AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Želite praktičan automobil, koji u vožnji pruža puno zabave i užitka? Prelistali ste većinu kataloga, analizirali ste većinu argumenata i želite da donesete odluku? Ako niste razmišljali o modelu Ford Mondeo 2.0 TDCi karavan, pročitajte ovaj test. U testiranju nam je, kao i uvek, pomogao šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović, verovatno najkompetentnija osoba za ocenjivanje performansi automobila u našoj zemlji...

Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Galeriju fotografija možete pogledati klikom na LINK. Poslednji trendovi kupovine na automobilskom tržištu ukazuju na rast popularnosti automobila sa povećanom ponudom prostora. Pored jednovolumena, sve više se cene i karavani, a jedan od najinteresantnijih na tržištu sigurno je Ford Mondeo Wagon. Automobil nudi vrhunsku unutrašnjost sa najvećom ponudom prosotra i dimenzije koje ga smeštaju na granicu između srednje i srednje više klase. Ford Mondeo u karavan izvedbi ima isto međuosovinsko rastpojanje kao i sedan verzija, i ono iznosi 2.850 milimetara. Ali, to ne treba da brine, jer Mondeo je jedan od najvećih automobila u svojoj klasi, koji dužinom nadmašuje veličine iz srednje klase, a dužina međuosovinskog rastojanja iznosi 2.850 milimetara i graniči se sa modelima koji pripadaju srednjoj višoj klasi. Dužina karavana iznosi 4.830 milimetara, a širina je ista kao u sedan verzije i iznosi 1.886 milimetara.

Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

O izgledu novog Mondea već smo puno govorili, ali još jednom ćemo ponoviti. Novi Ford Mondeo se svojim dizajnerskim izražajem u potpunosti nastavlja na filozofiju "kinetičkog" dizajna koja se pokazala izuzetno uspešnom na evropskom tržištu. Podsetimo da je titulu Evropskog automobila godine 2007. poneo Ford S-Max, rodonačelnik "kinetic" Fordova. Automobilom dominiraju oštre linije, koje ovaj model čine izuzetno dinamičnim. Veliki usisnici za vazduh napred i oštre svetlosne grupe jasno pokazuju da se novi Mondeo obraća daleko široj i sve mlađoj ciljnoj grupi kupaca, za razliku od konzervativnog prethodnika. Isto nam govore i markantna zadnja svetla, koja nedvosmisleno podsećaju na ona na modelu S-Max. Kada je dizajn u pitanju, možemo slobodno zaključiti da je dizajnerski tim Forda nadmašio samog sebe: novo, sportski i dinamički naglašeno odelo savršeno pristaje automobilu kakav je Mondeo. Ni karavan verzija ne donosi ništa novo - dizajneri su veoma vešto, sa velikom jednostavnošću, uklopili vrata prtljažnika, a silueta automobila ostala je dinamična i budi sportske asocijacije.

Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Isto kao i spoljašnjost, radikalno je unapređena i unutrašnjost automobila. Kao što smo već istakli kod liftback modela, dizajn unutrašnjosti je potpuno nov i sa prethodnom generacijom nema apsolutno ništa zajedničko. Materijali su vrhunskog kvaliteta, a ergonomija je za svaku pohvalu. Isto važi i za završnu obradu. Ford Mondeo ima unutrašnjost koja se može uporediti sa najkvalitetnijim predstavnicima srednje klase iz premium segmenta. "Kokpit je stvarno odlično rešen. Kvalitet materijala je iznad očekivanja, kako za oko, tako i na dodir, a poseban utisak daje brušeni aluminijum, koji izgleda fantastično. Komande su logički raspoređene, a moram pohvaliti i ponudu prostora na prednjim sedištima. Vozaču se sve nalazi na dohvat ruke, stub volana i sedište podesivi su u svim smerovima. Udobnost test automobila sigurno je na najvišem nivou, jer je bio opremljen raskošnom opremom. Ipak, ovde treba istaći jedan detalj koji može zasmetati. Da li centralna konzola mora biti toliko široka? Viši vozači često će se kolenima opirati o bok središnjeg panela, a samo 3-4 centimetra uži panel rešio bi sve "probleme". Iako na prvi pogled deluje komplikovano, ovladavanje putnim kompjuterom krajnje pojednostavljeno, što se može reći i za kontrole prozora sa automatskom funkcijom kako za vozača tako i za suvozača." - izjavio je Vladan Petrović.

Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

I putnici na zadnjim sedištima uživaće u luksuzu koji dolikuje najkvalitetnijim konkurentima. Sedišta su sada puno udobnija, deblja sa jakim bočnim uporištima, i odaju utisak kvaliteta, posebno u kombinaciji sa kožnim oblogama, kakve je imao naš test automobil. Gotovo je neverovatno koliko se Ford potrudio da u ovom porodičnom modelu omogući vrhunsko držanje tela, adekvatno visokim performansama. Kada bi barem drugi proizvođači sledili ovaj primer. Složili smo se da veći luxus u ovoj klasi automobila nije potreban, jer i posle dužih vožnji, putnici iz automobila su izlazili savršeno odmorni. I za putnike koji sede pozadi Ford je obezbedio vrhunsku sigurnosnu opremu, koja uključuje tri pojasa na tri taćke kopčanja i podesive naslovne za glavu, za najmlađe, tu su dva Isofix priključka. Prtljažni prostor? Ako Vam ne bude dovoljno osnovnih 542 litra ili 1.733 litra, kada se obore zadnja seišta, onda Vam sigurno treba kombi. Utovarni prostor prtljažnika je veoma nizak, a podloga prtljažnika je ravna, što olakšava utovar. Zanimljiva je i nosivost automobila od velikih 700 kilograma, što je za svaku pohvalu.

Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Što se motora tiče, možemo slobodno reći da Rudolf Diesel može biti ponosan. Ne samo što njegov patent uspešno funkcioniše u milionima automobila, već zato što sa svakom novom generacijom postaje sve bolji i bolji, što nam dokazuje i novi Mondeo. TDCi na prednju osovinu isporučuje 140 konjskih snaga i ispunjava Euro 4 ekološku normu. Motor nas je prosto očarao snažnim potiscima u srednjim režimima rada, što možemo zahvaliti velikim "zalihama" Obrtnog momenta. Motor sa oznakom Duratorq razvija 320 Nm u rasponu u dizelski niskih 1.750 do 2.240 o/min. Ipak, kako bi udovojio zahtevima onih koji traže bolja ubrzanja, za ovaj agregat razvijen je sistem "nadmomenta" (Overboost) koji dozvoljava da se pri jednakoj vrednosti broja obrtaja kratkotrajno razvije čak 340 Nm Obrtnog momenta (papučica gasa se stisne do kraja). U vožnji Mondea 2.0 TDCi nemoguće je, s vremena na vreme, ne pritisnuti papučicu gasa do kraja, što zauzvrat daje osećaj snažnog potiska u leđa (tipičnog za današnje motore ove vrste). "Iako je automobil težak preko 1,5 tona, motor odlično vuče iz niskih područja obrtaja, što i ne čudi ako vidimo da je maksimalni obrtni moment (320 / 340 Nm) dostupan u rasponu od 1.750 do 2.240 o/min. Ubrzanja motora su odlična, a prijatno me je iznenadilo i ponašanje pri visokim brzinama, jer motor bez problema ubrzava sve do 200 km/h. Kod preticanja, vozač će retko biti u situaciji da mora promeniti brzinu niže. Kada smo već kod menjača, moram uputiti kritike na izgled ručice menjača, koji ne priliči ovako dinamičnoj unutrašnjosti. Ručica je prevelika i veoma čudnog oblika. Osim ovih estetskih detalja, nemam zamerki na vožnju ovog automobila, tačnije, sve je za svaku pohvalu." - ističe Petrović.

Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Sigurno Vas najviše interesuje kako Ford Mondeo funkcioniše na našim putevima. Novi Mondeo u vožnji pruža mnoštvo povratnih informacija sa podloge i svi konkurenti trebali bi da se ugledaju na ovo rešenje. Iako svojom šemom Mondeo ne predstavlja posebnost u segmentu, vešanje Mondea potvrđuje priču prema kojoj se veliki uspeh sastoji od niza sitnih detalja. Napred Mondeo stoji na McPhersonovim opružnim "nogama" dok pozadi nalazimo Quadralink nezavisno vešanje točkova. Rezultat: upravljivost je odlična, a nagle promene traka i izbegavanje prepreka u gradskoj vožnji su neverovatno precizne i vozača ispunjavaju samopouzdanjem. Vešanje automobila je fantastično podešeno, i u isto vreme odlično "pegla" udarne rupe na našim putevima, ali i samouvereno eliminiše naklon automobila u krivinama. I Vladan Petrović se složio sa nama: "Od karavana sam očekivao klasičan nedostatak koncepta sa motorom napred, pogonom na prednje točkove, u kombinaciji sa dugim "repom" automobila. Ali, ni traga od podupravljanja. Automobil se ne naginje previše, i moguće ga je voziti i sportski i "ležerno". Samo u kratkim krivinama, Mondeo pokazuje sklonost proširivanju putanje prednjim delom, ali rep automobila ostaje iznenađujuće miran, čak i prilikom brzih promena smera. U graničnim područjima, ESP sistem mekano reaguje i sigurno vraća automobil u putanju. Ležanje automobila na putu je upravo onako kako sam očekivao od Fordovog automobila, vrhunsko. Ipak, Mondeo karavan svoju najbolju stranu pokazao je na autoputu, gde se kretao visokim putnim brzinama uz odličnu udobnost i čvrsto ležanje i brzim krivinama."

Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Cenom od 28.800 eura, Mondeo nudi zaista mnogo za uložen novac. Ali, potencijalni kupci do novom Mondea, opremljenog testiranim motorom, mogu doći za svega 25.360 Eura, u više nego izdašnom Trend paketu opreme (dvozonski klima uređaj sa automatskom kontrolom temperature, Airbag za vozača i suvozača, bočni i Airbag zavese, Airbag za kolena vozača, 4 x disk, ABS, varijabilni servo volan podesiv po dubini, Elektro paket: prednji i zadnji prozori i retrivizori sa grejačima u boji karoserije, kod ključ, pojasevi sa predzatezačima, trip kompjuter, 16" čelične felne, naslon za ruku, krovna kaseta za naočare, 60:40 deljiva zadnja klupa, analogni sat, tonirana stakla, paket za pušače (piksla i upaljač), RDS radio, CD sa 8 zvučnika i dodatnim audio priključkom i elektro podesivo sedište vozača u dva pravca, sa lumbalnom podrškom). U svakom sličaju, ovo je vrhunski složena i dobro izbalansirana putnička krstarica, sa kojom možete relativno brzo stići od tačke A do tačke B. Ako svemu dodamo i fer cenu, možemo zaključiti da je ovo prilika koju je greh propustiti. I, ne samo to. Ford Mondeo je proglšen za automobil godine 2008 u našoj zemlji. Nije slučajno!

Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X - Detalji
Tip motora: Turbodizel motor Duratorq
Broj cilindara / ventila: 4 / 4
Zapremina motora (cm3): 1997
Maksimalna snaga (KS pri o/min): 140 / 4.000
Maksimalni obrtni moment (Nm pri o/min): 320 (overboost 340)/1750-2240
Maksimalna brzina (km/h): 205
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 9,8
Prosečna potrošnja (L/100 km) - fabrički podatak: 6,3
Zapremina prtljažnog prostora (L): 542 / 1733
Zapremina rezervoara (L): 70
Masa automobila (kg): 1590
Dimenzija pneumatika: 235 / 40 R18
Dužina automobila (mm): 4.830
Širina automobila (mm): 1.886
Visina automobila (mm): 1.512
Međuosovinsko rastojanje (mm): 2.850
Trag točkova napred (mm): 1.589
Trag točkova pozadi (mm): 1.605
Cena automobila (Eur): 28.800
Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Tekst: Goran Sarić - Automagazin Foto: Milomir Bošković - Automagazin

Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

"Prokletstvo, zašto opet ja? Ovo je samo još jedna tipična igračka za devojke." - pomislio sam prilikom preuzimanja test vozila, i već sam počeo razmišljati o proširenju redakcijskog kolegijuma sa jednim predstavnikom nežnijeg pola. Ali, posle samo nekoliko kilometara vožnje od centra kompanije Toyota Srbija, moje muške predrasude su nestale. Neverovatno je koliko se Yaris, sa svakim pređenim kilometrom sve više zavlačio pod kožu...
Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

David Copperfield davno bi se divio, šta to Honda ume da učini sa automobilom niže klase. Sada ga u potpunosti razumem. Ovaj automobil očarao me je već na prvi pogled, a posle višednevne vožnje, moram priznati da mi i nedostaje. Čudno. Uživam u vožnji moćnih turbo automobila, koji pružaju radost sportske vožnje, imaju snažne motore, dobre kočnice i u njima se dobro sedi. Ali, šta sam video u Jazzu? Nema ni snažan motor, ni sportsko vešanje. Šta to ima Honda Jazz?
Testirali smo: Toyota iQ

Testirali smo: Toyota iQ

Do sada je izbor gradskih automobila bio izuzetno težak. Mogli smo da biramo između Smarta, koji može da preveze samo dva putnika, i malog gradskog automobila, kao što je npr. Toyota Aygo, među kojima je razlika u dužini od čak 75 centimetara. A, šta ako je Smart previše mali, a Aygo preveliki? Šta ako se krećete najviše po gradu, nemate potrebu da u automobilu vozite više od tri osobe i imate veliki problem s parkiranjem?
Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Veće, a pritom lakše. Privlačno, a u isto vreme i kvalitetno. Vrednosti kojima je Mazda težila kod razvoja prve "šestice", nisu se promenile. Ali, ni konkurenti nisu sedelu skrštnih ruku, i samo pet godina kasnije proizvođač iz Hirošime bio je prisiljen da predstavi drugu generaciju Mazde 6. I odmah da razjasnimo: automobil je u potpunosti nov i ima vrlo malo zajedničkog sa rođakom Mondeom...
Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Još od premijere u leto 2005. godine, B klasa predstavlja novu vrstu vozila, koje kombinuje različite koncepte. Četvorovratna verzija potencira dizajn sportske limuzine sa spoljnim dimenzijama kompaktnog automobila, uz sve to dolazi prilagodljivost mini MPV-a sa sigurnošću jednog Mercedes-Benza. Posle tri uspešne godine, Mercedes je "preispitao" dizajn i tehniku B klase...
Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

U četvrtak je na karting stazi Ada Huja, u Beogradu, održana zvanična promocija redizajnirane verzije treće generacije modela Clio Renault Sport, Clio i Clio Grandtour. Osveženi Renault Clio otvara novo poglavlje u sagi o Cliu, koja traje još od 1990. godine, a zahvaljujući svojoj praktičnosti, prostranosti i sigurnosti, svih ovih godina nalazi se pri samom vrhu prodajnih lestvica. Posebnu dimenziju jučerašnjoj prezentaciji dao je i Vladan Petrović, aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu...
Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Jeremy Clarkson iz Top Geara nije uspeo da "ubije" Toyotu Hilux. Udarac u drvo, potapanje u more, probijanje montažne kućice, bacanje kamp prikolice na nju, paljenje benzinom i pad sa vrha zgrade (73 m), i na kraju vožnja istog automobila, pokazali su da izdržljivost Hiluxa nisu samo prazne priče. S obzirom da znamo kakva bi reakcija našeg Toyota importera bila kada bismo uradili nešto slično, testirali smo šestu generaciju Toyote Hilux u realnim uslovima. Bez lupanja, kupanja, padanja i letenja. Iako bismo to veoma rado izveli....
Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ko je bolji: piloti Formule 1 ili majstori relija? Večno pitanje na koje niko ne može dati dovoljno argumentovan odgovor. Vredi li više moć improvizacije ili perfektnog ponavljanja, nešto je u čemu se teško slažu i najbolji analitičari autosporta. Ali, relisti su nam po nečemu ipak bliži. Repliku bolida Formula 1 ne možemo kupiti, registrovati i sa njom otići na more, dok za replike reli automobila vrede druga pravila. Uz podršku kompanije Velauto, testirali smo heroja Mitsubishijevog proizvodnog programa...
Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Kupci sve više žele da preuzmu sudbinu u svoje ruke, što im pruža mogućnost izbora automobila za slobodno vreme, popularna SUV kategorija. Na normalnim putevima ponašaju se kao klasični automobili, ali po potrebi mogu i sići sa njih i po travi ili zemljanom putu putnike odvesti do izletišta, planinarskog doma, jezera ili rečice. U samoću, daleko od stresa i problema svakodnevnice. To je uloga koju Hyundai Tucson odlično obavlja...
Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje