AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Mitsubishi Lancer je u svojoj vrhunskoj verziji "Evolution" san mnogih sportskih vozača širom sveta. U višednevnom testiranju pokušali smo da odgovorimo na pitanje - da li ima smisla kupovati "civilnu" verziju za duplo manje novca? U odgovoru na ovo pitanje, pomogao nam je i šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu, Vladan Petrović, koji nam je potvrdio da je novi Lancer veoma sposoban automobil...

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Moram priznati da smo se testu novog Lancera radovali od samog starta, od trenutka kada smo ga videli na prvim fotografijama. I nismo se razočarali. Novi Lancer izgleda veoma atraktivno i uliva poverenje u vožnji već od prvog metra. I, ne samo to. Novi Lancer privlači veliku pažnju na svakom koraku. Posebno interesovanje pokazali su mladi, koji su na parkingu supermarketa upućivali razna pitanja: "Hmm, to je taj novi Lancer, jel? Izgleda super. Kakav je u vožnji? Kako ide?" To smo i očekivali, jer Lancer izgleda veoma atraktivno, a o sportskoj auri koju sa sobom nosi, ne treba ni trošiti reči.

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Lancer nove generacije može se okarakterisati kao kompaktna limuzina i kao takva mora uspeti na tržištu. Novi Lancer najavljuje novi dizajnerski jezik, koji bi trebao stvoriti nepogrešivu identifikaciju čitavog "dijamantskog brenda". Možemo slobodno reći da je Lancer najsportskiji kompaktni sedan. "Novi Lancer izgleda veoma atraktivno. Poseduje pravu sportsku liniju, deluje zategnuto i utrenirano. Uostalom, radi se o sportisti od malih nogu, zar ne? Malo podseća na neki EVO look, i budi sportske asocijacije, što sam i očekivao od dizajnera Mitsubishija." - kratko je prokomentarisao izgled novog Lancera Vladan Petrović. Novi Mitsubishi Lancer napravio je toliko veliki korak napred, u odnosu na prethodnu generaciju, da možemo reći da je novi predstavlja izvinjenje za stari model. Posebna pažnja posvećena je dinamičnosti, i već na prvi pogled Lancer Vas prosto vuče da ga probate. Međuosovinsko rastojanje je duže, a širi je i trag točkova, dok je ukupna dužina automobila manja. Činjenica da je međuosovinsko rastojanje duže, a dužuna automobila kraća, već nagoveštava odlične vozne sposobnosti nove generacije.

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Po otvaranju vrata, pažnju privlače profilisana sedišta i atraktivan enterijer. "Sedenje je odlično, a posebno treba pohvaliti izgled enterijera, koji se dobro uklapa u karakter novog Lancera. Dizajn intrument table podseća na onaj koji smo videli kod modela Outlander. Trokraki volan izgleda veoma atraktivno, ali bilo bi bolje da je manjeg prečnika. Moram da pohvalim i ergonomiju automobila, jer sedalni deo sedišta je dovoljno širok, a u isto vreme odlično drži telo u krivinama. Kokpit izgleda odlično, ali plastika je, kao i u Outlanderu, izuzetno tvrda i ne odaje veliki utisak kvaliteta na dodir. Položaj ručice menjača, u odnosu na volan i sedište je za svaku pohvalu. Sve je na dohvat ruke, a period privikavanja na vožnju ovog automobila je minimalan." - istakao je Vladan Petrović. Što se tiče prostora pozadi, treba istaći da, iako nije duži od svog prethodnika, novi Lancer nudi sasvim dovoljno prostora za kolena, a za glave visokih putnika ne bi smetao i koji centimetar više. Zapremina prtljažnika od 400 litara predstavlja "zlatnu sredinu", ali moramo pohvaliti varijabilnost i deljivost.

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Iako možda nekom zvuči kao mali, 1.5-litarski motor, koji je pokretao test automobil, priredio nam je prijatno iznenađenje. Veoma tih i kultivisan, motor nas je oduševio svojim performansama, i slobodno možemo reći da na crtu može izazvati veliki broj pogonskih motora veće snage i zapremine. Naše zapažanje potvrdio je i Vladan Petorvić: "Moram priznati da, kada sam prvi put seo u test automobil, nisam znao koji je motor pod haubom. Kada sam saznao je u pitanju 1.5-litarski benzinac, bio sam veoma iznenađen. Automobil snažno povlači već iz niskih podruja obrtaja, a kada ga "zavrtite" u visoke obrtaje, tada pokazuje svoju pravu ćud. Celokupnom pozitivnom utisku doprinosi i fantastičan petostepni menjač, veoma precizan, sa kratkim hodovima. Menjač odlično "sarađuje" sa živahnim motorom i vema efikasno prenosi snagu motora. Ako nešto moramo zameriti, to je izolacija putničkog prostra. Mislim da je motor veoma tih, ali izolacija bi mogla biti bolja. Ono što sam primetio je da motor odlično podnosi visoke brzine. Novi Lancer bez problema išao je i brzinama preko 190 km/h. Bravo za Mitsubishi!" - jasan je bio Petrović.

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Savremeni 1.5-litarski motor u novom Lanceru, iz 1499 cm3 razvija 109 konjskih i 143 Nm obrtnog momenta. Odlične karakteristike motora nisu uticale na povećanje potrošnje. Mi smo novi Lancer najviše eksploatisali u Beogradu i okolini, i prijatno nas je iznenadila prosečna potrošnja testa od samo 7,1 litar na 100 pređenih kilometara. U gradskim uslovima potrošnja se kretala oko 9 litara na 100 pređenih kilometara, što je za ovako elastičan i temperamentan agregat zaista malo. Uz sve to, Mitsubishi Lancer 1.5 iz mesta do "stotke" sprinta za 11,6 sekundi i razvija maksimalnu brzinu od 191 km/h.

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Svaki automobil sa znakom dijamanta na masci, zalužuje posebnu priču o ponašanju u vožnji. Sigurno najkompetentnija ličnost za ocenjivanje performansi automobila je šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu, Vladan Petrović: "Automobil je odlično izbalansiran. Zahvaljujući velikom međuosovinskom rastojanju i širokom tragu točkova, ponašanje automobila je odlično čak i kod oštre vožnje. Kada sam video da je dužina automobila smanjena, a međuosovinsko rastojanje povećano u odnosu na prethodnu generaciju, znao sam šta Mitsubishi "smera". Za one zahtevnije, treba istaći da treba da računaju na blago proklizavanje prednjeg dela, ali koje se lako kontroliše gasom i korekcijama volanom. Moram da pohvalim i kočnice (diskovi na svim točkovima), koje odlično odrađuju svoj posao. Volan je precizan, iako ne bi smetalo da prenese malo više informacija sa podloge. Lancer odlično "pegla" neravnine, a u krivinama se minimalno naginje i čvrsto se drži zadate putanje. Sve u svemu, Mitsubisi Lancer predstavlja odličan kompromis između udobnosti i sporta." Podsetimo, zadnje vešanje je povećanog hoda za 10 mm dobilo na boljem ponašanju tokom vožnje po lošem putu. Zadnje vešanje je novi Multilink, čime je postignuto znatno bolje ponašanje na putu i posebna stabilnost u krivinama. Novi upravljački sistem je direktniji, ali sa smanjenim vibracijama.

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Očigledno je prošlo vreme laganih i nesolidnih Mitsubishija. Lancer nove generacije unapređen je do poslednjeg detalja i ima jake adute za uspeh, kojem će doprineti i solidna cena. Sa devet vazdušnih jastuka, automatskim klima uređajem, sistemima ABS, EDB, ESP, aluminijumskim felnama prečnika 16 inča, CD MP3 uređajem, Hands-free sistemom i elektronskim podizačima stakala, novi Mitsubishi Lancer u Velautu treba izdvojiti 16.700 Eura (posebna akcija kompanije Velauto). Za sposoban, tehnički napredan i dobro opremljen automobil, kakav je Mitsubishi Lancer 1.5 Invite, sa odličnim motorom, čini se da je cena sasvim opravdana.

Mitsubishi Lancer 1.5 Invite
Motor:Benzinski četvorocilindrični, atmosferski agregat
Broj cilndara / ventila:4 / 4
Zapremina motora (cm3):1499
Maksimalna snaga (KS pri o/min):109 / 6000
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):143 / 4000
Performanse:
Maksimalna brzina (km /h):191
Ubrzanje 0 - 100 km/h (s):11,6
Prosečna potrošnja goriva (L/100 km):6.8
Dimenzije:
Dužina (mm):4517
Širina (mm):1760
Visina (mm):1490
Međuosovinsko rastojanje (mm):2635
Trag točkova napred (mm):1530
Trag točkova pozadi (mm):1530
Zapremina prtljažnog prostora (L):400
Zapremina rezervoara (L):59
Masa automobila (kg):1245
Dimenzije pneumatika:205/60R16
Cena sa carinom I PDV-om:16.700 Eura

Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje