da sedite u najbrutalnijem Mitsubishi automobilu današnjice. Samo trokraki volan, sa komandom za podešavanje S-AWC (Super All Wheel Control) sistema, otkriva o čemu se radi. Sve ostalo je identično kao u visokoserijskom modelu: kokpit izgleda odlično, ali plastika je, kao i u Outlanderu, izuzetno tvrda i ne odaje veliki utisak kvaliteta na dodir. Položaj ručice menjača, u odnosu na volan i sedište je za svaku pohvalu. Sve je na dohvat ruke, a period privikavanja na vožnju ovog automobila je minimalan. Ako nešto moram kritikovati, onda su to sedišta, koja nikako ne odgovaraju temperamentu ovog automobila. Bočno držanje tela u krivini skoro da ne postoji, pa zato svim potencijalnim kupcima predlažem GSR ili MR model, ili doplatu za Recaro sedišta, koja su u ponudi Mitsubishija." - prvi su Petrovićevi utisci.

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Novi motor pod haubom EVO X je pravi biser među perlama u odnosu na ostale motore u gami. Većini ljudi oznaka 4G63 samo je skup slova i brojeva, ali pravim ljubiteljuima Lancera Evolution, ti znakovi su legenda - oni već 15 godina označavaju svaki motor modela Evolution. Nova generacija motora ima i novo ime: 4B11. Motor je razvijen u saradnji sa stručnjacima iz kompanija Hyundai i Chrysler, a čak 90 % delova motora je sasvim novo. Najznačajnija osobina novog motora je materijal od kojeg je izrađen: liveni aluminijum, koji je omogućio smanjenje mase od 12,5 kilograma. Novi motor dizajniran je za miran rad, a eliminisana je potreba za sekundarnom osovinom sa protivtegovima, kakve je imao 4G63, što je smanjilo masu, a povećalo kompaktnost. Motor je smešten niže, što je snizilo i težište automobila. Agregat razvija snagu od 295 konjskih snaga pri 6.500 o/min i "medveđi" obrtni moment od 366 Nm pri 3.500 o/min, što EVO X obezbeđuju ubrzanje iz mesta do 100 km/h za samo 5,4 sekunde i maksimalnu brzinu od 240 km/h. Ali, da li je sve tako brutalno, kao što izgleda na papiru? "Ko je navikao na nabildovane motore u prethodnim evolucijama, koji su brutalno ubrzavali već u niskom režimu obrtaja, biće malo razočarani. Motor se ponaša više kao atmosferski, jer linearno razvija snagu. Jedva se oseti trenutak kada turbina počinje da puni punom snagom. Nema onog brutalnog "ispaljivanja" na koje smo navikli kod prethodnih Evolutiona. Iako su parametri motora bolji nego kod prethodnika, nestala je velika doza adrenalina koja se podrazumevala u vožnji ovog automobila. Motor linearno razvija snagu sve do skoro 7.000 o/min, što je za turbo motor neverovatno, a posebno je neverovatno za EVO model. Motor ispod 2.000 o/min nevoljno i lenjo prihvata gas, a najsnažnije povlači tek posle 4.000 o/min." - izjavio je Petrović odmah posle prvih pređenih kilometara u novom Lancer EVO modelu.

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Bili bi naivni kada bismo pomislili da Lancer EVO ima udobno vešanje. Ali, na drugu stranu, nije ni sportski tvrd, kao neki prethodnici. Dok se kod prethodnih evolucija neravnine prenose direktno na vozača i putnike, ovde to nije slučaj, a vešanje je razvijeno "od nule". Grubost vešanja je minimalna, pa možemo slobodno reći da je i ovde Mitsubishi igrao na kartu šire ciljne grupe kupaca. Ali, EVO je ipak zadržao onu minimalnu grubost i krutost, neophodnu za brze prolaske kroz krivine. Nema naginjanja ni "plivanja" prilikom prebacivanja težišta kroz krivine. Zahvaljujući sniženom težištu, u brzim krivinama Lancer se ponaša kao riba u vodi. Zapravo, samo smo mislili da smo krivine prolazili brzo, sve dok za volan nije seo šestostruki državni reli prvak: "Vešanje novog Lancera svideće se širokom krugu potencijalnih kupaca, jer nema ni trunke od one trkačke grubosti i tvrdoće, koja je krasila EVO modele. I ovde su Mitsubishijevi inženjeri mislili na profit, više nego na emocije, što će se svideti mnogim novim kupcima ovog automobila. Vešanje i ogibljenje može se oceniti više kao kompromis, jer pruža veliku udobnost u vožnji, ali i odlično "ležanje" u krivinama. Nema suvišnih zanošenja i proklizavanja. Lancer samo ubrzava i pohlepno grabi napred. Ulasci i izlasci iz krivina su pravi ispit za živce, jer posle svakog prolaska ostaje osećaj da se moglo i brže. Uz sve ovo, treba istaći da je automobil težak 1,5 tona, što govori da preterivanju nema mesta, jer greške mogu biti skupe. Ova masa automobila obezbeđuje onu ušuškanost i osećaj robusnosti, kao da sedite u nekoj većoj limuzini." - jasan je Petrović.

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Zasluga za sve nevedeno ne pripada samo naprednom i potpuno novom vešanju automobila, već i inteligentnom sistemu pogona na sve točkove. Iza skraćenice S-AWC (Super All Wheel Control) krije se sistem raznih elektronskih i mehaničkih naprava koje međusobno sarađuju. Sistem kontroliše rad sistema aktivnog središnjeg diferencijala (Active Centre Differential), aktivnog zadnjeg diferencijala (Active Yaw Control), ali i sistema kao što su ABS i ASC (Mitsubishijeva skraćenica za ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti). Sistem S-AWC vozaču pruža izbor između tri različita moda vožnje, u zavisnosti od toga da li se kreće po snegu, šljunku ili asfaltu. Kako sve to funkcioniše u praksi? "Odmah moram istaći da prekidač AWD sistema nije morao imati svoje mesto na volanu. Jer, retke su situacije gde moramo trenutno reagovati na promenu karakteristika podloge, a slučajnost od nekontrilsane aktivacije palcem postoji. Mislim da je ovom dugmetu mesto pored ručice menjača, gde se i ranije nalazio, ali i sada. Što se samog sistema pogona na sve točkove tiče, bez preterivanja moram istaći da je reč o jednom od najboljih sistema na tržištu. Bez obzira na uslove puta, držanje podloge je neverovatno čvrsto u svakom trenutku. Zahvaljući savršenom držanju u krivinama, vozač prosto jedva čeka da se završi pravac. Ali, i pravci se dosta brzo završavaju. Iako Lancer EVO X ima menjač sa pet stepeni prenosa, brzine koje su daleko od zakona EVO postiže sa samo nekoliko sekundi. U krivinama zadnji diferencijal raspoređuje snagu upravo na onaj točak kojem je ona najviše potrebna, a Lancer iz svake krivine izleće kao raketa. Lancer odlično "pegla" neravnine, a u krivinama se minimalno naginje i čvrsto se drži zadate putanje. Sve u svemu, Mitsubisi Lancer predstavlja odličan kompromis između udobnosti i sporta."" - zaključuje Vladan Petrović.

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Posle šesnaest evolutivnih godina, automobilski fenomen imena Mitsubishi Lancer EVO namenjen je širem spektru kupaca. Da li je ovo kraj adrenalinskih užitaka ili noćna mora fanova Evo? Možda da, a možda i ne. Pod imenom Mitsubishi Lancer EVO X prodaje se automobil, koji je možda jednako brz kao i njegovi prethodnici, ali daleko prihvatljiviji za svakodnevnu upotrebu. Iako će možda EVO fanovi grubo škripati zubima, ovo je odlično složen sportski automobil za svakoga. Lancer EVO je i dalje redak destilat tradicije, pobeda u reliju, performansi, porodičnog automobila i svakodnevne upotrebljivosti. Cena? Mitsubishi Lancer EVO X RS možete kupiti kod ovlašćenog uvoznika automobila marke Mitsubishi za Srbiju, kompaniji Velato, po ceni od 37.990 eura, sa carinom i PDV-om. Za one zahtevnije, tu su i bolje opremljene verzije, za koje je u kompaniji Velato potrebno izdvojiti: Mitsubishi Lancer EVO X TC-SST GSR - 45.990 eur sa carinom i PDV Mitsubishi Lancer EVO X TC-SST MR - 49.990 eur sa carinom i PDV Za kraj moramo istaći još jednu manu: mušice se u neverovatnom broju lepe na vetrobran ovog automobila. :)

Mitsubishi Lancer Evolution X- Tehnička specifikacija
Tip motora: Turbo-benzinski, direktno
Broj cilindara / ventila: 4 / 4
Zapremina motora (cm3): 1998
Maksimalna snaga (KS pri o/min): 295 / 6.500
Maksimalni obrtni moment (Nm pri o/min): 366 / 3.500
Maksimalna brzina (km/h): 243
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 5,4
Prosečna potrošnja (L/100 km) - fabrički podatak: 13,6 / 8,3, 10,2
Zapremina prtljažnog prostora (L): 323
Zapremina rezervoara (L): 55
Masa automobila (kg): 1.490
Dimenzija pneumatika: 245/40 R18
Dužina automobila (mm): 4.505
Širina automobila (mm): 1.810
Visina automobila (mm): 1.480
Međuosovinsko rastojanje (mm): 2.650
Trag točkova napred (mm): 1.545
Trag točkova pozadi (mm): 1.545
Cena automobila (Eur): 37.990
Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Tekst: Goran Sarić - Automagazin Foto: Milomir Bočković - Automagazin

Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Ustaljeno je mišljenje da su kupei najlepši automobili na svetu. Tako je i u porodici Laguna, gde najprivlačnija upravo coupe verzija, koja nosi oznaku Laguna Coupe. Sportska, dinamična i elegantna: tri su reči kojima bi se najlakše mogao opisati ovaj automobil. Nova Laguna Coupe pravog je ukusa: vruć, stimulišući, ali ne prejak, s handlingom jednog sportiste i udobnošću velikog automobila...
Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

"Prokletstvo, zašto opet ja? Ovo je samo još jedna tipična igračka za devojke." - pomislio sam prilikom preuzimanja test vozila, i već sam počeo razmišljati o proširenju redakcijskog kolegijuma sa jednim predstavnikom nežnijeg pola. Ali, posle samo nekoliko kilometara vožnje od centra kompanije Toyota Srbija, moje muške predrasude su nestale. Neverovatno je koliko se Yaris, sa svakim pređenim kilometrom sve više zavlačio pod kožu...
Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

David Copperfield davno bi se divio, šta to Honda ume da učini sa automobilom niže klase. Sada ga u potpunosti razumem. Ovaj automobil očarao me je već na prvi pogled, a posle višednevne vožnje, moram priznati da mi i nedostaje. Čudno. Uživam u vožnji moćnih turbo automobila, koji pružaju radost sportske vožnje, imaju snažne motore, dobre kočnice i u njima se dobro sedi. Ali, šta sam video u Jazzu? Nema ni snažan motor, ni sportsko vešanje. Šta to ima Honda Jazz?
Testirali smo: Toyota iQ

Testirali smo: Toyota iQ

Do sada je izbor gradskih automobila bio izuzetno težak. Mogli smo da biramo između Smarta, koji može da preveze samo dva putnika, i malog gradskog automobila, kao što je npr. Toyota Aygo, među kojima je razlika u dužini od čak 75 centimetara. A, šta ako je Smart previše mali, a Aygo preveliki? Šta ako se krećete najviše po gradu, nemate potrebu da u automobilu vozite više od tri osobe i imate veliki problem s parkiranjem?
Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Veće, a pritom lakše. Privlačno, a u isto vreme i kvalitetno. Vrednosti kojima je Mazda težila kod razvoja prve "šestice", nisu se promenile. Ali, ni konkurenti nisu sedelu skrštnih ruku, i samo pet godina kasnije proizvođač iz Hirošime bio je prisiljen da predstavi drugu generaciju Mazde 6. I odmah da razjasnimo: automobil je u potpunosti nov i ima vrlo malo zajedničkog sa rođakom Mondeom...
Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Još od premijere u leto 2005. godine, B klasa predstavlja novu vrstu vozila, koje kombinuje različite koncepte. Četvorovratna verzija potencira dizajn sportske limuzine sa spoljnim dimenzijama kompaktnog automobila, uz sve to dolazi prilagodljivost mini MPV-a sa sigurnošću jednog Mercedes-Benza. Posle tri uspešne godine, Mercedes je "preispitao" dizajn i tehniku B klase...
Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

U četvrtak je na karting stazi Ada Huja, u Beogradu, održana zvanična promocija redizajnirane verzije treće generacije modela Clio Renault Sport, Clio i Clio Grandtour. Osveženi Renault Clio otvara novo poglavlje u sagi o Cliu, koja traje još od 1990. godine, a zahvaljujući svojoj praktičnosti, prostranosti i sigurnosti, svih ovih godina nalazi se pri samom vrhu prodajnih lestvica. Posebnu dimenziju jučerašnjoj prezentaciji dao je i Vladan Petrović, aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu...
Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Jeremy Clarkson iz Top Geara nije uspeo da "ubije" Toyotu Hilux. Udarac u drvo, potapanje u more, probijanje montažne kućice, bacanje kamp prikolice na nju, paljenje benzinom i pad sa vrha zgrade (73 m), i na kraju vožnja istog automobila, pokazali su da izdržljivost Hiluxa nisu samo prazne priče. S obzirom da znamo kakva bi reakcija našeg Toyota importera bila kada bismo uradili nešto slično, testirali smo šestu generaciju Toyote Hilux u realnim uslovima. Bez lupanja, kupanja, padanja i letenja. Iako bismo to veoma rado izveli....
Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Kupci sve više žele da preuzmu sudbinu u svoje ruke, što im pruža mogućnost izbora automobila za slobodno vreme, popularna SUV kategorija. Na normalnim putevima ponašaju se kao klasični automobili, ali po potrebi mogu i sići sa njih i po travi ili zemljanom putu putnike odvesti do izletišta, planinarskog doma, jezera ili rečice. U samoću, daleko od stresa i problema svakodnevnice. To je uloga koju Hyundai Tucson odlično obavlja...
Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje